Saab 9-3 1998a. kliima
Kindalaeka taga on üks salongiventilaatori relee/reostaat vms jubin, mis mõningatel juhtudel on otsad andnud. Teine variant on, et salongiventilaatoril harjad ära kulunud. Aga esialgu võid proovida, mis kliimaseade ise asjast arvab: Off + Auto nuppu korraga all hoides mõned sekundid peaks kliimaseade enda testima ja kalibreerima hakkama. Ekraanil näitab siis lõpuks mingit veakoodi ehk.
55581286
mul oli sama jama, koori kojamehed lahti, nende alt kate maha ja lõpuks jõuad salongiventika mootorini. mul oli selle juhe halvasti sees. see pistik on mingi idiootse inseneri töö tulemus ja lõouks oli ennast sealt välja logistanud. tagasi korralikult kinni ja kõik toimib.
-
- Postitusi: 336
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast
Mul on kah nüüd mõistus otsas, mis võiks kliimaseadmel viga olla: nimelt on see võimeline salongi jahutama vaid umbes 15-20 minuti jooksul, peale seda ei saa enam mingi nipiga sealt külma õhku tulema.
Kaks päeva tagasi käis auto Carringus, kus lisati freooni juurde (450 grammi, kui arvet lugeda) ja 15 grammi konditsioneeri õli; lekkeid ei tuvastatud. See aga ei kõrvaldanud seda jahutamisprobleemi...
Salongiandur peaks korras olema, sest ka LOW asendis ei tule külma, kliimaseadme radika ribid umbes ei ole (paar putukat väljaarvata), kalibreerimine tulemust ei anna ja veakoode on ümmargune null, kompressor töötab, sest külma ju vähemalt alguses tuleb ja kui ECON nuppu klõpsida on ka näha ja kuulda, et hetkeks mootori pöörded kukuvad...
Kas tõesti võib viga peituda seespool süsteemi torustikku? Sellisel juhul oli see Carringus käik ju mõttetu, kuna lahtivõtmisega läheb freoon jälle kaotsi...
Kaks päeva tagasi käis auto Carringus, kus lisati freooni juurde (450 grammi, kui arvet lugeda) ja 15 grammi konditsioneeri õli; lekkeid ei tuvastatud. See aga ei kõrvaldanud seda jahutamisprobleemi...
Salongiandur peaks korras olema, sest ka LOW asendis ei tule külma, kliimaseadme radika ribid umbes ei ole (paar putukat väljaarvata), kalibreerimine tulemust ei anna ja veakoode on ümmargune null, kompressor töötab, sest külma ju vähemalt alguses tuleb ja kui ECON nuppu klõpsida on ka näha ja kuulda, et hetkeks mootori pöörded kukuvad...
Kas tõesti võib viga peituda seespool süsteemi torustikku? Sellisel juhul oli see Carringus käik ju mõttetu, kuna lahtivõtmisega läheb freoon jälle kaotsi...
-
- Postitusi: 336
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast
Selline küsimus ka veel, et kas NG9-3 kliimaseadet resettida on võimalik?
Manuaalist lugesin välja, et endaprogrammeeritud seadeid saab küll tühistada, aga kas ka selline asi kui tehaseseadete taastamine on võimalik?
Manuaalist lugesin välja, et endaprogrammeeritud seadeid saab küll tühistada, aga kas ka selline asi kui tehaseseadete taastamine on võimalik?
Loomulikult on.Loe manuaali.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 336
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast
Selline isevärki tähelepanek - kliima ei taha jahutada ja huvitaval kombel on asi selline, et mida kuumem ja päeikesepaistelisem päev, seda vaevalisemalt teda tööle meelitada tuleb... Aga ükspäev, kui sai päripäikest sõidetud, siis tundus, et probleeme justkui pole. Järgmisel päeval katsin päikeseanduri kinni, et taastada olukorda, kui päikest justkui poleks ja kliima töötas jällegi tõrgeteta!
Enda mõistusega mõeldes oleks selline asi ikka ilmvõimatu, et päikeseandur päikeselisel päeval ei lase kompressoril tööle hakata, aga äkki on kellelgi veel sarnaseid tähelepanekuid?
Nüüd on pikem Riiga ja tagasi sõit ees, vaatan, kas päikeseanduri pudelikorgiga katmine ka pikema sõidu puhul efekti annab.
Enda mõistusega mõeldes oleks selline asi ikka ilmvõimatu, et päikeseandur päikeselisel päeval ei lase kompressoril tööle hakata, aga äkki on kellelgi veel sarnaseid tähelepanekuid?
Nüüd on pikem Riiga ja tagasi sõit ees, vaatan, kas päikeseanduri pudelikorgiga katmine ka pikema sõidu puhul efekti annab.
-
- Postitusi: 336
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast
Algselt postitas: kroom
Mul on kah nüüd mõistus otsas, mis võiks kliimaseadmel viga olla: nimelt on see võimeline salongi jahutama vaid umbes 15-20 minuti jooksul, peale seda ei saa enam mingi nipiga sealt külma õhku tulema.
Kaks päeva tagasi käis auto Carringus, kus lisati freooni juurde (450 grammi, kui arvet lugeda) ja 15 grammi konditsioneeri õli; lekkeid ei tuvastatud. See aga ei kõrvaldanud seda jahutamisprobleemi...
Salongiandur peaks korras olema, sest ka LOW asendis ei tule külma, kliimaseadme radika ribid umbes ei ole (paar putukat väljaarvata), kalibreerimine tulemust ei anna ja veakoode on ümmargune null, kompressor töötab, sest külma ju vähemalt alguses tuleb ja kui ECON nuppu klõpsida on ka näha ja kuulda, et hetkeks mootori pöörded kukuvad...
Kas tõesti võib viga peituda seespool süsteemi torustikku? Sellisel juhul oli see Carringus käik ju mõttetu, kuna lahtivõtmisega läheb freoon jälle kaotsi...
Hakkasin jälle selle sama probleemi jälgi ajama, et miks ikkagi selline imelik asi kogu aeg juhtub ja Tartu Tiigi tänava konditsioneeride remondiga tegelev firma ütles mulle peale probleemi seletamist umbes nii: "Aaa... Saab... viga võib suure tõenäosusega olla kliimaploki elektroonikas, meie elektroonikaga ei tegele." Praegu kirun ennast, et kevadel Audaceris käies ei olnud meeles kliimaseadet mainida - käisingi ma ju seal just nimelt sellepärast, et lasta spetsidel hooldus teha ja spetsiifilistele Saabiküsimustele vastus saada (nagu kuidas mootoriketi hääl on ja kuidas turbo end üleval peab jne...).
Ühesõnaga, kas kliimaseadme elektroonika korrasoleku kontroll tähendab diagnostikaaja kinni panemist ja kas elektroonika viga võib üldse kliima sellist, katkendlikku töötamist põhjustada?
Üldiselt lõppesid Saabidel kliimaelektroonika probleemid 1994 aastal,kui tonnisele tuli uus kliimamoodul.Seega elektroonikavead on suht haruldased(kuid mitte võimatud).
Vea kirjeldus viitaks nagu:kas "hõredaks" kulunud kompressori kolvigrupile,või näiteks mõne rõhulüliti veale.
Vea kirjeldus viitaks nagu:kas "hõredaks" kulunud kompressori kolvigrupile,või näiteks mõne rõhulüliti veale.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 336
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast
Algselt postitas: Trionic
Üldiselt lõppesid Saabidel kliimaelektroonika probleemid 1994 aastal,kui tonnisele tuli uus kliimamoodul.Seega elektroonikavead on suht haruldased(kuid mitte võimatud).
Vea kirjeldus viitaks nagu:kas "hõredaks" kulunud kompressori kolvigrupile,või näiteks mõne rõhulüliti veale.
Tundub, et just nii oli/ongi... Oli selles mõttes, et üks rõhuandur oli tõepoolest katki; on aga selles mõttes, et kliima töö siiski ei muutunud paremaks ja kahtlus langes ka kompressori väsinud tootlikkusele.
Ehk siis uut vana kompressorit otsima, päris uue hind võtab ikka mõtlema.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 948
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
ma kohe jätkan uue murega
Kuna külma ei puhunud, siis sai mindud kontrolli ning seal tuvastati, et kliima pumbale ei tule voolu peale. Neil kahjuks ka ühtegi pädevamat elektroonikut seal ei olnud, peale selle, et tuvastada, et kaitsmed on terved.
On ehk soovitusi milles võiks viga peituda (katkised juhtmed?) ja kust tuleks hakata ise viga otsima.
Murelapseks hetkel 9-3 99' 113kw
Kuna külma ei puhunud, siis sai mindud kontrolli ning seal tuvastati, et kliima pumbale ei tule voolu peale. Neil kahjuks ka ühtegi pädevamat elektroonikut seal ei olnud, peale selle, et tuvastada, et kaitsmed on terved.
On ehk soovitusi milles võiks viga peituda (katkised juhtmed?) ja kust tuleks hakata ise viga otsima.
Murelapseks hetkel 9-3 99' 113kw
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
-
- Postitusi: 336
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast
Postitasin enda auto teemasse ka juba, aga teen sellesse vestlusringi samuti märke: kliimaseade hakkas tööle, lihtsalt hakkas, kaks kuud peale Audaceris kompressori siduri timmimist (mis aga kuni eilseni mõju ei avaldanud). Muud remonti pole kliimasüsteem viimasel ajal saanud. Miks ja kuidas see juhtus... pole õrna aimugi.