Saab 9-5 2.3T LPT Mystery
Tervitused foorumlastele
Olles omanud enamasti saksa päritolu masinaid varasemalt siis vahelduseks mõtlesin ka midagi muud proovida. On küll olnud paar Jaapani toodet, mis paraku jätsid täiesti külmaks . See, et ma üldse Saabe vaatama hakkasin algas sellest, kui sõbral oli ajutiseks liikuriks sarnane pill nagu pealkirjas mainitu, küll universaal. Meeldima hakkas seetõttu, et salong on minu arvates ilusa ja veidi "eksklusiivsema" disainiga, samuti salongimüra on meeldivalt madal. Hetkeseisuga on see daily/tööauto suunitlusega ja loodetavasti kestab kaua . Tehnilise poole pealt on kuulda esisillas kerget kolinat vahetevahel, ilmselt stabikakondid. Kere seisukord on üldiselt parem, kui eelmine daily (E39), karpidest kannata tungida nind auke esmapilgul ei märganud, paraku välisplekid pole roostest puutumata. Mootor töötab üsna normaalselt, mootori tuli küll põleb ja näitab süüteprobleeme ning ka nukvõlli andurit, mis hiljem ei ole tagasi tulnud peale kustutamist. Kütusekulu tundub ka meeldivalt madal, 7.2 liitrit näitab SID keskmiseks. Salongist veel rääkides on sees ventileeritavad/soojendustega nahkistmed, sooja ilmaga väga mõnus lisa . Audio poole pealt on õnnistatud HarmanKardoniga, mis on üllatavalt hea, siiani olnud autodest pole ühelgi nii head tehase heli sees olnud. Ostes oli kuulda vilinat kapoti all ja värelevat rihmapingutit, ostsin pinguti ja ühe rulliku lootuses, et saab kasutada short route liini uue rihmaga aga paraku rihm osutus valeks (1980mm). Peal olev on päris pirakas, SKF andis ka 24xx pikkusega rihma, ning leidsin ka 26xx toote, ei teagi, mis õige siis on? Panin vana rihmaga tagasi kokku aga ikka viliseb, tundub hetkel, et veepump häälitseb. Loksu oli üsna minimaalselt käega katsudes aga tellisin ikkagi uue ära, ei tahaks kuskil tee ääres konutada keema läinud Saabiga . Tulevikuplaanidest on peas mõlkunud LPG paigaldus, mis on kallim, kui auto ostuhind aga peaks ära tasuma kenasti paar kuud enne ülevaatuse kehtivust juba, umbkaudu 25k sõidan aastas. Veel kaugemas tulevikus, kui Saab on ennast hästi üleval pidanud siis keeraks natuke võimsust juurde .
Paar pilti ka asjaosalisest:
Olles omanud enamasti saksa päritolu masinaid varasemalt siis vahelduseks mõtlesin ka midagi muud proovida. On küll olnud paar Jaapani toodet, mis paraku jätsid täiesti külmaks . See, et ma üldse Saabe vaatama hakkasin algas sellest, kui sõbral oli ajutiseks liikuriks sarnane pill nagu pealkirjas mainitu, küll universaal. Meeldima hakkas seetõttu, et salong on minu arvates ilusa ja veidi "eksklusiivsema" disainiga, samuti salongimüra on meeldivalt madal. Hetkeseisuga on see daily/tööauto suunitlusega ja loodetavasti kestab kaua . Tehnilise poole pealt on kuulda esisillas kerget kolinat vahetevahel, ilmselt stabikakondid. Kere seisukord on üldiselt parem, kui eelmine daily (E39), karpidest kannata tungida nind auke esmapilgul ei märganud, paraku välisplekid pole roostest puutumata. Mootor töötab üsna normaalselt, mootori tuli küll põleb ja näitab süüteprobleeme ning ka nukvõlli andurit, mis hiljem ei ole tagasi tulnud peale kustutamist. Kütusekulu tundub ka meeldivalt madal, 7.2 liitrit näitab SID keskmiseks. Salongist veel rääkides on sees ventileeritavad/soojendustega nahkistmed, sooja ilmaga väga mõnus lisa . Audio poole pealt on õnnistatud HarmanKardoniga, mis on üllatavalt hea, siiani olnud autodest pole ühelgi nii head tehase heli sees olnud. Ostes oli kuulda vilinat kapoti all ja värelevat rihmapingutit, ostsin pinguti ja ühe rulliku lootuses, et saab kasutada short route liini uue rihmaga aga paraku rihm osutus valeks (1980mm). Peal olev on päris pirakas, SKF andis ka 24xx pikkusega rihma, ning leidsin ka 26xx toote, ei teagi, mis õige siis on? Panin vana rihmaga tagasi kokku aga ikka viliseb, tundub hetkel, et veepump häälitseb. Loksu oli üsna minimaalselt käega katsudes aga tellisin ikkagi uue ära, ei tahaks kuskil tee ääres konutada keema läinud Saabiga . Tulevikuplaanidest on peas mõlkunud LPG paigaldus, mis on kallim, kui auto ostuhind aga peaks ära tasuma kenasti paar kuud enne ülevaatuse kehtivust juba, umbkaudu 25k sõidan aastas. Veel kaugemas tulevikus, kui Saab on ennast hästi üleval pidanud siis keeraks natuke võimsust juurde .
Paar pilti ka asjaosalisest:
Viimati muutis mystery, P Apr 24, 2022 17:12, muudetud 4 korda kokku.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 893
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
viewtopic.php?f=31&t=24378
Jõudu võib ka varem juurde keerata.... Tali alles kaugel
LPG saabidel on põhjustanud erinevaid muresid ja pole rahvajuttude järgi soovituslik. Samas pädev töökoda suudab kõik tööle panna, lihtsalt küsimus, et kas sul õnnestub just see õige välja valida. Kalkulaatorid kõik "ideaaltingimustel", reaalses elus ikkagi vaja lisahooldusi (+ajakulu) ja külmalt rüüpab benssu ka isuga kõrvalt juurde
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1974
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
nt. Maptun-i tarkvara sobiks https://www.maptunparts.com/tuning-kits ... 010/at/166
Vahepeal leidsin Saabile varuosa rubriigist sama värvi keredetaile, mis vajasid väljavahetust. Kapott, esitiivad ja esimene kunde uks, mis oli alt äärest kohe eriti mäda. Esitiivad jäid ootama kevadet, kapott ja uks sai kohapeal vahetatud, kuna ei mahtunud kumbki autosse . Külge sain ka korras pikslitega SID-i ja kliimapaneeli. Tegin ka õlivahetuse ära, läbisõiduks 326 000km, ning sain ka LPG gaasisüsteemi, mida hetkel vaikselt peale nokitsetakse. Kuna talv on lähenemas siis peaks hakkama ka talverehve otsima, hea oleks eraldi velgedel neid saada, äkki kellegil midagi head pakkuda?
Mingit konkreetset viidet probleemide kohta? Täitsa huvitab, mis probleemseks osutub. Külajutud räägivad küll, et 100k läbides on klapid otsas aga konkreetset viidet pole keegi suutnud välja käia sellise juhtumi kohta. Sõbral on Mazda, millele paigaldati odavaim LPG seade 40k läbisõidul, hetkel ees 170k+ ja 0 probleemi mootoriga, klapiõlitust ka pole.LPG saabidel on põhjustanud erinevaid muresid ja pole rahvajuttude järgi soovituslik.
Vend luges ajust softi maha ükspäev, varsti ehk saab peale keerata Lisaks sõber paigaldas gaasiseadme külge, tankimas on lausa lust käia selliste hindadega, toimib nagu siidi.
-
- Postitusi: 5
- Liitunud: T Sept 22, 2015 23:48
- Asukoht:
- Auto:
Minu 2000 9-5 Aerol (169kW) on nüüdseks LPG peal olnud 2,5 aastat (30600 km) ja selles osas probleeme ei ole olnud. LPG + 98 kulu on varasemaga võrreldes 39,98% soodsam, ehk suht täpselt see, mida Gaznet enne paigaldust lubas. Nüüd olen hakanud klapiõlituse peale mõtlema (see mind siia teemasse tõigi), mis ilmselt protsenti omajagu vähendab. Mina julgen soovitada küll.justin.keiss kirjutas: ↑P Sept 20, 2020 0:39Milliseid muresid täpsemalt? Endal sama plaan sahtlis ootamas.
Kas selle 40% all pead silmas seda, et gaasiga on nii palju soodsam sõita protsentuaalselt? Minu arvutuste järgi on gaasiga 54% soodsam kui bensiiniga sõita (LPG 0.434eur, 98 1.133eur) Bensiini on põhimõtteliselt vaja tankida korra aastas
Kas keegi oskab öelda, kust võiks saada parempoolset logarit, mis kataks rihmaratta ja muu ära? Praegu pritsib lombist otse mootorile vett . Viskasin uued lamellid ka alla ning sellega seoses võib pakkuda 16" velgi, millele saaksin suvekad visata. Paigaldasin esistangele ledbari ka, et pimedas parem sõita oleks.
Tere. Sul ka lpg peal millise võtsid? Kaalun ise ka seda teed minna gaznet pakkus 3varianti. Palju liitreid kulub linnas 100km peale? Ise arvestasin linnas ca 15-16l kindlasti sajale.
tervitades Heix
tervitades Heix
LPG seade tuli varuosadeks Aero pealt, marki ma ei oska sulle öelda. Pärnus sain tutika gaasiseadme paigalduse hinnapakkumise 870eur. Pole sõitnud paaki tühjaks ainult linnas aga nii palju saan öelda, et suurim kulu paagitäie peale on olnud 10.66L/100km kohta (70%mnt 30%linn) ja väikseim 8.65L/100km kohta (90%mnt 10%linn). Puhtalt linnas on ilmselt 15 kanti reaalne. 8641km läbinud siiani ning keskmine gaasikulu on 9.92L/100km kohta, mis on 4.34euri 100km kohta.
Seoses auto endaga siis väike mure on külmalt käivitamisel tekkiva suitsuga. Iga kord seda pole aga on tavaliselt rohkem, kui õli peale valan.
Mõtlesin, et igaks juhuks kontrolliks turbo lõtke, ristilõtk minimaalne ja pikkilõtku ei tuvastanud, küll aga oli veidi õli.
Turbo tihendid, karteri tuulutus või mõlemad?
Seoses auto endaga siis väike mure on külmalt käivitamisel tekkiva suitsuga. Iga kord seda pole aga on tavaliselt rohkem, kui õli peale valan.
Mõtlesin, et igaks juhuks kontrolliks turbo lõtke, ristilõtk minimaalne ja pikkilõtku ei tuvastanud, küll aga oli veidi õli.
Turbo tihendid, karteri tuulutus või mõlemad?
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Just "tänu" tuulutusele on enamike turbode külm koda õline. See, miks nii läheb, on juba teine teema. Umbes tuulutus, surve karteris, rõngad läbi, tuulutuse ühesuunaline klapp jne. Kui turbo pärast selline toss taga, siis reeglina käib kõik kiiresti ja vahest on-vahest pole olukorda pole.
Endal oli iga käivitamisega suits taga. Kui vähe seisis, siis teinekord praktiliselt ei olnud suitsu. Ja saigi kõik eelmainitud asjad järjest läbi käidud. Karterituulutuse kontroll, ühesuunalise klapi vahetus, uus turbo (väike lõtk ikka oli). Ja kuna ikka suitses, siis sai kolvid üle käidud (mitte ainult rõngaste vahetus, millest oleks ilmselt piisanud, aga sai uued kolvid ka pandud) ja see lõpetas suitsemise ning õlikulu kadus.
Täpselt samuti hommikuti jahedate või külmade ilmadega esimene käivitus oli mõnikümmend sekundit samasugune pilt.Klapisääre tihendite vahetus ei muutnud midagi, turbo vahetus ei aidanud (nagu Viki ka ütleb eespool), pärast rõngaste vahetust on hoopis puhtam õhk.
Saan harva sõita SAABIGA.
Nojah, kui rõngaid vahetada siis võiks uued ketid ja saaled ka panna juba. Kellegil on aimu ka, kes selliseid töid võiks teha kvaliteetselt ning hinnaklass? Iseasi kas 600eurosele autole oleks mõistlik sellises mahus töid teha Aga krdi hea on sõita küll Saabiga, kui aus olla.
Jaotus ja tasakaaaluvöllide ketikomplekti hind hetkel 412 eur. Kui plokikaant ei töötle siis vöibolla kusagil 2000 eur eest isegi saab hakkama. Paar a tagasi sain Wössneri kolvikomlekti ca 500 eurga , nüüd juba OEM kolviröngakomplekti eest küsitakse üle 300 eur. Kepsu ja väntvölli laagerisari ka ca 130 eur. Paar a tagasi sai ühele argipäevasöidu SAAB ile 200kkm söitnud mootor ühe SAABispetsialisti poolt uueväärseks tehtud. Möötor töötab sahisedes ja etanoolisoftiga väänab ka päris nobedalt edasi , ka veermik sai täielikult korrastatud. Kuid muud seadmed on vanuse ja juba üle 400kkm läbisöidu puhul natuke aegajalt vingerpussi visanud. Kuid tee peale pole veel kordagi SAAB jätnud , ikka kodust kaugele ja tagasi koju.