Total driven distance: 942 km (393.000 km to 393.942 km) -94%
Period: 02.10.2024 until 02.10.2025 (365 days)
Viie aasta kogukulud koos ostuhinna ja kütusega ning kõige muuga
Total costs 14.375,70€
Vehicle costs in EUR/km 0,17
Total driven distance: 84.142 km (309.800 km to 393.942 km)
Period: 02.10.2020 until 02.10.2025 (1.826 days)
Kogukeskmine kulu 6.50l/100km ja põhiline osa maanteel.

Kui eelmise aasta kelladebloki vahetus justkui aitas, siis lasin suure hurraaga vahetada geneka ning esimesed pidurid. Genekas otsustas loobuda on töötahtest vahetult enne Rakvere koos tuntava nõksatusega, kuid aku elas üle veel ühe käivituse ja 50km sõitu. Kaks kilomeetrit enne koduhoovi kustus üks xenon ja parkimise ajal teine. Aku pinge 7.35V ning mootor veel töötas ühtlaselt.
Juurpõhjus näidikupaneelis siiski ei olnud ja 300km pärast olin jälle teeääres. Seekord siis keset linna sõidu pealt. Sai järjekordselt kõike lammutatud, aga ei midagi.
Kahe päeva pärast siis sõbraga järgi, et ära sleppida ning käivitus esimesest pöördest. Saatuse irooniana ei käivitunud nüüd sõbra auto ja sai hoopis seda slepitud tagasi kesk-eestisse.
Kodus tagasi hoovis enam ei käivitunud ja oligi tehtud. Kuna motivatsioon ja usk masinasse oli madalam kui mustlase töötahe, siis seisis jälle pool aastat niitmisel jalus...
Mingil müstilisel kombel (sest mõistus pole oma teha?) võtsin ikkagi käsile ja proovisin seekord vahetada niipalju elektroonikat kui võimalik. ECU, TWICE, DICE, uued kellad, midagi oli veel. Proovisin läheneda "teaduslikult". Proovin käivitada - vahetan detaili - proovin käivitada - vahetan tagasi - proovin käivitada - vahetan uue detaili - proovin käivitada jnejne
Kõik rohkem ajas närvi see, et pärast viimase komponendi läbikukkumist ja originaali tagasi ühendamist läks masin käima!
Veel segasematel asjaoludel läksin nüüd ülevaatust tegema, teades, et iga käivitus võib olla jälle viimane...
Aga läks veel paremini, sain ummisjalu onule järgi joosta ja paluda välja tagurdada, et kogu putka maha ei põleks või leebemas variandis kaks päeva tema kanalist diislit kokku pühkima ei peaks. Tagasivoolu kütusevoolik otsustas, et talle aitab. Kuna "kaotada polnud enam midagi" sai täiesti süüdimatult lahmava voolikuga tagasi koju sõitma hakatud, sinakas suitsukate mootorist immitsemas, kuklas salamisi mõte, et äkki ikkagi saabub lõplik olukord, kus saab profiilipilti taasluu parema resolutsiooniga ja hingepiinadeta lõpetada riikliku autopargi keskmise vanuse alla toomine.
Kuna tuleb välja, et auto on veel suurema elutahte ning kangekaelsusega kui ma, siis midagi sellist ei juhtunud ja pidin ikkagi 16€ asendusvooliku tellima ja selle ära vahetama.
Järelvaatus läks juba pingevabamalt pärast seda kui kolmanda mõõtmiskatsega paakunud väljalase lõpuks toimima hakkas. Pidu ja pillerkaar kestis vähem kui kaks nädalat kui tuli harjumuspärasesse olekusse naasta...
Augusti lõpus olid tuttavad külas, kes otsustasid mõnepromillises olekus, et nii loll pole keegi, et õpetada ei oskaks ja asusid pealampide valguses olukorda diagnoosima. Suhteliselt üllatavalt oli ~poole tunniga tuvastatud kütusepuudus ja selle põhjuseks mahapõlenud pistik paagi pumbal. Kasutatud pump sai peale ja 1500km on nüüd sõitnud, kuid kuidas olla kindel, et rohkem kotermanne pole ning kui kaua läheb usalduse taastumiseks? Miljoniküsimused on veel jätkuvalt õhus...
