9000 kliima nõrk+esitule pirni vahetus

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
annakas77
Postitusi: 80
Liitunud: R Jaan 02, 2015 10:42
Asukoht:
Auto: 2004 9-3 2.0; 2010 9-5NG; 1994 9000; 2004 9-3 2,2Tid; 2008 9-3 TTiD Aero

#1

Selline mure siis ongi - puhub küll aga vägaväga vaikselt.
Millest pihta hakata?

Ja pirni kohapealt olen ka veel täitsa rumal kuna antud auto on värskelt soetatud.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

1. Kas mootor soe? AUT reziimis ei puhu tai tugevasti külma õhku ;)
Temperatuuri anduri proovi puhastada surveõhuga - haba see ei tee.

Või siis mootor väsinud.

2. Mis pirniga? Vahetus ei ole keeruline. Kui käed ei mahu, siis võtta maha http://www.saab9000.com/procedures/elec ... emoval.php
__In Boost We Trust__
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#3

Ma saan pirni vahetuse murest täiesti aru. Tõesti tark mõte tuli eest kruvida, eriti kui parktule pirni vahetada.
Kasutaja avatar
annakas77
Postitusi: 80
Liitunud: R Jaan 02, 2015 10:42
Asukoht:
Auto: 2004 9-3 2.0; 2010 9-5NG; 1994 9000; 2004 9-3 2,2Tid; 2008 9-3 TTiD Aero

#4

Soe mootor - külm mootor - erilist vahet ei täheldanud. Kui käsi päris sinna avade juurde panna, on tunda, et sooja tuleb aga puhub väga lahjalt.

Pirni vahetuse juhise eest aitäh! :)
Milline pirn sinna sobib? - enne käiks poes ära, kui laiali lammutaks :)
Päevatuledega tegu siis.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#5

H1 nii lähi- kui kaugtuli mõlemad
Profülaktiline küsimus, et kas jahutusveliku tase on normis? Kas külma suudab puhuda täisvõimsusel?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
annakas77
Postitusi: 80
Liitunud: R Jaan 02, 2015 10:42
Asukoht:
Auto: 2004 9-3 2.0; 2010 9-5NG; 1994 9000; 2004 9-3 2,2Tid; 2008 9-3 TTiD Aero

#6

Ei puhu kumbagi täisvõimsusel. Olen selle auto roolis ka esimest päeva :) Jahutusvedeliku kohta lugesin ka välismaistest foorumitest. Homme päevavalgel kaen üle :)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

Vent ikka käib ringi? Või surub lihtsalt sõidutuulega pisut õhku läbi? Seal on nupud ju, kuskohast manuaalselt saab ventika kiirust muuta, proovi, kas toimib.

Kui jahutusvedeliku tase on madal, siis ta ei puhu sooja, aga vent peaks sellegipoolest uhama.

Juhipoolse pirnivahetusega pole ilmselt probleemi, seal on ruumi laialt. Kõrvalistuja pool on pisut keerulisem, seal on kondipump jms suht lähedal. Naisterahva käsi mahub ilmselt pareminigi sinna..:D Keeratav kork maha, siis pirni tagant klamber lahti (see on mõlemal pool pirni nagade taga kinni, algul surud pisut alla ja siis eemale pirnist ja siis tuleb lahti). Juhtme soovitan enne klambri avamist eemaldada.
Lähitule pirni jaoks pole vast vaja tuld hakata maha katkuma. Kõrvalistuja poolel pärast seda suunatule klambrit tagasi saada on paras PIA.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
annakas77
Postitusi: 80
Liitunud: R Jaan 02, 2015 10:42
Asukoht:
Auto: 2004 9-3 2.0; 2010 9-5NG; 1994 9000; 2004 9-3 2,2Tid; 2008 9-3 TTiD Aero

#8

Nii - proovisin öösel töölt tulles - jah, külma uhab LO peal päris tugevalt. Seega jahutusvedelikku kontrollima?

Vaatasin - on suht Min lähedal aga kuidagi nii sogane et ei suuda tuvastada, kas punane või roheline :(

Ps! Tegu atm kastiga ja kasti käigu tuled ei põle - st, pimedas ei saa arugi, kuhu liigutada, sest valitseb pimedus :D miski punane indikaator seal on (valges paistab) aga kas seal peaks ehk miski tuluke ka olema?
TFB
Postitusi: 21
Liitunud: T Mai 17, 2016 11:17
Asukoht:
Auto:

#9

ATM kastiga peaks olema spidoplokil ka näidik, kust saab vaadata, kuhu on kang liikund. Ise teen oma automaadil selliselt, et kui P asendis vajutan käigukangi küljel korraks nupu alla (et liikuma hakkaks), lasen nupu lahti, kui liigub juba ja siis tõmban niikaua kuni annab tõmmata, ehk jõuab ühe hooga Drive asendisse. ehk siis P-D ühe liigutusega. Kui vaja R panna, siis 2 nõksu üles üle Neutraali.

Jahutuse kohapealt ostsin roosaka Polari oma, ja kallama asudes selgus, et roheline oli eelnevalt sees. Nüüd on sellest segu tegemisest 1,5a juba möödas, ja soojendusega probleeme pole. Muidugi kui max märgist on ~1L puudu, siis peaks ka check radiator põlema minema, mis näitab et jahutusvedeliku tase on madal.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#10

ATM kastil tõesti seal peaks üks diood põlema, mis siis käike roheliselt valgustab. Üsna lihtne vahetada - kolm torx kruvi ja natuke nokitsemist, suvel just vahetasin enda omal ära ja nüüd pimedal ajal on täitsa tore, et see valgustus sinna tekkinud on.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

ATM-il on ju armatuuris ka näidik. Isegi kui kangi tuli ei põle, peaks armatuuris siiski ju näha olema.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#12

Just, näidik on olemas nagu ka TFB ülal juba mainis. Sellegipoolest on tore, kui võimalikult palju asju autos ka reaalselt toimivad ja oma funktsiooni täidavad.
TFB
Postitusi: 21
Liitunud: T Mai 17, 2016 11:17
Asukoht:
Auto:

#13

Eks esimene nädal-kaks pead harjuma P-D kangi liigutamisega. Pärast kulub käe sisse ära juba, et Hoiad pidurit all, ja tõmbad siuhti P-st otse D peale. ja gaasi :):eureka:
Vasta