Sooviks nõu, 9-5 kuni 2005 a.

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
Mbmees
Postitusi: 12
Liitunud: T Aug 11, 2020 11:53
Asukoht: Põlvamaa
Auto:

#1

N Aug 13, 2020 19:51

Tere!

Alustan siis sellest, et septembris sooviks soetada endale 9-5 (isiklikult eelistaks sedaani aga pererahu huvides) universaal keres Saabi teiseks pere-igapäeva-liikuriks. Meelepärane disain kuni 2005 aastani, facelifiti tuled pole päris "my cup of tea".
Kuna olen eluaeg omanud ainult MB´sid aga korra sain kasutada poole aastal jooksul 2004 a 9-5 2.2 diisel mootoriga agregaati + 20 a tagust lapsepõlve kogemust kui onul oli tööautoks esimesi 9-5, hele nahksisu ja Saabi omane lõhn salongis - jätsid oma jälje.


Oleks mul siis mõned küsimused.
1) Millist mootorit valida? Endal ei ole erilist vahet - diisel või bens. Sõit 95 % maanteel ja aastane ls 25-30 k km. Põhiline, mida oleks vaja on töökindlus. Nii palju kui olen muidugi lugenud siis vanade mersumootoritega vist ei ole mõtet võrrelda, mis sõidavad 500 k km ilma suurema sekkumiseta kui on tehtud korrapärast hooldust. Samuti ei aja taga võimsust, kuid kui võisamad mudelid võtavad kuni 1-2 l rohkem siis ilmselgelt pole mõtet lahjemat valida, kuid pigem on priorireediks seisukord ja kestvus.

2) Erinevad varustusastmed ja nende erinevus - Eks kui selle sees pole eluaeg ulpinud siis ongi raske aru saada. Vector, Griffin, Aero + veel siis LPT, SE, ARC ...siis käib kuskilt mingi Hirsch läbi, kas see miskit AMG sarnast Saabi maailmas ? Kui keegi saaks mulle lahti seletada kogu selle supi, proovisin küll otsida foorumist, kuid ei leidnud.

3) Rooste. Kuna 9-5 kuni 2005 kõige nooremad juba on 15 a vanad ja Eestis müüdavad on ka valdavalt vähemalt mitut talve näinud(vähesed vist võtavad Saabi suveautoks? Või?) siis millised on nõrgemad kohad, kas põhi peab hästi vastu? On ta tehasest juba mingi asjaga töödeldud?

4) Milline on õiglane turuhind elusal 9-5 Eestis? Elusa isendi all pean silmas. Kere pole veel roostet saanud, ehk pahtlist ja keevitusest puutumatu. Tehniliselt heas seisukorras(nipet näpet leidub vanal autol alati), kast ja mootor toimetavad nii nagu peavad ja ei ole mingeid vedelike kadusid.

Lugupidamisega
Roman
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 596
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

N Aug 13, 2020 21:27

1) Olid ajad kui 9-5'tel jooksis kokku mootor päevas. Nüüdseks on üldiselt need hooldamata masinad läinud ja järgi jäänud elujõulisemad, ehk sellised mis õlivahetusi ja karterituulutus kit'i upgrade peale saanud. Sellegipoolest on soe soovitus bensukatel pärast (kuigi parem enne) ostu lasta karteripõhi alt ära võtta ja õlivõtturi sõel puhastada. Endal oli just 1.9TiD millel 600+kkm hinge all ja lippas nagu noor hobune. Suurema rusikareegli järgi võib vist öelda, et kõik bensukad võtavad sama palju 110-184kw ning kõik diislid võtavad sama palju. Erinevus tuleb lihtsalt sellest, et võimsamaga on "kergem" vajutada ja nii see kütusepump hagu annab.

2) Linear on sirge nagu joon, ehk baasvarustus. Vector on jube "teaduslikum" (aga siiski sirge joon), kus näpuotsaga suuremaid velgi ja tilulilu varustust pandud. Arc ehk "kaar" on juba "keeruline" ehk palju nänninga masin. Tegelikult neil kolmel olulisi erinevusi pole ja erinevad lisad on käsitsi juurde võetud.
Aero on alati kõige võimsama 2.3 mootoriga (suurem turbo) ja spoilaring, üldiselt ka "kõigi lisadega". Lisaks on neil teistsugused istmed, mis oluliselt mugavamad.
Griffin on ajalooline mütoloogiline tegelane, ehk 3.0V6 mootor ja täislisadega mudel.
LPT -low pressure turbo ehk 0.4bar 2.0 110kw ja 2.3 125kw
FPT -full pressure turbo
SE - vana mudeli varustustase pre2002
Hirsch == AMG ehk ainus SAABi tehase aksepteeringuga tuuningfirma šveitsis. (Ma ei teagi, kas Troll oli päris tehase enda tuuningmudel?) Samas kõige "ökom" on võtta 110kw masin ja CR performance poistel lasta väike tarkus ajus juurde kirjutada ja saadki 150-160kw masina ilma riistvaralisi muudatusi tegemata)
Isiklikult soovitaksin võimalusel mäludega istmeid (kui on juhi vahetusi) ja ventileeritavatest istmetest ei oska ka puudust tunda ennem kui palaval päeval lühikeste pükstega sõitma ei pea. Püsikas ja kliima on baasvarustuses (v.a itaalia ja muude imeturgude jaoks, kuhu igast imelikke variante toodeti)

3) Pagassi põhi, tagaluuk ja tiivakaared on kõige tüüpilisemad rooste toidulaual. Varjatud tüüpveana väga pole mingeid kohti vist, erinevalt klassiku õõtsakinnitustest. Olen lammutanud eestist ostetud masinaid sedasi, et üks omab mõnes üksikus kohas veel metalli, mida roostetada, teistest kohtadest ainult värv järgi jäänud ja sedagi osaliselt, ning kõrval täiesti korras kerega masin, millel isegi "rebast" ei paista (mootor oli mõlemal siiski koos)

4) Ma arvan, et võiksid alustada nende ~2k hinnaklassi masinate üle vaatamisest (kindlustus maksab 1,2-1,5k kanti neil), siis saad parema pildi kummas suunas liikuda. Samas nüüd kui auto24 lahti võtta, siis ega väga valikut polegi :D Samas sõltub kõik masinast ja võib ka vabalt 800'ga saada masina, mis igati korras ja kestab. Enda Griffini sain veel 4x odavama hinnaga ja nagu selgus ei olnudki midagi viga ja sõidan juba pikalt

Üldiselt tervislikum ja odavam on osta "keskmises" seisukorras juba arvestusega, et mõne aja pärast saab "otsa" ja mitte lõputult raha alla taguda. Siis on järgmist valides juba täpselt teada mida tahta ;)
Viimati muutis SoS, N Aug 13, 2020 21:50, muudetud 1 kord kokku.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13900
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#3

N Aug 13, 2020 21:45

IIRC - ajasid sa nüüd arc ja vector sassi.
Ikka linear-> arc -> vector -> aero/griffin. Viimane siis valik kas sportlikkus või mugavus
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 596
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

N Aug 13, 2020 22:18

Tuleviku filosoofidele närimiseks, kas kõvem mees on vektor või kaar, aga ajaloolise tõe huvides on tõesti õige järjekord Liner, Arc, Vector ja Aero. Sisuliselt on esimesel kolmel ikkagi ainult "kosmeetilised" erinevused
Samuti on mul tunne, et selle MY02 faceliftiga kaotati ära Griffin, mis tuli tagasi alles 2009 ja 2.3liitrisena....

Ajaloohämarustest koorus välja 2005a brošüür mis küll uuema mudeliseeria kohta, aga üldhariduslikku eesmärki pisut ehk täidab
images/converted_files/16138=439-UUED_SAABID.pdf
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 696
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#5

R Aug 14, 2020 7:05

SoS kirjutas:
N Aug 13, 2020 22:18
Sisuliselt on esimesel kolmel ikkagi ainult "kosmeetilised" erinevused
Linear erines oluliselt, nahkistmeid pole (vähemalt kuni 2005 aasta).

Aga minu meelest on parimad 9-5 (viimased e. 9-5NG on hoopis teine auto) 2002 - 2005 aasta autod, hilisemad "hundiprillidega" nii ja naa, kehvema kvaliteediga vist ka.

1. See 2.2 diisel kindlasti üks töökindlamaid (selles vanuses niikaua, kui kõrgsurve pump kestab), ka kõige ökonoomsem (6,5 - 7L/100Km), pole hilisemate diislite muresid (pihustid, sidur, tahmafilter). See vanakooli diisel, müriseb kah seetõttu mehisemalt, aga hea hooldusega veab 500+Kkm.
2. Peale Lineari lisade poolest nagu väga suuri vahesid pole (Aero teine teema)
3. Kuskil on kindlasti roostet, mida aga sa ei näe, pigem tagumine ots. Aga metall on hea, vist isegi tsink-kattega + korrosiooni kaitse. Vaata varuratta pesa alustuseks üle, kui seal seespool näed roostet, siis tõenäoliselt on seal ka auk.
4. Andke andeks, aga kuidas saab 15+ aastat vana (tänapäeva/igapäeva) auto maksta üle 1000.-€ (juhul, kui ta ei ole über-eriline).

E: Oh jah, kes ridade vahelt ei oska lugeda: über-eriline = korras hästi hooldatud ja roosteta Aero, Viggen (9-3), Griffin, Hirsch vm. eriline või/ja väga väikese läbisõiduga täitsa korras hästi hooldatud roosteta ühe omaniku auto vm. Siia alla ei kuulu enamus aega Tallinna sopa sees sõitnud autod.
Viimati muutis aatom, E Aug 17, 2020 14:46, muudetud 2 korda kokku.
9-5LPT
Postitusi: 1129
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#6

R Aug 14, 2020 8:13

aatom kirjutas:
R Aug 14, 2020 7:05
4. Andke andeks, aga kuidas saab 15+ aastat vana auto maksta üle 1000.-€ (juhul, kui ta ei ole über-eriline).
Et kuni 2005 9-5/9-3 aero näiteks peaks alla 1000 euro maksma? :poke:
Kogenud Aeronaut. :drive:
heff
Postitusi: 267
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: nissan + klassik

#7

R Aug 14, 2020 10:38

Keep it simple - varustuse osas ära lase müügimeeste loosungitest end segada, vaata pigem varustuse listist kas sulle vajalikud lisad on olemas ja selle vanuse juures veelgi olulisem uurida kas ka toimivad (konditsioneer, istmesoojendused, istmemälud, parkimisandurid jms). Leidub manuaalistmetega Aerosid ja mäluistmetega muidu planke 9-5si - teisisõnu see nimi ei näita kogu tõde.

Mingi teooria eksisteerib, et Aerod on rohkem "sihipärast kasutust" saanud ja omanike poolt ka ehk hoitumad olnud, ehk lisaks paremale varustusele ja suuremale võimsusele on võimalik, et masin on ka paremas töökorras ja tüüpvead juba esinenud ning likvideeritud. Võimas mootor on möödasõitudeks tore ja kütet võtavad bensukad niivõinaa liiga palju, pigem olgu siis võimsust ka. Minule meeldisid 9-5 Aero juures kõige rohkem istmed - tavalise 9-5 istmed tundusid üpris nukrad peale Aero omadega harjumist.

Töökindluse osas on kõige olulisem varasem ajalugu ja hooldatus - nii bensukate kui diisilite puhul. Igiliikur on vist ainult 2.2 diisel aga sellelgi omad probleemid. Samas on vanused ja läbisõidud piisavalt kõrged, et paratamatult neid vigu on pinnale tulnud. Võib-olla kõige informatiivsem on mõnede foorumlaste autode teemad siinkohal üle vaadata, et aimu saada. Rooste on pigem probleemiks, aga leidub ka täiesti viisakaid masinaid.

Hinnaga erilist loogikat ei ole: kes annab odavalt hea masina ära sest selles hinnaklassis väga vahet pole mõnesajal euril; kes müüb enda arust prillikivi ja küsib vastavat hinda. Ise alustaks odavaimast (eeldusel, et pole päris rändkarikas, eksisteerib mingi ülevaade ajaloost, varustus on piisav, mootor toimib ja esmapilgul rooste ka ei kimbuta). Proovisõit, vaataks üle varuratta aluse ning tüüpilised roostekohad, võimalusel vaataks põhja alla ka. Kui Tallinnas autot kontrollimas, võib ka pädevas kohas ostueelse kontrolli teha peale seda.
Mbmees
Postitusi: 12
Liitunud: T Aug 11, 2020 11:53
Asukoht: Põlvamaa
Auto:

#8

R Aug 14, 2020 12:55

Eks see hind ole selline valus teema fänni jaoks. Auto intusiast väärtustab ikka ja alati oma autot kõrgemalt kui tavainimene, kes näeb autos vaid transpordivahendit. Just müüsin 90´datest pärit MB mis oli küll üle keskmises kere seisukorras, kuid kk lekkis õli ja käiguvahetused libisesid, istmenurk ribadeks ja mõned muud vanadusest tingitud probleemid. Küsisin 2000 eur ja müügiperioodiks oli 3 nädalat. Ei ole väga otstarbekas ost tänapäeval. Saabi puhul näen analoogi - transpordivahendiks punktist A punkti B liikumiseks on kindlasti uuemad, ökonoomsemaid ja ehk ka vähem hooldust nõudvaid autosid(arvestades autode vanust 15 a+ )
MB maailmas on selline lause "Kõige odavam MB ostub lõpudeks kõige kallimaks" - suure tõenäosusega kehtib see ka muude markide puhul =).

Nüüd kas võtta alumise otsa masin, keskmine või üle turu keskmise. Alumise otsa ma isiklikult jätaks vahele, sest mis emotsiooni ma saan, kui astun kodunt välja ja vastu vaatab roostes käkk, sõites pikemat otsa ja vaadates räbalat sisu. Lõppude lõpuks miks ma 9-5 ostan? Sest mulle meeldib auto disain ja ilmselgelt võiks vastu särada heas korras roostevaba kere, sest kui tuleb hooldus või läheb midagi katki , ei sea sa kahtluse alla kogu Saabi omamise mõtekuse, vaid heameelega maksad 1/4 või mis iganes summas selle raha välja ja oled taas õnnelik kui masin on töökorras.

Ja tänud kõigile, kes vastasid ja loomulikult võib teemat edasi arendada.

Paremat
Roman
Viimati muutis Mbmees, P Aug 16, 2020 22:23, muudetud 1 kord kokku.
heff
Postitusi: 267
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: nissan + klassik

#9

R Aug 14, 2020 14:35

Eks ma seepärast julgustasingi Saabide puhul odavast otsast alustama, sest antud loogika alati paika ei pea ja see palju sa ostes maksad, ei anna mingit garantiid auto headuse osas. Sama roostes käkki müüakse nii 200 kui 2000 euri eest, tõenäoliselt erinevuseks on müügimehe osavus ja kannatlikkus. Küll aga korraliku auto eest pole see mingi raha.

Hetkel auto24 avades vaatavad sellised 9-5'd vastu vahemikus 400-2000 ja siis 2 masinat 3500 ja 3700 euri eest. Seega otseselt "odavamat otsa" ei eksisteerigi, kõik on odavad peale mõne erandi.
Kui on vaja universaali ja odavamat otsa ei vaata, siis valik kahjuks väike ja jääb vaid üks mudel sõelale. Küll aga näeb kena välja ja varustus on hea. Aga kas see tähendab et 2000euri jääb sinna autosse lisaks kulutamata ekspluatatsiooniperioodi jooksul ning remondile vähem aega raiskad, on raske ennustada.

Ilmselt mõistlikum on raha paigutada mõne foorumlase auto ostmisesse, mille puhul tead kindlamalt, mida saad. Näiteks kasutaja piktor vist müüs oma universaali 2000eur eest ning oli ka need head istmed sinna paigaldanud. viewtopic.php?f=13&t=24147
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1777
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#10

R Aug 14, 2020 14:41

Võta võimalikult korras kerega. Ülejäänut on suht odav remontida.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1745
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#11

R Aug 14, 2020 14:55

heff kirjutas:
R Aug 14, 2020 14:35
Ilmselt mõistlikum on raha paigutada mõne foorumlase auto ostmisesse, mille puhul tead kindlamalt, mida saad. Näiteks kasutaja piktor vist müüs oma universaali 2000eur eest ning oli ka need head istmed sinna paigaldanud. viewtopic.php?f=13&t=24147
Seda autot tasuks kindlasti vaadata.
Vasta