Saab 9000 110kW, 1996, SoS, (ex janek555)
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Veebruaris sai sõbrakuu soodustuse raames pandud keskmise tumedusega toon tagumistele akendele.
BPC on küljes, aga ühendamata (ilmselt parem oligi), sest ei suuda kelleltki 9-5 bpc pistikut kätte saada. :wtf:
1200-1500rpm on siiski jätkuvalt üpris häiriv vibra sees, kuigi mootori puksid said vahetatud ja kastipadi pidavat jätkuvalt hea olema
BPC on küljes, aga ühendamata (ilmselt parem oligi), sest ei suuda kelleltki 9-5 bpc pistikut kätte saada. :wtf:
1200-1500rpm on siiski jätkuvalt üpris häiriv vibra sees, kuigi mootori puksid said vahetatud ja kastipadi pidavat jätkuvalt hea olema
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Nüüdseks Mustamäe Rehvikeskuses suvekad alla pandud ja sealtsamast ka bpc pistik saadud ning võib hakata uurima, miks pärast paigaldust ainult sõrmejagu boosti juurde tuli. Alustuseks proovin vaakumvoolikud uute silikoonide vastu vahetada.
Senikaua aga kevadpilti
Senikaua aga kevadpilti
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Panin endale rõhukella külge ja see näitab enamvähem ühtlaselt 15PSI kiirendusel, aga seda päris tõmmet ikka nagu ei ole? :freak: Mis nüüd piduriks siis on?
Kui algul arvasin, et äkki sidur libiseb läbi (siduriga "aidates" libiseski), siis lasin selle ka ära vahetada. Sai algul kokku lepitud, et tuleb Aero 240mm sidur, aga vahetamise hetkel jäi mu soov kahesilma vahele ja pandi tavaline 215mm LPT sidur. Peaks ju tavaline ka uuest peast piisavalt kaua vastu pidama (KUI tõmme lõpuks tuleb) või on aero sidur siiski ainuke mõistlik variant?
Lisaks vahetati veel esimesed pidurikettad, klotsid, vasak sarniiri ja rooliots ning sillastend. Sellega ületas ~poole aasta omamisega remondifond auto ostuväärtust ja hetkel on "jätkusuutlik" kulu autole 0,81€/km :poke:
Ülesse jäi veel ABS tulukese põlemine. Kas lisaks juhtme enda kontrollimisele on veel mingeid kindlaid kohti mida vaadata?
Vahepeal sai täidetud ka pea kümne aastane unistus - Saada omale 9000 AERO istmed. Lasin juhiistmel kaks paika üle nahatada ja no see mugavus on ikka üle prahi. Kaasreisija toolil kahjuks mingid hambad viskavad üle. Peal istudes ja istme tagumist poolt tõstes on kuulda kuidas hammakas viskab üle. Tõstan istme tühjalt üles, istun peale, püsib, kuid august läbi sõites kukun kolksuga alla. Kelle poole võiks proovida pöörduda, et pilk peale visata, kas on parandatav sümptom.
Mõtlesin, et olen hullult rahaboss ja käisin ka poleerimises. Läks läikima küll, kuigi pean tunnistama, et efekti ja maksumuse omavaheline seos ei olnud just kordama panev...
Kui algul arvasin, et äkki sidur libiseb läbi (siduriga "aidates" libiseski), siis lasin selle ka ära vahetada. Sai algul kokku lepitud, et tuleb Aero 240mm sidur, aga vahetamise hetkel jäi mu soov kahesilma vahele ja pandi tavaline 215mm LPT sidur. Peaks ju tavaline ka uuest peast piisavalt kaua vastu pidama (KUI tõmme lõpuks tuleb) või on aero sidur siiski ainuke mõistlik variant?
Lisaks vahetati veel esimesed pidurikettad, klotsid, vasak sarniiri ja rooliots ning sillastend. Sellega ületas ~poole aasta omamisega remondifond auto ostuväärtust ja hetkel on "jätkusuutlik" kulu autole 0,81€/km :poke:
Ülesse jäi veel ABS tulukese põlemine. Kas lisaks juhtme enda kontrollimisele on veel mingeid kindlaid kohti mida vaadata?
Vahepeal sai täidetud ka pea kümne aastane unistus - Saada omale 9000 AERO istmed. Lasin juhiistmel kaks paika üle nahatada ja no see mugavus on ikka üle prahi. Kaasreisija toolil kahjuks mingid hambad viskavad üle. Peal istudes ja istme tagumist poolt tõstes on kuulda kuidas hammakas viskab üle. Tõstan istme tühjalt üles, istun peale, püsib, kuid august läbi sõites kukun kolksuga alla. Kelle poole võiks proovida pöörduda, et pilk peale visata, kas on parandatav sümptom.
Mõtlesin, et olen hullult rahaboss ja käisin ka poleerimises. Läks läikima küll, kuigi pean tunnistama, et efekti ja maksumuse omavaheline seos ei olnud just kordama panev...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Vahepeal sai käidud rootsi humanitaarabi pakkumas ühele õnnetule volvole
Muidugi pärast selle lühikest vedu olid kõik kohad siduri "lõhna" täis. Mis sest, et tutikas just peale sai pandud.
Pärast seda otsustasin veidi kergemoelisemat aga hulka moodsamat kloonimist proovida
Sõidan siis rahulikult paarisrakendida kodupoole kui järsku läheb GPS särama.
GPS: "Kuule, ära mine tavapärast teed mööda, siit saab palju kiiremini :drive:"
Mina: "Kindel? Mhh äkki ongi seal teetööd ja mida kõike veel. Pealegi siitkaudu peaks ka saama tõesti"
Põristan rahumeeli edasi kuni järsku GPS ärkab.
GPS: "Ou tüüp, mis teed, pidid eelmisel ristmikul ära pöörama ju!:facts:"
Mina: "ee tõsiselt räägid või, ma sõitsin ju koguaeg peateed mööda!"
GPS: "Ah ei ole midagi, 3km pärast saad uuesti õigele teele"
Looklen 3km edasi võtan pöörangul hoo maha ja viskan väga põrnitseva pilgu GPS poole.
GPS: "Ei no kui sulle see kruusatee ei meeldi, siis 5km pärast läheb järgmine :drink:"
Mina: "Tead, mulle aitab, ma lähen tagasi ja sõidan mööda tavapärast teed, siis vähemalt tean, et jõuan kohale. :gun:"
Haagis: "Mis toimub?!? Miks sa targurdad? Ma ei ole nõus!"
Mina: "Ole nüüd, see pole mingi raketiteadus. :poke: Ma oma silmaga nägin kuidas Austraalias rekka kolme haagisega tagurdas 90kraadise nurga all väravast sisse."
Haagis: "I don't think so Tim :nono:"
ja tunnen kuidas auto haagisepeal läheb ühessuunas viltu, haagis teispidi ja kogu enda auto läheb pingesse ning enneb sureb mootor välja kui jaksab seda blokeerivat haagist tagurpidi liikuma panna.
Mina: "EFF-AAA-II-ENN, FINE saage siis ome tahtmist :wall:, lähme vaatame, mis seal 5km pärast on"
GPS: "Kui sulle see 5km pärast 3km kruusateed ei sobi siis järgmine variant on üle 20min ring ja mina ei tea, kas seal on kruusateid või mitte"
Mina: "Tead ma ei jaksa jaurata enam teiega, sõidame selle kruusalõigu ära ja parem oleks et pärast on ainult asfalt. :angry:"
Kruusatee oli just kui NASA kuukulgurite treeningväli, aga kuidagi sai selle siiski läbitud. Veidi pärast seda sai tehtud peatus ja selle käigus kontrollitud, kas kõik kinnitused on ikka pingutatud. Visuaalselt paistis kõik suurepärane kui just viimase pea keeramisega poleks näinud ühte rihma otsa äärmiselt ebakonvetsinaalses kohas. Ja nii oligi, üks üle ratta käiv rihm oli ilmselt kruusateehüpekates oma aasast lahti tulnud jäänud vedru taha kinni aga klamber oli saanud terve selle aja maas järgi lohiseda ning oma konksu ja karabiinid parematele jahimaadele saatnud. Asendust ei olnud ka võtta. Vihakõne vältimiseks ma ei tsiteeri enda sõnavõttu GPS aadressil.
GPS: "Ei! Oot..." ...:butt:...
Mina: "Kodu pole enam kaugel tuleb rahulikult ära töristada see viimane lõik. Ma kirjutan sinu kohta kaebuse ja hindan 0 tärniga internetis kui... OOT! Misasja, kuidas ma kodutänava teelõigust just mööda sõitsin?!?!? Perkele küll nüüd tuleb vähemalt 10km ring sõita, et tagasi saada. Mhh siiski, kohe peaks tulema üks laiem ristmik, kus ma ehk ümberpöörde sooritada saaks. Nii, võtame hästi tee serva, keerame, keerame, krt vist ei keera ikkagi välja. Ah pole midagi keerame sirgeks tagasi ja teeme selle ringi, peaasi, et elusalt ja tervelt ikka kohale jõuaksi..." JÕNKSATI
Auto ei liigu edasi ega tagasi mitte üks gramm. Tulen autost välja ja ei oska nutta ega naerda.
Kogu tee on blokeeritud, abi kuskilt võtta pole, meeleolu on ülim ja sääsed ka juba närivad. Võtame pagassist tungi, üritame sellega maha kukkunud nurka tõsta ja hetke pärast sikutame seda sissevajunud karbist välja. Teadmine, et oleks võinud kohe eestpoolt õõtsa kinnitusest tõsta ei morjenda kuidagi. Saan lõpuks ratta üles, mahasõidu alla panna, kinnitused lahti päästa ning nentida, et nüüd järsku pole ta sugugi nõus iseseisvalt haagise pealt maha veerema. Õnneks oli akus veel viimani piisk voolu, mis suutis starterit nii palju ringi ajada, et sai käiguga selle kriitilise lükke anda, et maha veereda. Püha viha täis jätsin veetava teeäärde ja viisin haagise koju. Sealt võtsin abilise ja läksin lollikindla meetodi peale ning võtsin veniva puksiirköie välja. Lollikindel meetod, aga tähendas seda, et kui ei kontrolli üle kuidas kinnitus ümber konksu sai, siis ei pea tema mitte raskemat tööd tegema, vaid leiab lihtsama viisi, libistades end lahti ja üritades pukseeritavale pükstevahetust pähe määrida lennates kogu oma potensiaalse energiga napilt esiklaasist mööda.
Pukseerimine õnnestus ilma vahejuhtumiteta ning sai ta lõpuks hoovi peale puhkame toodud. Kadudeks tuli mõlkis stange, puruks põll, katkine suund, lahtine liist, värvikahjustused tiival ning puruks koormarihm, klamber, kaks karabiini ja kadunud konks.
Loo moraal: Julge pealehakkamine ei kompenseeri teadmiste puudust. Näpuga saab näidata ainult iseenda laiskuse ja mugavuse peale, sest Regio 2015a paberatlas oli autos täiesti olemas, kus on peale märgitud KÕIK kruusateed ja isegi vist selle aasta planeeritavad teetööd...
Muidugi pärast selle lühikest vedu olid kõik kohad siduri "lõhna" täis. Mis sest, et tutikas just peale sai pandud.
Pärast seda otsustasin veidi kergemoelisemat aga hulka moodsamat kloonimist proovida
Sõidan siis rahulikult paarisrakendida kodupoole kui järsku läheb GPS särama.
GPS: "Kuule, ära mine tavapärast teed mööda, siit saab palju kiiremini :drive:"
Mina: "Kindel? Mhh äkki ongi seal teetööd ja mida kõike veel. Pealegi siitkaudu peaks ka saama tõesti"
Põristan rahumeeli edasi kuni järsku GPS ärkab.
GPS: "Ou tüüp, mis teed, pidid eelmisel ristmikul ära pöörama ju!:facts:"
Mina: "ee tõsiselt räägid või, ma sõitsin ju koguaeg peateed mööda!"
GPS: "Ah ei ole midagi, 3km pärast saad uuesti õigele teele"
Looklen 3km edasi võtan pöörangul hoo maha ja viskan väga põrnitseva pilgu GPS poole.
GPS: "Ei no kui sulle see kruusatee ei meeldi, siis 5km pärast läheb järgmine :drink:"
Mina: "Tead, mulle aitab, ma lähen tagasi ja sõidan mööda tavapärast teed, siis vähemalt tean, et jõuan kohale. :gun:"
Haagis: "Mis toimub?!? Miks sa targurdad? Ma ei ole nõus!"
Mina: "Ole nüüd, see pole mingi raketiteadus. :poke: Ma oma silmaga nägin kuidas Austraalias rekka kolme haagisega tagurdas 90kraadise nurga all väravast sisse."
Haagis: "I don't think so Tim :nono:"
ja tunnen kuidas auto haagisepeal läheb ühessuunas viltu, haagis teispidi ja kogu enda auto läheb pingesse ning enneb sureb mootor välja kui jaksab seda blokeerivat haagist tagurpidi liikuma panna.
Mina: "EFF-AAA-II-ENN, FINE saage siis ome tahtmist :wall:, lähme vaatame, mis seal 5km pärast on"
GPS: "Kui sulle see 5km pärast 3km kruusateed ei sobi siis järgmine variant on üle 20min ring ja mina ei tea, kas seal on kruusateid või mitte"
Mina: "Tead ma ei jaksa jaurata enam teiega, sõidame selle kruusalõigu ära ja parem oleks et pärast on ainult asfalt. :angry:"
Kruusatee oli just kui NASA kuukulgurite treeningväli, aga kuidagi sai selle siiski läbitud. Veidi pärast seda sai tehtud peatus ja selle käigus kontrollitud, kas kõik kinnitused on ikka pingutatud. Visuaalselt paistis kõik suurepärane kui just viimase pea keeramisega poleks näinud ühte rihma otsa äärmiselt ebakonvetsinaalses kohas. Ja nii oligi, üks üle ratta käiv rihm oli ilmselt kruusateehüpekates oma aasast lahti tulnud jäänud vedru taha kinni aga klamber oli saanud terve selle aja maas järgi lohiseda ning oma konksu ja karabiinid parematele jahimaadele saatnud. Asendust ei olnud ka võtta. Vihakõne vältimiseks ma ei tsiteeri enda sõnavõttu GPS aadressil.
GPS: "Ei! Oot..." ...:butt:...
Mina: "Kodu pole enam kaugel tuleb rahulikult ära töristada see viimane lõik. Ma kirjutan sinu kohta kaebuse ja hindan 0 tärniga internetis kui... OOT! Misasja, kuidas ma kodutänava teelõigust just mööda sõitsin?!?!? Perkele küll nüüd tuleb vähemalt 10km ring sõita, et tagasi saada. Mhh siiski, kohe peaks tulema üks laiem ristmik, kus ma ehk ümberpöörde sooritada saaks. Nii, võtame hästi tee serva, keerame, keerame, krt vist ei keera ikkagi välja. Ah pole midagi keerame sirgeks tagasi ja teeme selle ringi, peaasi, et elusalt ja tervelt ikka kohale jõuaksi..." JÕNKSATI
Auto ei liigu edasi ega tagasi mitte üks gramm. Tulen autost välja ja ei oska nutta ega naerda.
Kogu tee on blokeeritud, abi kuskilt võtta pole, meeleolu on ülim ja sääsed ka juba närivad. Võtame pagassist tungi, üritame sellega maha kukkunud nurka tõsta ja hetke pärast sikutame seda sissevajunud karbist välja. Teadmine, et oleks võinud kohe eestpoolt õõtsa kinnitusest tõsta ei morjenda kuidagi. Saan lõpuks ratta üles, mahasõidu alla panna, kinnitused lahti päästa ning nentida, et nüüd järsku pole ta sugugi nõus iseseisvalt haagise pealt maha veerema. Õnneks oli akus veel viimani piisk voolu, mis suutis starterit nii palju ringi ajada, et sai käiguga selle kriitilise lükke anda, et maha veereda. Püha viha täis jätsin veetava teeäärde ja viisin haagise koju. Sealt võtsin abilise ja läksin lollikindla meetodi peale ning võtsin veniva puksiirköie välja. Lollikindel meetod, aga tähendas seda, et kui ei kontrolli üle kuidas kinnitus ümber konksu sai, siis ei pea tema mitte raskemat tööd tegema, vaid leiab lihtsama viisi, libistades end lahti ja üritades pukseeritavale pükstevahetust pähe määrida lennates kogu oma potensiaalse energiga napilt esiklaasist mööda.
Pukseerimine õnnestus ilma vahejuhtumiteta ning sai ta lõpuks hoovi peale puhkame toodud. Kadudeks tuli mõlkis stange, puruks põll, katkine suund, lahtine liist, värvikahjustused tiival ning puruks koormarihm, klamber, kaks karabiini ja kadunud konks.
Loo moraal: Julge pealehakkamine ei kompenseeri teadmiste puudust. Näpuga saab näidata ainult iseenda laiskuse ja mugavuse peale, sest Regio 2015a paberatlas oli autos täiesti olemas, kus on peale märgitud KÕIK kruusateed ja isegi vist selle aasta planeeritavad teetööd...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Postitusi: 49
- Liitunud: E Nov 30, 2015 15:33
- Asukoht:
- Auto:
Anna andeks (no teise õnnetuse üle ei ole ilu naerda), aga...naersime sõpsiga nii, et silmad märjad. Väga hea lugemine. Jõudu ja jaksu.
To see the world, things dangerous to come to, to see behind walls, draw closer, to find each other, and to feel. That is the purpose of life.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Üks põhjustest miks doonori endale tõin oli töötavad ABS anduri saamine, mida uuena ähvardati ~200€ kui üldse sellest tellida enam lastakse. Varasemalt oldi juba uus juhe andurile joodetud ja väidetud, et kõik ok, aga minu käes läks juba 200m pärast tuli uuesti põlema, seega tuli karmimate meetoditega läheneda. Midagi see juhtme vahetus siiski vist aitas, sest kui algul mõnikord vilgutas ABS tuld siis nüüd oli väga konkreetne sümptom, et nii kui kiirus üle 30km/h läks siis läks põlema ja jäi põlema kuni järgmise käivituseni. Võtsin siis oma hakkamised kätte ja tõmbasin doonorilt terve rummu koos poolteljega maha, võtsin näppu ja läksin teeninduse uksetaha. Õhtuks sain masina tagasi, jõudsin 200m sõita ja jälle ABS tuli säras silma. Läksin sirgelt tagasi teenindusse ja pandi arvuti külge ja hoopis midagi uut seal ees, nimelt "ABS motor not working", mis annaks vihjata, et viimatine tule põlemise probleem ei olnudki mitte vigases anduris vaid pumbas. Paraku visuaalselt MY94 abs pumba süsteem erineb oluliselt MY97 omast. (kas keegi oskab kinnitada või ümber lükata?)
Kuna ka kõige lahjemates ladina seebikates on mitu samaaegset teemaliini, siis me ei saa kehvemad olla ja anname selle koha sidurdamisele. Nimelt ei olnud ma juba algusest peale rahul siduripedaali käitumisega. Sidurivahetus natuke leevendas seda, kuid arvestades, et nii pea- kui töösilindrid olid saanud oma remontkomplektid juba kätte, siis ei olnud olukord sugugi rahuldav kui sooja mootoriga kulub pedaali üles tõusmiseks kuni sekund! Sugugi ei lohutanud ka töökoja arvamus, et ega seal midagi reguleerida enam pole. Viimase piisa pani olukord kui maanteel juba 4ndaga sõites kiirendasin 70-90 ja mõtlesin miks müra nii suureks läks ja kiirendus niigi lahjaks jääb kui viskasin pilgu tahhomeetrile, mis oli sügavalt punases. Järgmised 15km proovisin sidurilõhna salongist välja saada. :gun: Külma mootoriga tundus pidamine nagu ok, aga sooja mootoriga tahtis põhjagaasiga ~500 pööret läbi libiseda, mis 5000km vana tutika siduri kohta pole ju eriti normaalne ja parkisin jälle saabi töökoja uksetaha. Helistati juba paari tunnipärast, et kõik parimas korras ja tule järgi. Vahetati siduri magistraaltoru (ja pooltelje kaitsekumm, mis oli pärast rummu vahetust katki läinud) ning avaldati arvamust, et siduri "läbilibisemine" oligi tingitud sellest, et hakkas lihtsalt lahutama. Nüüd käitus siduripedaal nagu uuel autol ja elu oli uuesti elamist väärt! :head:
Aga et uut hooaega on ilma cliffhängerita raske avada, siis vähem kui nädala pärast märkasin jälle, et kiirendusel libiseb sidur silmaga nähtavalt ja ninaga tuntavalt läbi.
Oleks siis, et ma kombiks Iromani laadselt võimsuse piire, vaid ma pole jätkuvalt oma tõmmet veel "õigeks" saanud. Jah on rohkem kui lpt, aga aero või "hoia oma piip ja prillid" tasemeni on ikka väga pikk maa veel. Loodetavasti saan lähiajal proovida ühte teist BPC klappi kasvõi selleks, et välistada selle viga.
Kuna ka kõige lahjemates ladina seebikates on mitu samaaegset teemaliini, siis me ei saa kehvemad olla ja anname selle koha sidurdamisele. Nimelt ei olnud ma juba algusest peale rahul siduripedaali käitumisega. Sidurivahetus natuke leevendas seda, kuid arvestades, et nii pea- kui töösilindrid olid saanud oma remontkomplektid juba kätte, siis ei olnud olukord sugugi rahuldav kui sooja mootoriga kulub pedaali üles tõusmiseks kuni sekund! Sugugi ei lohutanud ka töökoja arvamus, et ega seal midagi reguleerida enam pole. Viimase piisa pani olukord kui maanteel juba 4ndaga sõites kiirendasin 70-90 ja mõtlesin miks müra nii suureks läks ja kiirendus niigi lahjaks jääb kui viskasin pilgu tahhomeetrile, mis oli sügavalt punases. Järgmised 15km proovisin sidurilõhna salongist välja saada. :gun: Külma mootoriga tundus pidamine nagu ok, aga sooja mootoriga tahtis põhjagaasiga ~500 pööret läbi libiseda, mis 5000km vana tutika siduri kohta pole ju eriti normaalne ja parkisin jälle saabi töökoja uksetaha. Helistati juba paari tunnipärast, et kõik parimas korras ja tule järgi. Vahetati siduri magistraaltoru (ja pooltelje kaitsekumm, mis oli pärast rummu vahetust katki läinud) ning avaldati arvamust, et siduri "läbilibisemine" oligi tingitud sellest, et hakkas lihtsalt lahutama. Nüüd käitus siduripedaal nagu uuel autol ja elu oli uuesti elamist väärt! :head:
Aga et uut hooaega on ilma cliffhängerita raske avada, siis vähem kui nädala pärast märkasin jälle, et kiirendusel libiseb sidur silmaga nähtavalt ja ninaga tuntavalt läbi.
Oleks siis, et ma kombiks Iromani laadselt võimsuse piire, vaid ma pole jätkuvalt oma tõmmet veel "õigeks" saanud. Jah on rohkem kui lpt, aga aero või "hoia oma piip ja prillid" tasemeni on ikka väga pikk maa veel. Loodetavasti saan lähiajal proovida ühte teist BPC klappi kasvõi selleks, et välistada selle viga.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Hiina sidurikatted.Kunagi 136 kw-ga oli sama lugu.Aitas Pidurimeistris uute katete panek.
Tsitaat:*sooja mootoriga kulub pedaali üles tõusmiseks kuni sekund*.see ei tohiks olla ju ometi katete viga? Pigem viitab,et õli ei saa piisavalt vabalt tagasi õlipotskasse.Ei tea konkreetse mudeli peasilindri ehitust,aga tavaliset peaks jääma peasilindri kolvi ja pedaali vahele väike lõtk,et kolb saaks lõpuni tagasi tulla ja vabastada õli tagasivooluks ava.
Saan harva sõita SAABIGA.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Sai käidud töökaaslastega tabasalu kardirajal mõned kiiremad tehtud. Võtsin kaasa nii puksiirköie kui vedava masina ja kõike muud vajalikku, aga näed ei läinudki tarvis midagi :head:
Väga tublilt pidas end üleval ja suutis CR perf 9-3SS aut. ja 75kw seati raketiga samu aegu sõita. Sõites oli rooli taga päris mugav, aga pärast piltide pealt vaadates võttis ikka veidi jahedaks kui palju igalt poolt läbi paindus
https://youtu.be/JuVfrwkN1tw
https://goo.gl/photos/d8hYprYJSWMQXxUMA
Mingi hetk kohendasin BPC klappi kui kõigile huvilistele kapotialust näitasin, ja pärast seda hakkas tulema fuel cut, kontrollisin juhtmed üle oli kõik korras ja nüüd oli järgi ainult base boost :wtf: Kas klapp läks nüüd järsku õhtale? On tal mingi kindel asend milles ta tahaks olla või peaks ta suutma "pea alaspidi" ka tööd teha?
Väga tublilt pidas end üleval ja suutis CR perf 9-3SS aut. ja 75kw seati raketiga samu aegu sõita. Sõites oli rooli taga päris mugav, aga pärast piltide pealt vaadates võttis ikka veidi jahedaks kui palju igalt poolt läbi paindus
https://youtu.be/JuVfrwkN1tw
https://goo.gl/photos/d8hYprYJSWMQXxUMA
Mingi hetk kohendasin BPC klappi kui kõigile huvilistele kapotialust näitasin, ja pärast seda hakkas tulema fuel cut, kontrollisin juhtmed üle oli kõik korras ja nüüd oli järgi ainult base boost :wtf: Kas klapp läks nüüd järsku õhtale? On tal mingi kindel asend milles ta tahaks olla või peaks ta suutma "pea alaspidi" ka tööd teha?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Ei ole kindlat asendit, sees on vedru mis pisikest kolbi alati õigesti hoiab. Kas klapp ikka häält teeb? Tõmba näpuga gaasitrossi ja kohe selge.
Fuelcut tähendas ilmselt seda, st wastegate actuator-sse ei läinud kas piisavalt või üldse mitte survet. W või C voolik lahti?
Selleks BPC ongi, et turbost (C voolik) tulevat rõhku R ja W vahel jagada.
Kui klapp lihtsalt ei tööta (nt. katkestus), siis tulebki enamasti base boost, ehk siis C -> W on omavahel otseühenduses.
Fuelcut tähendas ilmselt seda, st wastegate actuator-sse ei läinud kas piisavalt või üldse mitte survet. W või C voolik lahti?
Selleks BPC ongi, et turbost (C voolik) tulevat rõhku R ja W vahel jagada.
Kui klapp lihtsalt ei tööta (nt. katkestus), siis tulebki enamasti base boost, ehk siis C -> W on omavahel otseühenduses.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Klapp kuuldavalt ei klõbisenud ka varem, isegi siis kui boost oli olemas. (Teine klapp mida proovisin nädalake tagasi samuti kuuldavalt ei klõbisenud.)
Voolikud vaatasin üle ja ei olnud miskit lahti tulnud.
Voolikud vaatasin üle ja ei olnud miskit lahti tulnud.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
9-5 klapp 9000 peal peab klõbisema, ei ole veel juhtunud mul ca 10 aasta jooksul, et ta vaikselt töötaks.
Kas pole äkki võimalik, et ta pole sul kunagi töötanud ja enam-vähem õige rõhu said lihtsalt mingist osalisest
takistusest C -> W voolikutes (mingi poritükk voolikutes?) ja praegune cutoff tähendab, et see takistus on nüüd täielik.
Kusagil vist kirjutasin, et vanasti kui veel ei osatud softi muuta, saigi natuke rõhku tõstetud voolikute läbivoolu piiramisega.
Hea oli klaasist pipett, mis üsna täpselt mahtus voolikusse ja oli ka üsna paraja läbilaskega. Omamoodi MBC, ehk manual boost controller :-)
Vaese mehe tuuning..
Kas pole äkki võimalik, et ta pole sul kunagi töötanud ja enam-vähem õige rõhu said lihtsalt mingist osalisest
takistusest C -> W voolikutes (mingi poritükk voolikutes?) ja praegune cutoff tähendab, et see takistus on nüüd täielik.
Kusagil vist kirjutasin, et vanasti kui veel ei osatud softi muuta, saigi natuke rõhku tõstetud voolikute läbivoolu piiramisega.
Hea oli klaasist pipett, mis üsna täpselt mahtus voolikusse ja oli ka üsna paraja läbilaskega. Omamoodi MBC, ehk manual boost controller :-)
Vaese mehe tuuning..
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
See ei teooria vist ei klapi varasema olukorraga, kus boost ~15PSI oli olemas, aga nii kui klapilt pistiku ära võtsin oli 5PSI (base boost) ja juhtmed tagasi ühendades uuesti 15PSI rõhku?
hetkel fuel cuti enam pole, on ainult base boost :(
hetkel fuel cuti enam pole, on ainult base boost :(
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Eelmine sügis ostetud Osram NightBreaker Unlimited pidasid lähituledes vastu 10 ja 11 kuud. Kaugtuledes veel kestavad.
Nüüd läksid sisse Philips ExtremeVision +130% pirnid.
Nüüd läksid sisse Philips ExtremeVision +130% pirnid.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
...
Mingi hetk kohendasin BPC klappi kui kõigile huvilistele kapotialust näitasin, ja pärast seda hakkas tulema fuel cut, kontrollisin juhtmed üle oli kõik korras ja nüüd oli järgi ainult base boost :wtf: Kas klapp läks nüüd järsku õhtale? On tal mingi kindel asend milles ta tahaks olla või peaks ta suutma "pea alaspidi" ka tööd teha?
Tänu sebastianile sai tuvastatud, et vanarahvas teadis mida rääkis, kui ütles, et loll pea on ihu nuhtlus ning järjekordne elukooli kogemus praktikas omandatud (Hoolimata sellest, et selle teooriat räägitakse söögi alla ja peale)...
Nimelt kui ma seda klappi kohendasin, siis minu 9 kuud tagasi hetkeks pandud ajutine ning "ülimalt kvaliteetne" teibituuning juhtmete ühendamisel oli järgi andnud ja korraks lühisesse läinud, mis tähendas, et ajus jõudis käia KABOOM ja tulemust on näha pildi pealt.
Nüüdseks on aga uuesti elu ilus ja 1.0bar boost tuleb iga vajutusega :drive:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Mustamäe rehvikeskuses talverehvid alla pandud ja saab julgelt uut lund oodata
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Statistilisehuvi raames kuivi numbreid ehk 1 aasta omamise kokkuvõte
Kogukulud (koos ostuhinnaga) 6367€
Kogukulud (ilma ostuhinnata) 0.29€/km
Kütusekulu 0.10€/km
Muud kulud 0.19€/km
Läbitud vahemaa: 16.076 km (311.513 km to 327.589 km)
Keskmine kulu 9.65 l/100km
Kogukulud (koos ostuhinnaga) 6367€
Kogukulud (ilma ostuhinnata) 0.29€/km
Kütusekulu 0.10€/km
Muud kulud 0.19€/km
Läbitud vahemaa: 16.076 km (311.513 km to 327.589 km)
Keskmine kulu 9.65 l/100km
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Teeme ühe postituse ilupärast ning vaatame, kas murphy seadused töötavad, sest kiidame, et pool aastat on end juba suurepäraselt üleval pidanud ilma ühegi vahejuhtumita :head:
Viimati muutis SoS, E Sept 11, 2017 14:47, muudetud 1 kord kokku.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Vahepeal sai ülevaatust tegema hakatud, aga no mitte ei leidnud enam pabereid üles. Otsisin nii põrgupõhjast kui pilvepiirilt, aga no ei leidnudki. Tellisin uued paberid ära ja pärast seda ikka ei leidnud üles :freak: Ju ongi kuskil esikukapi peal, silma alt ära.
Igatahes ülevaatus sai läbitud ainsa märkusega "Tegelt... päris hea!" Kinnitati, et on näha, et on investeeritud ja imestati, et kuidas turbomootoril nii vähe kilovatte on. Valgustasin, et sama mootorit tehti mitmes võimsusastmes ainult turborõhu vahega, mille peale delikaatselt mainiti, et armatuuris olev rõhukell pole siis ilmselt ilmaasjata :beer:
Vahepealsel ajal ainult esimese parema rattalaagri ja summutisuka vahetanud. Profülaktiliselt sai ka uus 72Ah 720A Exide Premium aku peale pandud.
Igatahes ülevaatus sai läbitud ainsa märkusega "Tegelt... päris hea!" Kinnitati, et on näha, et on investeeritud ja imestati, et kuidas turbomootoril nii vähe kilovatte on. Valgustasin, et sama mootorit tehti mitmes võimsusastmes ainult turborõhu vahega, mille peale delikaatselt mainiti, et armatuuris olev rõhukell pole siis ilmselt ilmaasjata :beer:
Vahepealsel ajal ainult esimese parema rattalaagri ja summutisuka vahetanud. Profülaktiliselt sai ka uus 72Ah 720A Exide Premium aku peale pandud.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Statistilisehuvi raames kuivi numbreid ehk 2 aasta omamise kokkuvõte (sulgudes 1 aasta)
Kogukulud (koos ostuhinnaga) 9094€ (2593€)
Kogukulud (ilma ostuhinnata) 0.20€/km (0.14€)
Kütusekulu 0.10€/km (0.11€/km)
Muud kulud 0.15€/km (0.03€/km)
Läbitud vahemaa: 35800 km (18046 km)
Keskmine kulu 9.53 l/100km
Ehk siis kui korra alguses hästi ära remontida siis lõpus läheb täitsa talutavaks kilomeetrihind juba
Nüüd muidugi tekkis tööauto kõrvale ja sellist läbisõitu enam tule ja saab väljateenitult pühapäeva autoks. *Suviseks pühapäeva autoks, sest esimeste uste lukuhoovastikule hakkas see talv koguaeg ära jäätuma, nii et ei saa uksi lukku ega lukust lahti teha vaid peab aroobikat tehes tagaistmelt end ette väänama ja aero istmed ei tee seda mitte lihtsaks. Proovisin küll liigendeid puhastada ja õlitada, aga järelikult jäi väheks.
Ka lisavarustus on vahepeal täienenud ja nüüd on olemas puitrool.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Statistilise huvi raames kuivi numbreid ehk aastad 1/2/3 - kokku
Kogukulud 1700+4667€ / 2593€ / 624€ - 9467€
Kogukulud per/km 0.29 / 0.14 / 0.16 - 0.19€/km
Kütusekulu 0.10 / 0.11 / 0.12 - 0.11€/km
Muud kulud 0.19 / 0.03 / 0.05 - 0.08€/km
Läbitud vahemaa: 16kkm / 18kkm / 14kkm - 49kkm
Keskmine kulu 9.65 / 9.53 / 8.46 - 9.21l/100km
Varem väljalubatud pühapäeva auto staatust sai saabike tunda terve talve, aga nüüdseks on jälle põhiliikur.
Kevadel sai käidud korralikult kirgi kütnud HHO mootoripuhastuses ja siiani pole veel vastu paljude ootusi mootor kotti jooksnud. Kütusekulu on langenud, aga muutunud on ka maantee/linna suhe 50:50 pealt 90:10 peale, seega pädevat järeldust ei julge luua.
Samal ajal hakkas ka miskine kolks sisse tulema keerates ja ÜV kinnitas, et v.e. rattalaager läbi (parem sai ~aasta tagasi vahetatud). Natuke haamriga pusimist köhhpeksmistköhh tuligi vana ilusasti mitmes jupis eest ära ja sai uue asemele pista. Lisaks sai lastud veel uus keskmine ja tagumine summutipütt pandud Vahepeal mõned perepildid tehtud albumisse Pooljuubel jälle saavutatud Ning testitud, mis juhtub kui kruusateel 90 pealt demonstratiivselt blokki pidurdada. Rikun üllatuse ära ja ütlen et parem esimene pidurdas omale 6mm->0mm ja vasak esimene 6mm->2mm (sealpool oli lahtist kruusa). Edasi sõitsid nagu pardike plat-plat-plat-plat-plat-plat-plat-plat, kuni lamellid alla said pandud. Loodussäästlikuse koha pealt ei soovita järgi proovida, puht-eestlaslikust kadedusest soovitan ikkagi kontrollida, kas teil juhtub samamoodi Esimest korda sai "teeäärde" jäädud, kuigi vedas phmtslt sihtpunkti ära. Nimelt realiseerus veaks algusest peale olnud (~3a) sümptom välja, kus iga paari minuti tagant tõmbas pinge 10V peale kui kliima polnud välja lülitatud. Ehk siis kliima rihmaratta laager hakkas logisemise häält tegema, aga mul parasjagu tunne-oma-kodumaad-roadtrip käsil ning otsustasin võiduka lõpuni sõita. 50km sai veel sõidetud ning siis läks auto käima väga suure kolinaga, venitasin tartusse välja võimalikult madalate pööretega ja kärsakas oli juba soliidne. Siis enam starter isegi ei iitsatanud, niivõrd kinni oli poonud laager end. Sealt sai sõbra autoga koju edasi sõidetud. Egas midagi tellimust lühikesele rihmale sisse ja pärast tööd uuesti auto juurde ja koduste vahenditega rihm maha - uus peale ja nii lihtne see oligi. Ilma reguleeritava lisapikenduseta oleks üksinda tehes ikkagi pooleli jäänud see üritus, aga õnneks oli puhtjuhuslikult sõbra autos olemas see. Edasi sai juba Tallinna sõita (loomulikult tuli siis veel suve viimane kuumalaine kallale) ja sai uus laager sisse pistetud ja teine pump peale pandud, sest kuumus oli ikka liiast liiga teinud. Uus laager kestis tugev tuhat kilomeetrit kui juba kuulsin tuttavat kolinat. Õnneks olin siis just Tallinnas ja sain 12km töökotta ära sõidetud samalajal lootes, et ehk nii lühikese maaga pump laiali ei läheks. Seekord sai pandud vist kasutatud korralik laager ja jätsime külmaine sisse panemata ning nüüd on eeskujulikult vastu pidanud siiani. Ehk saab kevadel ikkagi täita.
Jälle sai käidud ka sügisesel laupäevakul ja nähes, mis töid peremees ise sooritama peab sai otsustatud, et mängime pintsaklipslast ja laseme seekord teistel töö ära teha... Seda tööd nähes ei tule pähegi, et võiks viriseda miks pesuhind "nii kallis" on... Eelmise aasta pesupildid ka kõik panemata
Kogukulud 1700+4667€ / 2593€ / 624€ - 9467€
Kogukulud per/km 0.29 / 0.14 / 0.16 - 0.19€/km
Kütusekulu 0.10 / 0.11 / 0.12 - 0.11€/km
Muud kulud 0.19 / 0.03 / 0.05 - 0.08€/km
Läbitud vahemaa: 16kkm / 18kkm / 14kkm - 49kkm
Keskmine kulu 9.65 / 9.53 / 8.46 - 9.21l/100km
Varem väljalubatud pühapäeva auto staatust sai saabike tunda terve talve, aga nüüdseks on jälle põhiliikur.
Kevadel sai käidud korralikult kirgi kütnud HHO mootoripuhastuses ja siiani pole veel vastu paljude ootusi mootor kotti jooksnud. Kütusekulu on langenud, aga muutunud on ka maantee/linna suhe 50:50 pealt 90:10 peale, seega pädevat järeldust ei julge luua.
Samal ajal hakkas ka miskine kolks sisse tulema keerates ja ÜV kinnitas, et v.e. rattalaager läbi (parem sai ~aasta tagasi vahetatud). Natuke haamriga pusimist köhhpeksmistköhh tuligi vana ilusasti mitmes jupis eest ära ja sai uue asemele pista. Lisaks sai lastud veel uus keskmine ja tagumine summutipütt pandud Vahepeal mõned perepildid tehtud albumisse Pooljuubel jälle saavutatud Ning testitud, mis juhtub kui kruusateel 90 pealt demonstratiivselt blokki pidurdada. Rikun üllatuse ära ja ütlen et parem esimene pidurdas omale 6mm->0mm ja vasak esimene 6mm->2mm (sealpool oli lahtist kruusa). Edasi sõitsid nagu pardike plat-plat-plat-plat-plat-plat-plat-plat, kuni lamellid alla said pandud. Loodussäästlikuse koha pealt ei soovita järgi proovida, puht-eestlaslikust kadedusest soovitan ikkagi kontrollida, kas teil juhtub samamoodi Esimest korda sai "teeäärde" jäädud, kuigi vedas phmtslt sihtpunkti ära. Nimelt realiseerus veaks algusest peale olnud (~3a) sümptom välja, kus iga paari minuti tagant tõmbas pinge 10V peale kui kliima polnud välja lülitatud. Ehk siis kliima rihmaratta laager hakkas logisemise häält tegema, aga mul parasjagu tunne-oma-kodumaad-roadtrip käsil ning otsustasin võiduka lõpuni sõita. 50km sai veel sõidetud ning siis läks auto käima väga suure kolinaga, venitasin tartusse välja võimalikult madalate pööretega ja kärsakas oli juba soliidne. Siis enam starter isegi ei iitsatanud, niivõrd kinni oli poonud laager end. Sealt sai sõbra autoga koju edasi sõidetud. Egas midagi tellimust lühikesele rihmale sisse ja pärast tööd uuesti auto juurde ja koduste vahenditega rihm maha - uus peale ja nii lihtne see oligi. Ilma reguleeritava lisapikenduseta oleks üksinda tehes ikkagi pooleli jäänud see üritus, aga õnneks oli puhtjuhuslikult sõbra autos olemas see. Edasi sai juba Tallinna sõita (loomulikult tuli siis veel suve viimane kuumalaine kallale) ja sai uus laager sisse pistetud ja teine pump peale pandud, sest kuumus oli ikka liiast liiga teinud. Uus laager kestis tugev tuhat kilomeetrit kui juba kuulsin tuttavat kolinat. Õnneks olin siis just Tallinnas ja sain 12km töökotta ära sõidetud samalajal lootes, et ehk nii lühikese maaga pump laiali ei läheks. Seekord sai pandud vist kasutatud korralik laager ja jätsime külmaine sisse panemata ning nüüd on eeskujulikult vastu pidanud siiani. Ehk saab kevadel ikkagi täita.
Jälle sai käidud ka sügisesel laupäevakul ja nähes, mis töid peremees ise sooritama peab sai otsustatud, et mängime pintsaklipslast ja laseme seekord teistel töö ära teha... Seda tööd nähes ei tule pähegi, et võiks viriseda miks pesuhind "nii kallis" on... Eelmise aasta pesupildid ka kõik panemata
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Meie võistlus on läbi nüüdseks ja SAABi hääbuv bränd sai just hoogu juurde
https://youtu.be/3kxjUN-iUxA
https://youtu.be/3kxjUN-iUxA
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa