9-5 (2002 Aero) vihmasensori mure
Nii, tuli mulle vahepeal pruut koos Saabiga. Saab oli tal enne mind ostetud ehk siis kõik õige, maitse on paigas. 184kw täisvarustuses Wagun, kõik, mis üldse lisadena oli, vist on küljes olemas. Katuseluuk ja vent.istmed, Xenon lähikad ja vihmasensor jne. Aga see siis ei tööta.
Tegemist 2002.a. 9-5 Aeroga ja mina sellist pilli omanud ei ole. Tuleb veits käppasid üles tõsta siinkohal ja abi küsida.
Nimelt kogu see kojameeste intervallisüsteem ei tööta. Paned üks klõps, siis pühib selle ühe intervalliga aga paned vihmasensoriga reziimi peale ja tüma, ei pühi mitte ühte korda kah. Kuigi netist loen, et peaks vähemalt korra pühkima, kui selle režiimi peale paned. Ja kui paned kõige kiirema intervalli peale, siis jälle tüma. Nett ütlebki, et see vihmale reageeriv režiim ja kiire režiim sõltuvad vihmasensori korrasolekust.
Nüüd siis küsimus, et kas loogiline järjekord oleks selline:
1) Juhe sappa Tech-2-ga, et tuvastada üldse, mis täpselt viga annab?
2) Siis uut vihmasensorit otsima (vaevalt, et kaitse läbi on ja vast ned releed ka lampi ei lähe?)
Seega ka palun infot, et kes Tartust seda Tech2-te tal teha saaks ja kas sensori vahetamine ise lihtne ja kas kasutatud sensorit üldse osta jupitamisele läinud autost osta maksab?
Tänud,
Arvo
Tegemist 2002.a. 9-5 Aeroga ja mina sellist pilli omanud ei ole. Tuleb veits käppasid üles tõsta siinkohal ja abi küsida.
Nimelt kogu see kojameeste intervallisüsteem ei tööta. Paned üks klõps, siis pühib selle ühe intervalliga aga paned vihmasensoriga reziimi peale ja tüma, ei pühi mitte ühte korda kah. Kuigi netist loen, et peaks vähemalt korra pühkima, kui selle režiimi peale paned. Ja kui paned kõige kiirema intervalli peale, siis jälle tüma. Nett ütlebki, et see vihmale reageeriv režiim ja kiire režiim sõltuvad vihmasensori korrasolekust.
Nüüd siis küsimus, et kas loogiline järjekord oleks selline:
1) Juhe sappa Tech-2-ga, et tuvastada üldse, mis täpselt viga annab?
2) Siis uut vihmasensorit otsima (vaevalt, et kaitse läbi on ja vast ned releed ka lampi ei lähe?)
Seega ka palun infot, et kes Tartust seda Tech2-te tal teha saaks ja kas sensori vahetamine ise lihtne ja kas kasutatud sensorit üldse osta jupitamisele läinud autost osta maksab?
Tänud,
Arvo
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Võib tunduda väga rumal küsimus, aga kas esiklaas on nn. vihmasensori avaga, tahavaate peegli kohal. Ehk siis äkki vahetatud kunagi vale esiklaasi vastu.
Peaks olema originaal esiklaas. Seal tahavaatepeegli taga on see kopsik küll olemas, kus all sensor paiknema peaks. Minu meelest peaks õige asi olema kõik selle koha pealt.
Oli eelnevalt ta sõbranna auto, kel polnud probleeme sellega, et kojameeste töö oleks imelik olnud. Järelikult režiimid töötasid. Aga samas sõbranna vihmasensorist jms. ei teadnud midagi, seega saa nüüd aru.
Kas sensorit ennast kuidagi ka testida saab? Võttes näiteks klaasi küljest ära ja siis nö. laua peal?
Oli eelnevalt ta sõbranna auto, kel polnud probleeme sellega, et kojameeste töö oleks imelik olnud. Järelikult režiimid töötasid. Aga samas sõbranna vihmasensorist jms. ei teadnud midagi, seega saa nüüd aru.
Kas sensorit ennast kuidagi ka testida saab? Võttes näiteks klaasi küljest ära ja siis nö. laua peal?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Selle pildi järgi pigem nagu klaas ei ole sensorile mõeldud.
Minu autol ka vihmasensor, sama aasta ja klaas vahetatud (suvaline, kuid sensoriga masinale), välja näeb selline:
Minu autol ka vihmasensor, sama aasta ja klaas vahetatud (suvaline, kuid sensoriga masinale), välja näeb selline:
- Manused
-
- vihmaandur.jpg (93.29 KiB) Vaadatud 6277 korda
Klaas siis selline. Ehk siis ikkagi on see rõngas seal olemas.
Netist leian, et kui andur ei anna ühendust ja pole klaasiga enam heas kontaktis, siis võib ka ära kaduda vihmaanduri võimekus. Kas on mõtet ka sellel, et andur kuidagi küljest võtta ja puhastada?
Netist leian, et kui andur ei anna ühendust ja pole klaasiga enam heas kontaktis, siis võib ka ära kaduda vihmaanduri võimekus. Kas on mõtet ka sellel, et andur kuidagi küljest võtta ja puhastada?
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 893
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Võid ka lähtuda põhimõttest, et mis sul enam kaotada on Aga pisut prooviks ennem ikkagi Tech2 sappa saada ja vaadata, mis tema asjast arvab ja kangi asendeid näiteks õigesti loeb jne
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Lase oma pruudil sõita Tartus Glassdrive esindusse Aadress: Ringtee 58, 51014 Tartu, Telefon: 742 5895
Neil on seal olemas seade, millega peaks muuhulgas saama 9-5 vihmasensorit kalibreerida, tasub proovida ehk see aitab. Kindlasti saavad nad aidata ka sensorit uuesti liimida või asendada.
Neil on seal olemas seade, millega peaks muuhulgas saama 9-5 vihmasensorit kalibreerida, tasub proovida ehk see aitab. Kindlasti saavad nad aidata ka sensorit uuesti liimida või asendada.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
- STR
- Postitusi: 173
- Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
- Asukoht:
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
- Kontakt:
Carglassist uurisin siis mulle üteldi, et neil ei ole võimalik kalibreerida ja mida nad on teinud, on sensori uuesti liimimine, mis on aidanud. Sensorit neil pakkuda pole.
Kui sensori endaga miskit, siis tuleb esiklaas vahetada kuigi esindusest annab tellida tegelikult sensorit. Võib olla siis esindus saab kalibreerida ka.
NB! Enda omal paneb see segast ja seega PEAAEGU pühib ja teeb millal mida tahab (nagu ikka vihmasensorid) ning ilmselt millestki ilma ei jää kui ta ei toimi.
Tech2 osas ei ole tark ja ei oska sõna võtta mida saab teha ja mida mitte.
https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =322951862
#11
Skandix annab hinnaks 132,2 Eur. Esinduse hinda ei oska arvata.
Kui sensori endaga miskit, siis tuleb esiklaas vahetada kuigi esindusest annab tellida tegelikult sensorit. Võib olla siis esindus saab kalibreerida ka.
NB! Enda omal paneb see segast ja seega PEAAEGU pühib ja teeb millal mida tahab (nagu ikka vihmasensorid) ning ilmselt millestki ilma ei jää kui ta ei toimi.
Tech2 osas ei ole tark ja ei oska sõna võtta mida saab teha ja mida mitte.
https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =322951862
#11
Skandix annab hinnaks 132,2 Eur. Esinduse hinda ei oska arvata.
Tänud kõikidele vastajatele! Eks ma pean selle sensori sealt eemaldama ja proovima teda vastu klaasi suruda paremini ja vaadata, et kas siis hakkab tööle või mitte. Võib ka olla, et ühendus on kehv juba ja pole nii ligidal klaasile, kui peaks olema. Sest hiljaaegu see töötas veel aga no 17 aastat on juba ta ka olnud seal ja kaua ta ikka peaks vastu pidama. Eks sellega saab selgeks, kas sensor toimetab või on täitsa tüma. Uuesti liimimine pole vast keeruline ise.
Eks peab hakkama jah mõtlema sensori vahetuse peale. Ega väga muud üle ei jää.
Eks peab hakkama jah mõtlema sensori vahetuse peale. Ega väga muud üle ei jää.
Minu 2002. aasta 9-5 ei töötanud kojamees sensori reshiimis, teised reshiimid toimisid. Sai nii sõidetud aastaid, kuni ostsin lammarist kojamehemootori koos hoovastiku komplektiga, 15.- eur/tk. Peale selle vahetust töötab nii sensor kui kõik muu. Ehk võib olla sarnane anomaalia, enne lõikamist tasub mõned korrad veelkord mõõta.
arvo92 kirjutas: ↑T Jaan 08, 2019 22:30Tänud kõikidele vastajatele! Eks ma pean selle sensori sealt eemaldama ja proovima teda vastu klaasi suruda paremini ja vaadata, et kas siis hakkab tööle või mitte. Võib ka olla, et ühendus on kehv juba ja pole nii ligidal klaasile, kui peaks olema. Sest hiljaaegu see töötas veel aga no 17 aastat on juba ta ka olnud seal ja kaua ta ikka peaks vastu pidama. Eks sellega saab selgeks, kas sensor toimetab või on täitsa tüma. Uuesti liimimine pole vast keeruline ise.
Eks peab hakkama jah mõtlema sensori vahetuse peale. Ega väga muud üle ei jää.
Liimi sensor uuesti spets geeliga ja hakkab kõik toimima nii nagu peab . Läbitehtud asi ,teh ei näita seal midagi ,sest anduril viga ju pole ,lihtsalt andur ei saa infot ,kui geel seal anduri ja klaasivahel pole enam päris see,mis peaks. Sain paar aastat tagasi seda geeli vihmasensori jaoks viking motorsist ,ilmselt päris suvalise liimiga seda seal ei tasuks ka klaasiga üheks paaritada .
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 893
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Isetumenev salongipeegel võrdleb talle langevat valgust eest ja tagant ning kui on erinevus (taga suurem), siis dimmerdab end tumedamaks, et tagantsõitja tuled juhti ei pimestaks. Peeglil on siis ees keskele AUTO nupp, kust saab seda funktsiooni välja lülitada
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa