Saab 9000 CSE, 1997, 2.3t 165kW, ottosmoke
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Tere
Mudelivahetus sai edukalt teostatud: 9-5 Aero rändas Soome ja 9000 rändas Türilt Tallinnasse.
Esmamulje on vinge. Vajab muidugi harjumist, kuna tunda on, et need kaks on ikka erineva ajastu masinad. 9-5 kokpitist tonnisesse oli üleminek nagu rekka rooli taha.
Auto ise on visuaalselt igati sile. Anniversary varustus. Ka tehnilise poole pealt hetkel on silma jäänud vaid see, et mootori temp näidik ei taha päris keskele tõusta, vaid jõlgub seal kolmandiku peal. Ja kütusenäidik varieerub kah u 5 liitri kaupa siia-sinna Masinat on softiga aidatud 170kW peale, edasi liigub täitsa mõnusalt. Automaatkast.
Hetkeplaan on temp näidiku asjaga tegeleda ning siis talv mööda saata.
Kevade saabudes juba saab mõelda lahedale ajastukohasele veljele ja vedrustusele. Ei saa ma ilma madalduse ja kauni laia veljeta.
Paar esmast pilti kah:
Mudelivahetus sai edukalt teostatud: 9-5 Aero rändas Soome ja 9000 rändas Türilt Tallinnasse.
Esmamulje on vinge. Vajab muidugi harjumist, kuna tunda on, et need kaks on ikka erineva ajastu masinad. 9-5 kokpitist tonnisesse oli üleminek nagu rekka rooli taha.
Auto ise on visuaalselt igati sile. Anniversary varustus. Ka tehnilise poole pealt hetkel on silma jäänud vaid see, et mootori temp näidik ei taha päris keskele tõusta, vaid jõlgub seal kolmandiku peal. Ja kütusenäidik varieerub kah u 5 liitri kaupa siia-sinna Masinat on softiga aidatud 170kW peale, edasi liigub täitsa mõnusalt. Automaatkast.
Hetkeplaan on temp näidiku asjaga tegeleda ning siis talv mööda saata.
Kevade saabudes juba saab mõelda lahedale ajastukohasele veljele ja vedrustusele. Ei saa ma ilma madalduse ja kauni laia veljeta.
Paar esmast pilti kah:
Viimati muutis ottosmoke, K Okt 18, 2023 17:12, muudetud 1 kord kokku.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 893
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
viewtopic.php?p=17033#p17033 Seal on temp-seieri hingeelu lahatud. Ehk siis seier "väsib" lihtsalt ajaga ära.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
Tonnised on ikka üle prahi! Kena masin!
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
Lesjöforsi vedru saaks suht kiirelt kätte. Kui huvi võin aidata välja ajada.
Lesjöforsi vedruga on see et tuleks kindlasti siis puksid vahele panna.
Endil on 2 puksi lausa per vedru + amort on keeratud kõige jäigema peale.
Siis sai paika selle, kui rahvas peal ei hõõru koobast ega ratas ei ole peidus koopas.
Ilus masin.
Lesjöforsi vedruga on see et tuleks kindlasti siis puksid vahele panna.
Endil on 2 puksi lausa per vedru + amort on keeratud kõige jäigema peale.
Siis sai paika selle, kui rahvas peal ei hõõru koobast ega ratas ei ole peidus koopas.
Ilus masin.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 80
- Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000/9-5/9-3
Kunagi oli otsituim Eibach, aga too neid enam ei tooda ja ka viimsed laojäägid on maamunalt kadunud. Aga Maptun, Abbott Racing, H&R, kindlasti veel mõned...
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Tänud soovituste eest! Hetkel aga hoopis nii, et sai tellitud selline variant:
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... _35mm.html
Ees -45mm ja taga -35mm. Eks saab siis näha, mis nad endast kujutavad. Aga enne kevadet ei hakka alla kruttima.
Koos vedrudega tellisin ka hallid suunad külgedele. Ning kui kellelgi peaks leiduma esivõresse "turbo" märki, võib pakkuda! Samuti korralikke Saabi embleeme nii ette kui taha.
Muidu üldiselt hakkab masin vaikselt nö omaks saama. Nipet-näpet ikka leidub asju mida timmida, aga üldiselt kena ja korralik ning saab edukalt igapäevasõidud tehtud. Natuke isegi kahju temaga talvele vastu minna. Aga usun, et see ka viimane talv, mida see masin näeb. Järgmine aasta juba hoiustab kuskil.
Üks harjumatu asi on see, et salong ei hoia sooja üldse. Pargin sooja auto poeskäigu ajaks ära ja tagasitulles on salongis jälle külm. Kas see ongi tonnise eripära või pigem paneb soe plehku kuskilt väsinud tihendite vahelt?
Ning katsetasin kollaseid udukaid - see on vist suht love/hate teema, aga minu arust sobib päris hästi.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... _35mm.html
Ees -45mm ja taga -35mm. Eks saab siis näha, mis nad endast kujutavad. Aga enne kevadet ei hakka alla kruttima.
Koos vedrudega tellisin ka hallid suunad külgedele. Ning kui kellelgi peaks leiduma esivõresse "turbo" märki, võib pakkuda! Samuti korralikke Saabi embleeme nii ette kui taha.
Muidu üldiselt hakkab masin vaikselt nö omaks saama. Nipet-näpet ikka leidub asju mida timmida, aga üldiselt kena ja korralik ning saab edukalt igapäevasõidud tehtud. Natuke isegi kahju temaga talvele vastu minna. Aga usun, et see ka viimane talv, mida see masin näeb. Järgmine aasta juba hoiustab kuskil.
Üks harjumatu asi on see, et salong ei hoia sooja üldse. Pargin sooja auto poeskäigu ajaks ära ja tagasitulles on salongis jälle külm. Kas see ongi tonnise eripära või pigem paneb soe plehku kuskilt väsinud tihendite vahelt?
Ning katsetasin kollaseid udukaid - see on vist suht love/hate teema, aga minu arust sobib päris hästi.
Kollased udukad sobivad! Turbo märgi iluvõrele saad tellida siit: https://saabicons.com/
Talvele vastu minnes tasuks esitiibadele roostetõrje teha, tiivakaare liist maha ja siis ainetega kokku mökerdada, logari alt sama teema. Tonnine kannatab talve hästi kui korrosioonitõrje hästi tehtud. Ukseluku mehhanismid võivad jukerdada külmade ilmadega. Korduvalt olen pidanud tagumist ust turvavööga kinni siduma
Talvele vastu minnes tasuks esitiibadele roostetõrje teha, tiivakaare liist maha ja siis ainetega kokku mökerdada, logari alt sama teema. Tonnine kannatab talve hästi kui korrosioonitõrje hästi tehtud. Ukseluku mehhanismid võivad jukerdada külmade ilmadega. Korduvalt olen pidanud tagumist ust turvavööga kinni siduma
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Vahepeal sai auto omale olulisi uuendusi, nimelt "turbo" märgi (+20kW) ja hallid suunakad külgedele (+5kW).
Hea uudis on ka see, et veljed jõudsid kohale. Halb uudis on see, et tulid valet värvi ja vale auguvalemiga veljed. Tuli välja, et tarnijal oli veebipoes toote kohta vale info üleval ja õige valemiga neid velgi polegi olemas. Õnneks olen juba alternatiivi välja vaadanud ja jääb oodata vaid raha tagastust.
Ja loodan et uued veljed (ja kevad) tulevad kiiresti, sest praegu see vaatepilt on ikka üsna mannetu:
Hea uudis on ka see, et veljed jõudsid kohale. Halb uudis on see, et tulid valet värvi ja vale auguvalemiga veljed. Tuli välja, et tarnijal oli veebipoes toote kohta vale info üleval ja õige valemiga neid velgi polegi olemas. Õnneks olen juba alternatiivi välja vaadanud ja jääb oodata vaid raha tagastust.
Ja loodan et uued veljed (ja kevad) tulevad kiiresti, sest praegu see vaatepilt on ikka üsna mannetu:
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Hiljuti sai kuskilt tagumise püti kandist metall otsa ja hakkas kostuma võimsat plärinat.
Selle parandamiseks läks alla 3-tolline JT cat-back, roostevaba. Minu üllatuseks on väga vaoshoitud häälega. Vaadates YouTube videosid jäi mulje, et tegu on rohkem pläriseva süsteemiga. Aga mulle see pigem madal jorin sobibki paremini.
Ka see ost sai tehtud KL-Racingust:
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/3- ... fritt.html
Selle parandamiseks läks alla 3-tolline JT cat-back, roostevaba. Minu üllatuseks on väga vaoshoitud häälega. Vaadates YouTube videosid jäi mulje, et tegu on rohkem pläriseva süsteemiga. Aga mulle see pigem madal jorin sobibki paremini.
Ka see ost sai tehtud KL-Racingust:
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/3- ... fritt.html
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Üks vahva uudis ja üks mitte nii vahva uudis.
Alustame mitte-vahvast, nimelt on tekkinud mootorisse mingi tiks, mis seni on ilmnenud ainult sooja mootoriga. Korra isegi sooja auto kõrval kuulatades tundus, et jäi mõneks ajaks vait, ja siis ilmus taas. Eriti selgelt kostub see kinnise kapotiga. Lahtise kapotiga on üsna raske seda heli eristada, vähemalt minu amatöörikõrvale. Tuleb kõrvalistujapoolsest otsast. Lasen üle vaadata.
Aga minu jaoks hulka vahvam teema on see, et lõpuks õiged veljed käes.
Alustame mitte-vahvast, nimelt on tekkinud mootorisse mingi tiks, mis seni on ilmnenud ainult sooja mootoriga. Korra isegi sooja auto kõrval kuulatades tundus, et jäi mõneks ajaks vait, ja siis ilmus taas. Eriti selgelt kostub see kinnise kapotiga. Lahtise kapotiga on üsna raske seda heli eristada, vähemalt minu amatöörikõrvale. Tuleb kõrvalistujapoolsest otsast. Lasen üle vaadata.
Aga minu jaoks hulka vahvam teema on see, et lõpuks õiged veljed käes.
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Ma ei tea kas sellel masinal on too tükk samas kohas aga seda "tiksu" teeb näiteks minu 9-5-l EVAP purge valve e paagituulutuse solenoid.ottosmoke kirjutas: ↑K Veebr 03, 2021 14:26Üks vahva uudis ja üks mitte nii vahva uudis.
Alustame mitte-vahvast, nimelt on tekkinud mootorisse mingi tiks, mis seni on ilmnenud ainult sooja mootoriga. Korra isegi sooja auto kõrval kuulatades tundus, et jäi mõneks ajaks vait, ja siis ilmus taas. Eriti selgelt kostub see kinnise kapotiga. Lahtise kapotiga on üsna raske seda heli eristada, vähemalt minu amatöörikõrvale. Tuleb kõrvalistujapoolsest otsast. Lasen üle vaadata.
Aga minu jaoks hulka vahvam teema on see, et lõpuks õiged veljed käes.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Tänud vihje eest. Homme valges otsin selle klapi üles. Väljamaa foorumist leidsin asjakohase postituse, käis küll vist NG900 kohta, aga väga täpne kirjeldus minu olukorrale:
The purge valve is only in use when the engine is warmed up, it takes about 5-10 minutes of driving before the engine is warmed up enough. The purge valve cycles at a constant rate, about 4x per second, independent of the engine rpm, while driving or at idle. The clicking can be heard clearly if you put your ear against the right-hand-side fender, just above the wheel, and sometimes inside the car, coming from behind the glove compartment. With the hood open, engine sounds may drown out the clicking.
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Seesama jah, ma alul mõtlesin, et kõva miinusega on hüdrotõukurid hommikul kuival. Samas varem pole seda häält mul teinud. Normaalne see ei ole, sest see on ikka päris vali heli ja varem 3a jooksul pole seda kuulnud.ottosmoke kirjutas: ↑K Veebr 03, 2021 19:00Tänud vihje eest. Homme valges otsin selle klapi üles. Väljamaa foorumist leidsin asjakohase postituse, käis küll vist NG900 kohta, aga väga täpne kirjeldus minu olukorrale:
The purge valve is only in use when the engine is warmed up, it takes about 5-10 minutes of driving before the engine is warmed up enough. The purge valve cycles at a constant rate, about 4x per second, independent of the engine rpm, while driving or at idle. The clicking can be heard clearly if you put your ear against the right-hand-side fender, just above the wheel, and sometimes inside the car, coming from behind the glove compartment. With the hood open, engine sounds may drown out the clicking.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Täna sai tehtud õlivahetus ja asendatud mõningaid pudinaid veermikus koos sillaregulliga. Töid teostas AAP Auto.
Auto kätte saadud, tekkis spontaanne mõte käia kohe ka ülevaatusel ära. Pool tundi hiljem väljus tonnine ÜV-lt puhta lehega
Vahepeal sai veel hangitud uutele velgedele rehvid, velgede tsentreerimisrõngad peaks ka peagi jõudma. Samuti kapslitele Saab Scania kleepsud. Järgmine samm on selgitada täpsemalt välja kuidas uued rattad alla istuvad ning kas ja kui pakse flantse vaja läheb. Seejärel madaldusvedrud ka külge kruttida ja võib suvele vastu minna.
Auto kätte saadud, tekkis spontaanne mõte käia kohe ka ülevaatusel ära. Pool tundi hiljem väljus tonnine ÜV-lt puhta lehega
Vahepeal sai veel hangitud uutele velgedele rehvid, velgede tsentreerimisrõngad peaks ka peagi jõudma. Samuti kapslitele Saab Scania kleepsud. Järgmine samm on selgitada täpsemalt välja kuidas uued rattad alla istuvad ning kas ja kui pakse flantse vaja läheb. Seejärel madaldusvedrud ka külge kruttida ja võib suvele vastu minna.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Sai veljed alla. Flantsid ja kapslid saab vast järgmine nädal külge. Taga läks hetkel ilma flantsita ikka väga napikaks, aga kerge sättimisega sai niimoodi paika, et saab veereda kuni flantsid kätte saab Kapsli kleepsud tellisin ebay-st ja kvaliteet üllatas vägagi positiivselt.
Veljed 17x8,5 ET30, rehv Kormoran UHP 225/45. Püüab madaldusvedrud ka üsna pea ära paigaldada. Siis peaks päris hea saama. Ja summutit natuke ülespoole sättima, et ei ripuks nii all.
Veljed 17x8,5 ET30, rehv Kormoran UHP 225/45. Püüab madaldusvedrud ka üsna pea ära paigaldada. Siis peaks päris hea saama. Ja summutit natuke ülespoole sättima, et ei ripuks nii all.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Saaga jätkub. Nüüd siis kõik senised 4 Saabi oma laksud kätte saanud. Esimene 9-5 kohtus kitsega 90km/h. Teine 9-5, Aero, sõideti Tatari tänaval mahakandmisele. Eelmisel 9-5 Aerol sõideti tagatiib katki, õnneks oli aus inimene ja jättis kontaktinfo. Ja täna siis Roccas poes ollas helistas "Hädaabinumber" ja paluti parklasse minna. No ei ole meeldiv kõne mida vastu võtta. Eriti kui sai auto veel meelega keset laia lagedat platsi pargitud.
Vähemalt ka seekord oli tegu mõistliku inimesega, kes oskas lugu pidada omaniku jaoks tähtsast masinast ja saime jutule. Kahju pole suur, aga siiski üleliigne vaev ees ootamas, ja seda enam et tegu ainsa igapäevamasinaga.
Vähemalt ka seekord oli tegu mõistliku inimesega, kes oskas lugu pidada omaniku jaoks tähtsast masinast ja saime jutule. Kahju pole suur, aga siiski üleliigne vaev ees ootamas, ja seda enam et tegu ainsa igapäevamasinaga.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Madaldus all. Eest võiks tiba veel alla vajuda rohkem. Lisaks üks uus piduritule pirn ja parem esimene šarniir.
Ei ole head ilma halvata, ehk nüüd on tekkinud kiirendusel puterdus. Just möödasõidu kiirusel kiirendamisel, on mõned korrad teinud kergemat sorti puterdust ja ühe korra ka kõvema paugu nagu oleks fuel cut. Taas uus ülesanne
Ei ole head ilma halvata, ehk nüüd on tekkinud kiirendusel puterdus. Just möödasõidu kiirusel kiirendamisel, on mõned korrad teinud kergemat sorti puterdust ja ühe korra ka kõvema paugu nagu oleks fuel cut. Taas uus ülesanne