Plaanis oleks exportida natuke paekive Hiiumaale üle jäätee. Kas on piisavalt hull plaan?
Classiku automaatkast ja järelkäru
Kas on kellelgi kogemusi kuidas käitub klassiku automaatkast, kui autole haakida taha järelkäru koormaga 750 kg? Mida tuleks silmaspidada või millele tähelepanu pöörata?
Plaanis oleks exportida natuke paekive Hiiumaale üle jäätee. Kas on piisavalt hull plaan?
Plaanis oleks exportida natuke paekive Hiiumaale üle jäätee. Kas on piisavalt hull plaan?
Ei mina usu,et miskit vahet kas automaat või manuaal. Meil siin eestis sirged ja tasased teed ilma suuremate küngasteta.
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
http://www.autobors.ee/kuulutused/kuulu ... evt=onpost
sellel isendil on olemas nii autom kast kui kärukonks, kas sellest võib järeldada, et kast on suure vedamisega surnud tollel autol?
sellel isendil on olemas nii autom kast kui kärukonks, kas sellest võib järeldada, et kast on suure vedamisega surnud tollel autol?
Kipub olema küll ...Algselt postitas: Nakataja
Kas on kellelgi kogemusi kuidas käitub klassiku automaatkast, kui autole haakida taha järelkäru koormaga 750 kg? Mida tuleks silmaspidada või millele tähelepanu pöörata?
Plaanis oleks exportida natuke paekive Hiiumaale üle jäätee. Kas on piisavalt hull plaan?![]()
No esteks on mandri - Hiiumaa jäätee jätkuva lumesaju tõttu ikka veel kinni
Ja teiseks on jääteel tegeliku massi piirang 2000 kg, kas sa koos 750 kg-se pärakäruga seda ei ületa?
Kolmandaks - kas selle va lumevaiba all jää paksus pigem kahanema kui kasvama ei kipu?
Oled sa seda trassi sel aastal juba sõitnud - ma esimeseks katsetuseks seda sihukese lastiga küll teha ei soovitaks.
Ei maksaks ka unustada neid vahvaid kiirusepiiranguid kuni 25 km/h ja 40-70 km/h, kumma sa selle koormaga valiksid? Ilma koormata kisub mõte sinna kiirema variandi poole ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 
Ära sa palun seda trikki küll tee, et hakkad sellise koormaga üle jää minema.
Ma kohe katsun lühidalt seletada, miks.
Pane ühele kaalukausile:
- väga suur võimalus, et võid läbi vajuda ning sellest tulenevalt kahjud, mis oleks:
- 30,-- eeku bensuraha mis kulub jäätee ületamiseks
- 750 kg paekive,
- üks järelkäru,
- üks väga bro Saab - mis küll roostetab kiiresti aga ikkagi risustaks merepõhja,
- võimalikust jahutussüsteemi ja õlitussüsteemi leketest tulenev Läänemere elukeskkonnale mõjuv ökoloogiline kahjustus,
- päästetöödele tehtavad kulutused,
- võimalikust praamiühenduse katkemisest tulenevad kulutused (päästetööde käigus),
- psühholoogilisest kriisist ülesaamisele tehtavad kulutused,
- uuele järelkärule ja paekividele tehtavad kulutused,
- seda kõike juhul, kui ise ainult ehmatusega pääsed
- nüüd võid lisada siia ka oma elu väärtuse (mis on niikuinii hindamatu väärtusega)
- kindlasti midagi veel, mul ei tule lihtsalt meelde...
Teisele kaalukausile pane:
- 170,-- eeku, see on raha mis peaks kuluma ühe otsa läbimisele kui kasutada praami teenuseid.
Nüüd matemaatika: kumb kaalukauss on raskem ?
Õige vastus on, et see millel on 750 kg paekive.
Aga kõiki neid asjaolusid arvesse võttes valiks mina siiski kergema kaalukausi.
Automaatkastiga järelkäru vedamisest ei tea ma tuhkagi. Mul lihtsalt pole kumbagi.
Ma kohe katsun lühidalt seletada, miks.
Pane ühele kaalukausile:
- väga suur võimalus, et võid läbi vajuda ning sellest tulenevalt kahjud, mis oleks:
- 30,-- eeku bensuraha mis kulub jäätee ületamiseks
- 750 kg paekive,
- üks järelkäru,
- üks väga bro Saab - mis küll roostetab kiiresti aga ikkagi risustaks merepõhja,
- võimalikust jahutussüsteemi ja õlitussüsteemi leketest tulenev Läänemere elukeskkonnale mõjuv ökoloogiline kahjustus,
- päästetöödele tehtavad kulutused,
- võimalikust praamiühenduse katkemisest tulenevad kulutused (päästetööde käigus),
- psühholoogilisest kriisist ülesaamisele tehtavad kulutused,
- uuele järelkärule ja paekividele tehtavad kulutused,
- seda kõike juhul, kui ise ainult ehmatusega pääsed
- nüüd võid lisada siia ka oma elu väärtuse (mis on niikuinii hindamatu väärtusega)
- kindlasti midagi veel, mul ei tule lihtsalt meelde...
Teisele kaalukausile pane:
- 170,-- eeku, see on raha mis peaks kuluma ühe otsa läbimisele kui kasutada praami teenuseid.
Nüüd matemaatika: kumb kaalukauss on raskem ?
Õige vastus on, et see millel on 750 kg paekive.
Aga kõiki neid asjaolusid arvesse võttes valiks mina siiski kergema kaalukausi.
Automaatkastiga järelkäru vedamisest ei tea ma tuhkagi. Mul lihtsalt pole kumbagi.
Oleme selle tee perega sellel aastal läbinud ehk alguses Hiiumaale ja sealt edasi Saaremaale.Esiteks on väga probleemsed jääle sõit ja Hiiumaal kaldale pääsemine(kuumaastik ja päris järsk).Seal on ikka väga hull tee ja oli omajagu ukerdamist,et üldse kaldale saada.Veel on palju pragudest ülesõite ja need on suhteliselt kõrged-vaikse hooga ei saa peale ja suure hooga lõhub autot....Lihtsalt matkamiseks vägev elamus aga käruga ja jne edasi küll ei soovita.Ps ise sõitsime ka alguses vahepeal 70-ga aga siis esimesed kadusid ning taha tekkis saba.90-ga nagu jäid kõik rahule aga kui kellelgi peaks jääl midagi juhtuma siis tuleks kindlasti kokkupõrgete rekord Eestis...Veel kindlasti peab arvestama sellega,et kohati on jäätee ise ka väga konarlik ning esisild saab korralikult valu.
Sai viimasel nädalavahetusel omalgi see Hiiumaa jäätee läbitud ja võin õelda, et 80% ulatuses jää väga sile ja hea. Samas Heinlaiu (oli vist selline nimi) juures oli tee tänu rüsijääle ja pragudele päris hull. Kohati langes kiirus lausa 10km/h peale, kuid sellegi poolest sai vahemaa läbitud umbes 35-40 minutiga.
Eks ma ise arva ka, et ei ole mõtet enda ja auto tervisega mängida - seda just jäätee seisukohalt. Kuid kuidas suhtuda automaatkastiga sellise koorma vedamisse ja võimalike kahjude tekkimisse, selles on küsimus?
Eks ma ise arva ka, et ei ole mõtet enda ja auto tervisega mängida - seda just jäätee seisukohalt. Kuid kuidas suhtuda automaatkastiga sellise koorma vedamisse ja võimalike kahjude tekkimisse, selles on küsimus?
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 958
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Jätkan korra seda jäätee asja veel. Tegeliku massi piirang on 2500 kg. Niiet sõiduauto ja raske järelkäruga (kokku 3 telge) ei teki probleemi. Jää kannab tunduvalt suuremaid raskusi. Tee lükatakse lumest puhtaks ju traktoritega. Nii mõnigi teedemeeste masin, mis kaalub rohkem on seda ületanud. Läbivajumise tõenäosus on väga madal, kui sa just ise teekõrvalt pragusid otsima ei lähe (mitte et sa teelt kõrvale sõites lumme lihtsalt kinni kohe ei jääks...=)
Ei ütleks, et nendele sildadele pealesõitmine probleemne oleks. Kõige raskem olekski just Hiiumaa otsast jäält üles saamine, kuhu tuleb ilmselt hooga minna.
Minu arvates jääks asi rohkem selle võrdluse taha, et kui palju see rüsijää osa sildadele ja vedrustusele koormaks on võrreldes tunnikese ootamisega praamijärjekorras maksta see übersumma SLKle ja seejärel raiuda jääd poolteist kuni 2 tundi...
Ei ütleks, et nendele sildadele pealesõitmine probleemne oleks. Kõige raskem olekski just Hiiumaa otsast jäält üles saamine, kuhu tuleb ilmselt hooga minna.
Minu arvates jääks asi rohkem selle võrdluse taha, et kui palju see rüsijää osa sildadele ja vedrustusele koormaks on võrreldes tunnikese ootamisega praamijärjekorras maksta see übersumma SLKle ja seejärel raiuda jääd poolteist kuni 2 tundi...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Teema lõpetuseks pean ära mainima, et olen sel aastal Hiiumaa-mandri vahelist jääteed juba 9 korda ületanud ja sellega SLKompaniile 1000.- kahjumit tekitanud
.
Üle jää sai sõidetud ka järelkäruga, kuigi paekivide asemel otsustasin eksportida Hiiumaale uue saunakerise, veepaagi ning natuke saematerjali koos pagassi täie vanade akendega (kasvuhoone ehituseks
). Reis mõõdus igati hästi ning ei täheldanud küll mingeid probleeme peale selle, et kütuse kulu kasvas 12-13L 100-le.

Üle jää sai sõidetud ka järelkäruga, kuigi paekivide asemel otsustasin eksportida Hiiumaale uue saunakerise, veepaagi ning natuke saematerjali koos pagassi täie vanade akendega (kasvuhoone ehituseks

Jääteel peatumine!!! ai- ai-ai... Aga tegelt jah, sai isegi hiiumaa ja mandri ning hiiumaa ja saaremaa ja muhu ja virtsu vahelisi jääteid sõidetud, ei tekkinud kordagi erilisi probleeme, probleemid võivad tekkida kui mingi madala sport massinaga üritad.
Algselt postitas: vl
sinu klassik on nii korralik (sai su venna loal proovitud;)), et sellele küll 1x750 kg midagi ei tee.
Aga nagu aru võib saada, ehitad sa järgmiseks kokkutulekuks sauna?:P
Saun seisab tegelt omal kohal juba pea 100 aastat, kuid aeg-ajalt tuleb seal teha "pisut" sanitaarremonti.
Selle üle, et suvine kokkutulek Hiiumaal toimuks ei ole mul küll midagi, kuid kardan et tuleks leida üks pisut suurem olemise koht ja territoorium, kui seda meie väike elamine on.
Äkki on Rühkijal miskit välja pakkuda? Tal ka suvine elamine Hiiumaal.
Tegelt oleks juba õige aeg suvise kokkutuleku plaane pidama hakata küll. Kui ollaksehuvitatud seda Hiiumaal tegema siis oleksin igati nõu ja jõuga abiks.
Esteks mitte mul, vaid Saabiiirel on esivanemate - nüüdseks siis suvekodu sääl Käina vallas.
Ja teiseks - kui keegi just kapremonti tahab appi tegema tulla ...
Ryhkija@korsten jäi sygise pooleli
Ja saunast ei maksa rääkidagi
Ja teiseks - kui keegi just kapremonti tahab appi tegema tulla ...
Ryhkija@korsten jäi sygise pooleli
Ja saunast ei maksa rääkidagi
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 
Hiiumaa SAABipopulatsioon seega muudkui suureneb
Kunagi praamisabas vedeledes märkasin, et mingi mees muudkui uurib ja uurib mind - ja mu tollast valget 900-t - lõpuks tuli rääkima, tuli välja et mehel pidi endal praktiliselt samasugune valge 900 olema ja siiani oli ta arvanud et see saare ainuke SAAB olevat. Ma ise nii heal arvamusel endast ja omast SAABist (tollal veel?) ei olnud, aga ega seda marki seal teedel eriti ei kohanud, ju siis rahvas oli umbusklik..
Aga kokkutulekust.. enda juurde kutsumisega on mul sama viga, et paar-kolm inimest mahuks, aga paarile-kolmekümnele jääb kitsaks. Samas on erinevate saarele sattunud ürituste käigus saanud proovida suhteliselt paljusid saare majutuskohtadest, nii et ehk nõuga (ja aja sobivusel ka jõuga) saaks vajadusel samuti abistada. Ehitustöödega on kahtlasem, pole päris minu ampluaa
aga noh, kive kätte andma ehk kvalifitseerun 
Aga kokkutulekust.. enda juurde kutsumisega on mul sama viga, et paar-kolm inimest mahuks, aga paarile-kolmekümnele jääb kitsaks. Samas on erinevate saarele sattunud ürituste käigus saanud proovida suhteliselt paljusid saare majutuskohtadest, nii et ehk nõuga (ja aja sobivusel ka jõuga) saaks vajadusel samuti abistada. Ehitustöödega on kahtlasem, pole päris minu ampluaa



