Saab 9-3 / NG900 CV soft top / roof hydraulic cylinder leak fix / rebuild / recondition.
Hej,
Mainisin seda küll oma söiduki teemas ning link seal postituses viib teise foorumi detailidesse, kuid mötlesin et panen tolle töö ka siia ülesse.
Äkisti keegi leiab sellest abi oma masinale.
Probleem seisnes siss selles, et katuse 4 hüdrosilindrit lekkisid korralikult, möned peale-maha liigutamised ja öli otsas oligit.
Protsess süsteemi tööpöhimötte uurimisest hakkas vaikselt juba pihta #6 postitusest ... kel huvi piltide asjus, vöib sealt edasi lugeda.
Alustasin siis teooriaga, et selgeks saada kuidas mehhanism toimib:
Ning edasi silindrite eemaldus:
Kui silindrid käes, vötsin nad tööle kaasa ja hakkasin taastama. Samuti olin valmis ostnud kahes erinevas välis-möödus sääremansetid, kuna ma täpselt ju ei teadnud, mis sinna mahub:
...
9-3 kabrio katuse hüdraulika silindrite taastamine
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Lekkima hakkamine neil silindritel on tüüpviga, info surfates internetis. Uusi osta on pea vöimatu (discontinued). Kasutatud osta on möttetu, hakkavad ju peatselt lekkima.
Kindlasti on vöimalus asendused sinna leida, uued mingi teise tootja omad.
Müüakse aga kröbeda hinna eest taastatud originaal silindreid (vöi siis saata oma vanad neile, nad taastavad ära ja saadavad tagasi).
Pakkujate kodulehelt pilti vaadates pidin siis nuputama, kuidas ise see taastamine teha. Pildilt sain aru, mis nad teevad sellega.
Kindlasti on vöimalus asendused sinna leida, uued mingi teise tootja omad.
Müüakse aga kröbeda hinna eest taastatud originaal silindreid (vöi siis saata oma vanad neile, nad taastavad ära ja saadavad tagasi).
Pakkujate kodulehelt pilti vaadates pidin siis nuputama, kuidas ise see taastamine teha. Pildilt sain aru, mis nad teevad sellega.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Igast silindrist, ennem ühenduste ää keeramist, tegin spikriks ka pildi, et pärast ühendused öige nurga all tagasi kruttida:
Kui koonuskeermed ühendustel lahti keerasin, siis igaks juhuks lugesin üle ka mitu pööret tulid, et hiljem tagasipannes üle ei pingutaks ja uuele ringile ei läeks:
Pikalt mötlesin, kuidas otsa lahti löigata. Peaks ju teada saama, mis ja kuidas seal sees on. Otsustasin löigata valtsi tagant vaikselt, kuniks otsapuks lahti tuleb:
Olin teadlik, et vöin teadmatusest esimese silindri valesti lahti löigata, kuid muudmoodi ju teada ei saa. Pea-asi et kapitaalselt tuksi ei keera, sest tagavara mul pole !
Kui koonuskeermed ühendustel lahti keerasin, siis igaks juhuks lugesin üle ka mitu pööret tulid, et hiljem tagasipannes üle ei pingutaks ja uuele ringile ei läeks:
Pikalt mötlesin, kuidas otsa lahti löigata. Peaks ju teada saama, mis ja kuidas seal sees on. Otsustasin löigata valtsi tagant vaikselt, kuniks otsapuks lahti tuleb:
Olin teadlik, et vöin teadmatusest esimese silindri valesti lahti löigata, kuid muudmoodi ju teada ei saa. Pea-asi et kapitaalselt tuksi ei keera, sest tagavara mul pole !
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Otsapuks on tehtud messingust, olgugi et babiidiga kaetult paistis nagu alumiinium.
Silindripoolne väljaulatuv osa on selleks, et suruda peale O-röngale, mis jääb puksi ja korpuse vahele, O-röngas on plaströnga ümer, mis höörub vasta säärt. Tänu tollele O-röngale, ei pääse öli säärest puksi pinnale ning ei tekita puksist töukekolbi.
Sääre tihend ise aga on töesti väga pisike, plastikumoodi tihend millele surub peale väljast O-röngas. Ma ei kujuta ette mitmeks töökorraks see disainitud oli, et siis lasta uued silindrid vahetada omanikul. Sinna ju oleks töesti saanud panna keermestatud korgiga vahetatava manseti. Aga ju siis sellisel viisil saab müügiartiklit.
Silindripoolne väljaulatuv osa on selleks, et suruda peale O-röngale, mis jääb puksi ja korpuse vahele, O-röngas on plaströnga ümer, mis höörub vasta säärt. Tänu tollele O-röngale, ei pääse öli säärest puksi pinnale ning ei tekita puksist töukekolbi.
Sääre tihend ise aga on töesti väga pisike, plastikumoodi tihend millele surub peale väljast O-röngas. Ma ei kujuta ette mitmeks töökorraks see disainitud oli, et siis lasta uued silindrid vahetada omanikul. Sinna ju oleks töesti saanud panna keermestatud korgiga vahetatava manseti. Aga ju siis sellisel viisil saab müügiartiklit.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kuna sama puks tuleb tagasi panna, siis pidin nuputama, kuidas sellele mansett sisse saada.
Freesisin siis 16mm freesiga tollele süvendi sisse. Loomulikult treipingis freesides tuli see 16,15mm, kuna asjad pole päris tsentris/tolerantsis, kuid see 0,15mm ei sega mansetil töötamast.
Mansett istub puksis kenasti:
Et mansetti kenasti säärele saada, pidin treima koonuse sääre otsa. Ei hakanud kalkulaatoriga mässama ning vaatasin koonuse nurga, lähtuvalt möötudest, raamatust tabelist. Raamat on mul küll übervana, kuid siiani on pöhitöed muutumata jäänud.
Freesisin siis 16mm freesiga tollele süvendi sisse. Loomulikult treipingis freesides tuli see 16,15mm, kuna asjad pole päris tsentris/tolerantsis, kuid see 0,15mm ei sega mansetil töötamast.
Mansett istub puksis kenasti:
Et mansetti kenasti säärele saada, pidin treima koonuse sääre otsa. Ei hakanud kalkulaatoriga mässama ning vaatasin koonuse nurga, lähtuvalt möötudest, raamatust tabelist. Raamat on mul küll übervana, kuid siiani on pöhitöed muutumata jäänud.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Möötsin ja nuputasin, mis keere silindri otsale ajada (korgi jaoks), palju seal silindril metalli järgi on jne.
Diameeter pani paika, et olema peab see M24. Sammuks valisin 1,5mm. 1,0 tundus liiast peen (aja veel valesse keermesse kui korki peale keeran), 1,5 mm sammuga jääb piisavalt keeret kandma.
Peale möötmisi, skitseerisin valmis korgi joonise treimiseks:
Ja treisin selle korralikust alumiiniumist vastava sise-keermega valmis:
Diameeter pani paika, et olema peab see M24. Sammuks valisin 1,5mm. 1,0 tundus liiast peen (aja veel valesse keermesse kui korki peale keeran), 1,5 mm sammuga jääb piisavalt keeret kandma.
Peale möötmisi, skitseerisin valmis korgi joonise treimiseks:
Ja treisin selle korralikust alumiiniumist vastava sise-keermega valmis:
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Hüdro-silindri korpuse ots on tegelt 23,5 mm välis-lm, kuid seda on piisavalt, et M24 x 1,5 keere kannaks. Lasin tagumise otsa 24mm siledaks, kuna see laugjalt laiemaks läks. Nii jääb korgile löppu sile puutepind.
Olgugit, et selle esimese lahtilöigatud silindri puhul ma kasutan korgi puutepinnana hoopis puksi ranti, kus sees 4mm mansett on.
Ja löikasin keerme korpuse otsa peale (jah, ei ole löpus süvendit, tegin seekord ilma).
Et korki parem kinni keerata oleks, freesisin sellele kaks kanti. kummaltki poolt 1,5mm maha jättis piisava pinna 26mm vötmele:
Jupid valmis, sain detailid kokku panna:
90-kraadised hüdrovoolikute kinnitus-pölved paistavad esialgu standartsed (miskit hüdraulika varuosade poeriiulilt) olema, kuid tegelikult nad seda ei ole! Seega vahetada neid ei tohi ...
... pölve sees on kalibreeritud ava, millega reguleeritud silindri liikumiskiirus. Pildil jäi too nöelasuurune ava väga alla äärde, sest eespool paistis algul kena paari mm-ne ava, lambiga sisse uurides ilmnes aga see "nöela-auk":
...
Olgugit, et selle esimese lahtilöigatud silindri puhul ma kasutan korgi puutepinnana hoopis puksi ranti, kus sees 4mm mansett on.
Ja löikasin keerme korpuse otsa peale (jah, ei ole löpus süvendit, tegin seekord ilma).
Et korki parem kinni keerata oleks, freesisin sellele kaks kanti. kummaltki poolt 1,5mm maha jättis piisava pinna 26mm vötmele:
Jupid valmis, sain detailid kokku panna:
90-kraadised hüdrovoolikute kinnitus-pölved paistavad esialgu standartsed (miskit hüdraulika varuosade poeriiulilt) olema, kuid tegelikult nad seda ei ole! Seega vahetada neid ei tohi ...
... pölve sees on kalibreeritud ava, millega reguleeritud silindri liikumiskiirus. Pildil jäi too nöelasuurune ava väga alla äärde, sest eespool paistis algul kena paari mm-ne ava, lambiga sisse uurides ilmnes aga see "nöela-auk":
...
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Järgmine silinder.
Erinevus eelmisest on selles, et tollel on küljes ka löpuandurid, mis automaatikale ütlevad, kui silinder on liikumiskäigu pöhja jöudnud (mölemas otsas):
Erinevus eelmisest on selles, et tollel on küljes ka löpuandurid, mis automaatikale ütlevad, kui silinder on liikumiskäigu pöhja jöudnud (mölemas otsas):
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kiirelt uus kork vastavalt juba olemasolevale eskiis-joonisele:
Siis proovisin, kuidas oleks silindrit parem treipingi trumlis kinni hoida, kas peast vöi silindrist ... otsustasin pea kasuks, kuna see jäigem ja paksem ja ei viska üldse kohe mitte:
Siis proovisin, kuidas oleks silindrit parem treipingi trumlis kinni hoida, kas peast vöi silindrist ... otsustasin pea kasuks, kuna see jäigem ja paksem ja ei viska üldse kohe mitte:
Arrogance diminishes wisdom !
Ma arvan et kõigil Cabrio meestel oleks õige hetk oma silndrid ka korda teha niikaua kui autoril kõik mõõdud veel meeles ja käsi soe
Väga huvitav ja põhjalik info tööprotsessist. Selliseid teemasi võiks rohkem olla.
Müts maha sinu ees
Väga huvitav ja põhjalik info tööprotsessist. Selliseid teemasi võiks rohkem olla.
Müts maha sinu ees
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tänud heade sönade eest.
Tegin seda 2018 aastal. Ega mul omalgit muidu meeles poleks kui pilte poleks teinud ja foorumi ülesse pannud. Aga selle jaoks ju foorumid ongi, et infot jagada.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Nuputasin, kuidas ja millega oleks parem vana sääretihend kätte saada, ilma et silindri ots-valts taas lahti treida. Olen nöus, et esimene silinder oli öppeks vaja lahti vötta, kuid teised prooviks ikka kinni jätta. Oma spetskäiatud ümbernurga tera ma messingu kallale ei usalda, liialt peenikeseks on too käiatud, möeldud oli ta plastiku tarvis, kannatab ka alumiiniumi (korkidel sisekeerme löpus süvend), kuid kui see murduma peaks messinguga, siis vöib kraapsu säärele tömmata.
Lahenduseks leidsin 16mm augufreesi. Sellega saab vana tihendi lahti ilma et väljaulatuv säär segaks:
Tegin igaks juhuks proovilöike messingul, et kontrollida egas frees liialt viltu pole, ava ju vaja 16mm kanti saada
Lahenduseks leidsin 16mm augufreesi. Sellega saab vana tihendi lahti ilma et väljaulatuv säär segaks:
Tegin igaks juhuks proovilöike messingul, et kontrollida egas frees liialt viltu pole, ava ju vaja 16mm kanti saada
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
"kork" puksil maha freesitud sai vana sääretihendi kenasti kätte:
vahepeal lasin väliskeerme valmis, seekord löpurandiga 2,5mm:
Kuna vana tihend oli mingi 14 vöi 15mm avas, siis pidin edasi freesima. Mansett on mul 4 mm körge, seega plaan oli siis edasi freesida kuni 4 mm sügavust (laiemaks ka ühtlasi), et kork taas vasta puksi keerata mansetti hoidma.
Kui freesides möödu-ketast kerisin, siis 3,4mm juures tundsin miskit lisatakistust korra kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...
... Et veast kenasti aru saada ning öige lahendus leida, tegin valgele tahvlile omatarvis suure värvilise joonise:
vahepeal lasin väliskeerme valmis, seekord löpurandiga 2,5mm:
Kuna vana tihend oli mingi 14 vöi 15mm avas, siis pidin edasi freesima. Mansett on mul 4 mm körge, seega plaan oli siis edasi freesida kuni 4 mm sügavust (laiemaks ka ühtlasi), et kork taas vasta puksi keerata mansetti hoidma.
Kui freesides möödu-ketast kerisin, siis 3,4mm juures tundsin miskit lisatakistust korra kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...
... Et veast kenasti aru saada ning öige lahendus leida, tegin valgele tahvlile omatarvis suure värvilise joonise:
Arrogance diminishes wisdom !
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 924
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Normaalne cliffhanger igaõhtu meile õhku jäetud. Parem järjejutt kui uued netflixi seriaalid!
Igatahes au ja kiitus, et selliseid elustamisi ette võtad ja annad võimaluse autodel kauem kasutuses olla. Rohepöörde rahad tuleks hoopis selliste tegevuste juurde suunata.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Tänud.SoS kirjutas: ↑R Jaan 05, 2024 8:56Normaalne cliffhanger igaõhtu meile õhku jäetud. Parem järjejutt kui uued netflixi seriaalid!
Igatahes au ja kiitus, et selliseid elustamisi ette võtad ja annad võimaluse autodel kauem kasutuses olla. Rohepöörde rahad tuleks hoopis selliste tegevuste juurde suunata.
Cliffhanger oligit selle töttu, et vahepeal pidin tööasjadega ka tegelema, pisut suuremate hüdrosilindritega tegemist ...
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
... mis mul siis valesti läks.
3,4 mm juures oli tunne, kus jöudsin freesiga originaaltihendi pesa pöhjani ning lasin sealt edasi 0,6mm kuna mul on vaja 4mm sügavust uue manseti jaoks, tekitasin nii aga mittesoovitud 0,6mm randi ümber sääre. Nii aga ei saa mansett 4mm avasse minna kuna sisehuulik jääb randi kaela.
Seda ranti ma aga maha treida ei saa, kuna risk säärt kraapida on liialt suur.
Esimesel silindril seda ranti ei jäänud, kuna puks oli ja eemaldatud ning säärt sees ei olnud kui 4mm freesisin sügavust.
Seega tolle randiga jääb mansett 0,6mm välja ulatuma puksist ja korki kinni keerata ei saa:
3,4 mm juures oli tunne, kus jöudsin freesiga originaaltihendi pesa pöhjani ning lasin sealt edasi 0,6mm kuna mul on vaja 4mm sügavust uue manseti jaoks, tekitasin nii aga mittesoovitud 0,6mm randi ümber sääre. Nii aga ei saa mansett 4mm avasse minna kuna sisehuulik jääb randi kaela.
Seda ranti ma aga maha treida ei saa, kuna risk säärt kraapida on liialt suur.
Esimesel silindril seda ranti ei jäänud, kuna puks oli ja eemaldatud ning säärt sees ei olnud kui 4mm freesisin sügavust.
Seega tolle randiga jääb mansett 0,6mm välja ulatuma puksist ja korki kinni keerata ei saa:
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Lahenduseks otsustasin korki 0,6 mm sügavamaks freesida ning järgnevatel silindritel tehagi süvend puksis kuni 3,4mm, kus siis 0,6mm jääb mansett puksi pesast välja ulatuma. Tulevased korgid ka samuti 0,6mm sügavamad, et korgid keeraksid ennast silindriotsa keerme löpuni ja korgi pöhi jääks örnalt vaid mansetti toetama (hüdraulika öli surub ta siis korgipöhja vastu.
Kas ka too valesti läinud pidama jääb, näitas praktika.
Järgnevate korkide jaoks parandasin joonisel möödud:
Selle projekti kaustas oli veel üks pilt joonisega ... pole örna aimu enam mis vidin see oli ja kas üldse selle projektiga seotud ...
Kas ka too valesti läinud pidama jääb, näitas praktika.
Järgnevate korkide jaoks parandasin joonisel möödud:
Selle projekti kaustas oli veel üks pilt joonisega ... pole örna aimu enam mis vidin see oli ja kas üldse selle projektiga seotud ...
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Jätkasin järgmiste silindritega.
Valmistasin veel kolm korki ette (sügavama mööduga). Kolm korki, sest 5. silinder on ju ka, katuseluugi oma (tonneau). Kuid kuna see veel ei leki ja asub tollest neljast pea-silindrist mujal (pagaasnikus), kergesti kättesaadavamas kohas, siis jäi see maha kruttimata ning tegemata (hiljem kahetsesin kövasti, oleks vöind ju töötuhinas järjest köik 5 ära teha ).
...
Valmistasin veel kolm korki ette (sügavama mööduga). Kolm korki, sest 5. silinder on ju ka, katuseluugi oma (tonneau). Kuid kuna see veel ei leki ja asub tollest neljast pea-silindrist mujal (pagaasnikus), kergesti kättesaadavamas kohas, siis jäi see maha kruttimata ning tegemata (hiljem kahetsesin kövasti, oleks vöind ju töötuhinas järjest köik 5 ära teha ).
...
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Viimased kaks on pikemad silindrid. Need kinnitasin trumli silindriosast:
Otsa tagumine osa 24mm paralleelseks:
Otsa keermeosa löppu keerme löpusüvend 2,5mm teraga:
M24 x1,5 keere peale:
16mm freesiga vana tihend välja:
Uus Mansett paika:
Kork peale:
Valmis nad on. Kui tagasi töös, eks siis ole näha, kuidas "nokitsemine" ka välja tuli:
Otsa tagumine osa 24mm paralleelseks:
Otsa keermeosa löppu keerme löpusüvend 2,5mm teraga:
M24 x1,5 keere peale:
16mm freesiga vana tihend välja:
Uus Mansett paika:
Kork peale:
Valmis nad on. Kui tagasi töös, eks siis ole näha, kuidas "nokitsemine" ka välja tuli:
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kasutusse läksid 10x16x4 mansetid.
Kui silindrid tagasi olin pannud ja esimese survetesti tegin, siis korra (0,5 sek) see randiga natukse lekkis ja siis lükkas öli ta paika ning tihendab kenasti.
Toimivad siiani lekkevabalt köik.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 861
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Vägev lugemine, tore miskit sellist üle pika aja foorumis lugeda.
Ühes Ant-iga Whealer Dealers osas ka taastati neid silindreid, selle osa leidsin, aga taastamine seal sees pole, lõpus vaid põgusalt räägivad.
Ühes Ant-iga Whealer Dealers osas ka taastati neid silindreid, selle osa leidsin, aga taastamine seal sees pole, lõpus vaid põgusalt räägivad.
Mul seisab ühe kliendi cabrioga ees sarnane tegevuskava.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989