Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali

Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#26

L Jaan 12, 2019 15:39

Avastasin et nii kliimapaneeli kui ka istmesoojenduse lülititel mõned pirnid ära surnud. Ei teagi mis ajast sest nuppude valgustus on mul peaaegu alati miinimumi peal ja Night Panel nupp öise sõidu üks lemmikuid asju. Aga nii väikeste jubinate kohta on erinevates veebipoodides ikka päris kõrged hinnad. Kliima nuppude valgustuse pirne leidsin õnneks Tartu Sepa turu autovaruosade poest 1EUR tk. Istmesoojenduse pirnide osas ilmselt siis Carringi või Viking Motorsisse minema, ei viitsi sellist tühja-tähja kusagilt tellima hakata.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1073
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#27

L Jaan 12, 2019 16:02

Oomipoes ka suur valik.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#28

P Jaan 13, 2019 15:04

Kuna esiistmete turvavööd olid väga määrdunud ja räbalad, siis tahtsin nendega midagi ette võtta ja lahendus on siis alloleval pildil.

Pilt

Tahtsin veidi tumedamat punast et auto tooniga rohkem kokku läheks aga piltidelt värvi valimine on täpselt nii nagu ta on. Tagumiste turvavööde tegemine jääb tulevikku. Eks see praegu üks katsetamine oli et kas saab ja kuidas jääb.

Vahetamise ajal avastasin et keegi on kunagi kundepoolse istme küljel oleva plastkattega märatsenud ja mitu kinnitust ära lõhkunud. Mõtlesingi et hoiab natuke istmest eemale see kupatus. Eks kui õnnestub sobiv leida siis vahetab välja, iseenesest ei midagi kriitilist.
aeromobiil
Postitusi: 30
Liitunud: P Okt 14, 2018 16:37
Asukoht: Rakvere
Auto:

#29

P Jaan 13, 2019 16:18

Kas keemiline puhastus lasta teha neile poleks aidanud? Või olid nii mäârdunud
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1073
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#30

P Jaan 13, 2019 16:50

Punane on äge kontrast :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#31

P Jaan 13, 2019 17:21

aeromobiil kirjutas:
P Jaan 13, 2019 16:18
Kas keemiline puhastus lasta teha neile poleks aidanud? Või olid nii mäârdunud
Narmendasid ka juba, ei oleks ilus jäänud.
9-5LPT kirjutas:
P Jaan 13, 2019 16:50
Punane on äge kontrast :)
Veidi võibolla liiga edev aga näeb autos suht ok välja küll.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 516
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#32

P Jaan 13, 2019 22:18

Kui ma nüüd hetkeemotsiooninajal tahaks endale ka selliseid värvilisi paigaldada, siis kuhu või kelle poole ma pöörduma peaks?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#33

E Jaan 14, 2019 17:32

Ainus koht kellega mul õnnestus normaalselt jutule saada oli http://www.safetybeltservices.co.uk/products.html kuigi neid pakkujaid on internetis veel (USA's osad näiteks üle mere ei saada, ühtel oli jälle kirjas et Saabi ja Volvo vöösid nemad ei tee jne). Pidi isegi Soomes üks koht olema aga ma ei suutnud kontakti leida.

Ühesõnaga autost turvavöö komplekt välja (kuna ise tahtsin sel ajal autot kasutada siis võtsin siit foorumist kellegi varuosadeks minevast autost teised turvavööd ja saatsin need sinna firmasse), postiga sinna (postikulu oli ca 25EUR), vahetavad olemasoleva vöö uue vastu, kannad raha neile (60GBP tk, ehk ma tegin kaks eesmist, läks 120 naela) ja olemas. Värvi osas ka muidugi eelnevalt kokku leppida. Valikut peaks olema piisavalt neil.

Selle firma puhul kaks konksu: nad aksepteerivad makseid ainult briti panga arvelt naelades (mitte eurodes) ning välisriiki pakke ei saada. Ehk siis on vaja tuttavat kellel oleks konto mõnes inglise pangas ja tuttav inglismaal kelle koju pakk saata kes selle Eestisse edasi saadaks. Jube skeemitamine aga mina lihtsamat varianti ei leidnud. Antud firma on vähemalt sertifitseeritud selliste töödega tegelema ning turvavöö täidab ka peale vahetust avarii puhul oma funktsiooni.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#34

E Jaan 21, 2019 21:57

Esimesed korralikumad talvekogemused käes ja võib Saabi talveautoks soovitada küll. Lumisel/libedal teel püsib hästi, möödasõidud tunduvad ka lobjakast/lumevaaludest läbi sõites kindlad - veojõukontroll teeb oma tööd päris hästi ja rakendumine ei anna liigselt tunda. Auto läheb kiirelt soojaks (no nagu bensukad ikka). Ise arvasin et see KW arv teeb libedal sõitmise ehk keeruliseks, aga vanemalt 9-5'lt ja ka mu omatud Volvo V70 nö winter mode vajadust kohalt võttes ei ole tundnud.

Kui nüüd hakkavadki üle pika aja jälle sellised normaalsed talved olema (loodetavasti), siis peaks vist sügisel ka mingi eelsoojendi peale mõtlema, sel aastal ei viitsi. Uus esiklaas, siis ei raatsi jääd kraapida enam :D
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#35

P Mär 03, 2019 18:06

Lõpuks sai makile roolinuppude adapter külge ja töötab nii nagu peab.

Sõites käis ees vasakul mingi krobin, mõtlesin et kivid, aga peale seismajäämist avastasin et enamus vasakust eesmisest logarist oli eraldunud. Isegi ei kujuta ette mis põhjusel. Igatahes õnneks Tartus ühes romulas oli korralik varuosa ja nüüd jälle ilus. Muidu loopis pori igale poole sinna kuhu polnud vaja.

Eesmiste kohjameeste mootor vahetatud, kuna suuremate külmadega jäi teine väga aeglaseks, mis ilmselgelt näitab et hakkab ära lõppema ja ei hakanud seda momenti ootama, oleks kindlasti saabunud kõige ebasobivamal hetkel.

Sai ka läbi Rootsi Taanis käidud. Aero on ikka ideaalne kiirteede auto.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#36

R Mai 31, 2019 20:06

Väike update:

Koledad kulunud uksekäepidemed said uuendatud nende vastu (sobituvad sisemusega isegi paremini kui arvasin):

Pilt

Käivitumisel tulev suitsupahvakas ei ole siiski lahendust leidnud. Ferdinandi juures sai pandud uus turbo (vanal oli väike loks ka juba sees) mis samuti probleemi ei lahendanud. Samas siiski hea et tehtud - autol oli endiselt originaalturbo peal ja kauaks seda enam ikka jätkunud oleks. Aga eks siis nüüd tuleb ikka mootori sisemus ette võtta.

Väike meeleolupilt ka nimega "õhujõud VS maavägi" :D:

Pilt
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 482
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#37

R Mai 31, 2019 20:44

Käivitumisel suitsupahvak on selline sümptom, mille osas mina esimese asjana tahaks ära vahetada klapisääretihendeid. Kuigi jah, elu on mul ka turbo surma nii näidanud. Aga piki klapisääri vajub teatav kogus õli seismisega põlemiskambrisse, käivitamisel väljub tumeda suitsuna. Aga kuna see vajumine on pika aja jooksul (öö jooksul nt), siis sõidu ajal suitsu pole.

Õlirõngaste ebapiisava tiheduse tõttu põletaks ta õli ka sõites ja oleks kogu aeg kerge vine järgi, iseasi, kas sõidu ajal ise suudad seda näha.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#38

R Mai 31, 2019 21:22

Klapisääretihenditest alustasin (olid ka suht räbalad). Aga kui üle päeva seisab, siis ikka hommikul sinine pahvakas. Seega praegu enam peale õlirngaste muid süüdlasi ei oska välja mõelda.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#39

N Juul 11, 2019 22:42

Kellelgi oli Tartus hirmasti vaja mu auto kapotilt omale Saabi märki. Kruvikeeraja jälg ilusti kapotis sees. Õnneks oli tegu kõigest 5EUR maksva kleepsuga, kruvika jälg sai värviparandusega ära kaetud, sahtlist tagavaraks olnud õige embleem asemele ja jälle nagu uus.

Kogesin Leedus ühel vägavägaväga halval kruusateel Aero vedrustuse, polüuretaan pukside ja XL-rehvide kombot - üle 10 km/h sõita ei suutnud, autost hakkas kahju. Mingid vanad passatid tuiskasid minust muidugi mingi 50-60 km/h mööda. Aga seal sõites sain ka aru et roolisamba mingis liigendis/ühenduses on väike kolks sees. Kodus võtsin pedaalide taga oleva ühenduse lahti, puhastasin ära, uus määre sisse ja kõik jälle hea (nagu siin: https://www.youtube.com/watch?v=_hXAxldr5bo.

Esipidurid said hoolduskomplekti ja uued kettad/klotsid, kuna pidurid jäid peale.

Talvel pandud uus esiklaas sai oma esimese kivi. Õnneks Carglassist täkkeparandus ja sellest piisas.

Taha uus kojamees, vanal hakkas kummiriba juba irduma.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#40

E Juul 15, 2019 14:58

Peab kiitma Saabimeeste abivalmidust. Treileril läks rehv katki ja kui maantee ääres asjatasin, siis tuli abi pakkuma lõunanaabrist 9-5 Aero omanik. Abisatada ta küll ei saanud, aga mõte loeb. Igatahes oli vahva.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#41

T Juul 30, 2019 11:09

Võtsin luugi tagatuled küljest et tulede ääred silikooniga üle lasta - tundub et sealt immitses veidi niiskust sisse. Väga huvitav lahendus Saabi inseneride poolt, et kogu tagaluugi tuledevaheline plastik tuli ka eemaldada et tuled kätte saada.

Ülevaatus tehtud. Õlikulu ikka nii suur probleem ei ole et heitgaasi näite üle normi ajaks.
Kasutaja avatar
AARE530
Postitusi: 81
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#42

T Juul 30, 2019 13:28

Mul on ka õlikulu mõnda aega üsna suur olnud, kuid ülevaatuselt olen ikkagi eelneva ettevalmistuseta puhtalt läbi saanud :)
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#43

T Aug 13, 2019 19:33

Täna sain Troost Autos väga huvitava elamuse osaliseks. Sattusin sealt mööda sõitma ja astusin läbi et uurida natuke oma plaanide kohta mootorile värskendusremonti teha, kaasa arvatud sepiskolvid. Keegi vanem härra kes kontoris oli hakkas seda sõnapaari aga miskipärast kohe kartma. Ütles et nad on kolbide vahetusi teinud küll, aga selliseid kolbe nad ei ole nõus vahetama. Ja ma ei saanudki aru et miks, ma arvan et ta ise ka mitte, ühtegi põhjust ta mulle igatahes öelda ei osanud, lihtsalt et ei tee ja kõik :D Nii need firmad pankrotti aetakse, et kui põhimehed puhkavad, siis teised ei oska midagi teha. Igatahes eks tuleb oodata kuni Madis Troost on puhkamast tagasi ja siis tagasi minna. Praegu tehti mulle küll selgeks et selles kohas tehakse ainult õlivahetusi ja muu on liiga keeruline.

Ja teine tore elamus oli ühes bensukas kus üks vanem härra minema kihutas nii et tankimispüstol paaki jäi. Ei juhtugi sellised asjad ainult filmis.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13798
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#44

K Aug 14, 2019 8:45

Teretali kirjutas:
T Aug 13, 2019 19:33
Ja teine tore elamus oli ühes bensukas kus üks vanem härra minema kihutas nii et tankimispüstol paaki jäi. Ei juhtugi sellised asjad ainult filmis.
Ei juhtu jah, ma olen korra Statoilis pealt näinud seda, aga tol hetkel oli tegu üsna värske juhiga. Vahtraleht ja näha oli, et ta vist ikka väga palju sõitnud veel polnud..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 595
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#45

K Aug 14, 2019 11:11

Cyber kirjutas:
K Aug 14, 2019 8:45
Teretali kirjutas:
T Aug 13, 2019 19:33
Ja teine tore elamus oli ühes bensukas kus üks vanem härra minema kihutas nii et tankimispüstol paaki jäi. Ei juhtugi sellised asjad ainult filmis.
Ei juhtu jah, ma olen korra Statoilis pealt näinud seda, aga tol hetkel oli tegu üsna värske juhiga. Vahtraleht ja näha oli, et ta vist ikka väga palju sõitnud veel polnud..:)
tõepoolest huvitav elamus.tehnilistes küsimustes ikka pöördu kontorisse või autotehniku poole.kindlasti võime paigaldada sepiskolvid.ei ole probleem :notworthy:
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#46

L Okt 12, 2019 17:50

Time for service hakkas põlema. Ja avastasin et kustutamiseks peab hoidma pidurit all nagu alates MY 2006. Muidu võibki jääda all hoidma clear-nuppu...
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 125
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#47

E Dets 09, 2019 13:02

Jõulud on nüüd ametlikult kohal. Päkapikkudeks Wössner ja do88.

Pilt
Vasta