Saab 9-3 SC Vector 1.9 TTiD4, 2011, owl
Natuke enne, kui eelmine auto otsad andis, sai tellitud üks masuudipõleti. Põhiliseks kriteeriumiks oli kütuse ja remondikulude vähenemine. Seepärast ka manuaal. Kuuekäiguline. Pealegi läbin ma niigi enamus kilomeetreid kuuenda käiguga kruiisides.
Kuna see on minu esimene diisel, siis väikseid üllatusi jagub siiani. Auto alles paar päeva käes ka. Näiteks õigeid hetki käiguvahetuseks alles otsin.
Varustusest mainiks täisnahk sisu, küll manuaalne ja väga omamoodi hiljem lisatud istmesoojendustega, xenon tuled ja mingi vana Nokia hoidjaga bluetooth handsfree. Viimasega sain isegi sõbraks, roolinupud küll ei tööta.
Sound on kõige lahjem, aknad ise üles minna ei taha ja vihmasensorit ka pole, aga see on rohkem norimine.
Ruumi on autos ka. Kui olin istme enda järgi paika pannud, siis tagaistmel küll mingit jalaruumi puudust ei olnud. 9-5-ga täiesti võrreldav. Ma muidugi ei leba ka rooli taga.
Kurvides on kaldumine ikka oluliselt väiksem kui 9-5-l, samas nagu ülemäära jäik auto ei ole.
Kasutusjälgi on kõige rohkem märgata püsika kangil, mujal on vägagi sile. Kaugtuled avaldasid pimedas muljet. Väga mõnus oli pimedas metsavahel liigelda.
Muidugi istmed ka. Pargid maja ette ja ei tahagi nagu välja ronida. Istuks veel.
Tegelikult sõidaks ka veel. :drive:
Kuna see on minu esimene diisel, siis väikseid üllatusi jagub siiani. Auto alles paar päeva käes ka. Näiteks õigeid hetki käiguvahetuseks alles otsin.
Varustusest mainiks täisnahk sisu, küll manuaalne ja väga omamoodi hiljem lisatud istmesoojendustega, xenon tuled ja mingi vana Nokia hoidjaga bluetooth handsfree. Viimasega sain isegi sõbraks, roolinupud küll ei tööta.
Sound on kõige lahjem, aknad ise üles minna ei taha ja vihmasensorit ka pole, aga see on rohkem norimine.
Ruumi on autos ka. Kui olin istme enda järgi paika pannud, siis tagaistmel küll mingit jalaruumi puudust ei olnud. 9-5-ga täiesti võrreldav. Ma muidugi ei leba ka rooli taga.
Kurvides on kaldumine ikka oluliselt väiksem kui 9-5-l, samas nagu ülemäära jäik auto ei ole.
Kasutusjälgi on kõige rohkem märgata püsika kangil, mujal on vägagi sile. Kaugtuled avaldasid pimedas muljet. Väga mõnus oli pimedas metsavahel liigelda.
Muidugi istmed ka. Pargid maja ette ja ei tahagi nagu välja ronida. Istuks veel.
Tegelikult sõidaks ka veel. :drive:
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kõige olulisema asjana sai kiirelt kiletamist teha lastud. Sai selline hõbedane kile valitud. Must minumeelest auto värviga ei sobiks.
Klaasid said mingi nanovahaga ka kaetud. Tundub, et on natuke abiks.
Klaasid said mingi nanovahaga ka kaetud. Tundub, et on natuke abiks.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kütusekulust ka.
Ametlik info tootja andmetel on selline:
Linnas 5.7 (l/100 km)
Maanteel 3.9 (l/100 km)
Keskmine 4.5 (l/100 km)
Uskuda ametlikke numbreid on ilmselge naiivsus.
Tankida olen jõudnud alles kolm korda, nii, et andmeid ka vähe, aga esimesel tankimisel ütles sid 6.5 ja arvutus näitas 6.0 ning teisel korral pakkus sid 6.6 ja arvutus 6.8
Sõidan u 80% maanteel 110 alas ja 20% linnas ummikus.
Igatahes kontrollisin peale viimast tankimist rehvirõhke. Silt autos väidab, et sobilik oleks 2.6-2.9. Statoili jaama manomeeter näitas rehvides rõhuks 2.0-2.2.
Peale rõhu viimist 2.7 peale, oli viimasel maanteeotsal, 110 ja kruiisiga, kütusekulu näit tavalise 6.5 asemel 5.8.
DPF-i põletamist pole ka veel kuidagi ära tundnud.
Eks näis mis juhtub, kui 110 märgid eemaldatakse. See on alati kütusekulule positiivselt mõjunud.
Samas sama trassi bensiiniga 9-5-ga sõites oli keskmine kuskil 9.
Ametlik info tootja andmetel on selline:
Linnas 5.7 (l/100 km)
Maanteel 3.9 (l/100 km)
Keskmine 4.5 (l/100 km)
Uskuda ametlikke numbreid on ilmselge naiivsus.
Tankida olen jõudnud alles kolm korda, nii, et andmeid ka vähe, aga esimesel tankimisel ütles sid 6.5 ja arvutus näitas 6.0 ning teisel korral pakkus sid 6.6 ja arvutus 6.8
Sõidan u 80% maanteel 110 alas ja 20% linnas ummikus.
Igatahes kontrollisin peale viimast tankimist rehvirõhke. Silt autos väidab, et sobilik oleks 2.6-2.9. Statoili jaama manomeeter näitas rehvides rõhuks 2.0-2.2.
Peale rõhu viimist 2.7 peale, oli viimasel maanteeotsal, 110 ja kruiisiga, kütusekulu näit tavalise 6.5 asemel 5.8.
DPF-i põletamist pole ka veel kuidagi ära tundnud.
Eks näis mis juhtub, kui 110 märgid eemaldatakse. See on alati kütusekulule positiivselt mõjunud.
Samas sama trassi bensiiniga 9-5-ga sõites oli keskmine kuskil 9.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Vaatan, et eelmine postitus kütusekulust.
Praeguseks on keskmine u 6.4, maanteel 90 alas kuskil 4.5.
Lasnamäe kanalis olen nullides saanud ka 3.7. Mõne kilomeetrisel lõigul.
110 ala eemaldamine võttis keskmisest kulust 0.3-0.5 l/100-le maha. Ei midagi märkimisväärset.
DPF-i põletamise oskan nüüd ka ära tunda. Kuskil 20 min on maanteel kütusekulu järsku miski 8 kanti. Kui põletamise keskel seisma jääda, on auto taga paras kärsakas.
Varem oli põletamine konstantselt peale tankimist, nüüd on aga kuidagi hõredamat.
Talverattad sai ka vahepeal alla. Tahtsin kangesti talveks kõrgema profiiliga rehvi, ja võtsin 205/60 R16. Goodyear Ice Arctic.
Seetõttu ka uued veljed. Stilauto SR500 7x16 5x110 ET42, keskava ainult 67.
Peale paigaldamist oli selline kahtlane vibra sees. Tsentreerimisrõngaid ka muidugi ei kasutanud.
Samas auto läks võrreldes 17 tollise XL rehviga ikka oluliselt pehmemaks.
Hankisin tsentreerimisrõngad ja lasin saabu juures tasakaalustada. Hoopis teine asi. Nagu keegi oleks teid parandamas käinud. Salaja.
Mõlemal esimesel logaril oli ka kahjustus. Just aju kõrval oli mõnus auk, et vesi ligi pääseks. Werner vahetas mõlemad esimesed logarid, sest teisel oli alumine serv maha sõidetud.
Põhiline aga - autole sai lisatud Defa õlisoojendaja ja salongipuhur. Seni ainsa katsega tundus, et mootor jõudis töötemperatuurini oluliselt varem. Tänud Wernerile, kes mind auto kõrvalt ära ei ajanud.
Igatahes varsti saab esimesed 10k läbitud ja tunne on ikka :drive:
Praeguseks on keskmine u 6.4, maanteel 90 alas kuskil 4.5.
Lasnamäe kanalis olen nullides saanud ka 3.7. Mõne kilomeetrisel lõigul.
110 ala eemaldamine võttis keskmisest kulust 0.3-0.5 l/100-le maha. Ei midagi märkimisväärset.
DPF-i põletamise oskan nüüd ka ära tunda. Kuskil 20 min on maanteel kütusekulu järsku miski 8 kanti. Kui põletamise keskel seisma jääda, on auto taga paras kärsakas.
Varem oli põletamine konstantselt peale tankimist, nüüd on aga kuidagi hõredamat.
Talverattad sai ka vahepeal alla. Tahtsin kangesti talveks kõrgema profiiliga rehvi, ja võtsin 205/60 R16. Goodyear Ice Arctic.
Seetõttu ka uued veljed. Stilauto SR500 7x16 5x110 ET42, keskava ainult 67.
Peale paigaldamist oli selline kahtlane vibra sees. Tsentreerimisrõngaid ka muidugi ei kasutanud.
Samas auto läks võrreldes 17 tollise XL rehviga ikka oluliselt pehmemaks.
Hankisin tsentreerimisrõngad ja lasin saabu juures tasakaalustada. Hoopis teine asi. Nagu keegi oleks teid parandamas käinud. Salaja.
Mõlemal esimesel logaril oli ka kahjustus. Just aju kõrval oli mõnus auk, et vesi ligi pääseks. Werner vahetas mõlemad esimesed logarid, sest teisel oli alumine serv maha sõidetud.
Põhiline aga - autole sai lisatud Defa õlisoojendaja ja salongipuhur. Seni ainsa katsega tundus, et mootor jõudis töötemperatuurini oluliselt varem. Tänud Wernerile, kes mind auto kõrvalt ära ei ajanud.
Igatahes varsti saab esimesed 10k läbitud ja tunne on ikka :drive:
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Said läbi kolm piinarikast päeva ilma oma autota. Sai liigelda bussi, trolli ja ka ühe teise autoga.
Hetkel 'lõhnab' auto nagu just tõrvatud Visu suusk.
Nimelt sai tehtud korrosioonitõrje. Preventatiivne.
Sama jutiga läksid vahetusse ka rihmad, veetump, õhufiltrid ja õli ka.
Igatahes on tore jälle oma autoga ringi sõita.
Hetkel 'lõhnab' auto nagu just tõrvatud Visu suusk.
Nimelt sai tehtud korrosioonitõrje. Preventatiivne.
Sama jutiga läksid vahetusse ka rihmad, veetump, õhufiltrid ja õli ka.
Igatahes on tore jälle oma autoga ringi sõita.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Olen paar viimast päeva sisselaske õhu temperatuuri vaadanud.
Näiteks maanteel 110 alas 6 käiguga kruiisides oli see 77 kraadi.
Linnas ummikus 45 kanti. Maanteel 70 piirangu alas kuskil 60.
Samas 70 pealt kuuenda käiguga 110 peale kiirendades langes temperatuur 60-lt 30-ne lõppu, et siis kohe kiirelt üles kerida.
On kellelgi diisli kohta teavet, palju see IAT olema peaks?
Näiteks maanteel 110 alas 6 käiguga kruiisides oli see 77 kraadi.
Linnas ummikus 45 kanti. Maanteel 70 piirangu alas kuskil 60.
Samas 70 pealt kuuenda käiguga 110 peale kiirendades langes temperatuur 60-lt 30-ne lõppu, et siis kohe kiirelt üles kerida.
On kellelgi diisli kohta teavet, palju see IAT olema peaks?
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Selline mure veel, et numbritulede pirnid lakkavad töötamast mingi kuu-kahe jooksul. Pirni otsad / klemmid oksüdeeruvad. Klaas maha, pirn välja, livapaberiga pirni otsad ja klemmid sodist puhtaks ja töötab jälle.
Kas mingi natuke permanentsem meetod ka olemas on?
Kas mingi natuke permanentsem meetod ka olemas on?
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Lõpuks ometi sai autol termostaat vahetatud. Kolmandal katsel :)
Näis, kas saabuvate külmadega auto paremini sooja ka hoiab. Praeguste soojade ilmadega nagu läks natuke kiiremini 87 juurde.
Tavapärane hooldus sai ka tehtud.
Ferdinandi töökojas tehti veel ka midagi, mida küsida unustasin, ja nüüd veereb auto jälle oluliselt vabamalt. Mitte, et see kiirusele palju kaasa aitaks, aga tunne on parem :)
Kirjutama ajendas aga hoopis see, et sai Jaanuse auto teemast innustust võetud ja auto paar nädalat tagasi ise Soft99 Fussoga sisse määritud.
Pikaajalist kogemust küll pole, aga niipalju on näha, et igasugune mustus hakkab hoopis raskemini külge kui enne.
Näis, kas saabuvate külmadega auto paremini sooja ka hoiab. Praeguste soojade ilmadega nagu läks natuke kiiremini 87 juurde.
Tavapärane hooldus sai ka tehtud.
Ferdinandi töökojas tehti veel ka midagi, mida küsida unustasin, ja nüüd veereb auto jälle oluliselt vabamalt. Mitte, et see kiirusele palju kaasa aitaks, aga tunne on parem :)
Kirjutama ajendas aga hoopis see, et sai Jaanuse auto teemast innustust võetud ja auto paar nädalat tagasi ise Soft99 Fussoga sisse määritud.
Pikaajalist kogemust küll pole, aga niipalju on näha, et igasugune mustus hakkab hoopis raskemini külge kui enne.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Disla pole ikka päris talveauto.
Soojaks ei lähe mootor kohe kuidagi. -20 kandis välistemperatuuriga sai auto eSidi järgi jahutusvedeliku maksimaalseks temperatuuriks 69.
Kui väljas -15 kandis, siis sai maksimumiks 72.
Seda siis 3h eelsoojenduse ja u 30 min maantesõidu lõpuks. Edasi linnas sõites kukkus temperatuur kuhugi 62 juurde.
DPF-i põletab ta küll sellest külmast mootorist hoolimata.
Soojaks ei lähe mootor kohe kuidagi. -20 kandis välistemperatuuriga sai auto eSidi järgi jahutusvedeliku maksimaalseks temperatuuriks 69.
Kui väljas -15 kandis, siis sai maksimumiks 72.
Seda siis 3h eelsoojenduse ja u 30 min maantesõidu lõpuks. Edasi linnas sõites kukkus temperatuur kuhugi 62 juurde.
DPF-i põletab ta küll sellest külmast mootorist hoolimata.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Seekord siis katsetused diisli ja 2T õliga.
Innustatuna mõningatest kaasfoorumlastest otsustasin ka katsetada 2T õli diisli hulka valada. Soovituslikku mineraalset 2T õli leidsin mingist ehituspoest ja panin u 200 ml paagitäie kohta. 50 + mõni liiter on paagitäis sel autol.
Esimese korraga oli kohe palju ägedam tunne. :headbang:
Midagi mõõdetavat aga ei suutnudki tuvastada. Mürises ja vibreeris nagu ikka.
Ainus asi mis mõõtetavalt näha oli, oli eSIDi arvamus DPF filtri puhtusastmest peale põletamist. Kui enne oli see 16%, siis õliga 10%
Liiter õli sai otsa ja rohkem juurde osta ei viitsinud. Järgmised DPF-i põletamised viisid soot protsendi tagasi 16-le. Aga märkama hakkasin suurenenud vibratsiooni. Just foori taga seistes. Paar paagitäit hiljem olen sellega jälle harjunud.
Küll aga sain paari pooleli jäänud DPF-i põletamise järel, just enne järgmist põletamist, 'Limited Performance' kätte. Järgmise tsükliga sai DPF ilusti põletatud ja kõik tundub normaalne olevat. Seda siis u 2000+ km peale õli diislisse lisamise lõpetamist.
Märgiks veel ära, et muid diislilisandeid ja ka DPF cleanerit olen ka varem kasutanud. Kas neist ka mingit kasu on olnud, ei oska öelda. Aga puhtam ja kuivem tunne on :)
Igatahes tundub, juba DPF-i soot %-i vaadates, et seda 2T õli võiks veel panna.
Oskab keegi mingit konkreetset õli / müügikohta soovitada?
Innustatuna mõningatest kaasfoorumlastest otsustasin ka katsetada 2T õli diisli hulka valada. Soovituslikku mineraalset 2T õli leidsin mingist ehituspoest ja panin u 200 ml paagitäie kohta. 50 + mõni liiter on paagitäis sel autol.
Esimese korraga oli kohe palju ägedam tunne. :headbang:
Midagi mõõdetavat aga ei suutnudki tuvastada. Mürises ja vibreeris nagu ikka.
Ainus asi mis mõõtetavalt näha oli, oli eSIDi arvamus DPF filtri puhtusastmest peale põletamist. Kui enne oli see 16%, siis õliga 10%
Liiter õli sai otsa ja rohkem juurde osta ei viitsinud. Järgmised DPF-i põletamised viisid soot protsendi tagasi 16-le. Aga märkama hakkasin suurenenud vibratsiooni. Just foori taga seistes. Paar paagitäit hiljem olen sellega jälle harjunud.
Küll aga sain paari pooleli jäänud DPF-i põletamise järel, just enne järgmist põletamist, 'Limited Performance' kätte. Järgmise tsükliga sai DPF ilusti põletatud ja kõik tundub normaalne olevat. Seda siis u 2000+ km peale õli diislisse lisamise lõpetamist.
Märgiks veel ära, et muid diislilisandeid ja ka DPF cleanerit olen ka varem kasutanud. Kas neist ka mingit kasu on olnud, ei oska öelda. Aga puhtam ja kuivem tunne on :)
Igatahes tundub, juba DPF-i soot %-i vaadates, et seda 2T õli võiks veel panna.
Oskab keegi mingit konkreetset õli / müügikohta soovitada?
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Kas 2T õli muutis ka kütusekulu kuhugi suunas kui sa seda 5? paagitäit kasutada jõudsid?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
eSID peal ilusti erinevus näha. Kütusekulu pigem väheneb selle arvelt, et tekib vähem tahma ja põletab DPF harvem. Mootor käib igal juhul vaiksemalt.
Margi osas pole erinevust täheldanud, seega mida odavam seda parem. Mul hetkel mingi mootorsaani 3l kanku, sai kuskilt kalli raha eest ostetud.
Margi osas pole erinevust täheldanud, seega mida odavam seda parem. Mul hetkel mingi mootorsaani 3l kanku, sai kuskilt kalli raha eest ostetud.
Kas 2T õli muutis ka kütusekulu kuhugi suunas kui sa seda 5? paagitäit kasutada jõudsid?
Kui kulus midagi muutus, siis mitte märkimisväärselt. Muud kõikumised on olulisemad. Näiteks 110 ala asemel 90 alas sõitmine.
Kulu graafikut saab soovi korral näha siin:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/659641.html
Tahma põletamise tiheduses vahet ei näinud. Mul põletab ikka kas soot 100% või 500km korral.
Suvel on lihtsalt 500km enne täis, soot veel kuskil 75-85%. Talvel saab soot 100% kuskil 350-450 km juures. 2T õliga või ilma, need numbrid eriti ei muutunud. Päris külmaga muidugi testinud pole.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Mingi aeg hakkas rool kergelt vibreerima. Kuskil alates 110-st.
Mõne teekattega rohkem mõnel üldse mitte. Vahel samal lõigul vibreeris, vahel mitte. Kestis see parajalt pikka aega.
Vahepeal sai velgi tasakaalustatud ja vibratsioon nagu kadus, mingi aja pärast tuli jälle tagasi.
Lõpuks läks asi niipalju konkreetseks, et pädev töökoda vahetas välja parema kõvera pooltelje.
Üllatavalt, hakkas paari päeva pärast auto veel hullemini vibreerima. Nüüd vibreeris kaasa ka näiteks kõrvalistuja iste.
Enne järgmisi jupivahetusi sai veel üks velgede tasakaalustamine tehtud.
Esimesed olid ok, aga taga oli mõlemal pool 70g mööda. Enamus oli küll kuivanud sopp.
Igatahes nüüd on korras.
Mõne teekattega rohkem mõnel üldse mitte. Vahel samal lõigul vibreeris, vahel mitte. Kestis see parajalt pikka aega.
Vahepeal sai velgi tasakaalustatud ja vibratsioon nagu kadus, mingi aja pärast tuli jälle tagasi.
Lõpuks läks asi niipalju konkreetseks, et pädev töökoda vahetas välja parema kõvera pooltelje.
Üllatavalt, hakkas paari päeva pärast auto veel hullemini vibreerima. Nüüd vibreeris kaasa ka näiteks kõrvalistuja iste.
Enne järgmisi jupivahetusi sai veel üks velgede tasakaalustamine tehtud.
Esimesed olid ok, aga taga oli mõlemal pool 70g mööda. Enamus oli küll kuivanud sopp.
Igatahes nüüd on korras.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Mitmepäevane auto lakkumine sai valmis.
Nahksisu sai puhastatud ja määritud. Istmed kuidagi pehmemad kohe. Lisaks sain teada, et üldiselt, kui euroopa autol nahk sees läigib, on see must ja hooldamata.
Pigitäpid ja putukajäänused said eemaldatud. Enamuses. Putukajäänused tulid lõpuks maha lahustiga. Leotusained ei täitnud oma ülesannet kohe üldse. Vaha sai vihmahoogude vahel ka peale. Ilus kohe vaadata, kui vesi auto pealt kiirelt ära jookseb.
Esi ja tagaklaas said ka vahatatud. Tagaklaas rohkem kontrolli mõttes, et kas aitab kui libedam on.
Kui kodus oleks tehnilist piiritust olnud, oleks saanud iste natuke värvi ka, aga nüüd jäi see järgmiseks korraks.
Kõlarid vaja ka veel kokku panna.
Nahksisu sai puhastatud ja määritud. Istmed kuidagi pehmemad kohe. Lisaks sain teada, et üldiselt, kui euroopa autol nahk sees läigib, on see must ja hooldamata.
Pigitäpid ja putukajäänused said eemaldatud. Enamuses. Putukajäänused tulid lõpuks maha lahustiga. Leotusained ei täitnud oma ülesannet kohe üldse. Vaha sai vihmahoogude vahel ka peale. Ilus kohe vaadata, kui vesi auto pealt kiirelt ära jookseb.
Esi ja tagaklaas said ka vahatatud. Tagaklaas rohkem kontrolli mõttes, et kas aitab kui libedam on.
Kui kodus oleks tehnilist piiritust olnud, oleks saanud iste natuke värvi ka, aga nüüd jäi see järgmiseks korraks.
Kõlarid vaja ka veel kokku panna.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
-
- Postitusi: 213
- Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
- Asukoht: Tallinn
- Auto:
Nagu päev ja öö Pärast värvimist näeb tõesti hea välja.
Vahepeal polegi midagi huvitavat juhtunud. Kilomeetrid muudkui tiksuvad.
Paar nädalat tagasi läks üks ksenoon lillaks. Hinna pärast sai uued tellitud internetist. Nii nagu ikka, kui midagi ootad, tuleb see kaua, ehk siis transa võttis nädala asemel kaks. Kui ühel hommikul uued pirnid kätte sain, siis õhtul koju sõites oli auto juba ühe silmaga.
Lugesin WISist pirnivahetamise õudukat (pamper maha, tuled küljest jne) ja käisin Werneri juures ka vihjeid küsimas.
Tegelikult oli nende ksenoonide vahetamine sel autol lihtsam kui muudel autodel halogeenide vahetus. Eemaldada tuli ainult akukate ja klaasipesuvedeliku paagi toru.
Isegi plastklambrid, mis pidid alati segi minema ei teinud seda.
Paar nädalat tagasi läks üks ksenoon lillaks. Hinna pärast sai uued tellitud internetist. Nii nagu ikka, kui midagi ootad, tuleb see kaua, ehk siis transa võttis nädala asemel kaks. Kui ühel hommikul uued pirnid kätte sain, siis õhtul koju sõites oli auto juba ühe silmaga.
Lugesin WISist pirnivahetamise õudukat (pamper maha, tuled küljest jne) ja käisin Werneri juures ka vihjeid küsimas.
Tegelikult oli nende ksenoonide vahetamine sel autol lihtsam kui muudel autodel halogeenide vahetus. Eemaldada tuli ainult akukate ja klaasipesuvedeliku paagi toru.
Isegi plastklambrid, mis pidid alati segi minema ei teinud seda.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.