9-5 NG aknad udused

Hetke kõige uuemad autod.
Vasta
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1193
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto:

#1

P Jaan 31, 2021 21:27

Kuidas teistel 9-5 NG omanikel pragu on, kas aknad püsivad puhtad, kui kliima Auto peal?
Mul tegelikult algusest peale aknad talviti ja vihmaga ei taha puhtad püsida, täna tunni jagu sõitu ja ainult siis aken läheb puhtaks, kui max esiklaasile puhub. küljeklaaside puhtaks minemisest võib ainult unistada.
Jahutusvedelikku ei tohiks sisse lekkida ja matid ka enamvähem ok kuivad. Eelmiste vanemate 9-5 sellist jama pole olnud.
IMG_20210131_163216.jpeg
IMG_20210131_163216.jpeg (69.25 KiB) Vaadatud 1992 korda
IMG_20210131_160613.jpeg
IMG_20210131_160613.jpeg (50.84 KiB) Vaadatud 1992 korda
IMG_20210131_160608.jpeg
IMG_20210131_160608.jpeg (39.95 KiB) Vaadatud 1992 korda
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 885
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

P Jaan 31, 2021 22:14

Kuivata auto seest korralikult ära ja vaheta salongiõhu filter välja.
caarel
Postitusi: 306
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#3

E Veebr 01, 2021 1:21

See kliima pole võrreldav OG 9-5 omaga. Mul on juhtunud 2 korda uduga sõites suvel, et pean auto kinni pidama ja esiklaasi soojendusel laskma klaasi puhtaks puhuda. Lihtsalt ei suuda see aparaat niiskusega toime tulla normaalselt.
marti420
Postitusi: 189
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: Stinger GT / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#4

E Veebr 01, 2021 8:02

Kas ac on ikka sees ja kont töökorras?
Kontrolli veel üle, et siseringluse klapp poleks valesse asendisse kinni jäänud.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3155
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#5

E Veebr 01, 2021 12:14

5ngd olnud ja pole uduga ühtegi probleemi olnud.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1193
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto:

#6

E Veebr 01, 2021 12:22

Kõik paistab töötavat, suvel puhus külma hästi, klapid liiguvad, filtreid ka vahetatud. korra mõtlesin, et äkki tuulutusavad umbes vms. Suvel oli paar korda sama lugu, kui hommikuse uduga sõitsin, siis pidin sisuliselt seisma jääma, et aknaid puhastada. Mingit niiskust sel ajal autos sees kindlasti ei olnud. See ei ole praeguse hetke probleem, vaid minul algusest peale NG-l st 3 aastat juba. Lihtsalt talvel (suvel uduse ilmaga) võimendub ja tuletab ennast jälle meelde. Kui nüüd osadel NG omanikel siiski nii ei ole, siis peaks ikkagi mingi probleem kuskil olema, mida tasub otsida.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 103
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#7

E Veebr 01, 2021 14:15

Niiskusleket kuskil kindlasti ei ole? Väikest roosteauku v tihendid kuskil läbi kust vesi end veidi sisse immitseb kuskil.
:drive:
cupsave
Postitusi: 153
Liitunud: T Mai 17, 2016 13:22
Asukoht:
Auto:

#8

E Veebr 01, 2021 15:58

autol niiskus sees, kontrolli ntx porimattide alt, samuti vaheta salongifiltri
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

E Veebr 01, 2021 16:46

Kliima hetkel selline , et niiskus koguneb igalepoole. Kui väljas külmem ja öhk oli kuivem oli kliimaseade 22 C automatika peal. Viimasel nädalal kogu aeg manuaalselt max temperatuur , et seda jalgadelt sulavat lund aurustada. Ja kui kummimatid kuivad siis see niiskus igal pool polstrite sees veel kindlalt. Mitmetunniste söitudega kuivab SAAB seest normaalselt. Linna vahel tiirutades riietega/jalgadega tassib autosse piisavalt lund. Ilusa ilmaga kodu juures aknad veidi irvakile ja Defa puhur 600 W tööle.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 449
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#10

E Veebr 01, 2021 18:59

Oluline on, et ka õhu väljapääs oleks normaalselt tagatud. Mütsiriiuli kaudu pagassi ja sealt tuulutusavade kaudu välja. On olnud juhuseid kus hoitakse mingeid asju taga riiuli peal ja samuti olen näinud kus mürasummutusega on hoogu mindud ja küljepolstrite taga kõik kinni mätsitud.
Lihtsalt üks uitmõte.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 205
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#11

E Veebr 01, 2021 21:04

Niiskuskoguja pakike autosse, äkki saab olukorra ajutiselt paremaks.
13piisab
Postitusi: 423
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140
Kontakt:

#12

T Veebr 02, 2021 18:46

Kui juba nn kaug-veaotsinguks läks, siis pmst kõigi masinate liigse salonginiiskuse üks kontrollpunkt on, kas vesi liigub ikka seal, kus peab liikuma. St pole ummistunud nn veekanaleid ja vesi voolab ära esiklaasi alt. Nagu ka kondi ja katuseluugi veed.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1193
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto:

#13

T Veebr 02, 2021 22:18

Eks käin põhiasjad samm-sammult läbi ja näis ka on mingit efekti. Panin homseks kliima kontrolli ja paar päeva ka soojas garaazis aknad lahti seisnud, vahetan veelkod filtri ja kuivatan soojapuhuritega tuhkkuivaks.
Kui see mingit muudatust ei too, siis peab edasi kaevama, kui ikka osadel NG omanikel seda probleemi praegu ei ole, siis peaks olema lahendatav.
Korra tuli mõte, et äkki on erinevus diislil ja bensumootoriga autodel?
rantto ka need 5ng olid sul kõik bentsukad või oled sõitnud diisliga ka talvel suure niiskuse tingimustes?
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3155
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#14

K Veebr 03, 2021 6:25

3x diisel 2x bens
Kiirelt ta sul hommikul käima pannes klaase sulatama hakkab?
NG-l suht norm EL element mis salongi kütab.
cupsave
Postitusi: 153
Liitunud: T Mai 17, 2016 13:22
Asukoht:
Auto:

#15

K Veebr 03, 2021 9:17

Mul diisliga mingeid probleeme ei ole, kuigi viimasel ajal sõidud on 10-15 km päevas. Päris kiiresti suvalab klaase, ning udu ka ei teki.
Kas põrandamatid on sul ikka kummist, mitte tekstiilist? Mõned sõidavad tekstiiliga talvel, aga sellesse koguneb kogu niiskus, ning enne kevadet ta ise kuivaks ei lähe
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2186
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#16

N Veebr 04, 2021 13:13

Mul pole ka veel oma autoga ühelgi talvel probleeme olnud ja mul on tekstiilist matid. Sel talvel küll vähe sõitnud, naudin suure "Katla" mõnu...
praktikant
Postitusi: 374
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006
NG 9-5 säästukas

#17

R Veebr 12, 2021 13:39

mul läksid sügisel 9-3 aknad kah sedasi uduseks, kui soojendusmootor polnud korralikult soojenduse küljes. Muist (külma)õhku lekkis otse armatuuri alla. Kusjuures, õhuavadest puhus välja nagu normaalselt.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1193
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto:

#18

L Veebr 13, 2021 20:47

selgus, et külmaine oli osaliselt ikka plehku pannud, lisaks vahetasin igaks juhuks veel salongifiltri ja kuivatasin seest puhuriga päev läbi. Paistab et aitas.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
praktikant
Postitusi: 374
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006
NG 9-5 säästukas

#19

P Veebr 14, 2021 14:08

külmaainega niiskust seostada :conf: …..Kahtlane. See kraam aurustub välisrõhu juures sekundiga ja lekke kohale jääb õli, mis salongi akendele kuidagi ei jõua. Seda R134a puhul.
Kui aknad jäätuvad, siis on see vesi
Kui on külmaga udused, siis jahutusvedelik. Sel puhul on vastav lehk ka üleva. :mrgreen:
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

P Veebr 14, 2021 19:38

praktikant kirjutas:
P Veebr 14, 2021 14:08
külmaainega niiskust seostada :conf: …..Kahtlane. See kraam aurustub välisrõhu juures sekundiga ja lekke kohale jääb õli, mis salongi akendele kuidagi ei jõua. Seda R134a puhul.
Kui aknad jäätuvad, siis on see vesi
Kui on külmaga udused, siis jahutusvedelik. Sel puhul on vastav lehk ka üleva. :mrgreen:
Enamus kaasaegsetel autodel toimub arvatavasti salongi kuivatamine just 2 radiaatori ehk siis jahutusradiaatori ja soojendusradiaatori koostöös , ehk kui külmaaine kogus on puudulik siis sissepuhutavast öhust salongi ringöhutuse teel niiskust välja ei kondenseerita. Vabandan , kui minu teadmised söiduautode kohta ei ole piisavad aga just eelnimetatud meetodil kuivatatakse veokite salongi. Ja ka minu MY 2004 SAAB OG 9-5 siristas ummistunud äravooluavade töttu kondesvee pörandamattide sisse kui kasutasin kogemata salongi siseöhu ringlust auto salongi sooja ilmaga jahutades (tegelikult lülitab kliimaautomaatika ise siseöhu ringluse salongi kiiremaks jahutamiseks).
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 649
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#21

P Veebr 14, 2021 19:43

Pilt Pilt
Ehk jah, kõigepealt niiskus kondenseeritakse kõigepealt jahutusradika peale ja siis alsoojendatakse kuiv õhk uuesti soendusradikaga üles
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Vasta