Saab 9-5 1.9TiD 2007 SoS

Vasta
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#1

T Nov 03, 2020 18:10

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et kogemata jäi jälle foorumist üks kuulutus silma:
Ei hakka ilustama - tööd vajab auto omajagu. Autol on suur probleem tahmamisega, Saabianti paigutas uue tahmafiltri, mis hiljem programmeeriti ümber, kuna auto lihtsalt ei liikunud. Siis oli vahepeal sõidurõõmu küllaga. Nüüd on miskipärast mootor tahmast umbes, jõudlust on poole vähem ning gaasi andes on tahmapilv üleval. See Saab suurendaks sinu CO2 jalajälge ilmselt üle saja korra. Xenon pirnid on ka vanad, parem poole on juba roosakaks läinud. Läbisõit 310k. ÜV kehtiv kuni 04.2021.
Egas midagi, kui nii ausalt juba kirjutatud siis võiks ju vaatama minna. Kohapeal selgus, et paisupaak on täiesti kuival, lisaks üle kahe korra ei julgenud gaasi anda, sest tõepoolest kartsin juba keskkonnaametit kuskilt läkastades välja hüppamast. Tech2 ühtegi viga ei näidanud ja kuna ka ühtegi tervet keredetaili polnud võimalik leida, siis sai tehtud pakkumine, millest endal ka peaaegu et häbi oli. 3h hiljem kõne, et pakkumisega nõus ja nii ma talle järgi läksingi.
10a.png
10a.png (371.36 KiB) Vaadatud 10024 korda
Nädalajagu hiljem oli lõpuks aega tegelema hakata ja kui EGR ning throttlebody olid kõik maha käinud ja nenditud, et pole neil peale sentimeetrise lägakihi häda midagi tuli uuesti tech2 välja ja näitudes ringi skrollides jäi silma, et sisselaske rõhk ei taha kuidagi üle 1bar'i roniga. Kahtluseuss hakkas järjest rohkem närima ja nüüd juba oli teadliku pilguga vaadates näha, et stange alumine nurk seestpoolt parajalt õline. Mis muud kui stange eest ära ja voilaa, intercoolerist lõdvik lihtlabaselt lahti.... Oleks tahtnud kohe seda kontrollida, aga lasin petta end fraasidest saabianti juures vahetatud DPF ja teises töökojas ka üle vaadatud.... Ma ei tea kust see vahepealne jõud tal uuesti tuli, kas tõesti mehhaanik pani käega vooliku otsa ja klambrit ei vahetanud, sest see oli ikka täielik pudenenud roostekäkk mis mulle seal vastu vaatas.... Igatahes ühe väikese liigutusega sai hoobilt auto väärtus kolmekordistatud.... Paar kiiremat tehtud, et lambda puhtaks saaks ja nüüd on juba kõige tüüpilisem diiselhallmetallik, mis millegagi silma ei jää, sest põhjagaasiga kerge vine on täiesti tüüpiline neil kõigil.
sisselase.png
sisselase.png (434.12 KiB) Vaadatud 10024 korda
lodvik.png
lodvik.png (397.83 KiB) Vaadatud 10024 korda
Eriline kogemus oli parktule pirni vahetamisega. Vahepeal oli küll tunne, et lihtsam on vastupuiklevale süütule tüdrukule sisse saada kui selle varda otsas oleva pirni õigesse ja õigesti pessa tagasi sisestamisega, aga tehtud ta sai.
parktulepirn.png
parktulepirn.png (229.33 KiB) Vaadatud 10024 korda
Nüüd oli aeg xenonite vahetuseks, mille kohta manuaal ütleb: Contact Service. Eelmise prilli pealt olin selgeks saanud, et lukuaugust mässata pole mõtet, lihtsam stange maha ja tuled eest ning siis hea opereerida. Selgus ka põhjus miks tuled valgustasid sama kõvalt uskumatult näiva 2,4m kaugusele nagu mu tonnisel. Üks oli roosakas (tavaline vanadus), aga teine pirn oli suht lahtiselt sinna sisse visatud ja siis kiirelt luuk peale, et täitsa välja ei kukuks..... Luuptuledel väljast vaadates ei olnud seda võimalik mitte tuvastada. Nüüd eelmise masina pealt enne lammarit välja sikutatud kalli raha eest ostetud xenonit asemele ja ongi jälle lust ning lillepidu.

Rootsi register paljastab, et on reaalne võimalus, et seda masinat polegi ulmeliselt tagasi keritud, seega on viimane aega hammasrihma vahetuseks, sest eelmine on 160kkm ja 10a tagasi täpselt tehtud. Samuti kummitab käivitusel 2-3sekundiks põlema jääv õlituli. Samuti ehk jääb töökojas silma kas jahutusvedeliku leke on kuskilt sealt paisupaagi kandist, sest enam pole valget visanud ja mõnel korral olen loigumoodi asja täheldanud auto all.

Silma jäi, et kõige magusam osa pidurikettal täiesti kasutamata.... Kas on pandud suurem ketas või vale sadul või valed klotsid või kas tõesti peabki nii olema??
ketas.png
ketas.png (188.2 KiB) Vaadatud 10024 korda
Natukene häirib veel ebaadekvaatselt käituv follow-me-home funktsioon. Nimelt süüdet välja võttes lükkab xenonid põlema (hoolimata sellest, lüliti on 0 asendis ja päevatule kaitse väljas) ja salongivalgustus ei sütti. Panen uuesti süüte sisse ja võtan välja. Xenonid kustuvad ära ja salongituled süttivad nagu normaalne käitumine olema peaks. Kuigi FMH on seadistatud 30s peale, siis xenonid põlevad julgelt üle minuti ja siis kustuvad ära... Ei oskagi nagu väga täpselt läheneda sellele Internetis on kaaskannatajaid veel, aga ühest lahendust ei paista olevat.
Kojamehe mootorit on vaja natuke järgi aidata, sest hetkel tundub, et ta on mingi ametiühinguga liitunud ja ei kavatse grammigi rohkem tööd teha kui füüsiliselt kästakse, ehk siis kojamehed ei tule 0 asendisse tagasi vaid lõpetavad samal hetkel oma liikumise kui kang vabastada. Lisaks on vaja tagaluugi juhtmestik üle vaadata, sest luugiandur ei anna avamise kohta signaali, mistõttu ei panda ka tagumist laetuld põlema. Muid vigu nagu polegi välja tulnud. Üldiselt tundub kõige madalama lisavarustusega Linear pill, mis vist üldse osta õnnestus omalajal, aga värv on tegelikult soliidne ja talverümakaks sobib hästi.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

T Nov 03, 2020 20:32

Piduriketas paistab õige olevat. Poripleki järgi hinnates. Puusalt tulistan, et probleem klotsiga ja täpsemalt pakun, et lihtsalt viltu jäänud. Ei saa ka sadulat välistada aga selleks peab ketta teist külge nägema.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 822
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

T Nov 03, 2020 21:20

Noojahhh , eks selliseid autosid leidub mis viimaseid hingetömbeid teevead. Õnneks oskad Sina neid "elustada". Ma pole nii kaua pimedas kohas SAABi parkinud , et veidi ununenud see followmehome funktsioon kuid mäletamistmööda süütevöti lukust välja , autost väljudes tömbad tuledelülitit täistulede vilgutamiseks ja seejärel sulged juhi ukse .
Kojameeste mootor vöib olla kulunud ja kahtlustasin enda SAABil ka seda esialgu kuid töeline viga ilmnes täpsemalt ca kuu aja jooksul , kojameeste lüliti löpetas suitsedes töölepingu. Uus lüliti lahendas olukorra.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

T Nov 03, 2020 21:55

Kojameeste lüliti on juba vahetatud ja see muutust ei toonud. FMH on sellise aktiveerumisega jah, ainult et ma ühtegi kangi ei tõmba ega ust ei ava ja ikka aktiveerub. Kui probleemiks oleks süüteluku põhi, siis ei oleks seal nii selget seaduspära. Proovin mingi hetk tech2'ga deaktiveerida selle ja vaadata kuidas siis käitub.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#5

K Nov 04, 2020 11:00

Kojameeste mootoril on pidev toide puudu
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#6

L Jaan 30, 2021 20:55

Kojameestega oli ikka tohutu saaga. Proovisin teist mootorit, mis juhtme otsas käitus samamoodi, tegin erinevaid pingete mõõtmisi ja kõik tundus õige. Lõpuks sai ikkagi originaalmootor sõbra juures soojas garaažis lahti võetud ja veendutud, et ikkagi mootor ise on hukas. Natuke sai ikkagi klemme painutatud, et koju tagasi sõita ja siis läks doonormootor peale, mis seest kui prillikivi oli (ja millel ei saanudki aru, et miks olin pähe võtnud, et see samamoodi "katkiselt" käitus....)
Pilt

Igatahes novembris sai kohe tehtud täishooldus peale, Kütusefilter, salongifilter, õli+filter, kõik kojamehed, veepump, hammasrihm, soonrihm, mõned rullikud. Oleks tahtnud lasta vahetada ka õlivõtturi rõngastihendi, aga mehhaanik 4h jooksul ei saanudki karterit kätte... Samuti on siiani veel ootel swirli pimedaks tegemise komplekt, sest keegi ei taha seda eriti ette võtta. Juhtlatt neil igatahes peal ei püsi, et neist mingitki kasu oleks.
Likvideerisin ka lekke jahutusvedeliku kolmiku juurest.
Pilt

Sellega sai hoolduse/remondi maksumusega mööda jõutud auto enda ostuhinnast. Peeglid ei tahtnud end soojendada ja välja tõmmates selgus, et +klemm oli täiesti ära oksüdeerunud, aeromotorsist 12€tk uued külge ja nüüd olen jälle liivimaa parim tagurdaja.

Julgesin lõpuks autot survekaga pesta ja sain laigulisest stangest lõpuks lahti :D
Pilt

Vana aasta lõpus sai veel korra "tõtt vahitud" - https://youtu.be/-7jWdU4_jyg

Uuel aastal hakkas kimbutama siuke mure, et soojalt oli vaja pikemalt kedrata enne kui uuesti käima sai. Aga kuna aku suur ja enamus külmkäivitused ainult, siis ei lasknud end segada. Sellise tähelepanematusega aga ei suudetud leppida ning siis hakkas juba külmalt ka ketramine pihta. Egas midagi, teeme ennetavalt juppide vahetusi, külge läksid uued eelsüüteküünlad, väntvõlliasendi andur ja temp. andur, mis on tihti süüdlasteks olnud, aga sellepeale ei saanud isegi töökoja juurest minema järgmine hommik, ilma, et müts näppus, krokodille küsimas poleks vaja olnud käia. Sellepeale hakkasid juba kõrgsurvepumba hinnad peas läbi käima. Aga loodame algul ikkagi "odavamale" variandile ning paneme peale Electrical Poweri asemel vähe tuntuma aku EXIDE EA852 85AH 800A. Laadisin veel toasoojas juurde enne peale panekut, et ikka täiesti maksimum oleks, panen sõiduhommikul peale ja sain kinnituse, et on hea aku - oma 5 minutit jaksas pea konstantselt ringi ajada mootorit, aga käima siiski ei saanud.... (Akusse veel särtsu jäi, aga ise murdusin)
Kõrgsurvepump ei ketrand enam peas vaid ka suus käis ringi selle hinnamaitse ja ratsionaalsed kaalutused, kas pole mõistlikum ikkagi parematele jahimaadele lasta masinake. Saab koos brändiga igirohelistel põldudel paarutada. Korra sain diagnostikaga tutika CPS anduri näidu vea kätte, aga korrata ei õnnestunud. Koguaeg ütleb, et ühtegi veakoodi pole.
Sain siiski ühe soovituse kohalikku töökotta Vildimo OÜ, kes diisleid nõus on diagnostima. Viisin auto kohale, lugesin ette, kuidas sümptomid eskaleerusid ja mis kõik juba praeguseks vahetatud on:
"Kas näitas mingeid veakoode, et just neid juppe vahetasid?"
-"Noo... ei"
"Siis loopisid lihtsalt uusi juppe külge" (See polnud isegi küsimus vaid puhas fakti deklareerimine)
-"Noo.... jah...."
Selle kerge paika panemise peale tekkis üle pika aja lootus, et äkki isegi läheb õnneks kui tegemist pole töökojaga, mis tuimalt uusi juppe lihtsalt külge keevitaks, vaid reaalselt diagnoosivad, mis probleemiks on.
Kontrolliti etteande pumba tootlikkust ja pihustite tagasivoolu, mis olid korras. Küll aga võttis starter nominaalse 160A asemel kerge 500A käivitusvoolu.... Pole ime, et tutikaid laetud akusid hommikusöögiks läks, 2tk korraga veel. Uus AS-PL starter külge ja nüüd käivitub kiiremini ja kergemini kui 1.2liitrine bensukas

Elu tundus nii lill, et käisin ka sillastendis ära, et ESK Talvepäevade jäärajal perfektne juhitavus oleks!

Nüüd kui suuremad kulutused tehtud ja naiivne lootus "kalla-ja-talla" tulevikule on hetke kulunumbrid 0,34EUR/km ja 6,42 l/100km
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#7

T Veebr 02, 2021 18:48

SoS kirjutas:
L Jaan 30, 2021 20:55
paneme peale Electrical Poweri asemel vähe tuntuma aku EXIDE EA852 85AH 800A. Laadisin veel toasoojas juurde enne peale panekut, et ikka täiesti maksimum oleks, panen sõiduhommikul peale ja sain kinnituse, et on hea aku - oma 5 minutit jaksas pea konstantselt ringi ajada mootorit, aga käima siiski ei saanud.... (Akusse veel särtsu jäi, aga ise murdusin)
Üldhariduslikku: pliiakude mahtuvus sõltub temperatuurist. Nominaali antakse +20 kraadi juures, -10 juures on sellest järel umbestäpselt pool. Soojast toodud akul on väljas seisnu ees eelis.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#8

K Okt 06, 2021 13:28

Nüüd sai täpselt aasta mu käes

Total Vehicle costs in EUR/km 0,17 - kõik kulud koos ostuhinnaga, et kui pauku panen ja metallist ka raha ei saa, ehk liisingumasinate võrdlusnumber
Total driven distance: 22.099 km (309.800 km to 331.899 km)
Period: 02.10.2020 until 02.10.2021 (365 days)
Vehicle costs in EUR/km 0,08 - kõik kulud peale ostu ja kütuse
Kogukeskmine kulu 6.4l/100km ja põhiline osa maanteel.

Kevadel sai 10-spoke veljed ja uued Sailuni rehvid, milledel esiteljel aint 3-4mm järgi on 13kkm läbimisega :/
Sisse sai valge nahksisu ja värskelt nahatatud Griffini rool ning nüüd hakkab juba auto moodi olema.
Pilt

Suvekuumadega sai mindud kliima kontrolli, kus öeldi et süsteem on täiesti tühi, aga kuna vaakumit peab, siis sai ära täidetud ja toimis ilusasti sügiseni. Sellele eelnes paras pusimine tech2 ja andurite väärtuste tuvastamisel, kus selgus, et diisli puhul DICE näitabki koguaeg 4C kliima salongiradikale ja ainsa väärtuse kompressori töö jaoks võtab läbi mootoriaju süsteemirõhust.
Ühel pesujärgselt hommikul oli väga raske tagurdamise alustamine, nagu talvel kui pidurid on kinni külmunud ja esimesel vajutamisel oli pedaal korraks pehme. 130km sõitu ja siis saadetakse kodust pilt küsimusega, et kas see on minu auto jupp?
Pilt
Tuligi välja, et mõlemad sisemised tagapiduriklotsid olid otsustanud eralduda ja sai lastud uued panna.
Vahepeal kummitas püsika mitte-toimimine. Ei saanudki aru, kas tegemist oli kuumast tingitud olukorraga või millest, aga ilma, et ma midagi sisulist oleks suutnud avastada, on ta viimased 3000km toiminud korrektselt
Vastu sügist sai nüüd uued NightBreaker Xenonid paigaldatud ja kõige lihtsama meetodiga, et ikka stange eest ära, tuled lahti ja siis põlevotsas pessa ja ikka suutsin ühe kehvasti paigaldada nii et valgusvihul puudus "serv" ja valge ala oli üle seina laiali. Õnneks oli meeles vihku kontrollida enne stange külge panekut, nii et sellest tööst pääsesin. Küll aga selgus, et vasak udutuli on täpselt sama sümptomiga, et "serv" puudub ja proovisin üht ja teistpidi aga aru ei saanudki, kas on seest katki või kuidas siis see "õige" asend pirnil olema peab. Parempoolsel tulel läks iga kord alati õigesti pirn pessa...

Muidu tundub ikka siuke tüüpiline kalla-ja-talla rümakas. Aegajalt käid roostetavaid tagatiibasid roostesurmaga heidutamas, siis kammid korra varuosa kuulutusi, et kas kuskilt saaks parempoolse tulepesuri katte. Nendid, et ei saa ja sõidad jälle edasi.
IMG_4703.JPG
IMG_4703.JPG (187.2 KiB) Vaadatud 8598 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#9

K Nov 03, 2021 17:42

Juudijuubel!!

Pilt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#10

R Nov 11, 2022 16:53

Teine aasta on juurde tiksunud kalla-ja-talla meetodil. Kaks õlivahetust ja moepärast kogu piduriring asendatud Brembo toodanduga. Kõik kettad-klotsid ja sadulatele remontkomplektid ning veel nipetnäpet - 243€ jupid ning 200€ töökojas vahetus.
Muidugi vastavalt murphy seadusele, põhjus, miks ma üldse vahetuse ette võtsin, ära ei kadunud :( Millegipärast ikka käsipidur ei taha püsima jääda. Ei vanade klotside ega uutega. Reguleeritakse heaks ja kuu ajapärast on "kadunud"...

Vehicle costs in EUR/km 0,03 - kõik teise aasta kulud ilma kütuseta
Total driven distance: 22.726 km (332.421 km to 355.147 km)
Period: 02.10.2021 until 02.10.2022 (365 days)

Kahe aasta kogukulud koos ostuhinna ja kütusega
Total vehicle costs in EUR/km 0,15 - keskmine kulu siis 2 senti/km kohta langenud võrreldes esimese aastaga
Total driven distance: 45.347 km (309.800 km to 355.147 km)
Period: 02.10.2020 until 02.10.2022 (730 days)
Kogukeskmine kulu 6.43l/100km ja põhiline osa maanteel.

Kõigepealt sai kättesaadud nii ilus kombinatsioon, et isegi kütusekulu oli 9.0 aga siis lasin pildistamiseks gaasi lahti ja kohe karistati ära. Ei viitsinud enam photoshoppima ka hakata.
3456789.jpg
3456789.jpg (82.97 KiB) Vaadatud 7156 korda
Järgmise näiduga olin juba palju osavam
350k.jpg
350k.jpg (92.14 KiB) Vaadatud 7156 korda

Talvistest tuiskudest tuli läbi nii, et mühises, mis sest tuisuvaalud üle katuse pidevalt lendasid.
tuisune.jpg
tuisune.jpg (70.34 KiB) Vaadatud 7156 korda
Küll aga kevadise "jäämineku" ajal võttis haagis endale pähe, et tema tahab minna sinna ja teda vähe huvitab, kui palju ESP võimleb, et proovida juhi soovil kurvi siiski läbida, isegi teeserva lumevall viimase lootusena ei päästnud. - https://youtu.be/PGLtIH24SH8
Üldiselt ilma käruta olen seda kurvi samades oludes 70+ läbi sõitnud ilusasti, seekord koos käruga 60ga enam ei õnnestunud.
Üks vanem Focuse punn pidas kinni, sellega siis ~50 sikutamist 10 cm kaupa ja saigi välja veniva köiega, aga tema stangetala paindus niipalju välja koos puksiiraasaga, et tõmbas plastiku mõraliseks. Ühtegi "päris" autot selle aja jooksul mööda ei sõitnud, kahjuks 30 sekundit minust eespool olnud suur raudtee Hilux ei näinud enam minu sõiduoskusi.
k2ru-ei-hooli-ESPst.jpg
k2ru-ei-hooli-ESPst.jpg (78.56 KiB) Vaadatud 7156 korda
Üks hetk jäi silma, et mul pole enam ühtegi tervet tulepesurit ja lähemalt uurides selgus, et ka viimane terve nurk on kellegi poolt ära rihitud. Seekord kahjuks nii robustselt, et stange seest tulepesuri kinnitused ka kõik puruks.
kriimud.jpg
kriimud.jpg (120.64 KiB) Vaadatud 7156 korda
Suvisel ajal sai päästetud prügimäele minevat 3.6m diameetriga kraami ja oli vaja loomingulist lähenemist transpordile.
ufo.jpg
ufo.jpg (99.73 KiB) Vaadatud 7156 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#11

E Juun 19, 2023 23:19

Kõige viimase lumega sain enda uljuse ikka ära karistatud. Muidu polekski miskit märkimisväärset sellest talvest välja tuua...
https://www.youtube.com/watch?v=k6akMlPWWqc

Pärast kõksu ilusasti häbi silmis, muhk oimukohas ja rool risti pihus. Fun fact: Ristmikul olevad teised "otse" üle äärekivi minevad jäljed olid töökaaslase Aero omad. 3 kuud hiljem jõudsin lõpuks sillastendi kui olin lõpuks uued rooliotsad pannud. Millega aga ma rahul ei olnud, oli see, et undamine, mida ma pidasin kokkujooksu süüks ei kadunud siiski ära. Seega tuli nentida, et 40kkm tagasi vahetatud parempoolse rattalaagri järel on nüüd vasakpoolse kord. Mõtlesin siis, et mis see väike vahetus ära ole, kui hoovi peal doonoreid vedeleb, siis paras näpuharjutuseks terve püstakuga vahetada. Küll aga hakkas poolteljemutter sedasi vastu, et murdsin ühe padrunvõtmegi ära. Kaks nädalat siis vahelduva eduga sortsutasin õli peale aga ei miskit. Lõpuks siis võtsin end kokku ja gaasipõletiga andsin 5 minutit kuuma ja siis külmasprayd peale. Korraliku pauguga tuli lõpuks lahti meetrise kangiga nii, et põrutas käegi ära.

PXL_20230519_101614839.jpg
PXL_20230519_101614839.jpg (190.72 KiB) Vaadatud 6491 korda
Kässari saaga jätkus täpselt samamoodi, et enne ülevaatust muutus teema jälle aktuaalseks. Proovisin siis ise pusida, aga no ei saanud seda hammakat liikuma ja ei saanud ka ketast kuidagi kätte, et sisemistele klotsidele otsa vaadata ja sai "sama targalt" jälle töökotta viidud (küll teise seekord). Väidetavalt 2.5h pusiti ja ütlesid, et nemad küll ei usu, et eelmine aasta midagi vahetatud oleks, nii kinni pidi kõik olema. Ülevaatusel tõmmati esimese hooga 73% erinevust, aga kuidagi suudeti ikka lõpuks piirnormi sisse ära mahutada. Kuna töökotta tagasi ronimiseks isu polnud, siis proovisin uuesti hammakat liigutada ja seekord liikus ilusasti ning nüüd võtavad enamvähem võrdselt kruusa peal loha kui tõmmata. Kui muus osas jäädi ÜV'l rahule, siis üks õline tagaamort sai ikkagi kirstunaelaks. Aeromotorsist uued Monroed 32€/tk ja tungi peal vahetus. Püstakut ära võttes selgus, et 300% rohkem auke on rattakoopas kui lootsin...

PXL_20230518_160906953.jpg
PXL_20230518_160906953.jpg (214.46 KiB) Vaadatud 6491 korda
Suurem, päris mure, millega pidi mitut töökoda külastama oli mootori süvenev puterdamine. Mõni hetk justkui töötas, aga siis hakkas jälle lonkama, kõigil kiirustel ja pedaali asendites. Kahtlustatud sai kõiki erinevaid komponente nii hoorattast kui ajuni välja, isegi swirl klappe üritasin läbi liigutada jne, aga ei miskit. Boschi esindus võttis sisse ainult selleks, et järgmine päev järgi minnes teada saada, et nende seade ei saanud ajuga ühendust ja rohkem nad diagnoosida isegi ei üritanud. Eriti irooniliseks tegi selle (automaatne?) sms, et "Teie SAAB on valmis". Lonkasin siis järgmise töökoja uksetaha, kus sain aja 1.5 nädala kaugusele. Seal suudeti siis peaaegu kohe tuvastada, et üks pihustipistik ei andnud ühendust ja tõmmati kõik nipukatega paremini kinni. Igatahes 2 kuud juba ilusasti töötab.

PXL_20220723_060710678.jpg
PXL_20220723_060710678.jpg (202.51 KiB) Vaadatud 6491 korda
Pärast üht teist parklakõksu talvel (ma valetasin postituse alguses, suht maniakk olin talv läbi... 3, 4, 5) oli stange lõhki nagu mokk jänesel pärast baarikaklust. Ka udutule pistiku murdis ära, tuli ise õnneks jäi terveks. Kui ilmad uuesti soojaks läksid, siis võtsin oma uue stange ette, mis ootas juba terve aasta oma aega, ja värvisin koodi järgi segatud spraypudeliga ära nii, et ei riivagi eemalt silma kui ei tea vaadata. Ja suht kohe sai proovitud seda ära rihtida, aga seekord õnnestus vist kontaktivabalt ikkagi pääseda - https://www.youtube.com/watch?v=csnBpl6Vnm8

Nüüd on puudu ainult parempoolne tulepesur ja tule kroomkate/kõrv ning vahetust ootab äärmiselt sigri-migriline esiklaas. Traathari-roostesurm-krunt-sprayvärv sai kõik roostesed servad ja nurgad läbi käidud ja hakkas juba auto moodi välja paistma lõpuks.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 272
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#12

T Juun 20, 2023 19:13

Väga uhke rivi! Ega muuga on ikka enamvähem lihtne, aga rooste hakkab vaikselt enda autol ka igalt poolt välja tulema. Sellele vist veel niipea mingit lihtsat nipukalaadset remonti ei leiutata...
Pilt
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#13

N Sept 28, 2023 15:43

Tundub, et kalla-ja-talla periood hakkab läbi saama. Sõitsin piirkiirusega ~100km maanteel, tagurdasin parkimiskohale ja kõik oli häste. 48h hiljem starterit keerates aga veerand pöördega justkui kolvid kinni... kolmanda korraga läks läbi häda käima ja seljatagune mattus valge suitsu sisse.
PXL_20230811_073238236.jpg
PXL_20230811_073238236.jpg (79.51 KiB) Vaadatud 6158 korda
Paisupaagis toimunu võinuks lainurgaga filmides vabalt mullivannide jõudlus konkursile esitada.
Soovituse peale said eelsüüteküünlad lahti keeratud ja ilusasti näha, kuidas kolmandast silindrist pritsib peale. Pärast väikest elu üle järgi mõtlemist sai siiski remondi kasuks otsustatud, sest ühtegi adekvaatset doonorit ka ei olnud, millega emmas-kummas suunas ülejäänud toimivat tehnikat ringi tõsta.
Töökojas tuvastati, et plokikaanetihend oli kolmest kohast puruks ja nad polnud mitte sellist asja ennem näinud. Küsisid, et kas lasin keema, aga viimasel sõidul (ja ka varasematel) polnud kordagi temp seieri ebanormaalne asend silma jäänud. Täiendaval lahkamisel selgus ka veel, et 62k ja 3a tagasi vahetatud INA veepump lekib. Tuli ka see ära vahetada uue hammasrihma komplektiga.
Kui juba kõik laiali on siis palusin ka swirlid "pimedaks teha", punnide komplekt oli kindalaekas juba 3a kaasa sõitnud... Seda hakati siis tegema viimasel päeval, aga oh õnnetust, kuigi kogu maailma internet väitvat, et sinna käivad 18mm punnid, siis reaalsuses olevat auk ~16mm. Pika detektiivimise peale siis leidusid ka ühted 15.5mm punnid selle mootori tüübi koodiga koos lausega "If you have a later version of the manifold, this kit can't be used. The swirl flap holes in later versions are bigger in diameter." Aga tellida oleks saanud ainult läbi ebay väljamaalt. Kuna masin juba 1.5 kuud töökojas konutanud, siis sai kaassaablase soovituse peale otsutatud "kodumaise lahenduse" kasuks ja keermestajaga jõuga peale lennata ning poldi ja keermeliimiga pimedaks. Lohutati, et augud olid juba nii ovaalsed, et seal poleks õigete punnidega ka midagi teha olnud.
Kokku kulus töökojal 19.5h ja arve oli selline, et sellega oleks saanud turult täiesti toimiva ülevaatusega analoogse masina hankida...
Nüüd pole muud kui tuleb järgmise vea korral jälle sisse laduda. Maasikaks öeldi lahkudes, et turbo lekib ka õli :drive:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 272
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#14

N Sept 28, 2023 18:11

Eks see on kasutatud autode puhul alati keeruline ära tabada seda momenti et kus pole enam mõtet remontida. Teed ühe asja korda ja mõtled et nüüd üks asi vähem mis saab katki minna, võrreldes sellega kui uus/kasutatud auto võtta remontimise asemel. Aga siis läheb järgmine asi katki..
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#15

N Sept 28, 2023 18:55

Millest nad järeldasid, et turbo lekib? Enamustel 1.9 disladel karterituulutus süüdi liiga õlise sisselaske puhul.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#16

N Sept 28, 2023 21:22

saabu14jr kirjutas:
N Sept 28, 2023 18:55
Millest nad järeldasid, et turbo lekib? Enamustel 1.9 disladel karterituulutus süüdi liiga õlise sisselaske puhul.
Tõenäoliselt sellest, et sisselase oli õline.... aga ta kõhklevalt poetas ka karterituulutuse võimalust tõesti. Kas seal on mingeid koduseid lahendusi, mida ennetava meetmena kasutusele võtta?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1889
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#17

N Sept 28, 2023 22:38

Kodune meede ongi see, et keegi käib kõik sisselaske õõnsused (johhaidii.... :lol: ) brake cleaneriga üle enne, kui sa oma uudishimulikud silmad sinna lõdvikutesse suunad.
kroom
Postitusi: 320
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#18

R Sept 29, 2023 8:31

Kasutatud auto teel hoidmine on tegelikult vägagi mõttekas (puhtalt rahaliselt), kui arvestada seda, et kobe kasutatud auto võib tänasel päeval vabalt juba 20000 kanti maksta ja uutest ei tasu rääkidagi. Jah, kulukaid remonte tõenäoliselt (esialgu) pole, aga hooldust ja kütust ja kaskot ja tavakindlustust tahab seegi ning kuskilt peab see 20000 ka tulema ju.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#19

R Sept 29, 2023 9:09

SoS kirjutas:
N Sept 28, 2023 21:22
saabu14jr kirjutas:
N Sept 28, 2023 18:55
Millest nad järeldasid, et turbo lekib? Enamustel 1.9 disladel karterituulutus süüdi liiga õlise sisselaske puhul.
Tõenäoliselt sellest, et sisselase oli õline.... aga ta kõhklevalt poetas ka karterituulutuse võimalust tõesti. Kas seal on mingeid koduseid lahendusi, mida ennetava meetmena kasutusele võtta?
Opeli mehed on standard süsteemile lisanud välise catchcani, et sisselase puhas püsiks.
Vähem egri ja õli sodi sisselaskes ja parem jahutus cooleril.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1889
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#20

R Sept 29, 2023 10:27

Õlipüüdurist otse voolik paaki tagasi :D
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#21

R Sept 29, 2023 16:13

wilddog kirjutas:
R Sept 29, 2023 10:27
Õlipüüdurist otse voolik paaki tagasi :D
Sedasi oleks kasulik lausa mitmes mõttes
a) Ringmajandus, nagu vanadel eestlastel, kus millelgi ei lastud raisku minna
b) põhimõtte pärast juba nagu juutidel, et ei saa lasta niisama "kaotsi minna", kui selle eest juba makstud on!

Esimese hooga ei leidnudki, kas siinmail ka mingeid adekvaatseid "plug'n'play" kitte müüb või tuleb hiina majandust ja logistikat toetada`? Või piisab ka tegelikult mingitest <10mm avadega nikerdisest, kuigi voolikud ise vist 16mm jämedused tehasest pandud?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 894
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#22

R Mär 15, 2024 8:01

Aeglaseks hakkan jääma... teeme siis 3. aasta oktoobri kokkuvõtte märtsis ära

Vehicle costs in EUR/km 0,08 - kõik kolmanda aasta kulud ilma kütuseta +166% Plokikaane remont lõi korralikult üles numbri
Total driven distance: 18.622 km (356.129 km to 374.751 km)
Period: 02.10.2022 until 02.10.2023 (365 days) -18%

Kolme aasta kogukulud koos ostuhinna ja kütusega ja kõige muuga
Total vehicle costs in EUR/km 0,16 - keskmine kulu siis 1 senti/km kohta tõusnud võrreldes kahe aastaga
Total driven distance: 64.951 km (309.800 km to 374.751 km)
Period: 02.10.2020 until 02.10.2023 (1.095 days)
Kogukeskmine kulu 6.45l/100km ja põhiline osa maanteel.

Pilt

Terve sügise jaurasid tagapidurid, mis mõlemad peale kippusid jääma vastupidiselt kässarile, mis peale ei jäänud, välja arvatud siis kui jäässe oli võimalik minna ja siis hoidis nii, et ka asfaldi peal oli vile üleval. Sai lõpuks keset talve tellitud renoveerimiskomplekt ja töösse antud, mille käigus leiti veel lisaks üks purunenud tagavedru ja lõtkuga esirattalaager ning kiirest sutsust tuli jälle 400+€ arve hinge peale.

Samuti sai vahetult enne talve selgroo murdmist siiski päris talverehvid hangitud, sest Sunfullydega hakkas juba liiga tihti eluisu maitse keele peale tulema... ringtee näide
Leidsin hea hinnaga 77€/tk 16" UltraGrip 600, mis küll "vana" mustriga, aga sellel sügisel toodetud ja tunne nagu oleks keskeuroopa lamelli pealt päris talverehvile üle läinud. Müra on märgatavalt suurem siiski ja teise auto all olevad GoodYear UltraGrip Arctic 2 tunduvad olevat siiski veel paremad.
PXL_20240127_081515875.jpg
PXL_20240127_081515875.jpg (229.11 KiB) Vaadatud 1889 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Vasta