Jõudis kätte aeg, et osta omale esimene auto kuna sügisel on ülikooli minek ning kamba peale on autoga Tallinna ja Pärnu vahet odavam liikuda kui bussiga. Vaatamas sai käidud paari autot veel (tegu oli kohati lausa halenaljakate sündmustega), kuid hinnaklassis, mis mulle sobinud oleks, eriti midagi silma ei hakanud kuni leidsin siinse foorumi kasutaja Molaf kuulutuse auto24'st Saab 900S kohta. Käisin isaga koos seda Paides vaatamas ning ära ta toodud saigi.
Tegu siis täpsemalt Saab 900 S 2.0 16V 98kW, kolmeukselise variandiga. Varustuse poolelt kliima, elektrilised aknad, elektrilised välispeeglid, hele nahkpolster, 2x istmesoojendused, Clarion CD Box jne.
Mõtlesin, et see foorum oleks üks hea koht, kuhu kirja panna ning silma peal hoida sellel, kui palju ma siis autosse raha sisse panen. Ehk on kellelegi kasuks ja endalegi oleks hea ülevaade.
Paidest Pärnusse jõudes oli läbisõidu näidikul ees täpselt 325000 kilomeetrit (viimane õlivahetus 323000 km). Kuna auto sai ära toodud pühapäeva õhtul, siis arvele sain selle enda nimele alles teisipäeval. Ja ARKist kohe ka isa töökotta autot puhastama ning nipet- näpet korda tegema.
Auto vigadest nii palju, et esiklaasis oli juhi vaateväljas mõra. Mitte küll läbiv ja oleks tõenäoliselt ka ülevaatuselt läbi saanud, aga sõita oli ebamugav. Siis juhi ukse sisemine link oli katki, jahutusvedeliku temepratuuri näidik ei näidanud midagi, ABSi tuli läks põlema, kui august läbi sõita, tuled näitasid ees natukene valesti, esimene parem parktuli ei põlenud. Mõningad iluvead on kah, kuid see ei sega sõitmist.
Mis siis tehtud sai? Kontrollisin visuaalselt kõik pidurid üle ning samal ajal vaatasin ka ABSi andurid üle. Ees paremal anduri juhe tilberdas suht lõdvalt ning fikseerisin selle korralikult ära. Hetkel ei ole seda viga enam esinenud (fingers crossed).
Õhufiltri boksi kinnitustest oli vaid üks kinni, ühel oli mutter kadunud ning üks kinnitus oli üldse puudu- see sai korda tehtud.
Parktuli ei põlenud kuna tule tagustel juhtmetel oli suht imelikke lahendusi kasutatud. Kunagi on see auto esimese otsaga avariis olnud, 2008 aastal sõitis sisse 2007 aasta Škodale ning tõenäoliselt sellest ajast oli see juhtmestik nii nagu oli. Kohati oleksid paranduse meetodid natukene paremad olla, aga elab üle. Tõenäoliselt avarii järgsest parandusest saadik näitasid tuled kah natukene mööda ning tavapärasest reguleerimisest ei piisanud, tuli natukene kinnitusi "modifitseerida". Juhtmed said korralikult fikseeritud.
Kuigi siinse foorumi kasutaja Motorhead käest sai juba lingi kohta uuritud, siis ukselingi sain siiski Pärnust romulast- tahtsin selle korda saada ning ei teadnud, millal tekiks võimalus lingile Tallinnasse järgi minna. Minu õnnetuseks maksin üle, kuna pool tundi hiljem helistas Motorhead ning ütles, et ta liigub Pärnu poole, et kas võtab lingi kaasa. (Sellegi poolest, suur suur tänu Motorheadile!)
Käigukasti küljest oli puudu üks polt ja mutter, mille sinna külge panin. Kuuldavasti on sinna pandud üle-eelmise omaniku poolt mingi sportsidur. See ei ole küll eriti rõmustav tõsiasi, kuid eks saab hakkama.
Temperatuuri anduri kruvisin küljest ning mõõtsin testriga üle, takistus oli null. Natukene sai juhet muditud ning takistus oli jällegi olemas. Panin külge tagasi ja toimis. Täna natukene kalas jälle. Tõenäoliselt pean sellele veel korralikult pilgu peale viskama.
Loomulikult sai seest ja väljast puhtaks tehtud. Peaks veel korraliku pesu ja vahatuse ette võtma lähiajal. Ning pagasniku põhja puhastasin naftaga üle ning katsin õrnalt roostetavad kohad esialgu õliga. Sellega peab kah midagi tulevikus ette võtma. Või noh, kuigi sel on suht vähe roostet nii vana auto kohta, tuleb suve lõpul roostega üleüldiselt midagi ette võtta ning korda teha.
Uue klaasi sai kah eile ette, lasin seda teha Remit Autos, igati meeldiv koht. Meeletu vahe on ikka sees kui normaalne klaas ees on.
Tõenäoliselt midagi on veel tehtud, aga hetkel meelde ei tule rohkem.
Ise pole jõudnud veel pilti teha, seega panen siis ühe müügikuulutuse pildi.




Autoga mingit tuuningut vms plaanis ei ole, tahaks lihtsalt auto heas sõidukorras hoida ja võimalikult murevabalt sõita.
Kui nüüd idealistlikuks minna, siis tegelikult oleks vaja leida kuskilt veel esimesse stangesse udutule aukude katted, juhi peegli raami oleks vaja, sigaretisüütaja välimist osa, bensinnipaagi korki (hetkel on kork olemas ainult poolikult, alumine keermega osa) ja tungrauda. Kindlasti on plaanis roostetõrje teha.
Kui kellelgi on puudu olevaid osasid pakkuda, siis oleksin huvitatud! Esmajoones peaks vist tungraua kuskilt saama, ülejäänuga väga kiiret pole.
EDIT: Ning nahksisu tahaks kah natukene hoolt saada ning ühe auguga peab kah tegelema, mis juhi istmel on.
EDIT2: Tuli meelde, et parempoolse esitule tagumine must ümmargune kate on kah puudu.
Molafist on alles jäänud selle poole aasta jooksul, mis ta seda autot omas, tehtud tööde tšekid summas 13300 krooni.
Senised minu kulutused:
Auto ise 16500
ARKis ümber registreerimine 900
Kindlustus aastaks 1400
Tulekustuti ja ohukolmnurk 400
Ukselink 100
Uus esiklaas koos vahetusega 2300
Kokku: 21600 krooni
Proovin hakata järjest kirjutama siia, kui midagi vahetusse läheb- ühesõnaga auto päevikut pidama.
Parimat,
Reinart