Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
Seoses sellega et tulede katted on viimasel ajal kuidagi kiirelt väga tuhmiks jäänud, otsustasin proovida PHILIPS'i tulede taastamise komplekti.
Maksab 15-20EUR, oleneb kust osta ja lubab et pakendis olev UV-kiirguse eest kaitsev viimane kiht peaks plastikut hägustumise eest kaitsma ca 2 aastat. Kõik vajalik on pakendis olemas ja mingeid tööriistu vaja polnud, töökulu ca 30min tule kohta. Ütleks et selle raha eest töötab küll. Loomulikult on nüüd huvitav jälgida et kaua see tulemus ka tegelikult säilib, aga igal juhul parem kui varem, isegi kui aastapärast uuesti peaks tegema.
Alumisel vasakul pildil olevad kerged triibud on juba tulekatte sisemisel küljel, nendest enam lahti ei saa.
Ülemine pilt näitab minuarust päris hästi kuidas valgus tuhmunud katte puhul hajub. Natuke vast on ülevalgustamist aga mitte oluliselt.
Maksab 15-20EUR, oleneb kust osta ja lubab et pakendis olev UV-kiirguse eest kaitsev viimane kiht peaks plastikut hägustumise eest kaitsma ca 2 aastat. Kõik vajalik on pakendis olemas ja mingeid tööriistu vaja polnud, töökulu ca 30min tule kohta. Ütleks et selle raha eest töötab küll. Loomulikult on nüüd huvitav jälgida et kaua see tulemus ka tegelikult säilib, aga igal juhul parem kui varem, isegi kui aastapärast uuesti peaks tegema.
Alumisel vasakul pildil olevad kerged triibud on juba tulekatte sisemisel küljel, nendest enam lahti ei saa.
Ülemine pilt näitab minuarust päris hästi kuidas valgus tuhmunud katte puhul hajub. Natuke vast on ülevalgustamist aga mitte oluliselt.
Et teema liiga ära ei sureks siis ka üks postitus.
Juuli lõpus sai autoga tagasi Eestisse tuldud. 14-kuune Inglismaal paiknemine läks praktiliselt probleemideta. Eelmisel sügisel ühe paagivitsa surm tänu roostele ja 1 päev (!) enne tagasitulekut ühe jahutusvedeliku lõdviku leke, mille kohalik Saabispetsialist järjekorraväliselt õnneks kohe ära vahetas ja sõit Eestisse oli seetõttu stressivaba. Imestama pani kütusekulu. Tagasi sõitsin katuseboksiga ja kuna sellel oli tehase poolt seatud maks kiiruseks 120km/h siis selle kiirusega saigi mööda kiirteid kulgetud. Ja kütusekulu kokku arvutades tuli tulemuseks 8.9 l/100. Sõida nagu diisliga! Saksamaal sai muidugi tankida 2,4EUR liiter
Paar pilti ka:
Roadtrip Walesis (muidugi sajab).
Tüüpilised Walesi teed. Väga tülikas kui keegi vastu tuli. Võis päädida päris pika tagurdamisega.
Pidavat olema maailma kõige pikem asulanimi.
Metallitööde teemapark:
Hetkel on tööde järjekorras kolm tohutut probleemi:
-Talvel puruks sõidetud peegli kate on musta värvi - ülemistel piltidel näha hallina aga värvisin mustaks kuna oli üks purk käepärast. Vaja punaseks saada (jääb ilmselt kevadesse kui läheb tagaluugi vahetamiseks - rooste teeb liiga. Sain ühe roostevaba aga musta värvi luugi).
-Kumbki peegel ei allu vasakule reguleerimise "käsklusele". Peab vaatama ja proovima kas on reguleerimisnupus viga. Mitte et ma peegleid liiga tihti sätiks, aga noh..võiks ju korras olla.
-Tagurdasin kärukonksuga vastu ühte metallposti ja kuna tegu on eemaldatava konksuga siis sai pihta konksu eemaldamine kronstein, kus mingi metallpulk pooleks läks. Ei julge selle konksuga küll enam midagi vedada.
Juuli lõpus sai autoga tagasi Eestisse tuldud. 14-kuune Inglismaal paiknemine läks praktiliselt probleemideta. Eelmisel sügisel ühe paagivitsa surm tänu roostele ja 1 päev (!) enne tagasitulekut ühe jahutusvedeliku lõdviku leke, mille kohalik Saabispetsialist järjekorraväliselt õnneks kohe ära vahetas ja sõit Eestisse oli seetõttu stressivaba. Imestama pani kütusekulu. Tagasi sõitsin katuseboksiga ja kuna sellel oli tehase poolt seatud maks kiiruseks 120km/h siis selle kiirusega saigi mööda kiirteid kulgetud. Ja kütusekulu kokku arvutades tuli tulemuseks 8.9 l/100. Sõida nagu diisliga! Saksamaal sai muidugi tankida 2,4EUR liiter
Paar pilti ka:
Roadtrip Walesis (muidugi sajab).
Tüüpilised Walesi teed. Väga tülikas kui keegi vastu tuli. Võis päädida päris pika tagurdamisega.
Pidavat olema maailma kõige pikem asulanimi.
Metallitööde teemapark:
Hetkel on tööde järjekorras kolm tohutut probleemi:
-Talvel puruks sõidetud peegli kate on musta värvi - ülemistel piltidel näha hallina aga värvisin mustaks kuna oli üks purk käepärast. Vaja punaseks saada (jääb ilmselt kevadesse kui läheb tagaluugi vahetamiseks - rooste teeb liiga. Sain ühe roostevaba aga musta värvi luugi).
-Kumbki peegel ei allu vasakule reguleerimise "käsklusele". Peab vaatama ja proovima kas on reguleerimisnupus viga. Mitte et ma peegleid liiga tihti sätiks, aga noh..võiks ju korras olla.
-Tagurdasin kärukonksuga vastu ühte metallposti ja kuna tegu on eemaldatava konksuga siis sai pihta konksu eemaldamine kronstein, kus mingi metallpulk pooleks läks. Ei julge selle konksuga küll enam midagi vedada.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
See nupp käib üpriski kergelt välja ja lahti. Ilmselt on kontaktid lihtsalt sodi täis ja väike puhastamine parandab vea. https://www.youtube.com/watch?v=sjLMZeC59Yo
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Tänan väga, hakkaski tööle!SoS kirjutas: ↑T Aug 30, 2022 11:24See nupp käib üpriski kergelt välja ja lahti. Ilmselt on kontaktid lihtsalt sodi täis ja väike puhastamine parandab vea. https://www.youtube.com/watch?v=sjLMZeC59Yo
Nüüd tuli veel suur vajadus saada endale salongi tahavaatepeegel kus on all servas homelink ehk garaaži/väravaautomaatika nupud. Vaja oleks sellist millel on peegli küljes isane otsik ja auto kere küljes emane (vanematel olevat olnud vastupidi) et ei peaks midagi lõikuma hakkama. Ja nagu aru saan siis 9-5 ja 9-3 peeglid on samad. Eks teeb teema ostumüügi alateema alla ja vaatab...võibolla on romulates ka aga viimase aja kogemus romulatega teiste automarkide osas on et küsitakse sama hinda mis uue varuosa tellimine netist.
Täna nägin midagi mida selle autoga veel kohanud pole - lõi maanteesõidu ajal sekundi murdosaks mootori tule põlema. Rohkem endast märku ei andnud ja käisin ka SCANHUB posti juures igaks juhuks, aga ei näidanud midagi kuna mootorituli põlema ei jäänud.
Ka andis alla üks juhipoolse aknaklaasi rullikutest. Eks tuleb need ka kõik ära vahetada.
Ka andis alla üks juhipoolse aknaklaasi rullikutest. Eks tuleb need ka kõik ära vahetada.
Mootori töö häirete märgutuli vilgub arvatavasti küttesegu süttimisprobleemide töttu mis nähtavad Open SID funktsiooni olemasolul. Kas ka mingi testiseade seda infot edastab kahjuks ei tea. Minu SAABil ilmnes see "täisgaasiga" kiirendades ja ei läinud kaua aega esimestest anomaaliatest mööda kui DI oma töölepingu löpetas. Kuid ka süüteküünlad ja vähene kütuseröhk pöhjustavad küttesegu süttimishäireid.
DIC ja küünlad vahetatud. Tundub et oligi selles probleem, mootori tuld ei ole rohkem vilgutanud ja mootori pöörded ka ei veiderda.
Imelikul kombel nõudis ca 300ml jahutusvedelikku juurde. Sai auto kontrolli viidud ja Co2 ega survetest mingeid probleeme ei näidanud. Kohapeal tiksudes ka auto alla mingit loiku ei teki ja ühtegi niisket kohta tuvastada ei suuda. Aga eks hoiab silma peal.
Juhipoolse ukseklaasi rullikud vahetatud.
Imelikul kombel nõudis ca 300ml jahutusvedelikku juurde. Sai auto kontrolli viidud ja Co2 ega survetest mingeid probleeme ei näidanud. Kohapeal tiksudes ka auto alla mingit loiku ei teki ja ühtegi niisket kohta tuvastada ei suuda. Aga eks hoiab silma peal.
Juhipoolse ukseklaasi rullikud vahetatud.
Viimati muutis Teretali, T Mär 14, 2023 21:29, muudetud 1 kord kokku.
Sai autot veidi tuulutatud ja Norras käidud. 6 aastat vanad Kesk-Euroopas sõitmiseks mõeldud lamellid käitusid lumistes mägedes üllatavalt hästi. Oli siiski asulates ka kohti kus künkast üles saamiseks oli hoogu vaja. Või pidi üles tagurdama et esisillal rohkem raskust peal oleks. Aga need olid ka sellised kohad kus ka kohalikud oma ühesillaveolistega üldsegi loobusid sõitmast.
Kuigi Rootsis sai ka kiirteedel uhatud, siis enamus (mägi)teid olid kiirused 60-80km/h, mistõttu ka kogu tripi keskmine kütusekulu, vaatamata temperatuuridele +4 kuni -22, tuli müstilised 8.15 sajale. Ja see siis reaalne kulu mitte auto kompuutri järgi.
Kuigi Rootsis sai ka kiirteedel uhatud, siis enamus (mägi)teid olid kiirused 60-80km/h, mistõttu ka kogu tripi keskmine kütusekulu, vaatamata temperatuuridele +4 kuni -22, tuli müstilised 8.15 sajale. Ja see siis reaalne kulu mitte auto kompuutri järgi.
Kui Norra mägedes selline kütusekulu on , siis Sinu SAAB toimetab ideaalselt. Mul suhttasastel Soome teedel on veidi alla 8 l/100 km kohta ja vähemaks saab ainult siis kui ühtegi minutit kusagil autot stopates mootorit suriseda ei lase. Ja hea ka näha , et möni SAAB hoitakse töökorras mitte ei söideta viimaseid kopikaid kokku hoides risuks.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: R Dets 10, 2021 12:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 3.0TiD
- Kontakt:
Tahaks kas selle aasta või järgmise aasta suvel Norrase käia, põhjapoole. Kattuseraamid peale, kajakid peale ja tuld, selleks ajaks Saab peab valmis saama
Mis firma DIC ostsid?Teretali kirjutas: ↑R Veebr 10, 2023 19:53DIC ja küünlad vahetatud. Tundub et oligi selles probleem, mootori tuld ei ole rohkem vilgutanud ja mootori pöörded ka ei veiderda.
Imelikul kombel nõudis ca 300ml jahutusvedelikku juurde. Sai auto kontrolli viidud ja Co2 ega survetest mingeid probleeme ei näidanud. Kohapeal tiksudes ka auto alla mingit loiku ei teki ja ühtegi niisket kohta tuvastada ei suuda. Aga eks hoiab silma peal.
Juhipoolse ukseklaasi rullikud vahetatud.
Ostsin selle siit https://www.maptunparts.com/engine-comp ... -b235.html
Müüvad ka odavamat varianti aga ma loodan et kallim on kallim mingi põhjusega ja on ehk ikka kvaliteetsem https://www.maptunparts.com/engine-comp ... -b235.html
Müüvad ka odavamat varianti aga ma loodan et kallim on kallim mingi põhjusega ja on ehk ikka kvaliteetsem https://www.maptunparts.com/engine-comp ... -b235.html
Sai selle komplektiga https://www.speakerworks.com/6-1-2-inch ... /swk65.htm kuudi bassikõlar ära remonditud. Hetkel heli hea, loodetavasti liim peab ja kõik ok.
Jälle probleemid jahutusvedelikuga. Õhtul töölt koju sõites vaatasin et klaasid on kuidagi jube udused. Panin käe kõlvalistuja jalamati alla ja täitsa niiske. Kiskusin kodus lahti ja salongiradika torude juurest lekib päris usinasti. Skandixist uus radikas koos tihenditega tellitud, lisaks siis ka uus salongi õhufilter kui seal juba toimetamiseks läks. Vahetus ei paista midagi keerulist.
Lisaks on mootoririhma rullik ühte jahutusvedeliku lõdvikusse (U-kujuline bypass hose) sisse söönud veidi (avastasin kui parema tule parkpirni vahetamiseks eest ära võtsin). Selle peab laska kellelgi teisel teha sest sinna alla oma kätega ei viitsi selle külmaga enam õues ronida.
Lisaks on mootoririhma rullik ühte jahutusvedeliku lõdvikusse (U-kujuline bypass hose) sisse söönud veidi (avastasin kui parema tule parkpirni vahetamiseks eest ära võtsin). Selle peab laska kellelgi teisel teha sest sinna alla oma kätega ei viitsi selle külmaga enam õues ronida.
Skandixi pakk tuli üllatavalt kiirelt kohale. Sees oli Nisseni salongiradikas mis täna külge sai ja asi korras. Küll aga ei suutnud ma välja mõelda kuidas jahutusvedeliku kraani radika küljest lahti keerata et kogu jahutusvedelik enne salongiradika vahetamist süsteemist välja lasta. Kuigi eemaldasin ka aku koos alusega, ei suutnud ma ei alt ega ülalt lähenedes leida sellist nurka kust käe või näpitsatega radikal alt kraan lahti keerata. Youtube videotest nägin et stange eemaldamine teeks ligipääsu lihtsamaks, aga seda ei viitsinud teha. Lasin jahutusvedeliku välja (nii palju kui seda tuli, ca 4l) salongist samadest salongiradika torudest.
Nüüd tuleb lihtsalt mõnda aega kõrvalistuja jalgealuse kuivatamisega tegeleda, sest sinna oli voolanud ikka ca liiter jahutusvedelikku. Ilm seda kuivamist just ei soosi, aga küll Saab jälle hea!
Ahjaa, vedasin esiistmete alla kaablid ja panin ka tagaistujatele põrandavalgustuse. Sai täitsa kena ja pimedas ka praktiline.
Nüüd tuleb lihtsalt mõnda aega kõrvalistuja jalgealuse kuivatamisega tegeleda, sest sinna oli voolanud ikka ca liiter jahutusvedelikku. Ilm seda kuivamist just ei soosi, aga küll Saab jälle hea!
Ahjaa, vedasin esiistmete alla kaablid ja panin ka tagaistujatele põrandavalgustuse. Sai täitsa kena ja pimedas ka praktiline.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Panid mingi plastikleedi nipukatega või kuidas ja kuhu kinnitasid?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Vigane jahutusvedeliku voolik vahetatud, lisaks eesmised pisdurikettad/klotsid ning tagapidurite hooldus.
Auto andis teada, et key battery low, ehk siis mõlemale puldile uued patareid.
Juhi ette klaasi alla on tekkinud mingi salongiventika vilin, mis vahepeal on ja vahepeal mitte. Ei saa aru ka mis seda mõjutab, salongi ventika puhumiskiirus nagu mitte. Autos muusikat kuulates ei pane tähelegi, aga muidu seal midagi ikka vahepeal vaikselt viliseb. Nii kui salongi vent välja lülitada, kaob hääl ära. Eks kui hullemaks muutub, siis tuleb suvel lahti kiskuda ja vaadata mis seal näha on.
Auto andis teada, et key battery low, ehk siis mõlemale puldile uued patareid.
Juhi ette klaasi alla on tekkinud mingi salongiventika vilin, mis vahepeal on ja vahepeal mitte. Ei saa aru ka mis seda mõjutab, salongi ventika puhumiskiirus nagu mitte. Autos muusikat kuulates ei pane tähelegi, aga muidu seal midagi ikka vahepeal vaikselt viliseb. Nii kui salongi vent välja lülitada, kaob hääl ära. Eks kui hullemaks muutub, siis tuleb suvel lahti kiskuda ja vaadata mis seal näha on.
Külm ilm toob ikka probleemid välja, kojamehed teevad esiklaasil ühe tsükli ca 30 sekundiga, pigem isegi aeglasemalt. Ja ka seda alles siis kui olin esimese otsa ise käega järgi aidanud. Eks oleks pidanud eelmine kord kohe uue kojameeste mootori ostma, mitte kasutatud varuosaga leppima. Õnneks uusi veel müüakse. Tarnega läheb küll aega, aga külma ilmaga õnneks pole kojameest ka väga vaja.
Ahjaa, taga ka uued kettad ja klotsid. Peale eesmiste vahetust läks küll paremaks, aga järsul pidurdusel lõi ikka värina pedaali ja taga oli kuulda kobinat. Nüüd korras.
Ahjaa, taga ka uued kettad ja klotsid. Peale eesmiste vahetust läks küll paremaks, aga järsul pidurdusel lõi ikka värina pedaali ja taga oli kuulda kobinat. Nüüd korras.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Mul tegi ka kunagi sarnast pulli, ainult et mul külmaga algul üldse ei käinud. Kui kapotialusest sooja hakkas õhkuma, hakkasid kojamehed tööle ja samal päeval rohkem probleemi polnud, järgmine hommik sama asi. Selgus, et kojamehemootori otsas olev kummilutt oli katki, sealt pääses niiskus sisse ja külmus ära. Tookord panin ka kasutatud mootori külge ja vähemalt niikaua, kui ma sellega peale vahetust sõitsin, töötas ilusti, aastajagu vast.