maki juhtmetega süüde sisse?

Teemad elektroonikast...
Vasta
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 953
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#1

Mässasin oma 9-3'ga pisut ja sain peaaegu kreepsu kui lasin kaks juhet omavahel kogemata kokku ning auto süüte sisse võttis.
Ehk siis ühendasin punase (pidev 12v) kokku süütelukust tuleva kollasega (kui süüde sees, siis 12v) kui järsku kõik tuled armatuuris süttisid.
Pilt
Kas selline asi on normaalne?? või on lihtsalt minu autol eelnevalt haltuurat lihtsalt läbi viidud?
Antud juhul piisaks siis ju starteri juhtmele ka väike sutsakas anda, ning auto käivitukski ilma võtmest keeramata (immo muidugi ilmselt päästaks hetkel veel)

sinutorus on ka väike tõestus uskumatutele.

Samuti oskab ehk keegi vastata, et kas siukest trikki oleks võimalik kõigi makkidega teha või on see mudelispetsiifiline, et süüte välja keerates makk ka kuss jääks, kuid annaks võimaluse nupust teda uuesti sisse panna isegi kui võti väljas?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

eh, vana nali see. lada puhul piisab vaid 1 ja 10 kaitsme juurest klemmide kokku yhendamisest, kui syyte sisse saab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 953
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#3

no oleks mul lada, siis ma üldse ei kurdaks, aga tegemist on ju mõned kümnendid uuema tehnika imega, mis jätkuvalt sama labaselt käitub:poke:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#4

Mis siin siis imelikku?
Punane on pidev toide akult, et hoida meeles raadio mälud jne....
Kollane on toide süütelukust, mis käivitab maki.
Teoreetiliselt asi ju nii, et süütelukku tuleb ka kuskiult pidev toide peale, mida siis võtit keerates kontaktidega jagatakse edasi (N: süüde sees.) ka antudjuhul kollasele, mis käivitab maki ja ka armatuuris kellad ja võibolla veelmidagi!
Kui süüde väljas, siis jälle ei anta kollasele süütelukust pinget peale.
Ja mida tegid maki juurest nüüd sina? Sa andsid ise "käsitsi" sellele kollasele juhtmele pinge peale, sisuliselt panid "jõe teistpidi voolama" ja imiteerisid süttelukku ju!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 953
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#5

Ma sain aru küll, mida ma tegin, aga ma imestasingi, et kas ongi kogu süsteem jätkuvalt nii algeline. (eeldasin ikka raketiteadust nii "uuelt" masinalt)
Kui teistel ka sedasi, siis ilmselt normaalne ja probleemi pole :D
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

Sa kindlasti ootasid süüteluku ja mootori vahel olevat wireless süsteemi, siis mingeid valgusoptilisi kaableid, infrapuna ja kindlasti midagi veel :P Kahjuks jah lihtsam on asju veel juhtmetega tõmmata.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 953
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#7

Pigem mõtlesin ma miskit (lisa)kontrolli või makist eraldiseisvat ühendussüsteemi.
Kuigi jah, takkajärgi analüüsides ei ole sinna tõepoolest raketiteadust tarvis.
Aga mida oligi tarvis tõestada, et ise loll jätkuvalt.:headbang:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#8

Tegelikult pole mingit raketiteadust vaja, relee on juba ammu leiutatud ja selle kasutamisel jõgi tagurpidi ei voola.
9-5'l on kindlasti nii, et kui süüde välja keerata jääb makk vait, aga saab uuesti sisse lülitada. Kui mälu nüüd ei peta, oli NG900-l ka nii. Kas OG9-3'l siis tõesti seda võimalust pole?
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 953
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#9

Mul pole originaal makk
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Vasta