Saab 9000CD 2.3 1991 110kW, tonnine

Vasta
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#1

P Jaan 24, 2021 20:43

Mõtlesin siis teha sellest autost teema, et oleks võimalik endal jälgida ja ei peaks erinevaid küsimusi ülemäära paljudesse kohtadesse kirjutama hakkama.
Autot kasutan juba mitu aastat, venna oma on see olnud pea 20 aastat. 10 nendest ligikaudu on see garaažis seisnud.
Peale elule äratamist on mingeid asju olnud vaja veidi järele aidata, siduri silindrid, pidurid siit ja sealt, salongist natuke, nagu ikka.
Panen paar pilti ka.

Pilt


Pilt


Pilt

Mõni asi on sellele mudelile veidi raskemini leitav kui luukpärale, muuhulgas ka teave. Selle auto puhul näiteks pole mul täit selgust, mis puudutab katuseluuki: kas selline lüliti on laes tavaline nähtus või mingi retrofit? Kui keeruline oleks plekist luugi asendamine klaasist luugiga?

https://ibb.co/wcB5G5J

Üldises plaanis on see sõiduk küllalt hästi ajale vastu pidanud, garaažis seismise aeg ilmselt mängib siin oma osa. Olgugi, et peale liiklusesse tagasipöördumist on ühele tiivale roosteuss kõvasti külge karanud. See oli ka eraldiseisvalt värvitud kunagi. Ülejäänud kere paistab üsna kõva veel.
Viimati muutis tonnine, K Mai 12, 2021 21:59, muudetud 2 korda kokku.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1080
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

P Jaan 24, 2021 23:09

See pole originaal katuseluuk. Ilus tonnine, alati tore kui vanemaid tonniseid foorumisse juurde tuleb!
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#3

E Jaan 25, 2021 0:51

Olemuselt on see väga hästi pandud luuk, polster on all ka sama kui laepolster. Ma plaanitsen selle lae soojemate ilmadega ette võtta ja uuesti katta. Eks selle lae eemaldamise järel ole näha, mis see luuk seal kujutab endast. Kuivõrd auto on vabalthingav, siis mul mingeid jõu suurendamise kavatsusi sellega olnud pole.
Paistab üldse veidi "üleminekumudel" olema, toodeti neid üsna lühikest aega 89 - 92, Haynesi "piibel" ka ei kirjelda teda alati. Sageli pole varuosakauplejatel niisugust mudelit olemaski. Ka eestikeelsed allikad annavad vahel mõtlemisainet:
"Aasta 1991
Välimuselt muutusid kõik 1991 aasta 9000 CD mudelid. Esiosa sai väikese kalde ja tuled suurema pinna. Mugavuse ja turvalisuse huvides lisati kõigile 9000le külgjõu tugevdatud kaitsed ja elektrostaatilised salongi õhufiltrid." (Saabnet)

Misasi seal siis kalde ja suurema pinnaga on, silm ei seleta.
Ühe esitule vahetasin ka hiljuti välja, oli katkise korpuse tõttu päris kole seest, reflektorit polnud ollagi. Rool sai ka teine külge, esiotsa oli seal pisem sportrool. Seda kuhugi passi märgitud ei olnud, siiski ei pandud mulle ülevaatusel seda pahaks. Vilets oli sõita, kuivõrd pisem rool jäi täpselt spidomeetri ülemise osa ette ja aimugi ei olnud pead väänamata, kui kiiresti sa sõidad.
Praegu on murettegev veel suunatulede seisund, üks esimene on praoga ja üks tagumine. Esimesed ma juba hankisin, tagumisega on ka ilmselt nii, et tuleks vahetada mõlemad korraga. Enamasti on nad võrdselt pleekinud, ühe vahetamine jääb väga märgata. Sellega seoses mõtlengi, et kui panna veidi uuema tuled, millel luugi peal ka üks osa on. Et millisel määral seda luuki ringi peaks tegema? Ilmselt mitte just väga, eriliselt täpselt pildimaterjali ma selle kohta ei leia.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1080
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

E Jaan 25, 2021 1:11

Cd on alati olnud kaldu ninaga, 91a muudatuse kohta mõeldakse, et cc sai lapiku nina asemel nüüd törts kaldu tuled nagu 89a tulnud cdl .
Tagatuledega soovitan katsetada poleerimist(vajadusel ka vesilihv) soovi korral võid ühendust võtta ja saan sellega aidata. Sõbra cd tuled sai niimoodi heaks.
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 665
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#5

E Jaan 25, 2021 9:41

Tonnise 3 esiosa.
Pilt
Pilt
Pilt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#6

T Jaan 26, 2021 11:17

Kahtlustan, et tulede poleerimisest jääb siin veidi väheks, praod sees ja tagumises tules vesi ka.
Selle kaldus nina all mind intrigeeris just see osa: Välimuselt muutusid kõik 1991 aasta 9000 CD mudelid.
Esimesed suunatuled ma tellisin autodocist, seal oli kaunis segane see protsess. Lisaks paistab seal kogu aeg mingi "soodukas" olema, mida ei tohtivat maha magada. No näis.

Hakkasin mõtlema ühe teooria peale, kuivõrd tonnise poldivalemiga velgede valik on üsna ahtake. Maailmas on kasutatud nii flantse kui rummu puurimist, mis iseenesest annab märku, et mõne teise Saabi mudeli omaga viimaseid vahetada ei saa. Turgatas pähe, et kuivõrd näiteks Lancia velg on viie poldiga, kas see võiks kuhugi viia? Netist ma ei ole silmanud, et seda oleks tehtud.
Velgi on igaljuhul pandud ka üsna rajusid.

Pilt

Kui nüüd kevad natuke saabuma hakkab, siis saan ma mingeid tegevusi garaaži juures jälle ette võtma hakata, see viib mind järgmise küsimuseni, et alles paari aasta eest oli "hobikeevitajate" leeris suur segadus nende gaasiballoonidega - vanasid ei täideta ja uued enamuses rendikad. Oli siiski mingeid kohti, kus veel "oma taarasse" näiteks CO2 sai. Ostsin hiljuti lihtsa kasutatud traatkeevituse, paus on endal just parasjagu nii pikk, et ma ei teagi viimaseid arenguid, kas ma sinna pudelisse nüüd gaasi ka saan kusagilt veel.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#7

T Jaan 26, 2021 21:33

Kehv päev kukkus välja -- väline vaatlus tonnise kerel näitab, et rooste on rohkem kallale saanud kui see mulle meeldiks. Stangesid pole veel eemaldada jõudnud, tagumised tiivad on kindlasti pihta saanud. Ustel on näha, ka esimese klaasi alune on märg. Ebameeldiv lugu, tööd on oodatust rohkem.
Võtsin plaani ka enne õlivahetust väntvõlli simmerling ära vahetada, sealne õlirõnga o-tihend tundub keerukas asi saada olema. Otsingud jätkuvad.
Kriitilisel pilgul vaatasin ka teist mootori külge, seal on ka tuvastatav mõningane õlileke, päris täpselt aru ei saagi, mis see lekib. Klapikambrikaas on esimene kahtlusalune.
Mootori ülemine kinnitus on ka kapsaks kulunud puksidega, need on küll juba uued ootel. Vaatlesin seal nii ja naa seda, ilmselt tuleb ikka genekas maha võtta, nuputa kuidas tahad. Oleksin ma varem leidnud need polypuksid, siis ilmselt poleks siin mõelda midagi. Praegu proovin ilmselt esimese hooga need kummi omad asemele pressida sinna.
Tellitud suunatuled olid ka sobimatud, peab nendega siis mingeid uusi plaane tegema hakkama. Töiseks toimetamiseks kipub garaažis veel liiga külm olema, tüütu. Tahaks neid leitud vigasid siis vähehaaval kõrvaldama asuda.

Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2189
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 27, 2021 16:47

No jõudu!!!
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#9

L Jaan 30, 2021 20:10

Täna oli klassikaliselt üheksatuhande päev, kõik, mis lahti pidi tulema, oli kinni; mis kinni pidi jääma, jäi lahti. Lukusula unustasin ka autosse, sõitlesin ennast, et korduvalt plaanisin selle kaasa võtta. No ukerdasin siis kuidagi ikka parempoolsest uksest tuppa. Algul plaanitsesin auto kohapeal üles soojendada, et saab uksed kinni, selgus, et kütust on nii kriitiliselt vähe, et see mõte ei tööta. No mis seal ikka.

Pilt

Käivitub kole pikalt, olgu soe või külm. Ma polegi päris täpselt aru saanud, mis anduritest ja mis infot selleks külmkäivituseks tarvitatakse. Pöördeid hoiab külmalt üleval küll. Vahel on liikumahakkamine siis täiesti võimatu - pisemgi gaasipedaalivajutus tõmbab hinge täiesti kinni. Ja siis "ärkab", hakkab kihutama (nii palju, kui vabalthingav nüüd kihutab). Lisaks on selline tähelepanek, et süüdet keerates sõttivad pea kõik armatuuri tuled, väljaarvatud see "numbriline osa" kõige all. Selle display valgustumise eel käib kaitsmekarbis kuuldav klõps, ilma selleta ei käivitu.

Vaatan seda katuseluuki ja mõtlen, et kahjuks pole võrrelda millegagi - kui suur see originaal-luuk seal cm-des on? Minuomal on õige kaitsme all, äravoolud, polster, kõik on nagu kaunis. Ainult et - niisugust lülitit ei ole ma teistel mudelitel märganud. Ja esimene laelamp näib ka kui luugita versiooni oma.
Mis tingimustel see peeglilamp peaks elumärke näitama?

Tiirutasin täna niisama linnavahel, et mootor korralikult soojaks sõita. Kuidagi tundub, et fooritagant läheb ta siiski keskmisest ärksamini liikvele, olgugi, et ma ei ole miski kihutaja, vanus ka sealmaal, et ei viitsi kellegagi võidu sõita. Meeldiv asjaolu on see, et vaatamata pikale seismisele pole sillas mitte miski ära väsinud. Kõik kaikad on kikkis. Ülevaatusel praagiti kunagi üks rooliots välja, sellega on piirdunud. Originaalmõõdus rehv on ka positiivne üllataja, mugav on see sõit. Mu eelmised mudelid olid viis tolli suurema veljega, õhkvedrud ja kogu see tants. Ikka hakkas suure rattaga veidi raputama. Tonnine nii ei käitu. Rehvi hind on ka sellest kategooriast, mille hind teeb rõõmu. Ehk võiks see velg terve täiega veidi rohkem tiivaga tasa olla. 4x108 on selline mõtiskelu koht, Peugeoti ja Renaulti veljed on siiani leitutest ainsad, mis vastuvaidlemata sobiksid. Mõned mudelid veel, aga ET läheb enamasti viltu, või on CB sobimatu. Mulle väga igasugu jap-style veljed ei meeldi, häda kohe sellega.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#10

E Apr 05, 2021 19:39

Ilmad lasevad jälle garaažis veidi toimetada, sai siis seekord ropult õliseks kiskunud õlipumba ümbrust uute tihenditega kostitatud. Varustasin ennast enne alustamist siin foorumis leiduva teabega, netist liikuvaid pilte ja Haynesi piiblist tarkust lisaks.
Pilt, mis avanes, oli ootuspärasest erinev -- ei mingit vedrustopperit, mille kangutamise ma suureks tülinaks arvasin. Minu mudelil käis see kõik hoopis teisiti.

Pilt

Pilt

Õnneks Vikingist tellitud O-ring oli just see, mis sinna sobis. Adekvaatset pildimaterjali selle aasta autole just liiga palju ei leia.

Pilt

Pilt

Rihmaratta lahti saamine oli tõeline tegemine, endal tal auke sees ei ole, kusagilt ei saa eriti takistada seda mootori ringikäimist, hooratta hammasvööle sai õnneks niipalju ligi, et õnnestus sealt see pika jauramise järel.
Kui see logar korra juba alt ära oli, siis tundus mõistlik ka pikalt riiulis vedelenud ülemised mootorikinnituse puksid ära vahetada. Selleks otstarbeks oli vaja generaator veidi rippu lasta, ruumi seal millegi toimetamiseks just liiga palju ei ole. Ilmselt oleksin praegu silmapilgutamata polypuksid ostnud, mul olid need tavalised. No vahetatud said nad siiski, teist korda seda enam kodugaraažis teha ei viitsiks küll.

Pilt

Pilt

Silma jäi veel see, et ilmselt polnud see õlipumba ots ainuke koht, kust õli õue pääaseb. Ka kasti otsas ripub kogu selle õlise muda keskel rõõmus tilk. Siit siis ka veidi imelik tähelepanek - mõtlesin uurida, palju siis kastis seda õli veel alles on, seal on tasemeava, mille punni eest ära keerasin. Selle saatel tuli kastist korralik susin, nagu õllepurki oleksin avanud. Ma ei oleks eeldanud, et kastis (manuaal, mineraalõli) üleüldse miski tajutav surve peaks olema. Sellise surve olemasolu ei mõju minuarvates mistahes simmerlingile kuigi hästi.
Jäin mõtlema selle kasti õlimajanduse peale üleüldse - Haynesi raamatust saadud teadmisega panin sinna kunagi siduri töösilindrit vahetades mineraali. Raamat hoiatas, et mitte mingil juhul kasutada poolsünti. Miks, seda ei lisatud. Olgu, panin siis mineraali. Maailma foorumitest olen täheldanud, et paljud kasutavad aastakümneid täissünteetilist. Ja erinevaid lugusid sinnajuurde, et mismoodi seda õli siis vahetatakse. Minuomal all väljalaskmise punni ei ole, sealt saaks siis voolikutega seda õli väljutada. Ürgvanadest aegadest on mul küll meeles, et täissünt ei armastanud mingit kontakti mineraaliga. Ei tea, kuidas see suhe tänapäeval on, ilmne on see, et voolikuga seda kasti päris kuivaks ei saa. Olen lugenud, et on olemas täpne tehase instruktaaž, millele toetudes siis seda õli teise vastu vahetatakse. Seda dokumenti pole mul õnnestunud kusagilt leida.
entson
Postitusi: 407
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#11

E Apr 05, 2021 22:27

ilmselt oled juba kasti tuulutuse üle kontrollinud ? edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#12

E Apr 12, 2021 0:20

Tahtmine juba harva trehvatava mudeli tervislikku seisundit turgutada ei ole kadunud. Sedakorda siis suurem karbikeste kogum pidurinubinatega.
Kettad, klotsid, kolvid, liugurid, mansetid, tolmukaitsed, niplid ja mis seal remondikomplektides veel on.

Pilt

Vilets värk on selle pandeemia ja poodidega - paljusid asju tahaks ise letivahel valida ja käega katsuda, nii jäigi seekord suportite värv ostmata. Olemuselt ju võiks loogiliseks pidada nii pudinateks lõhkumise käigus ka sadulatele uus värvkate peale lasta. No olgu sellega, juba praegu on teada, et lahtilappamine pole sellega läbi.

Pilt

Paistiski esiotsa, et päev lõpeb rahuoleva tundega, et midagi kasulikku on siiski tehtud. Esimese silla vidinad edukalt küljes. Sinnajuurde mahtus ka veidi silmajäänud korrosiooni kõrvaldamist. Kohati pole see asi üldse hull. Üks viimaseid asju oli siis, mõistagi, pidurite õhutamine. Mis lõppes esimese parempoolse piduritoru allaandmisega. Hakkas verist vahtu välja ajama.
Hea oli asja juures see, et uue toru ja vooliku hankimine ei olnudki keeruline.
Järgmine päev algas siis tagumise silla piduritega. Et üks õhutamine lõpus, las siis see esimene toru ootab õhtuni. Niikuinii aimdub, et peab vist logari ka alt ära kiskuma, ülemäära mugav see paigutamine ja sokutamine ei tõota tulla.
Nagu sageli juhtub, ei saanud selle plaanist asja, vasakul tagumisel sadulal olid omad plaanid. Esiotsa ei saa midagi lahti, kõik ropult roostes. Siis midagi ikka saab ka. Kuni selleni, et nippel murdus sisse. Ropendamise saatel andis lõpuks ennast kätte, pidama siiski ei jäänud enam. Vaja ilmselt uus suport leida. Kõik muu sai kokku ja vahetatud, see õli läbinirisemine oli märgata enne õhutamist, mis - mõistagi - oli jälle viimane plaaniline osa tööst.

Vähemasti on kettad sirged ja ilma roosteta.

Pilt

Õlivahetuse aegu jäi mulle silma üks detail: juhe "õlipunni" küljes. Punn-andur näeb välja, nagu oskaks temperatuuri mõõta, miskit muud funktsiooni ei oskaks talle omistada. Ometi ei illumineeru mulle kusagil armatuuris õli temperatuur. On õli tase (mis mul vaatamata õli kogusele koguaeg veateatena põleb) ja õli rõhk, mis mul praegu üldse enam ei põle, ei süütega ega mootori tööga seda "kannu" näha ei ole. Rõhuandurit polegi oma silmaga veel näinud, ilmselt on kusagil sisselaske all, tulemüüri vastas. Vilguta seal lampi mispidi tahes, ilma asju eest kiskumata ei tuvasta.

Selline see pilt seal karteri all siis on:

Pilt

Rõhuanduris eeldasin midagi seesugust, kusagil peab see ju ometi olema.

Pilt

Tahtsin karteri ka alt ära võtta ja sisse kiigata, see paistab, et nõuab ka üksjagu ukerdamist. Vahel ajab marru, et need nõukogudeaegsed garaažid nii pisikesed on. Arvesse võttes, kui palju jupstükke seal mootoriruumis veel tähelepanu tahavad, oleks ilmselt mootori väljatõstmine täiesti põhjendatud. No ei mahu.
Praegu tundub, et käiguvahetuse hoovastiku ja vähemalt ühe veovõlli tihendid on ka õhtul.

entson kirjutas:
E Apr 05, 2021 22:27
ilmselt oled juba kasti tuulutuse üle kontrollinud ? edu.
Sellega on nüüd nii, et ma seal otse tuulutuse eesmärgil rajatud vidinat ei täheldagi. Automaatidel ilmselt on, sellel ei tea. Tal on küll õlivarras, mille kinnitus ju kuidagi hermeetiline ei ole, sestap oli selle rõhu olemasolu veelgi imelikum.
See õlivarras mingi tekstilise osaga ei hiilga, mingit min/max juttu seal peal ei ole. Alumises osas on veidi kitsam osa, nii paar sentimeetrit vast. Oletasin seda miinimumi ja maksimumi nivooks, ometi paistab, et see näitab üle maksi. Samas - tasemepunni august mingit purset ei toimu. Mõtisklused jätkuvad.
timutit
Postitusi: 598
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#13

E Apr 12, 2021 10:43

Õlivanni korgiks on kasutatud mingit andurit. Originaalis on seal polt.
Miks seal juhe taga on? See juhe on seal mingi isetegevus. Kas on midagi valesti tehtud. Või ainuke loogiline põhjus võiks olla isetehtud õli temperatuuri mõõtmine. Kuigi sealt ei saa kõige adekvaatsemat numbrit. Kuna tehasest seda ei tulnud , siis peaks salongis olema isepandud lisakell õlitemperatuuriga.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#14

L Apr 17, 2021 14:54

Õlivanni kork on ilmselgelt isetegevuslik, oletatavasti on seal siis salongis kusagil ka miski kell olnud, tänaseks selle jälgi enam näha ei ole. Ma ei pea seda näitu ka nii oluliseks, et hakkaksin seda süsteemi taastama.
Lihtne pidurite uuendamine kujunes päris pikaks jamaks, tagumisi torusid ja voolikuid ootan veel tellimusest, ülejäänud asi sai toimima.

Aku plusskaabel näitas starteri juurest väsimise märke ja isolatsioon pudenes tükkidena, selle vahetamine tundus igati mõistlik. See detail on ka aastate lõikes muutunud, minuomal oli kaks eraldi kaablikingadega karva, üks starterini ja teine sealt genekani. Uuem asi on üks jupp, see ei käi sisselaske all asuvasse kaablikarbikusse. Vana kaabli sealt kätte saamine on väga kitsastes oludes.

Pilt

Kodust garaaži minnes andis auto ise teada, et rehvivahetuse aeg on käes, üks rehv oli lihtsalt tühjaks vajunud. Saigi siis rohkem selline tilu-lilu päev, veljekapslite vanad embleemid uute vastu.

Pilt

Pilt

Mingi muu kolaga kunagi tellitud niplikatted ka külge, hobujõudude kasv oli meeletu.

Pilt

Vilgukoode pole siiani loendama suutnud hakata, aga check engine tuli tuletas meelde - kas on võimalik, et õhulugeja osaleb selles protsessis ja teeb midagi, mida ta tegema ei peaks - kindel ei saa enam olla, aga kunagi rohkem kui dekaad tagasi on see Anti juures vahetatud ja vist mitte päris selle mudeli oma (võimalik, et oli juttu, et Aero oma äkki?). Veidi tüse on ta ka voolikute jaoks. Sai see peale, mis tollel hetkel saada oli ja mootorituli annab sellest hetkest teada, et ta olemas on. Selline ta pildil on.

Pilt
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#15

K Mai 12, 2021 21:54

Vahepeal on uueks saanud summuti keskmine osa. Võrdlesin küll erinevate pakkujate varuosakoode (detailil endal siis erinevate koodidega ca 10 cm pikkuste erinevus), sai nagu paljude pakkujate "õige" koodiga. Ikka oli ootuspärane, et alla see bolt-on ei lähe - tripi kinnitused valedes kohtades. Keevitusel gaasi ka pole, kole käkerdus sai, aga alla ikka läks. Katalüsaatori kinnitusflants murdus ka puruks selle käigus, igav just ei hakanud. Vähemasti on sedaani suusaluugist kasu - ära mahtus see toru toomiseks pagasnikusse.

Pilt

Eks siis järgnev tegevus nägi välja umbes selline.

Pilt

Vahel on mõni selline päev, kus eriti midagi teha ei viitsi ja tundub mõni ülimalt lihtne asi, et teen selle ära. Näiteks numbrialus, enne oli number läbi pleki kruvudega stanges.
Ja ikka läheb tunde mingi lolli jamaga - karikatuuriks roostetanud kipsikruvid, stangesse miski enam kinni ei hakka, tüübleid polte ja kruve sokuta ja klapita, ikka saab mitu tundi lõpuks pisikese asja peale ära raisata.

Pilt

Lõpuks oli see numbrialus ees, ega väga silmaga nähtavat muutust küll kaasa ei toonud.

Pilt

Pudinaid on kogunud terve virn, mis enne ülevaatust külge ja alla/peale peaksid saama.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#16

T Juun 01, 2021 2:17

Täna viimaks mõned veakoodid autost välja kurnatud. Omapäised mõtisklused olid kuidagi sarnased, no number on number:

12223 fuel air mixture too lean vacuum leak ,oxygen sesor,air mass meter
12111 Learning fault in lambda(air fuel mixture adj) vacuum leak ,oxygen sensor,air mass meter
12241 injector faulty this code comes up a lot but is normally false(ignore)
12221 mass air sensor no signal mass air flow sensor

Küünlad ka vahetatud, nende väljanägemine oli pehmeltöelda kahvatu - üks suisa näotu. Nendega on sõidetud ehk 10 000km maksimum. Eks siis nüüd peab tuhnima hakkama, mis selle olukorra põhjustab.

Pilt

Pilt

Pilt

Igasugu muid huvitavaid asju jäi silma -- paremal kapoti all klaasialuse plastiku all vaakumpump, sellel üks ots justkui tühi, silmajärgi peaks seal vist voolik olema. Kohe tema kõrval salongiõhu filter, see on ilmselt vale element, õigesti ta kohal ei istu, õigupoolest on üldse keeruline aru saada, mismoodi see kinni peaks olema ja kuidas oma filtreerimistööd tegema.
Lisaks paugutab kaitsmeid tagurpidikäigu lüliti, see on minuomal "paksude jalgadega", neid peaks looduses veel kusagil eksisteerima, mis riigis, pole veel selge.

Pilt

Mootoripatju ja sillapukse vaatan jõudumööda, ilmselt saab käigukasti padi üks põnev väljakutse olema, seda ei saa kuigi lihtsalt kruustangide vahele ja lauapeale. Tegemist ja nuputamist justkui jagub.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13979
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

T Juun 01, 2021 8:40

MIna ilmselt alustaks nende koodidega alt üles... kui ikka õhulugejast midagi ei tule, siis ei suudeta ka segu õigeks keerata ja siis tulevad need muud koodid.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#18

T Juun 01, 2021 12:29

Cyber kirjutas:
T Juun 01, 2021 8:40
MIna ilmselt alustaks nende koodidega alt üles... kui ikka õhulugejast midagi ei tule, siis ei suudeta ka segu õigeks keerata ja siis tulevad need muud koodid.
Selle õhulugejaga on seal pikemat aega mingi kahtlane asi olnud -- keegi ju täpselt ei mäleta enam -- midagi sellist, et vist ei ole päris õige koodiga see asi seal küljes. Kas sai üldse mingi ajutise lahendusena omal ajal või midagi sinnapoole. On rohkem kui 10 aastat tagasi Anti juures Männikul veel ära vahetatud. Ja ilmselt sellest ajast ka CEL. Auto on ise 10 aastat garaažis seisnud, sestap ei tule kellelegi täpselt meelde, mis lugu selle juurde käis.
Ma koodi leidsin sellise 0 280 212 019, mis peaks seal justkui olema, peal on 0 280 213 012. Midagi see olemasolev ikkagi teeb, kui kaabel lahti tõmmata, siis sureb välja. Kui õigeid väärtusi sealt nüüd edastatakse, on hoopis teadmata.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#19

E Juun 07, 2021 22:29

Proovisin täna veidi uurida, miks see segu siis nii lahja on. Ja pöörded justkui kõrged. Vahel.
Esimese hooga tundus, et miski seal sisselaske kollektori juures nõrgal gaasi andmisel susiseb. Selgelt aru ei saanud, igaks juhuks siis voolikutele klambrid otsa, originaalis neid ei olegi.

Pilt

Nüüd tundus, et susin on justkui kogu aeg kohal. Voolikud väga närud ei olnud justkui, silmajärgi nagu terved.
Mõõtsin veel mõõdetavate komponentide tervist: gaasiklapiandur toimib, AIC toimib, kõik referentsväärtuste piires. Õhumassi lugeja näis ka elus, "hõõgub" nagu peab. ELCD vaakumi kinni hoidmine justkui stabiliseeris veidi pöördeid, ometi susin ennast sellest segada ei lasknud.

Targast raamatust leidsin pihustite kohta ka sellise teksti:
A second problem is old and cracked 0-rings. They allow unmeasured air to enter the engine. Since the air is unmeasured, additional fuel is not injected and the mixture is leaned. The LH control unit will usually adapt itself to this extra air, but a symptom of this problem is increased fuel consumption.

Justkui "kusagilt sealt" see visin ja susin tuleb, kas tõesti võib nii olulise susinaga õhk pihusti vahelt sisse pääseda? Eks need pihustid/tihendid on muidugi juba vanad, ilmselt võib seal kõike juhtuda. Mul pole ka aimu, kust neid o-ringe sinna saab ja kui keeruline see vahetamine on.
Ilmselt peaks O-2 anduri ka üle vaatama, 900 kohta on lugeda, et kapoti all on mõõtmiseks sobiv karv, tonnisel ma ei leidnud, vaja siis põhja alt.
Eks ma ukerdan edasi, ülevaatuseks vaja veel keret ka järele aidata, palju kola on juba kokku ka tassitud, mõni oluline tükk on veel puudu.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7471
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

T Juun 08, 2021 10:36

Kle aga kustuta need 100 aastat vanad koodid ära ja vaata, mis uuesti tuleb. Äkki läheb elu poole lihtsamaks?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabu
Postitusi: 800
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#21

T Juun 08, 2021 12:33

Lase piduripuhastust pihustite tihenditele,kohe näha, kas lekivad.Kõrged pöördede viitavad õhulekkele küll.Susinat tekitab ka karteri tuulutuse peenike voolik,sellepärast ongi tal isolatsioon peale tõmmatud.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#22

N Juun 10, 2021 11:14

ivomets kirjutas:
T Juun 08, 2021 10:36
Kle aga kustuta need 100 aastat vanad koodid ära ja vaata, mis uuesti tuleb. Äkki läheb elu poole lihtsamaks?
Selle tembu ma jõudsin ära proovida. Uuel lugemisel siis olid minu katsetused ka kõik näha, kust ma juhtmeid tagant ära tõmbasin ja mis siis ei toiminud. Koodid ja sisu jäi üldjoontes samaks.
saabu kirjutas:
T Juun 08, 2021 12:33
Lase piduripuhastust pihustite tihenditele,kohe näha, kas lekivad.Kõrged pöördede viitavad õhulekkele küll.Susinat tekitab ka karteri tuulutuse peenike voolik,sellepärast ongi tal isolatsioon peale tõmmatud.
Ka seda jõudsin proovida, justkui kusagilt see puhastaja ikkagi sisse ei saa, mingeid märke ei anna. Minuomal tegelikult mingit erilist isolatsiooni seal torude ümber ei ole.

Sõitma hakkas küll paremini peale nende klambrite paigaldust õhutorudele. Viletsale küttesegule viitavaid koode see ei seganud - ikka halb, ütleb.
Ainuke reaalselt miskil viisil mootori tööd muutnud asi oli ELCD klapi vooliku sulgemine. Proovisin siis selle vahelduseks punniga asendada, et mis ta teeb. Vahepeal pidin kolme vilkumise kustutamiseks aku otsa maas pidama, ei andnud enam koode muidu kätte, see muutis ilmselt kogu asjade käiku. Ent midagi siiski muutus: mootor tühikäigul veidi viskeb üles alla, pöördeid ei lase ka kohe korraga madalaks (hoiab veidi üle tuhande), aga CE tuli enam põlema ei ole läinud. Proovin täna veel veidi lihtsalt ringi sõita, näis siis, mis edasi. Tühikäigu pöörete kõikumine on üsna tuntav, auto ise praegu probleemi ei näe, tuled põlema ei hakka.
Praegu on mul see ELCD voolik lihtsalt lahti, katsun mõtiskleda, et mil viisil see süsteem nüüd üldse tühikäigu reguleerimises osaleb. Eile logarit alt ära võtma ei hakanud, mulle ei löö kohe pilti ette, milline see potsik seal koopas täpselt on ja mismoodi seda klappi seal peal kontrollida saab.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#23

L Juun 12, 2021 12:51

Tants vaakumi lekke ümber läheb edasi - ELCD klapp sai uuesti külge ühendatud, mootori tööle mõjus see hästi. Tühikäik on parem, veidi kõrge küll. Uuesti hakkas põlema ka check engine. Veakoodidest järeldub ikkagi lahja segu. Mõõtsin ära ka O2 anduri tegemised. Toimib. Ega oskagi väga midagi otseseks süüdlaseks pidada enam. Sisselaske kollektori tihend? Seda ei saa eriti igast otsast millegagi kontrolliks pihustada, vabalthingaval on pool kapotialust täis kollet. Vaakumivoolikud AIC klapi küljes äkki välja vahetada, neid pole ma küll väga leidnud poodides.

Putitasin elektriistmed ka ette, õnneks ühendamine on bolt-on, kaitse sisse ja toimib. Tagumine iste on veel leidmata, luukpära oma ei viitsi siiski sisse ehitama hakata. Paar pilti ka

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 43
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#24

L Juul 10, 2021 15:44

Otsustasin "veidi" kobrutava esitiiva ka jutule võtta -- kui hull see siis ikka olla saab, mõtlesin. Saab ikka küll, selgus.

Pilt

Ilmselt ülevaatusele siiski sellisega asja ei ole. Selgus ka, et CD jaoks sobivat tiiba niisama kusagilt võtta ei olegi. Ja esmapilgul on nad küll kõik sarnased, tegelikkuses erinevad teineteisest päris tublisti. Et just mahamädanenud tiivakaar on selle detaili kõige sagedasem viga, siis pole kasutatud "uue" leidmine ka miski lihtne lugu.
Viimaks ikka leidus, CS-i oma. Selgus ka, et täitetraadiga keevitamine on ikka saatanast. Mina sellega siiani sõbraks saanud ei ole. No mis seal ikka, eile oli juba aeg üsna hiline, otsustasin, et täna rohkem ei viitsi, krunt peale.

Pilt

Ülevaatuse jaoks hakkab nüüd enamvähem saama, seal tõusetub kahtlemata küsimus läbisõidu kohta -- see soliidselt väheneb. Ma pole täpselt sõrme peale saanud, millal neid numbreid vähemaks viskab, aga nii ta teeb. Oletan mingit seost hoo pealt resettimisega, peale seda on numbrid justkui segaseks läinud. Kui eelmine kord kiskus mõned tuhanded, siis sedakorda on kümnete arvestuses justkui samm tagasi tehtud. Ma ei saa siiani küll sotti, mis pull see on. Muidu justkui loeb läbitud maad korralikult.
Eks ma siis olen ülevaatajale see veider mees, kes 30 aastat vanal autol läbisõitu vähemaks kruvib. Tegelikkuses see läbisõit tal ilmselt omavanuse kohta nii metsik ei ole ka.
Vasta