SAAB 9-5 2.3t Arc Estate MY2002 I-Vaari

Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 231
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#26

E Jaan 17, 2022 23:33

Ise panen oma autodesse sügisel ikka alati niiskuskogujad. Olen kasutanud nii ühekordseid kui ka korduvkasutatavaid millel indikaator näitab kui peaks mikrouunis ära kuivatama. Mul muidugi sellist autot ei ole mis pikemalt seisaks, seega ei oska öelda mis see niiskuskogujate kogus peaks olema kui auto läbi talve seisab.
Pilt
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#27

L Veebr 19, 2022 13:41

Ega ma kah nendest niiskusekogujatest palju jaga. Kuid 5 kg kassiliiva(silikageel) tundub asja ära ajavat. Siiani auto seest ei hallita ja önneks saab SAABi mootori aegajalt käima panna, akut laadida ja salongi soojendada, köik elektrisüsteemide lülitid läbi näppida. Mootor käivitub nagu alati "poolest Pöördest". Tegin ilusa ilmaga jäisel teel ka väikese tiiru piduriketaste puhastamiseks ja veidi tihke käiguvahetushoovastiku liigutamiseks. Järjekordselt kuni 1000 rpm kannatab mootoripöördeid kuid kolin ilmub ikkagi veidi körgematel pööretel. Ehk oleks pidanud SAABi ESK talvekokkutulekul "völur" Cyberi raviva pilgu alla tooma aga ega suverehvidega seal jäärajal palju midagi tegemist poleks olnud. :)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1885
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#28

L Veebr 19, 2022 16:55

Kasutan juba aastaid selliseid, 1 suur tablett talveks sisse ja toimib ilusti, ei mingit hallitamist.

https://www.bauhaus.ee/niiskuseimaja-he ... 450-g.html
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#29

N Apr 14, 2022 8:08

Kuna see SAAB talvitub see talv tänava servas siis peale lume sulamist oli kogunenud mingil määral soolaliivatolmu SAABi värvipinnale. Ilm oli eelmine nv. just sobiv SAABi ergutam7seks. Mootor käivitus hetkega kerge kolina saatel kuid soojenes suhtnormaalselt. Öliröhk näidiku järgi normis ja ca 1200 rpm puhul toimetas SAAB ilma suurema kolinata. Pesuhall on ca 1 km kaugusel , et sai SAABilt suurema tolmu maha ja köik auto susteemid elustatud. Ka pidurikettad said suuremast roostest puhtaks. Jätkan harjutusi kuni "vaim" peale tuleb ja käed mootori kulge ajan. :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1894
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#30

N Apr 14, 2022 11:45

Keegi peaks ikka selle mootoriga midagi ette võtma :)
Saabistatham
Postitusi: 13
Liitunud: L Dets 19, 2020 15:07
Asukoht: Pärnu
Auto:
Kontakt:

#31

R Apr 15, 2022 15:29

Kui tühikäigult mootorit seisates hetkeks kolin kostub siis võiks ehk arvata, et kahemassilise hoorattaga mingi teema?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1788
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#32

R Apr 15, 2022 16:40

Saabistatham kirjutas:
R Apr 15, 2022 15:29
Kui tühikäigult mootorit seisates hetkeks kolin kostub siis võiks ehk arvata, et kahemassilise hoorattaga mingi teema?
Sellel uunikumil ei ole kahemassilist hooratast.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#33

R Apr 15, 2022 21:27

Hooratas oli veel uut sidurikorvi asetades ühes tükis. Kuid teatud sümptomite töttu võiks arvata,et mingid massid on seal liitunud vöi lahutunud. Aja ja korraliku töökoja puuduses olen SAABidega spetsialistide poole pöördunud hoolduseks ja raua muutusteks. Tehase poolt ettenähtud mootorivöimsuse puhul ehk see sobikski. Kuid kui vöimsust ja väändemomenti on juurde krutitud siis ei kehti enam ei tavapärane materjalivalik,tolerantsid,keermesliidete pingutamise nm ega palju muudki. Muide selle SAABi puhul ei olnud aeglane käiguvahetus kulunud käiguvahetuskulissi viga sest ka uue kulissiga ei muutunud midagi paremaks. Probleemiks on SPEC sidurikorvi ja ketta omapära mis oleks eeldanud survelaagri sobitamist. Paraku juba natuke peale sidurikorvi vahetust tekkis seal mingi ebaköla ja survelaager hakkas klõbisema kui siduripedaal sai vabastatud. Kuna enamus töökodasid ei taha kliendi poolt hangitud varuosasid kasutada siis survelaager sai remonditöökoja poolt. Paraku kelle toode seda ma ei tea. Teatud moodi siduripedaali vajutades oli vöimalik isegi 2000 rpm ilma suurema kolinata vöimalik mootoripööreteks saada. Ja see kolin tekkiski peale käiguvahetust kusagil 5000 rpm puhul täisgaasiga kiirendades. Kuna öliröhk on siiani ka tühikäigul töenäoliselt normaalne siis tundub see siduri toimimise anomaalia ikkagi ka võimaliku kolina põhjustajana. ;)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#34

N Mai 19, 2022 22:30

Kuigi mootoriruumist kostus aegajalt mingit kolinat tahsin SAABi eest hoolitseda ja ta pesulasse söidutada. Eelmise nädala reedel aga nädalaselt tööreisilt koju jöudes imestasin, et raskeveoki jaoks oli Espoos kortermaja körval teeservas piisavalt vaba ruumi. Ja kui väsinuna täpsemalt uurisin siis selgus , et SAABi selle koha peal kus teda tavaliselt nägin lihtsalt ei ole. Ei olnud ka kusagil läheduses märgata ja helistasin pojale, et kas on tema SAABiga tiirutama läinud. Ei olnud ka tema SAABi puutunud ja tekkis kahtlus, et 11.05 korterikaslase poot märgatud mingi lipiku töttu klaasipuhastajate vahel on SAAB ehk Espoo linna parkimisvalvurite tegutsemise töttu sundviisiliselt asukohta vahetanud. Esmaspäeval ligi tund aega köneootejärjekorras jorutades ja löpuks Espoo Keskkonnakaitseosakonna klienditeenindajaga jutule saades vastaski neiu , et nende palvel on SAAB siirdatud kuhugi ja kuhu tema ei tea. Espoo linna tasulises siirdatud söidukite säilitamise parklas seda SAABi igatahes ei olnud. Lubati e-kiri täpsema infoga paari tunni jooksul saata aga ei saadetud. Kolmapäeval jälle hulk aega telefoni körva ääres hoides vastas löpuks keegi teine klienditeenindaja kes asjast midagi ei teadnud aga lubas tagasi helistada. Kuid ei helistanud. Vähemalt ilmus täna vastus e-posti , et selle SAABi esiklaasile on riputatud 3 valesti parkimise trahviteadet ja need paar-kolmsada eur on vaja köigepealt maksta , seejärel vöetakse kontakti ja öeldakse kus SAAB on ja huvituti kas ma ikka tahan seda SAABi tagasi. :?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1788
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#35

R Mai 20, 2022 9:58

I-Vaari kirjutas:
E Jaan 17, 2022 21:42
Kui SAABiga iga päev ei söida siis kipub ta streikima. Aku tühjenes ja oli vaja laadimiseks mootoriruumist eemaldada. Nädal hiljem tagasi paigaldades millegipärast raadio vajab "koodi". Huvitaval kombel nn varu-autoks ostetud MY 2003 SAABil aku sama kaua ja samal ajal eemaldatud laadimiseks ja raadio lülitus sisse nagu ligi pool a tagasi ja eimingit probleemi. Mölemal SAABil on sama stereosüsteem kui ma ei eksi. Huvitav millest selline ikaldus ühel autol ( muidugi ka see ühe kanali ärakadumine) ja teisel mitte. Käivitasin ka mootori SAABi salongi soojendamiseks ja kuivatamiseks. Meeletult niiskust ikka koguneb salongi sügis ja talveperioodil. Peab lähiajal 5kg kassiliiva igasse öues seisvasse SAABi pörandale ja istmetele laiali laotama saunalinade peale. Mootor käivitus nagu alati "poolest pöördest" ja veidike aega soojenenud olekus jaheda öliga talus isegi 1500 rpm ilma kolisemata , ca 15 min soojenenud mootor aga üle 1200 rpm ei talunud. Öliröhu vähesuse märgutuli kustub peale käivitamist ja ka sooja öliga ei vilgu , ei saagi seetöttu täpselt aru kas kolin mingitmoodi raami/kepsuaagritega seotud vöi pöhjustab möni muu detail selle imeliku kolina. Madalate pööretega ka nüüd kannatas rahulikut söitmist , hullemaks kolin ei muutu ja mootor pilbasteks veel ei lennanud. :?
Önneks toimisid köik SAABi elektrisseadmed muus osas normaalselt , istme mälu, peeglite asendid ja parema peegli pöördumine tagurdades funktsioneerivad , ukseklaasid avanevad ja sulguvad , kesklukustus toimib , sooja puhub kuid külma kahjuks vist mitte rohkem kui öues samal ajal. Paar roostetäppi ka tagumistel poritiibadel seal kus need tavaliselt tekkivad kuid önneks hullemaks pole läinud vörreldes eelmise aasta kevadega kui SAAB garaazhist sai tuulduma söidutatud.
Kui ikka õlirõhk on igas pööretevahemikus alles, siis sul loksub üks või mitu ovaalset kolbi ehk pistonslap! :conf:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#36

R Mai 20, 2022 15:58

Manomeetrit pole lisaks öliröhuandurile asetanud aga märgulamp kustub peale mootori käivitamist ja ei vilgu ka töösoojal mootoril. Nii 1000 rpm ni toimetas mootor nii enamvähemvaikselt. Sellest 1000 rpm körgematel pööretel tekib kolin mis vöimendub pöörete töustes. 1500 rpm on juba selline "haamritöö" et ei julge isegi proovida pöördeid sellest enamaks tösta. Kuid liikunud on SAAB tasakesi juba ca 100 km ja veel ei ole täielik ikaldus kohale jöudnud. Kuid on varemgi need SAABid ka väntvöllile keevitunud keskmise raamlaagrisaalega mingi distantsi läbinud ennem kui jöud löplikult kaob. :)
Vasta