Saab 9000CD 2.3 1991 110kW, tonnine

Vasta
tonnine
Postitusi: 14
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#1

P Jaan 24, 2021 20:43

Mõtlesin siis teha sellest autost teema, et oleks võimalik endal jälgida ja ei peaks erinevaid küsimusi ülemäära paljudesse kohtadesse kirjutama hakkama.
Autot kasutan juba mitu aastat, venna oma on see olnud pea 20 aastat. 10 nendest ligikaudu on see garaažis seisnud.
Peale elule äratamist on mingeid asju olnud vaja veidi järele aidata, siduri silindrid, pidurid siit ja sealt, salongist natuke, nagu ikka.
Panen paar pilti ka, mingeid kaanefotosid siin hämaras ei saanud küll.

https://ibb.co/SJtdQ9K

https://ibb.co/PzCX8fg

Mõni asi on sellele mudelile veidi raskemini leitav kui luukpärale, muuhulgas ka teave. Selle auto puhul näiteks pole mul täit selgust, mis puudutab katuseluuki: kas selline lüliti on laes tavaline nähtus või mingi retrofit? Kui keeruline oleks plekist luugi asendamine klaasist luugiga?

https://ibb.co/wcB5G5J

Üldises plaanis on see sõiduk küllalt hästi ajale vastu pidanud, garaažis seismise aeg ilmselt mängib siin oma osa. Olgugi, et peale liiklusesse tagasipöördumist on ühele tiivale roosteuss kõvasti külge karanud. See oli ka eraldiseisvalt värvitud kunagi. Ülejäänud kere paistab üsna kõva veel.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1054
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

P Jaan 24, 2021 23:09

See pole originaal katuseluuk. Ilus tonnine, alati tore kui vanemaid tonniseid foorumisse juurde tuleb!
tonnine
Postitusi: 14
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#3

E Jaan 25, 2021 0:51

Olemuselt on see väga hästi pandud luuk, polster on all ka sama kui laepolster. Ma plaanitsen selle lae soojemate ilmadega ette võtta ja uuesti katta. Eks selle lae eemaldamise järel ole näha, mis see luuk seal kujutab endast. Kuivõrd auto on vabalthingav, siis mul mingeid jõu suurendamise kavatsusi sellega olnud pole.
Paistab üldse veidi "üleminekumudel" olema, toodeti neid üsna lühikest aega 89 - 92, Haynesi "piibel" ka ei kirjelda teda alati. Sageli pole varuosakauplejatel niisugust mudelit olemaski. Ka eestikeelsed allikad annavad vahel mõtlemisainet:
"Aasta 1991
Välimuselt muutusid kõik 1991 aasta 9000 CD mudelid. Esiosa sai väikese kalde ja tuled suurema pinna. Mugavuse ja turvalisuse huvides lisati kõigile 9000le külgjõu tugevdatud kaitsed ja elektrostaatilised salongi õhufiltrid." (Saabnet)

Misasi seal siis kalde ja suurema pinnaga on, silm ei seleta.
Ühe esitule vahetasin ka hiljuti välja, oli katkise korpuse tõttu päris kole seest, reflektorit polnud ollagi. Rool sai ka teine külge, esiotsa oli seal pisem sportrool. Seda kuhugi passi märgitud ei olnud, siiski ei pandud mulle ülevaatusel seda pahaks. Vilets oli sõita, kuivõrd pisem rool jäi täpselt spidomeetri ülemise osa ette ja aimugi ei olnud pead väänamata, kui kiiresti sa sõidad.
Praegu on murettegev veel suunatulede seisund, üks esimene on praoga ja üks tagumine. Esimesed ma juba hankisin, tagumisega on ka ilmselt nii, et tuleks vahetada mõlemad korraga. Enamasti on nad võrdselt pleekinud, ühe vahetamine jääb väga märgata. Sellega seoses mõtlengi, et kui panna veidi uuema tuled, millel luugi peal ka üks osa on. Et millisel määral seda luuki ringi peaks tegema? Ilmselt mitte just väga, eriliselt täpselt pildimaterjali ma selle kohta ei leia.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1054
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

E Jaan 25, 2021 1:11

Cd on alati olnud kaldu ninaga, 91a muudatuse kohta mõeldakse, et cc sai lapiku nina asemel nüüd törts kaldu tuled nagu 89a tulnud cdl .
Tagatuledega soovitan katsetada poleerimist(vajadusel ka vesilihv) soovi korral võid ühendust võtta ja saan sellega aidata. Sõbra cd tuled sai niimoodi heaks.
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 629
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#5

E Jaan 25, 2021 9:41

Tonnise 3 esiosa.
Pilt
Pilt
Pilt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
tonnine
Postitusi: 14
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#6

T Jaan 26, 2021 11:17

Kahtlustan, et tulede poleerimisest jääb siin veidi väheks, praod sees ja tagumises tules vesi ka.
Selle kaldus nina all mind intrigeeris just see osa: Välimuselt muutusid kõik 1991 aasta 9000 CD mudelid.
Esimesed suunatuled ma tellisin autodocist, seal oli kaunis segane see protsess. Lisaks paistab seal kogu aeg mingi "soodukas" olema, mida ei tohtivat maha magada. No näis.

Hakkasin mõtlema ühe teooria peale, kuivõrd tonnise poldivalemiga velgede valik on üsna ahtake. Maailmas on kasutatud nii flantse kui rummu puurimist, mis iseenesest annab märku, et mõne teise Saabi mudeli omaga viimaseid vahetada ei saa. Turgatas pähe, et kuivõrd näiteks Lancia velg on viie poldiga, kas see võiks kuhugi viia? Netist ma ei ole silmanud, et seda oleks tehtud.
Velgi on igaljuhul pandud ka üsna rajusid.

Pilt

Kui nüüd kevad natuke saabuma hakkab, siis saan ma mingeid tegevusi garaaži juures jälle ette võtma hakata, see viib mind järgmise küsimuseni, et alles paari aasta eest oli "hobikeevitajate" leeris suur segadus nende gaasiballoonidega - vanasid ei täideta ja uued enamuses rendikad. Oli siiski mingeid kohti, kus veel "oma taarasse" näiteks CO2 sai. Ostsin hiljuti lihtsa kasutatud traatkeevituse, paus on endal just parasjagu nii pikk, et ma ei teagi viimaseid arenguid, kas ma sinna pudelisse nüüd gaasi ka saan kusagilt veel.
tonnine
Postitusi: 14
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#7

T Jaan 26, 2021 21:33

Kehv päev kukkus välja -- väline vaatlus tonnise kerel näitab, et rooste on rohkem kallale saanud kui see mulle meeldiks. Stangesid pole veel eemaldada jõudnud, tagumised tiivad on kindlasti pihta saanud. Ustel on näha, ka esimese klaasi alune on märg. Ebameeldiv lugu, tööd on oodatust rohkem.
Võtsin plaani ka enne õlivahetust väntvõlli simmerling ära vahetada, sealne õlirõnga o-tihend tundub keerukas asi saada olema. Otsingud jätkuvad.
Kriitilisel pilgul vaatasin ka teist mootori külge, seal on ka tuvastatav mõningane õlileke, päris täpselt aru ei saagi, mis see lekib. Klapikambrikaas on esimene kahtlusalune.
Mootori ülemine kinnitus on ka kapsaks kulunud puksidega, need on küll juba uued ootel. Vaatlesin seal nii ja naa seda, ilmselt tuleb ikka genekas maha võtta, nuputa kuidas tahad. Oleksin ma varem leidnud need polypuksid, siis ilmselt poleks siin mõelda midagi. Praegu proovin ilmselt esimese hooga need kummi omad asemele pressida sinna.
Tellitud suunatuled olid ka sobimatud, peab nendega siis mingeid uusi plaane tegema hakkama. Töiseks toimetamiseks kipub garaažis veel liiga külm olema, tüütu. Tahaks neid leitud vigasid siis vähehaaval kõrvaldama asuda.

Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2186
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 27, 2021 16:47

No jõudu!!!
tonnine
Postitusi: 14
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#9

L Jaan 30, 2021 20:10

Täna oli klassikaliselt üheksatuhande päev, kõik, mis lahti pidi tulema, oli kinni; mis kinni pidi jääma, jäi lahti. Lukusula unustasin ka autosse, sõitlesin ennast, et korduvalt plaanisin selle kaasa võtta. No ukerdasin siis kuidagi ikka parempoolsest uksest tuppa. Algul plaanitsesin auto kohapeal üles soojendada, et saab uksed kinni, selgus, et kütust on nii kriitiliselt vähe, et see mõte ei tööta. No mis seal ikka.

Pilt

Käivitub kole pikalt, olgu soe või külm. Ma polegi päris täpselt aru saanud, mis anduritest ja mis infot selleks külmkäivituseks tarvitatakse. Pöördeid hoiab külmalt üleval küll. Vahel on liikumahakkamine siis täiesti võimatu - pisemgi gaasipedaalivajutus tõmbab hinge täiesti kinni. Ja siis "ärkab", hakkab kihutama (nii palju, kui vabalthingav nüüd kihutab). Lisaks on selline tähelepanek, et süüdet keerates sõttivad pea kõik armatuuri tuled, väljaarvatud see "numbriline osa" kõige all. Selle display valgustumise eel käib kaitsmekarbis kuuldav klõps, ilma selleta ei käivitu.

Vaatan seda katuseluuki ja mõtlen, et kahjuks pole võrrelda millegagi - kui suur see originaal-luuk seal cm-des on? Minuomal on õige kaitsme all, äravoolud, polster, kõik on nagu kaunis. Ainult et - niisugust lülitit ei ole ma teistel mudelitel märganud. Ja esimene laelamp näib ka kui luugita versiooni oma.
Mis tingimustel see peeglilamp peaks elumärke näitama?

Tiirutasin täna niisama linnavahel, et mootor korralikult soojaks sõita. Kuidagi tundub, et fooritagant läheb ta siiski keskmisest ärksamini liikvele, olgugi, et ma ei ole miski kihutaja, vanus ka sealmaal, et ei viitsi kellegagi võidu sõita. Meeldiv asjaolu on see, et vaatamata pikale seismisele pole sillas mitte miski ära väsinud. Kõik kaikad on kikkis. Ülevaatusel praagiti kunagi üks rooliots välja, sellega on piirdunud. Originaalmõõdus rehv on ka positiivne üllataja, mugav on see sõit. Mu eelmised mudelid olid viis tolli suurema veljega, õhkvedrud ja kogu see tants. Ikka hakkas suure rattaga veidi raputama. Tonnine nii ei käitu. Rehvi hind on ka sellest kategooriast, mille hind teeb rõõmu. Ehk võiks see velg terve täiega veidi rohkem tiivaga tasa olla. 4x108 on selline mõtiskelu koht, Peugeoti ja Renaulti veljed on siiani leitutest ainsad, mis vastuvaidlemata sobiksid. Mõned mudelid veel, aga ET läheb enamasti viltu, või on CB sobimatu. Mulle väga igasugu jap-style veljed ei meeldi, häda kohe sellega.
Vasta