Käivitub(500rpm)/ei sõida + nyyd kytusepump 6htal OG9-3 2.2
OG 9-3 2.2 TID 92kw '01
Süütest läheb käima tavapäraselt, seier näitab ilusti 1k pööret ja siis koheselt hakkab sujuvalt langema, kuni jääb 500 rpm peale püsima. (Selliste pöörete juures on metsik vibra.) Ja teine asi, et gaasipedaali vajutamisel ei juhtu midagi. Ehk seis on selline: auto käivitub aga ei sõida.
Milles asi võiks olla?
Igaksjuhuks mainin:
Delphi leidis (mis minumeelest kõik on vanad) veakoodid: EGR, glow plug, seatbelt lamp, temp andur.
Viimati sõites 15h tagasi polnud midagi häda, kõik toimetas tavapäraselt. Käisin autot pesemas ja tegin väikse tiiru.
Süütest läheb käima tavapäraselt, seier näitab ilusti 1k pööret ja siis koheselt hakkab sujuvalt langema, kuni jääb 500 rpm peale püsima. (Selliste pöörete juures on metsik vibra.) Ja teine asi, et gaasipedaali vajutamisel ei juhtu midagi. Ehk seis on selline: auto käivitub aga ei sõida.
Milles asi võiks olla?
Igaksjuhuks mainin:
Delphi leidis (mis minumeelest kõik on vanad) veakoodid: EGR, glow plug, seatbelt lamp, temp andur.
Viimati sõites 15h tagasi polnud midagi häda, kõik toimetas tavapäraselt. Käisin autot pesemas ja tegin väikse tiiru.
Viimati muutis juhan00, L Dets 18, 2021 19:49, muudetud 1 kord kokku.
Olgu, tänan vastuste eest.
Auto on kodust 60km kaugusel, tööl maja ees. Alustuseks proovin EGR-i kohapeal puhastada. Päästemissioon on juba alanud sellega, et ühistranspordiga linna sõbralt autot laenama. Pärast komplekteerin puksiirköie ja puhastamiseks vajalikud tööriistad kaasa ning homse tööpäeva lõpus siis näis, kas Saab liikuma.
Auto on kodust 60km kaugusel, tööl maja ees. Alustuseks proovin EGR-i kohapeal puhastada. Päästemissioon on juba alanud sellega, et ühistranspordiga linna sõbralt autot laenama. Pärast komplekteerin puksiirköie ja puhastamiseks vajalikud tööriistad kaasa ning homse tööpäeva lõpus siis näis, kas Saab liikuma.
- Mundujeevitž
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 150
- Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
- Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
- Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero
Just! Tehtud ja kogetud see kadalipp.
Pääsesin veel kergelt, et päris küljest ei tõmmanud vaid sai toru tagasi painutatud
Puhastasin EGR-i, panin uuesti peale. Ja effekti nagu ei olnud.
Mootor käis ja auto rappus, ise kratsisin kukalt, et mis nüüd edasi. Mootor oli juba ca 10min käinud ja häälest oli kuulda järsku, et nõks lisandus pöördeid juurde. Vaatasin, et seier silma järgi liikund küll. Järgmised 5min hujjasin gaasi pedaaliga, kuni märkasin, et seier hakkas vaikselt liikuma. Sai raske vaevaga 1k peale ja tühikäigul toimis nagu peab.
Edasi aga gaas enam ei toimetanud. Siis hujjasin pedaaliga järgmised 5min, siis hakkas seier liikuma kõrgemalegi. Mida enam gaasiga tallasin, seda paremini sai seier liikuma. Algus uimane ja kuni 1.5k, lõpuks erksamalt kuni 3.2k - kuni üks hetk lendas 4+k. Ja siis oligi korras - pöörded nagu peab ja mootor reageerib pedaalile.
Käisin majas, tulin 30min hiljem tagasi, mootori jätsin meelega eelnevalt seisma. Jama tagasi - 1k pöörded normis, aga gaasiga pidi 3min jälle mängima, et pöördeid hakkaks võtma ja pedaalile alluma. Siis sai asi normi jälle. Ja CEL kistub ka siis ära.
(Delphit praegu mul kasutada pole, ehk koodide kustutamist ei saanud teha)
Kas EGR tundub endiselt süüdlane, arvestades seda? Või peaks muud kahtlustama? Kütusepump?
Mootor käis ja auto rappus, ise kratsisin kukalt, et mis nüüd edasi. Mootor oli juba ca 10min käinud ja häälest oli kuulda järsku, et nõks lisandus pöördeid juurde. Vaatasin, et seier silma järgi liikund küll. Järgmised 5min hujjasin gaasi pedaaliga, kuni märkasin, et seier hakkas vaikselt liikuma. Sai raske vaevaga 1k peale ja tühikäigul toimis nagu peab.
Edasi aga gaas enam ei toimetanud. Siis hujjasin pedaaliga järgmised 5min, siis hakkas seier liikuma kõrgemalegi. Mida enam gaasiga tallasin, seda paremini sai seier liikuma. Algus uimane ja kuni 1.5k, lõpuks erksamalt kuni 3.2k - kuni üks hetk lendas 4+k. Ja siis oligi korras - pöörded nagu peab ja mootor reageerib pedaalile.
Käisin majas, tulin 30min hiljem tagasi, mootori jätsin meelega eelnevalt seisma. Jama tagasi - 1k pöörded normis, aga gaasiga pidi 3min jälle mängima, et pöördeid hakkaks võtma ja pedaalile alluma. Siis sai asi normi jälle. Ja CEL kistub ka siis ära.
(Delphit praegu mul kasutada pole, ehk koodide kustutamist ei saanud teha)
Kas EGR tundub endiselt süüdlane, arvestades seda? Või peaks muud kahtlustama? Kütusepump?
EGR on 92kw versioonil elektrooniline.
Auto hetkel toimetab. Aga ma olen skeptiline, kas EGR-i puhastamine üldse kaasa aitas, sest kokkupannes oli kõik samas seisus. Kokkuvõttes alles järgmised 20 minutit gaasipedaali väntsutamist(ja eelnev mootori soojenemine) tõmbas süsteemi töökorda.
Auto hetkel toimetab. Aga ma olen skeptiline, kas EGR-i puhastamine üldse kaasa aitas, sest kokkupannes oli kõik samas seisus. Kokkuvõttes alles järgmised 20 minutit gaasipedaali väntsutamist(ja eelnev mootori soojenemine) tõmbas süsteemi töökorda.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Siis on lihtsam ju kui elektrooniline . võta plastik kaas (sealt on näha mehhaaniline hoob mis liigautab egr klapi varrast)maha ja vaata kas egr klapp on üldse kinni kui mootor ei käi.
Ei hakkanud uut teemat tegema. Kütusepump õhtal. Kas oli eelnevalt ka selles asi? Ei tea, pärast EGR-i puhastamist ja gaasipedaaliga meelitamist auto sai liikuma ja peale seda toimetas 3 nädalat muretult kuni korraga enam mitte.
Ise komandeeringus ja auto jäi sõbra kätte. Sai 60km sõita ja enam käima ei läinudki. Ja kuna ma ise eemal siis jube keeruline teema. Auto viidi lähedale Paldiskisse, sõbra sõbra Jevgeni juurde(kus mu auto praegugi vedeleb). Tema ütles, et kütusepump läbi. Tal tech2-te pole ehk tema remontimisel aidata ei saa. Kas aju või pump seda ma ei tea. Küsimuste esitamine siit Eestisse, Paldiskisse on paras telefoni-mäng, mille käigus vahepeal keel ka muutub. No see selleks.
Proovisin paari kohta Tallinnas, kus diisel pumpadega tegeletakse, öeldi, et pole tech2. Siis helistas sõber Troost Autosse . Tema sõnade järgi pakuti välja kaks varianti:
1) oma varuosaga vahetus ja paaritamine 400.-, aga ei pruugi ikka korda saada (midagi "erinevad versioonid", immo)
2) ning soovitasid saata pumba Leetu remonti, mis oleks 1000.-
Kumbki variant nagu ei sobi. Esiteks kahtlus mille nad õhku viskasid ja teiseks soovitasid kohe mujalt abi otsida. Ja Leetu saatmise puhul on jällegi asjaolu, et auto enda turuväärtus jääb ju samma hinnaklassi.
Uurisin Vikingist vin-i järgi oma pumba oem-i (9317119) ja ostsin foorumist kasutatud pumba koos ajuga. Mul OG9-3 92kw MY00-02, pump NG9-3 92kw pealt.(Nii palju kui ma suutsin infot koguda: oem-id samad ja kõik peaks sobima)
Asjaga teid kurrsi viinud ja nüüd küsimus: Oskate Tallinna kandis soovitada kedagi, kelle poole võiks pöörduda, et lasta kütuse pump ära vahetada? Või muid muljeid mis teil tekkis.
Ise komandeeringus ja auto jäi sõbra kätte. Sai 60km sõita ja enam käima ei läinudki. Ja kuna ma ise eemal siis jube keeruline teema. Auto viidi lähedale Paldiskisse, sõbra sõbra Jevgeni juurde(kus mu auto praegugi vedeleb). Tema ütles, et kütusepump läbi. Tal tech2-te pole ehk tema remontimisel aidata ei saa. Kas aju või pump seda ma ei tea. Küsimuste esitamine siit Eestisse, Paldiskisse on paras telefoni-mäng, mille käigus vahepeal keel ka muutub. No see selleks.
Proovisin paari kohta Tallinnas, kus diisel pumpadega tegeletakse, öeldi, et pole tech2. Siis helistas sõber Troost Autosse . Tema sõnade järgi pakuti välja kaks varianti:
1) oma varuosaga vahetus ja paaritamine 400.-, aga ei pruugi ikka korda saada (midagi "erinevad versioonid", immo)
2) ning soovitasid saata pumba Leetu remonti, mis oleks 1000.-
Kumbki variant nagu ei sobi. Esiteks kahtlus mille nad õhku viskasid ja teiseks soovitasid kohe mujalt abi otsida. Ja Leetu saatmise puhul on jällegi asjaolu, et auto enda turuväärtus jääb ju samma hinnaklassi.
Uurisin Vikingist vin-i järgi oma pumba oem-i (9317119) ja ostsin foorumist kasutatud pumba koos ajuga. Mul OG9-3 92kw MY00-02, pump NG9-3 92kw pealt.(Nii palju kui ma suutsin infot koguda: oem-id samad ja kõik peaks sobima)
Asjaga teid kurrsi viinud ja nüüd küsimus: Oskate Tallinna kandis soovitada kedagi, kelle poole võiks pöörduda, et lasta kütuse pump ära vahetada? Või muid muljeid mis teil tekkis.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kuna sul masinal mingid kalad kogu aeg sees, siis miks mitte Troosti viia. Maksad, mis maksad, saad korda masina. Muidugi kui nad tahavad hakkata kõike seda läbi uurima, mis seal tehtud, mis mitte. Ja äkki polegi pump läbi? kuigi need 2 pistikuga pumbad surevad jah.
Kunagi kui sai nende disladega sõidetud, siis jõudsin jälile, et neid pumba ajusid siin eestis kah keegi tegi. Et seal suurt viga põle, mingi 1 elektroonika komponent tuleb välja vahetada.
Sai neid pumpasid lastud vahetada kah ja mõnel juhul isegi tech 2 ga laulatamist ei pidanud tegema. Aga mis ja kuidas täpselt oli, ei mäleta. Ehk siin diisli teemades kirjut.
Kunagi kui sai nende disladega sõidetud, siis jõudsin jälile, et neid pumba ajusid siin eestis kah keegi tegi. Et seal suurt viga põle, mingi 1 elektroonika komponent tuleb välja vahetada.
Sai neid pumpasid lastud vahetada kah ja mõnel juhul isegi tech 2 ga laulatamist ei pidanud tegema. Aga mis ja kuidas täpselt oli, ei mäleta. Ehk siin diisli teemades kirjut.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 893
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Ma nüüd võin pange panna, sest vahendan "telefonijuttu": 9-3OG pump on ristkasutatav 9-5'ga. 9-3NG pump on küll füüsiliselt sama (OEM kood?), aga aju on täiesti teise sisemuse ja tarkvaraloogikaga ning seda OG/9-5'ga paaritada ei anna (ja vastupidi)
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Epc ja Wis järgi päris palju tootekoode, samas elektrilise ühenduse mõttes 9-3OG kuni 2001 on täiesti erinev, 9-3OG 2001-2002 sarnane 9-5OG-ga, hilisem 9-3 jälle täiesti erinev (loodan, et ei eksinud, kiiruga vaatasin).
9-3 OG PartNo : 4773206, Usage : 1998-2001
9-3 OG PartNo : 93171119, Usage : 2001-2002, (9544024)
9-5 OG PartNo : 93173725, Usage : 2002-2003
9-5 OG PartNo : 93174504, Usage : 2004-2005
9-3 PartNo : 12992763, Usage : 2003, NLS-USE 55352883
9-3 PartNo : 55352883, Usage : 2004
9-3 OG PartNo : 4773206, Usage : 1998-2001
9-3 OG PartNo : 93171119, Usage : 2001-2002, (9544024)
9-5 OG PartNo : 93173725, Usage : 2002-2003
9-5 OG PartNo : 93174504, Usage : 2004-2005
9-3 PartNo : 12992763, Usage : 2003, NLS-USE 55352883
9-3 PartNo : 55352883, Usage : 2004
loomulikult ei saa anda garantiid kliendi toodud kasutatud pumbale, mis ei ole renoveeritud. teema on vana ja katsetajaid erinevaid aeg ajalt ikka ujub pinnale..enamjaolt kahjuks palju tühja kulutatud eurosid ja ajakulu. selgitasin ka seda,et kasutatud pumpa ei saa otsida pumba koodi järgi, eriti veel bosch koodi järgi kuna pumbad on siiski erinevatel aastaäikudel ja markidel (opel,saab) sisuliselt väga erinevad ja neid ei saa paaritada suvaliselt, eh et teatud pumbad kasutavad suhtluseks candi ja osad mitte. kõike loogilisem tee ongi see, et kui viga diagnoositud ja kindel et pumba viga,siis pump maha, saata renoveerimisele, kus juba korrastatakse nii mehhaaniline kui ka elektrooniline osa ning paigaladatakse ka kohe õige tarkvara. ei mingi jama. päev tööd, nädal ootamist .täna kujuneb kogu kupatuse maksumuseks ca 1000-1500eur.kuid jah...ei saa ju välistada et lihtsalt kontaktide viga mis pole ka just nii haruldane...pigem siiski mittejuhan00 kirjutas: ↑L Dets 18, 2021 21:07Ei hakkanud uut teemat tegema. Kütusepump õhtal. Kas oli eelnevalt ka selles asi? Ei tea, pärast EGR-i puhastamist ja gaasipedaaliga meelitamist auto sai liikuma ja peale seda toimetas 3 nädalat muretult kuni korraga enam mitte.
Ise komandeeringus ja auto jäi sõbra kätte. Sai 60km sõita ja enam käima ei läinudki. Ja kuna ma ise eemal siis jube keeruline teema. Auto viidi lähedale Paldiskisse, sõbra sõbra Jevgeni juurde(kus mu auto praegugi vedeleb). Tema ütles, et kütusepump läbi. Tal tech2-te pole ehk tema remontimisel aidata ei saa. Kas aju või pump seda ma ei tea. Küsimuste esitamine siit Eestisse, Paldiskisse on paras telefoni-mäng, mille käigus vahepeal keel ka muutub. No see selleks.
Proovisin paari kohta Tallinnas, kus diisel pumpadega tegeletakse, öeldi, et pole tech2. Siis helistas sõber Troost Autosse . Tema sõnade järgi pakuti välja kaks varianti:
1) oma varuosaga vahetus ja paaritamine 400.-, aga ei pruugi ikka korda saada (midagi "erinevad versioonid", immo)
2) ning soovitasid saata pumba Leetu remonti, mis oleks 1000.-
Kumbki variant nagu ei sobi. Esiteks kahtlus mille nad õhku viskasid ja teiseks soovitasid kohe mujalt abi otsida. Ja Leetu saatmise puhul on jällegi asjaolu, et auto enda turuväärtus jääb ju samma hinnaklassi.
Uurisin Vikingist vin-i järgi oma pumba oem-i (9317119) ja ostsin foorumist kasutatud pumba koos ajuga. Mul OG9-3 92kw MY00-02, pump NG9-3 92kw pealt.(Nii palju kui ma suutsin infot koguda: oem-id samad ja kõik peaks sobima)
Asjaga teid kurrsi viinud ja nüüd küsimus: Oskate Tallinna kandis soovitada kedagi, kelle poole võiks pöörduda, et lasta kütuse pump ära vahetada? Või muid muljeid mis teil tekkis.