Saab 9-5 1.9TiD 2007 SoS

Vasta
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#1

T Nov 03, 2020 18:10

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et kogemata jäi jälle foorumist üks kuulutus silma:
Ei hakka ilustama - tööd vajab auto omajagu. Autol on suur probleem tahmamisega, Saabianti paigutas uue tahmafiltri, mis hiljem programmeeriti ümber, kuna auto lihtsalt ei liikunud. Siis oli vahepeal sõidurõõmu küllaga. Nüüd on miskipärast mootor tahmast umbes, jõudlust on poole vähem ning gaasi andes on tahmapilv üleval. See Saab suurendaks sinu CO2 jalajälge ilmselt üle saja korra. Xenon pirnid on ka vanad, parem poole on juba roosakaks läinud. Läbisõit 310k. ÜV kehtiv kuni 04.2021.
Egas midagi, kui nii ausalt juba kirjutatud siis võiks ju vaatama minna. Kohapeal selgus, et paisupaak on täiesti kuival, lisaks üle kahe korra ei julgenud gaasi anda, sest tõepoolest kartsin juba keskkonnaametit kuskilt läkastades välja hüppamast. Tech2 ühtegi viga ei näidanud ja kuna ka ühtegi tervet keredetaili polnud võimalik leida, siis sai tehtud pakkumine, millest endal ka peaaegu et häbi oli. 3h hiljem kõne, et pakkumisega nõus ja nii ma talle järgi läksingi.
10a.png
10a.png (371.36 KiB) Vaadatud 1245 korda
Nädalajagu hiljem oli lõpuks aega tegelema hakata ja kui EGR ning throttlebody olid kõik maha käinud ja nenditud, et pole neil peale sentimeetrise lägakihi häda midagi tuli uuesti tech2 välja ja näitudes ringi skrollides jäi silma, et sisselaske rõhk ei taha kuidagi üle 1bar'i roniga. Kahtluseuss hakkas järjest rohkem närima ja nüüd juba oli teadliku pilguga vaadates näha, et stange alumine nurk seestpoolt parajalt õline. Mis muud kui stange eest ära ja voilaa, intercoolerist lõdvik lihtlabaselt lahti.... Oleks tahtnud kohe seda kontrollida, aga lasin petta end fraasidest saabianti juures vahetatud DPF ja teises töökojas ka üle vaadatud.... Ma ei tea kust see vahepealne jõud tal uuesti tuli, kas tõesti mehhaanik pani käega vooliku otsa ja klambrit ei vahetanud, sest see oli ikka täielik pudenenud roostekäkk mis mulle seal vastu vaatas.... Igatahes ühe väikese liigutusega sai hoobilt auto väärtus kolmekordistatud.... Paar kiiremat tehtud, et lambda puhtaks saaks ja nüüd on juba kõige tüüpilisem diiselhallmetallik, mis millegagi silma ei jää, sest põhjagaasiga kerge vine on täiesti tüüpiline neil kõigil.
sisselase.png
sisselase.png (434.12 KiB) Vaadatud 1245 korda
lodvik.png
lodvik.png (397.83 KiB) Vaadatud 1245 korda
Eriline kogemus oli parktule pirni vahetamisega. Vahepeal oli küll tunne, et lihtsam on vastupuiklevale süütule tüdrukule sisse saada kui selle varda otsas oleva pirni õigesse ja õigesti pessa tagasi sisestamisega, aga tehtud ta sai.
parktulepirn.png
parktulepirn.png (229.33 KiB) Vaadatud 1245 korda
Nüüd oli aeg xenonite vahetuseks, mille kohta manuaal ütleb: Contact Service. Eelmise prilli pealt olin selgeks saanud, et lukuaugust mässata pole mõtet, lihtsam stange maha ja tuled eest ning siis hea opereerida. Selgus ka põhjus miks tuled valgustasid sama kõvalt uskumatult näiva 2,4m kaugusele nagu mu tonnisel. Üks oli roosakas (tavaline vanadus), aga teine pirn oli suht lahtiselt sinna sisse visatud ja siis kiirelt luuk peale, et täitsa välja ei kukuks..... Luuptuledel väljast vaadates ei olnud seda võimalik mitte tuvastada. Nüüd eelmise masina pealt enne lammarit välja sikutatud kalli raha eest ostetud xenonit asemele ja ongi jälle lust ning lillepidu.

Rootsi register paljastab, et on reaalne võimalus, et seda masinat polegi ulmeliselt tagasi keritud, seega on viimane aega hammasrihma vahetuseks, sest eelmine on 160kkm ja 10a tagasi täpselt tehtud. Samuti kummitab käivitusel 2-3sekundiks põlema jääv õlituli. Samuti ehk jääb töökojas silma kas jahutusvedeliku leke on kuskilt sealt paisupaagi kandist, sest enam pole valget visanud ja mõnel korral olen loigumoodi asja täheldanud auto all.

Silma jäi, et kõige magusam osa pidurikettal täiesti kasutamata.... Kas on pandud suurem ketas või vale sadul või valed klotsid või kas tõesti peabki nii olema??
ketas.png
ketas.png (188.2 KiB) Vaadatud 1245 korda
Natukene häirib veel ebaadekvaatselt käituv follow-me-home funktsioon. Nimelt süüdet välja võttes lükkab xenonid põlema (hoolimata sellest, lüliti on 0 asendis ja päevatule kaitse väljas) ja salongivalgustus ei sütti. Panen uuesti süüte sisse ja võtan välja. Xenonid kustuvad ära ja salongituled süttivad nagu normaalne käitumine olema peaks. Kuigi FMH on seadistatud 30s peale, siis xenonid põlevad julgelt üle minuti ja siis kustuvad ära... Ei oskagi nagu väga täpselt läheneda sellele Internetis on kaaskannatajaid veel, aga ühest lahendust ei paista olevat.
Kojamehe mootorit on vaja natuke järgi aidata, sest hetkel tundub, et ta on mingi ametiühinguga liitunud ja ei kavatse grammigi rohkem tööd teha kui füüsiliselt kästakse, ehk siis kojamehed ei tule 0 asendisse tagasi vaid lõpetavad samal hetkel oma liikumise kui kang vabastada. Lisaks on vaja tagaluugi juhtmestik üle vaadata, sest luugiandur ei anna avamise kohta signaali, mistõttu ei panda ka tagumist laetuld põlema. Muid vigu nagu polegi välja tulnud. Üldiselt tundub kõige madalama lisavarustusega Linear pill, mis vist üldse osta õnnestus omalajal, aga värv on tegelikult soliidne ja talverümakaks sobib hästi.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 887
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

T Nov 03, 2020 20:32

Piduriketas paistab õige olevat. Poripleki järgi hinnates. Puusalt tulistan, et probleem klotsiga ja täpsemalt pakun, et lihtsalt viltu jäänud. Ei saa ka sadulat välistada aga selleks peab ketta teist külge nägema.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 568
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

T Nov 03, 2020 21:20

Noojahhh , eks selliseid autosid leidub mis viimaseid hingetömbeid teevead. Õnneks oskad Sina neid "elustada". Ma pole nii kaua pimedas kohas SAABi parkinud , et veidi ununenud see followmehome funktsioon kuid mäletamistmööda süütevöti lukust välja , autost väljudes tömbad tuledelülitit täistulede vilgutamiseks ja seejärel sulged juhi ukse .
Kojameeste mootor vöib olla kulunud ja kahtlustasin enda SAABil ka seda esialgu kuid töeline viga ilmnes täpsemalt ca kuu aja jooksul , kojameeste lüliti löpetas suitsedes töölepingu. Uus lüliti lahendas olukorra.
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

T Nov 03, 2020 21:55

Kojameeste lüliti on juba vahetatud ja see muutust ei toonud. FMH on sellise aktiveerumisega jah, ainult et ma ühtegi kangi ei tõmba ega ust ei ava ja ikka aktiveerub. Kui probleemiks oleks süüteluku põhi, siis ei oleks seal nii selget seaduspära. Proovin mingi hetk tech2'ga deaktiveerida selle ja vaadata kuidas siis käitub.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
praktikant
Postitusi: 374
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006
NG 9-5 säästukas

#5

K Nov 04, 2020 11:00

Kojameeste mootoril on pidev toide puudu
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#6

L Jaan 30, 2021 20:55

Kojameestega oli ikka tohutu saaga. Proovisin teist mootorit, mis juhtme otsas käitus samamoodi, tegin erinevaid pingete mõõtmisi ja kõik tundus õige. Lõpuks sai ikkagi originaalmootor sõbra juures soojas garaažis lahti võetud ja veendutud, et ikkagi mootor ise on hukas. Natuke sai ikkagi klemme painutatud, et koju tagasi sõita ja siis läks doonormootor peale, mis seest kui prillikivi oli (ja millel ei saanudki aru, et miks olin pähe võtnud, et see samamoodi "katkiselt" käitus....)
Pilt

Igatahes novembris sai kohe tehtud täishooldus peale, Kütusefilter, salongifilter, õli+filter, kõik kojamehed, veepump, hammasrihm, soonrihm, mõned rullikud. Oleks tahtnud lasta vahetada ka õlivõtturi rõngastihendi, aga mehhaanik 4h jooksul ei saanudki karterit kätte... Samuti on siiani veel ootel swirli pimedaks tegemise komplekt, sest keegi ei taha seda eriti ette võtta. Juhtlatt neil igatahes peal ei püsi, et neist mingitki kasu oleks.
Likvideerisin ka lekke jahutusvedeliku kolmiku juurest.
Pilt

Sellega sai hoolduse/remondi maksumusega mööda jõutud auto enda ostuhinnast. Peeglid ei tahtnud end soojendada ja välja tõmmates selgus, et +klemm oli täiesti ära oksüdeerunud, aeromotorsist 12€tk uued külge ja nüüd olen jälle liivimaa parim tagurdaja.

Julgesin lõpuks autot survekaga pesta ja sain laigulisest stangest lõpuks lahti :D
Pilt

Vana aasta lõpus sai veel korra "tõtt vahitud" - https://youtu.be/-7jWdU4_jyg

Uuel aastal hakkas kimbutama siuke mure, et soojalt oli vaja pikemalt kedrata enne kui uuesti käima sai. Aga kuna aku suur ja enamus külmkäivitused ainult, siis ei lasknud end segada. Sellise tähelepanematusega aga ei suudetud leppida ning siis hakkas juba külmalt ka ketramine pihta. Egas midagi, teeme ennetavalt juppide vahetusi, külge läksid uued eelsüüteküünlad, väntvõlliasendi andur ja temp. andur, mis on tihti süüdlasteks olnud, aga sellepeale ei saanud isegi töökoja juurest minema järgmine hommik, ilma, et müts näppus, krokodille küsimas poleks vaja olnud käia. Sellepeale hakkasid juba kõrgsurvepumba hinnad peas läbi käima. Aga loodame algul ikkagi "odavamale" variandile ning paneme peale Electrical Poweri asemel vähe tuntuma aku EXIDE EA852 85AH 800A. Laadisin veel toasoojas juurde enne peale panekut, et ikka täiesti maksimum oleks, panen sõiduhommikul peale ja sain kinnituse, et on hea aku - oma 5 minutit jaksas pea konstantselt ringi ajada mootorit, aga käima siiski ei saanud.... (Akusse veel särtsu jäi, aga ise murdusin)
Kõrgsurvepump ei ketrand enam peas vaid ka suus käis ringi selle hinnamaitse ja ratsionaalsed kaalutused, kas pole mõistlikum ikkagi parematele jahimaadele lasta masinake. Saab koos brändiga igirohelistel põldudel paarutada. Korra sain diagnostikaga tutika CPS anduri näidu vea kätte, aga korrata ei õnnestunud. Koguaeg ütleb, et ühtegi veakoodi pole.
Sain siiski ühe soovituse kohalikku töökotta Vildimo OÜ, kes diisleid nõus on diagnostima. Viisin auto kohale, lugesin ette, kuidas sümptomid eskaleerusid ja mis kõik juba praeguseks vahetatud on:
"Kas näitas mingeid veakoode, et just neid juppe vahetasid?"
-"Noo... ei"
"Siis loopisid lihtsalt uusi juppe külge" (See polnud isegi küsimus vaid puhas fakti deklareerimine)
-"Noo.... jah...."
Selle kerge paika panemise peale tekkis üle pika aja lootus, et äkki isegi läheb õnneks kui tegemist pole töökojaga, mis tuimalt uusi juppe lihtsalt külge keevitaks, vaid reaalselt diagnoosivad, mis probleemiks on.
Kontrolliti etteande pumba tootlikkust ja pihustite tagasivoolu, mis olid korras. Küll aga võttis starter nominaalse 160A asemel kerge 500A käivitusvoolu.... Pole ime, et tutikaid laetud akusid hommikusöögiks läks, 2tk korraga veel. Uus AS-PL starter külge ja nüüd käivitub kiiremini ja kergemini kui 1.2liitrine bensukas

Elu tundus nii lill, et käisin ka sillastendis ära, et ESK Talvepäevade jäärajal perfektne juhitavus oleks!

Nüüd kui suuremad kulutused tehtud ja naiivne lootus "kalla-ja-talla" tulevikule on hetke kulunumbrid 0,34EUR/km ja 6,42 l/100km
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
13piisab
Postitusi: 424
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140
Kontakt:

#7

T Veebr 02, 2021 18:48

SoS kirjutas:
L Jaan 30, 2021 20:55
paneme peale Electrical Poweri asemel vähe tuntuma aku EXIDE EA852 85AH 800A. Laadisin veel toasoojas juurde enne peale panekut, et ikka täiesti maksimum oleks, panen sõiduhommikul peale ja sain kinnituse, et on hea aku - oma 5 minutit jaksas pea konstantselt ringi ajada mootorit, aga käima siiski ei saanud.... (Akusse veel särtsu jäi, aga ise murdusin)
Üldhariduslikku: pliiakude mahtuvus sõltub temperatuurist. Nominaali antakse +20 kraadi juures, -10 juures on sellest järel umbestäpselt pool. Soojast toodud akul on väljas seisnu ees eelis.
Vasta