Saab 9-5 1.9TiD 2007 SoS

Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 958
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#26

Vehicle costs in EUR/km 0,55 - kõik viienda aasta kulud ilma kütuseta +611%
Total driven distance: 942 km (393.000 km to 393.942 km) -94%
Period: 02.10.2024 until 02.10.2025 (365 days)

Viie aasta kogukulud koos ostuhinna ja kütusega ning kõige muuga
Total costs 14.375,70€
Vehicle costs in EUR/km 0,17
Total driven distance: 84.142 km (309.800 km to 393.942 km)
Period: 02.10.2020 until 02.10.2025 (1.826 days)
Kogukeskmine kulu 6.50l/100km ja põhiline osa maanteel.

Pilt

Kui eelmise aasta kelladebloki vahetus justkui aitas, siis lasin suure hurraaga vahetada geneka ning esimesed pidurid. Genekas otsustas loobuda on töötahtest vahetult enne Rakvere koos tuntava nõksatusega, kuid aku elas üle veel ühe käivituse ja 50km sõitu. Kaks kilomeetrit enne koduhoovi kustus üks xenon ja parkimise ajal teine. Aku pinge 7.35V ning mootor veel töötas ühtlaselt.
Juurpõhjus näidikupaneelis siiski ei olnud ja 300km pärast olin jälle teeääres. Seekord siis keset linna sõidu pealt. Sai järjekordselt kõike lammutatud, aga ei midagi.
PXL_20250409_161119632.jpg
PXL_20250409_161119632.jpg (275.63 KiB) Vaadatud 101 korda
Kahe päeva pärast siis sõbraga järgi, et ära sleppida ning käivitus esimesest pöördest. Saatuse irooniana ei käivitunud nüüd sõbra auto ja sai hoopis seda slepitud tagasi kesk-eestisse.
PXL_20250412_140152475.jpg
PXL_20250412_140152475.jpg (282.13 KiB) Vaadatud 101 korda
Kodus tagasi hoovis enam ei käivitunud ja oligi tehtud. Kuna motivatsioon ja usk masinasse oli madalam kui mustlase töötahe, siis seisis jälle pool aastat niitmisel jalus...
Mingil müstilisel kombel (sest mõistus pole oma teha?) võtsin ikkagi käsile ja proovisin seekord vahetada niipalju elektroonikat kui võimalik. ECU, TWICE, DICE, uued kellad, midagi oli veel. Proovisin läheneda "teaduslikult". Proovin käivitada - vahetan detaili - proovin käivitada - vahetan tagasi - proovin käivitada - vahetan uue detaili - proovin käivitada jnejne
Kõik rohkem ajas närvi see, et pärast viimase komponendi läbikukkumist ja originaali tagasi ühendamist läks masin käima! :wall:
Veel segasematel asjaoludel läksin nüüd ülevaatust tegema, teades, et iga käivitus võib olla jälle viimane...
PXL_20250724_124023099.jpg
PXL_20250724_124023099.jpg (229.61 KiB) Vaadatud 101 korda
Aga läks veel paremini, sain ummisjalu onule järgi joosta ja paluda välja tagurdada, et kogu putka maha ei põleks või leebemas variandis kaks päeva tema kanalist diislit kokku pühkima ei peaks. Tagasivoolu kütusevoolik otsustas, et talle aitab. Kuna "kaotada polnud enam midagi" sai täiesti süüdimatult lahmava voolikuga tagasi koju sõitma hakatud, sinakas suitsukate mootorist immitsemas, kuklas salamisi mõte, et äkki ikkagi saabub lõplik olukord, kus saab profiilipilti taasluu parema resolutsiooniga ja hingepiinadeta lõpetada riikliku autopargi keskmise vanuse alla toomine.
PXL_20250724_180303277~2.jpg
PXL_20250724_180303277~2.jpg (170.45 KiB) Vaadatud 101 korda
Kuna tuleb välja, et auto on veel suurema elutahte ning kangekaelsusega kui ma, siis midagi sellist ei juhtunud ja pidin ikkagi 16€ asendusvooliku tellima ja selle ära vahetama.

Järelvaatus läks juba pingevabamalt pärast seda kui kolmanda mõõtmiskatsega paakunud väljalase lõpuks toimima hakkas. Pidu ja pillerkaar kestis vähem kui kaks nädalat kui tuli harjumuspärasesse olekusse naasta...
PXL_20250813_070915089.jpg
PXL_20250813_070915089.jpg (305.9 KiB) Vaadatud 101 korda
Augusti lõpus olid tuttavad külas, kes otsustasid mõnepromillises olekus, et nii loll pole keegi, et õpetada ei oskaks ja asusid pealampide valguses olukorda diagnoosima. Suhteliselt üllatavalt oli ~poole tunniga tuvastatud kütusepuudus ja selle põhjuseks mahapõlenud pistik paagi pumbal.
PXL_20250831_082635777.jpg
PXL_20250831_082635777.jpg (177.46 KiB) Vaadatud 101 korda
Kasutatud pump sai peale ja 1500km on nüüd sõitnud, kuid kuidas olla kindel, et rohkem kotermanne pole ning kui kaua läheb usalduse taastumiseks? Miljoniküsimused on veel jätkuvalt õhus...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
que
Postitusi: 1415
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: GMmees

#27

Respekt!
Moraal on järgmisel korral kohe promillid sisse saada siis ei pea nii kaua venitama.

Muretuid kilomeetreid :thumb:
Everyday Regular SAAB guy!
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 873
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#28

Päris äge lugemine. Üllatav, et nii palju kütust tagasivoolus ja see summuti peale / põlema ei läinud. See ülevaatuse pilt sobiks kenasti oktoobri pildialbumisse, polegi ühtegi pilti seal (või on ta valet pidi?).
Vasta