Korrektne pidurite kontroll XWD-l

Ameerika päritolu Saabid
Vasta
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#1

Tere.
Viiksin ennast kurssi pidurite kontrolli teemaga enne kui midagi ära lasen lõhkuda. Autoks 9-4x 3,0i XWD. Tulekul on arvelevõtmine ja kui sellega korda saab siis ka TÜV. Kindlasti tehakse piduristend aga mul kapoti all kleeps , millel peal pilt kus on keelatud auto esisillal ja tagasillal trumli kasutamine. Siit siis küsimus: Kuidas on õige teha piduristendi sellele isendile?
Tänan juba ette asjaliku vastuse eest.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

Pakun ilma tõendusmaterjalideta, aga kas seal ei piisa lihtsalt sellest, et panna ühe poole trummel ühtpidi pöörlema ja teise poole trummel teistpidi, siis püsib diferentsiaal paigal ja saab ilusasti pidureid testida.

Või siis kasutada vabajooksu rullikuid - https://www.youtube.com/watch?v=-L5PzR6apg4
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
13piisab
Postitusi: 456
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#3

Jah - loomulikult käivad kahesillaveolised samuti piduristendis.

Mida SoS jutuna viitab on ülevaatajal "ratta kaupa pidurite tegemine". Eri pidi käivate rattad annavad kokku nullkiirused.
Ma viitan oma talve-opeliga ülevaatusel käies alati, et roolil olev 4x4 kiri on õige, et nelikvedu on pidev ja tuleb rattakaupa teha.
Muidugi päris õiget mõõtetulemust see ei anna, kuna kummagi ratta efektiivsust mõõdetakse eraldi pidurdamisel - ei ole üks ja sama vajutus, kus jõud pedaalil sama jne.

Mul pole sillas päris-poolplokki olnud, aga ka nn poodud satelliitidega diferentsiaalide puhul tehti nii. Kahesillaveo ning vähemalt ühes sillas oleva LSD vms iselukustuva puhul läheb aga selle lõhkumiseks.
Teoorias saab siis küll lisarullidega (nagu SoS lisatud videos), aga vähemalt mulle tundub kinnitamata masinaga selliste asjade korraldamine liiga julge tegu: kaob mõni rull ratta alt ja elu läheb "huvitavaks". Aga jah - ses osas targutan ma teoreetikuna. Praktikud tõdevad äkki, et hirmul on suured silmad :)
Liikvel 2024: punane 9-5 Aero ja talvepeetri-diislieksperimendina A6 C6 quattro.
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#4

Käisin siis paar päeva tagasi ülevaatuael. Ütlesin, et mul selline veermik. Piduristend tehti ühe ratta kaupa ja samal ajal olid teised rattad rullikutel. Mind covidi piirangu tõttu päris sisse wi lastud aga sain ooteruumist natuke näha. Kuigi rattad olid ilusti pidurdanud piisava jõuga andis lõpp protokoll mingi pidurite efektiivsuse 52%. Norm peaks olema 58%. Aga kuna andmete sisestamine käib käsitsi siis pandi 53% ja seda oli piisav , et läbi saada.
Vasta