9000 CD 2.3 260kw 350hj -IFFI-
See on üsna täpne kell, steppermootoriga, mul samasugune wideband segukell, vaikselt kõriseb kui liigub. Süüde sisse, siis käib osuti korra lõpus ära, nö sätib ennast paika.
Kusagil voolikute vahel peaks olema ka rõhuandur mis kellale signaali annab, see tuleb kellaga kaasa tavaliselt.
Võibolla on see nende kellade eripära, sest ka minul mingil käivitamisel ta tööle ei hakka. Umbes 1/20 juhtudest, aga see ei see olene aku korrasolekust.
Kusagil voolikute vahel peaks olema ka rõhuandur mis kellale signaali annab, see tuleb kellaga kaasa tavaliselt.
Võibolla on see nende kellade eripära, sest ka minul mingil käivitamisel ta tööle ei hakka. Umbes 1/20 juhtudest, aga see ei see olene aku korrasolekust.
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Sorri ma amatöör ja ei saa täpselt aru mida silmas pead
Mõtled sa kui palju kell sõitmise aeg näitab erinevatel pööretel?
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kiirendades kui kõrgele ülelaaderõhk tõuseb? Ülelaaderõhust arusaamine ongi selle kella mõte.
Klassikaline meetod - kergelt ülesmäge tee, 3-s käik ja pedaal põhja, siis näed millist max rõhku see turbo puhub.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Nii käisin trassi peal veidi testimas... Video filmisin siis kui kiirus oli 120km/h ja sealt edasi hakkasin vaikselt pedaali põhja poole pressima ja siis nägin ka ise 130km/h tõusis kell hoopis ülespoole nulli. 200km/h siis tupsu lasin edasi sellel kiirusel (kell seisis 200 juures nõks ülespoole nulli) ja siis gaas maha...(läks liiklus suht tihedaks ja ei kannatanud pikemalt jaurata, pedaalil veel ruumi oli minna. Eks ma mingi aeg testin GPSiga selle tipp kiiruse ka ära)
Eks saate ise videolt näha kuidas kell toimetas.
stabiilselt sõites 120km/h, pöörded 3000 siis kell on seal allpool nulli 0.4 juures enam vähem....
200km/h turbo kella töö
Ennem filmimist proovisin lihtsalt kui kiirus oli 140km/h ja siis tallasin varbaga törtsu juurde, tõmbas selja vaikselt istmesse .... 160km/h sama asi ja oli taas tunda kuidas vajutab seljatukke....okei siis proovisin sama veel 180km/h ja oli ka siis tunda kuidas vaikselt ikka vajutab seljatukke kuniks oli kiiruseks kopikas üle 200km/h . Tõmmet paistab mootoril olevat ja pedaalil on veel ruumi minna põhja (kirjutasin ka sellest suht alguses)
Igaljuhul jalgu jääda küll ei tohiks enam kellegile. Ühe lõigu üritas miski audi must saada 120km/h mööda...otsustasin temaga tiba mängelda...pressisin tupsu gaasi juurde ja voolasin tal teises reas nina ees nii 10-15m vahega. Pressis teine ka vaikselt gaasi juurde a ma peeglist kenasti jälgisin ja hoidsin antud vahet.... 170km/h juures audi loobus sellest mängust. Õieti tegi kah ja ta oli targem ning andis järele. Sellised tegutsemised teepeal ja sellistel kiirustel pole tegelt ültse ilusad tegemised!!! Aga noh mul puges väike krutski nahavahele ja nautisin seda kiirust
Aga jah...hetkel ei saa ma ikkagi mitte sittagi sellest turbokella asjandusest midagi aru ja seda enam kui nägin, et see ka toimetab ülesse poole, läks asi veelgi segasemaks. Kui sain teada, et plaanis oli autole ehitada kaks erinevat rõhku siis arvasingi ennem tänast, et ülespoole töötab asi teise rõhuga aga selgus siis täna, et see toimetab mõlemale poole nulli.
Linnavahel põdistades ristilt minnes sinna 120km/h juurde siis olen aint pannud tähele, et see liigub seal allpool nulli. No linnavahel on pöörded ka 0 - 3000. Ilmselt see hakkab siis ülesse poole lugema suurematel pööretel või kiirusel?
Eks kui keegi viitsib mulle tumbale ka asja veidi selgitada siis olen ülimalt tänulik ja rõõmus aga pole ka hullu kui ei seleta. Olen ikkagi õnnelik ja rõõmus tumba edasi
Selle testimisega kadus pool armatuuri valgustusest kah ära
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Pole hästi aru saada mis numbrile seier osutas kui tallasid. Üle 1,5 bari peaks vist ikka ära puhuma Ma ei tea palju minu omal puhub, aga tehasest on mingi 1,1 umbes ja moditud softiga tõuseb seier üle skaala. Sinu omas aga on pauku peaaegu 100 hp jagu rohkem
Ehhh... peaksid veits uurima, misasi see turbo on ja kuidas see töötab ning mis vahe on vabalthingaval ja turbomootoril, oleks elu lihtsam ja küsimusi vähem
Laias laastus võib öelda, et turborõhul pole üks-ühest seost ei pöörete ega lõppkiirusega, pigem gaasipedaali asendiga (tegelt kombinatsiooniga pööretest, gaasiklapi asendist ja mootori koormusest).
Selleks, et max rõhust aru saada, ei pea 200-ga kihutama, nagu enne kirjutasin, siis hea variant testida on kergelt ülesmäge ja 3nda käiguga.
Kui rõhukella seier on üle nulli, siis on mootori sisselaskes ülerõhk, kui alla nulli, siis alarõhk.
Kui gaasi vajutad, ja "istmesse kisub" siis on turbomootoril ülerõhk, nagu pedaali järgi annad, siis rõhk langeb ja seier liigub alla nulli piirkonda.
Nii need rõhud muutuvad kogu aeg sõltuvalt gaasipedaali asendist ja mootori koormusest.
Vabalthingaval näiteks käib kogu elu allapoole nulli, kuna puudub turbo, mis tekitaks ülerõhku.
Video järgi tundub, et sealt tuleb ca 0,9 bar-i ülerõhku ning ilmselt selle juures on jutuks olnud 350 hp pigem ebatõenäoline.
Mootoril võib olla potentsiaali 350 hobuseks, kuid palju sealt hetkel tuleb, seda aitaks selgitada dünopingis käik.
Laias laastus võib öelda, et turborõhul pole üks-ühest seost ei pöörete ega lõppkiirusega, pigem gaasipedaali asendiga (tegelt kombinatsiooniga pööretest, gaasiklapi asendist ja mootori koormusest).
Selleks, et max rõhust aru saada, ei pea 200-ga kihutama, nagu enne kirjutasin, siis hea variant testida on kergelt ülesmäge ja 3nda käiguga.
Kui rõhukella seier on üle nulli, siis on mootori sisselaskes ülerõhk, kui alla nulli, siis alarõhk.
Kui gaasi vajutad, ja "istmesse kisub" siis on turbomootoril ülerõhk, nagu pedaali järgi annad, siis rõhk langeb ja seier liigub alla nulli piirkonda.
Nii need rõhud muutuvad kogu aeg sõltuvalt gaasipedaali asendist ja mootori koormusest.
Vabalthingaval näiteks käib kogu elu allapoole nulli, kuna puudub turbo, mis tekitaks ülerõhku.
Video järgi tundub, et sealt tuleb ca 0,9 bar-i ülerõhku ning ilmselt selle juures on jutuks olnud 350 hp pigem ebatõenäoline.
Mootoril võib olla potentsiaali 350 hobuseks, kuid palju sealt hetkel tuleb, seda aitaks selgitada dünopingis käik.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14349
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ot aga me ei tea ju ka mis turbo seal on.. Video põhjal keris kiiruse üles päris kiirelt... Piisava tootlikusega vurr ei pea seda rõhku nii väga üles ajama, et numbreid kätte saada. Pildi pealt vaadatuna vist päris originaal pole, kuigi originaalkollektori otsas...
Kuigi jah.. 2.3 liitrise mootori otsas 350hp kanti võiks tõesti eeldada, et on natuke rohkem kui 0.9b...
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 918
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
No väga lihtsalt öeldes, näitab kell "aiateibaid" seni kuni gaasipedaal pole tuimalt põhjas, nii et grammigi juurde vajutada enam ei saaks. Turbo viide võib olla ~sekund (või kaks suure kõrvitsa korral) kuni "õige" rõhk saavutatakse.
Niisama meelitamise ja sujuvalt vajutamisega ei saa sisuliselt mingit infot sealt kellalt.
Niisama meelitamise ja sujuvalt vajutamisega ei saa sisuliselt mingit infot sealt kellalt.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Saabi foorumist on selliseid rullnoka postitusi kurb lugeda, eriti esimesel septembril.
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Eks ma päris tumba nüüd ka ei ole ja miskit ikka jagan. Et eneses olla päris kindel siis sellepärast ongi vast parem asjad läbirääkida või küsida kui teha katse-eksitusmeedoteid. Isiklikult meeldib mulle teha katse-eksitusmeetodeil erinevaid asju ja kogeda omal nahal aga natud hetkel ei ole see-see asi millega seda teha
Nagu ka eespool mainisin, siis ei te ei ole kohustatud mulle vastama
Aga tänud sulle taas asjaliku vastuse eest. Tasapisi ilmneb jah et see ei ole ikkagi 350hp nagu müüja arvas olevat. Seda autot aidanud ehitada rääkis, et tema mäletamist mööda on see nii 300-320hp.
Olen sinuga nõus ja see dünopink annab kõikidele mu küssidele konkreetsed vastused.
Auto ehitusel abiks olnud tegelane rääkis miskits mitsu(mitshubishi ilmselt) turbostCyber kirjutas: ↑K Sept 01, 2021 8:39
Ot aga me ei tea ju ka mis turbo seal on.. Video põhjal keris kiiruse üles päris kiirelt... Piisava tootlikusega vurr ei pea seda rõhku nii väga üles ajama, et numbreid kätte saada. Pildi pealt vaadatuna vist päris originaal pole, kuigi originaalkollektori otsas...
Kuigi jah.. 2.3 liitrise mootori otsas 350hp kanti võiks tõesti eeldada, et on natuke rohkem kui 0.9b...
Soome keelse tema meilist lõik
Kone on 2,3 turbo mitsun ahtimella ja taisi olle ne isompituottoiset vihreät suuttimet. Vaihteistossa on lukko ja kytkin sre mallinen.
Tehot on varmaan 300-320hv. Kyllä se silloin dynotettiin mutta ihan tarkkaa lukemaa en muista.
Kone on -91 mallista B234L ja se on rakennettu silloin kokonaan uudestaan. Eli jakopää,laakerit, männät ym. on uusittu ja kansi kunnostettu kokonaan uusiksi. Vakio osaa kuitenkin eli ei ole mitään race osaa koneeseen laitettu. Välijäähdytin ja ahtoputki ovat paremmin virtaavat.
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14349
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mitsu vurre on ka mitmeid.. Tonnise Aerol (ja 9-5-l ka) on ka mitsu (15T), aga sellega 300+ saavutada on suht-koht ebareaalne, kindlasti mitte 0.9b juures.. rohkem sinna 2 kanti.. Miski purtsu saad korraks, aga see ei kesta... järgmiseks on vist 19T? See võiks kuni 350hp-ni sobida.
Rohelised pihustid... boschi 440cc "green giant" siis ilmselt... suht levinud saabituunijate seas.
SRE sidur, see võiks hea olla.
Rohelised pihustid... boschi 440cc "green giant" siis ilmselt... suht levinud saabituunijate seas.
SRE sidur, see võiks hea olla.
Tonnise kolvid taluvad arvatavasti probleemivabalt ka 350 HP kui pihustite tootlikus on piisav. Paraku nn originaalpihustid ja kutusepump jäävad lahjaks. Kui turbo ka see tehase 15T siis kindlasti ei ole vöimu palju ule 300 HP. Hea,et difrilukk olemas kuid SRE sidurikomplektidel on palju erinevaid koostamisvöimalusi. Loodetavasti see SAAB rohkem Soome maanteedel veeremas. Eks see 200 km/h on ka kiirteel rullnoka temp ja pean kahetsedes tödema,et olen ka ise öösel Helsinki - Hamina kiirteel SAABil vabalt veereda lasknud kuni Hr Konstaabelid mulle värvimuusikat demonstreerisid. Kes 1 miili löppkiirusvöistlusehl osalenud see teab kui karmid on nöuded auto tehnilisele seisukorrale. Ja pidurid ja 25 a kulunud veermik mis 50 km/h kiirusel veel suurepäraselt toimetavad vajavad 250 km/h kiiruse puhul kindlasti päris palju uuendusi.
15T puhul 305 hp, 420 Nm täiesti reaalne ja "garantiiga", aga pigem 1,1..1,2 bar juures. Pehme WG, õlist nõretuv vahejahuti, umbes katalüsaatorid. 19T katab 370, 20T kuni 380..390. Kuumakojas palju kinni.Cyber kirjutas: ↑N Sept 02, 2021 9:49 Mitsu vurre on ka mitmeid.. Tonnise Aerol (ja 9-5-l ka) on ka mitsu (15T), aga sellega 300+ saavutada on suht-koht ebareaalne, kindlasti mitte 0.9b juures.. rohkem sinna 2 kanti.. Miski purtsu saad korraks, aga see ei kesta... järgmiseks on vist 19T? See võiks kuni 350hp-ni sobida.
Rohelised pihustid... boschi 440cc "green giant" siis ilmselt... suht levinud saabituunijate seas.
SRE sidur, see võiks hea olla.
Pigem ehk vaadata, miks seal vaid 0,9 bar puhub, mitte 1,4..1,5. Kui siis ka väheks jääb, siis bolt-on alternatiive mitmeid.
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Jätan hetkel selle teema pooleli kuniks olen dünopingis käinud, eks siis kirjutan tulemustest.
Präät hakkab asi minema lahmimiseks ja "rullnokad" hakkavad postitama. Aga eespool ma kirjutasin, et mootor on täiesti osadeks lahti kakutud. Kõik mis pidi lahti tulema võeti lahti ja asendati kõik osad msiki racing osadega. Mootoris pole ühtegi originaal osa. Ja nagu selgus ka juba vahepeal, et võimu võib hoopis olla aint 300-320hp.
Mootor pole ka selle mudeli originaal vaid on kasutusele võetud ja uuesti ümberehitatud B234L mootor.
Aga eks annan teada kui käes on reaalsed tulemused. Proovin kunagi ka selle SoS soovituse "gaasipeadaal tuimalt põhja" ja vastu mäge madala käiguga kella töö ära.
Präät hakkab asi minema lahmimiseks ja "rullnokad" hakkavad postitama. Aga eespool ma kirjutasin, et mootor on täiesti osadeks lahti kakutud. Kõik mis pidi lahti tulema võeti lahti ja asendati kõik osad msiki racing osadega. Mootoris pole ühtegi originaal osa. Ja nagu selgus ka juba vahepeal, et võimu võib hoopis olla aint 300-320hp.
Mootor pole ka selle mudeli originaal vaid on kasutusele võetud ja uuesti ümberehitatud B234L mootor.
Aga eks annan teada kui käes on reaalsed tulemused. Proovin kunagi ka selle SoS soovituse "gaasipeadaal tuimalt põhja" ja vastu mäge madala käiguga kella töö ära.
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Sul on täiesti õigus. Sain täna näpud taha soome saabistide 2008 aasta ajakirjale kus on selle auto ehitus projektist juttu. Seal siis on kirjutatud, et istmed, uksed lagi ja muud pinnda on just see Tuningstyle OÜ firma teinud aastal 2007. Hiljem see firma spetsaliseerus aint sisustuse tegemisele ja nimetati ümber Sadulsepad OÜ (see infot lugesin nende kodukalt). Nii, et siis on selles autos ka Eesti "verd"
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
- IFFI
- Postitusi: 62
- Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
- Asukoht: TURKU
- Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
- Kontakt:
Nagu eespool kirjutasin, on auto nullist käsitööna ülesse ehitatud. Uut infot auto kohta siis hetkel on tänu saadud ajakirjale nii palju;Cyber kirjutas: ↑N Sept 02, 2021 9:49 Mitsu vurre on ka mitmeid.. Tonnise Aerol (ja 9-5-l ka) on ka mitsu (15T), aga sellega 300+ saavutada on suht-koht ebareaalne, kindlasti mitte 0.9b juures.. rohkem sinna 2 kanti.. Miski purtsu saad korraks, aga see ei kesta... järgmiseks on vist 19T? See võiks kuni 350hp-ni sobida.
Rohelised pihustid... boschi 440cc "green giant" siis ilmselt... suht levinud saabituunijate seas.
SRE sidur, see võiks hea olla.
(sorri üritan soome keelest ise tõlkida noid auto juppe ja loodan, et saavad loogiliste nimedega)
Mootor on -91 mallist B234L (see võeti täiesti juppideks ja pandi uuesti kokku uute racing osadega, siis on tehtud erinevaid lihvimisi ja alumiinium osade miski lasikuulapuhallus - ma ei kujuta ettegi mida see tähendab. Otse tõlkes "klaasikuulidepuhumine" ja igasugu muud korrastust ) Eks vaata alt pilti milline mootor nägi välja kui pandi tagasi autole.
Sobitatud on sinna Saab 9-5 140A genekas
Turbo Mitsu TD04-T18
Käigukastiks pandi 93 aasta Aero kast miski Quaifen lukuga
Jahutus ja cooler on asendatud alumiinium versiooniga
Sumbutajaks on märgitud JT 3 tuumane lõõr
Auto roogitis seest täiesti puhtaks ja järgi jäi aint armatuur. Kere töödeldi ja õlitati kõik mis vaja. Põhi töödeldi seest ja alt epoksiid värviga millele peale see must tökat.
Selline mootor tõsteti peale ehk siis täiesti tutikas.
LINK artiklile kui on huvi oma silmaga uurida antud juttu https://pildid.iffinland.info/index.php?/category/23
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kuigi ma soome keelt muhvigi ei jaga, siis väike täiendav tõlkeabi allpool
Lasikuulapuhallus - pehmem versioon liivapritsist, millega puhastatakse pehmemast metallist pindasid, mille jaoks liivaprits on liiga agressiivne.
Quaife - LSD - limited slip differential - piiratud libisemisega diferentsiaal
JT 3 tuumane lõõr - 3 tollise läbimõõduga summuti, tootjaks JT
Lasikuulapuhallus - pehmem versioon liivapritsist, millega puhastatakse pehmemast metallist pindasid, mille jaoks liivaprits on liiga agressiivne.
Quaife - LSD - limited slip differential - piiratud libisemisega diferentsiaal
JT 3 tuumane lõõr - 3 tollise läbimõõduga summuti, tootjaks JT
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson