9-3 kabrio katuse hüdraulika silindrite taastamine

Autod, mille tootmisel GM-i käsi juba kõvasti mängus on.
Vasta
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#1

Saab 9-3 / NG900 CV soft top / roof hydraulic cylinder leak fix / rebuild / recondition.

Hej,

Mainisin seda küll oma söiduki teemas ning link seal postituses viib teise foorumi detailidesse, kuid mötlesin et panen tolle töö ka siia ülesse.
Äkisti keegi leiab sellest abi oma masinale.

Probleem seisnes siss selles, et katuse 4 hüdrosilindrit lekkisid korralikult, möned peale-maha liigutamised ja öli otsas oligit.
Protsess süsteemi tööpöhimötte uurimisest hakkas vaikselt juba pihta #6 postitusest ... kel huvi piltide asjus, vöib sealt edasi lugeda.

Alustasin siis teooriaga, et selgeks saada kuidas mehhanism toimib:
03 Brief Description.pdf
(59.26 KiB) Allalaaditud 61 korda


Ning edasi silindrite eemaldus:
Check filling oil soft top hyd sys.pdf
(45.56 KiB) Allalaaditud 78 korda
Bleeding the hydraulic system.pdf
(102.54 KiB) Allalaaditud 82 korda
Soft Top Cover drive mechanism RF-1.pdf
(63.01 KiB) Allalaaditud 53 korda
Rear Side Trim rem fit.pdf
(73.59 KiB) Allalaaditud 56 korda
Hyd Main cylinder rem fit.pdf
(91.09 KiB) Allalaaditud 60 korda
Fifth bow cylinder rem fit.pdf
(97.97 KiB) Allalaaditud 81 korda

Kui silindrid käes, vötsin nad tööle kaasa ja hakkasin taastama. Samuti olin valmis ostnud kahes erinevas välis-möödus sääremansetid, kuna ma täpselt ju ei teadnud, mis sinna mahub:

hydsil 01.jpg
hydsil 01.jpg (196.16 KiB) Vaadatud 13138 korda
hydsil 04.jpg
hydsil 04.jpg (216.33 KiB) Vaadatud 13138 korda
hydsil 07.jpg
hydsil 07.jpg (189.08 KiB) Vaadatud 13138 korda
cvhydcyl 01.jpg
cvhydcyl 01.jpg (303.05 KiB) Vaadatud 13150 korda
cvhydcyl 02.jpg
cvhydcyl 02.jpg (237.11 KiB) Vaadatud 13150 korda

...
Viimati muutis overspeed, R Jaan 05, 2024 17:50, muudetud 4 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#2

Lekkima hakkamine neil silindritel on tüüpviga, info surfates internetis. Uusi osta on pea vöimatu (discontinued). Kasutatud osta on möttetu, hakkavad ju peatselt lekkima.
Kindlasti on vöimalus asendused sinna leida, uued mingi teise tootja omad.
Müüakse aga kröbeda hinna eest taastatud originaal silindreid (vöi siis saata oma vanad neile, nad taastavad ära ja saadavad tagasi).
Pakkujate kodulehelt pilti vaadates pidin siis nuputama, kuidas ise see taastamine teha. Pildilt sain aru, mis nad teevad sellega.

taastatud silinder.jpg
taastatud silinder.jpg (22.79 KiB) Vaadatud 13139 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#3

Igast silindrist, ennem ühenduste ää keeramist, tegin spikriks ka pildi, et pärast ühendused öige nurga all tagasi kruttida:

cvhydcyl 03.jpg
cvhydcyl 03.jpg (273.12 KiB) Vaadatud 13121 korda



Kui koonuskeermed ühendustel lahti keerasin, siis igaks juhuks lugesin üle ka mitu pööret tulid, et hiljem tagasipannes üle ei pingutaks ja uuele ringile ei läeks:

cvhydcyl 04.jpg
cvhydcyl 04.jpg (305.9 KiB) Vaadatud 13121 korda


Pikalt mötlesin, kuidas otsa lahti löigata. Peaks ju teada saama, mis ja kuidas seal sees on. Otsustasin löigata valtsi tagant vaikselt, kuniks otsapuks lahti tuleb:

cvhydcyl 05.jpg
cvhydcyl 05.jpg (254.37 KiB) Vaadatud 13121 korda


Olin teadlik, et vöin teadmatusest esimese silindri valesti lahti löigata, kuid muudmoodi ju teada ei saa. Pea-asi et kapitaalselt tuksi ei keera, sest tagavara mul pole !

cvhydcyl 06.jpg
cvhydcyl 06.jpg (320.75 KiB) Vaadatud 13121 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#4

Otsapuks on tehtud messingust, olgugi et babiidiga kaetult paistis nagu alumiinium.
Silindripoolne väljaulatuv osa on selleks, et suruda peale O-röngale, mis jääb puksi ja korpuse vahele, O-röngas on plaströnga ümer, mis höörub vasta säärt. Tänu tollele O-röngale, ei pääse öli säärest puksi pinnale ning ei tekita puksist töukekolbi.

cvhydcyl 07.jpg
cvhydcyl 07.jpg (222.57 KiB) Vaadatud 13079 korda
cvhydcyl 10.jpg
cvhydcyl 10.jpg (262.51 KiB) Vaadatud 13079 korda
cvhydcyl 11.jpg
cvhydcyl 11.jpg (261.27 KiB) Vaadatud 13079 korda


Sääre tihend ise aga on töesti väga pisike, plastikumoodi tihend millele surub peale väljast O-röngas. Ma ei kujuta ette mitmeks töökorraks see disainitud oli, et siis lasta uued silindrid vahetada omanikul. Sinna ju oleks töesti saanud panna keermestatud korgiga vahetatava manseti. Aga ju siis sellisel viisil saab müügiartiklit.

cvhydcyl 08.jpg
cvhydcyl 08.jpg (193.04 KiB) Vaadatud 13079 korda
cvhydcyl 09.jpg
cvhydcyl 09.jpg (306.39 KiB) Vaadatud 13079 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#5

Kuna sama puks tuleb tagasi panna, siis pidin nuputama, kuidas sellele mansett sisse saada.
Freesisin siis 16mm freesiga tollele süvendi sisse. Loomulikult treipingis freesides tuli see 16,15mm, kuna asjad pole päris tsentris/tolerantsis, kuid see 0,15mm ei sega mansetil töötamast.

cvhydcyl 12.jpg
cvhydcyl 12.jpg (307.14 KiB) Vaadatud 13076 korda


Mansett istub puksis kenasti:

cvhydcyl 13.jpg
cvhydcyl 13.jpg (149.93 KiB) Vaadatud 13076 korda


Et mansetti kenasti säärele saada, pidin treima koonuse sääre otsa. Ei hakanud kalkulaatoriga mässama ning vaatasin koonuse nurga, lähtuvalt möötudest, raamatust tabelist. Raamat on mul küll übervana, kuid siiani on pöhitöed muutumata jäänud.

cvhydcyl 14.jpg
cvhydcyl 14.jpg (299.27 KiB) Vaadatud 13076 korda
cvhydcyl 15.jpg
cvhydcyl 15.jpg (223.3 KiB) Vaadatud 13076 korda
cvhydcyl 16.jpg
cvhydcyl 16.jpg (314.57 KiB) Vaadatud 13076 korda
cvhydcyl 17.jpg
cvhydcyl 17.jpg (377.51 KiB) Vaadatud 13076 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7643
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

Lugupidamine! :notworthy:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#7

ivomets kirjutas: N Jaan 04, 2024 11:04 Lugupidamine! :notworthy:
Tänud!
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#8

Mingi alumiiniumsulam toorik pinki ja koonus treitud:

cvhydcyl 18.jpg
cvhydcyl 18.jpg (236.41 KiB) Vaadatud 13066 korda
cvhydcyl 19.jpg
cvhydcyl 19.jpg (265.56 KiB) Vaadatud 13066 korda


Nii sain manseti sujuvalt säärele libistada:

cvhydcyl 20.jpg
cvhydcyl 20.jpg (183.56 KiB) Vaadatud 13066 korda
cvhydcyl 21.jpg
cvhydcyl 21.jpg (180.29 KiB) Vaadatud 13066 korda
cvhydcyl 22.jpg
cvhydcyl 22.jpg (217.12 KiB) Vaadatud 13066 korda


...
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#9

Möötsin ja nuputasin, mis keere silindri otsale ajada (korgi jaoks), palju seal silindril metalli järgi on jne.
Diameeter pani paika, et olema peab see M24. Sammuks valisin 1,5mm. 1,0 tundus liiast peen (aja veel valesse keermesse kui korki peale keeran), 1,5 mm sammuga jääb piisavalt keeret kandma.

cvhydcyl 23.jpg
cvhydcyl 23.jpg (366.19 KiB) Vaadatud 13064 korda


Peale möötmisi, skitseerisin valmis korgi joonise treimiseks:

cvhydcyl 24.jpg
cvhydcyl 24.jpg (193.81 KiB) Vaadatud 13064 korda


Ja treisin selle korralikust alumiiniumist vastava sise-keermega valmis:

cvhydcyl 25.jpg
cvhydcyl 25.jpg (221.75 KiB) Vaadatud 13064 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#10

Hüdro-silindri korpuse ots on tegelt 23,5 mm välis-lm, kuid seda on piisavalt, et M24 x 1,5 keere kannaks. Lasin tagumise otsa 24mm siledaks, kuna see laugjalt laiemaks läks. Nii jääb korgile löppu sile puutepind.
Olgugit, et selle esimese lahtilöigatud silindri puhul ma kasutan korgi puutepinnana hoopis puksi ranti, kus sees 4mm mansett on.

cvhydcyl 26.jpg
cvhydcyl 26.jpg (274.45 KiB) Vaadatud 13057 korda


Ja löikasin keerme korpuse otsa peale (jah, ei ole löpus süvendit, tegin seekord ilma).

cvhydcyl 27.jpg
cvhydcyl 27.jpg (253.86 KiB) Vaadatud 13057 korda


Et korki parem kinni keerata oleks, freesisin sellele kaks kanti. kummaltki poolt 1,5mm maha jättis piisava pinna 26mm vötmele:

cvhydcyl 28.jpg
cvhydcyl 28.jpg (281.21 KiB) Vaadatud 13057 korda
cvhydcyl 29.jpg
cvhydcyl 29.jpg (280.25 KiB) Vaadatud 13057 korda


Jupid valmis, sain detailid kokku panna:

cvhydcyl 30.jpg
cvhydcyl 30.jpg (326.44 KiB) Vaadatud 13057 korda


90-kraadised hüdrovoolikute kinnitus-pölved paistavad esialgu standartsed (miskit hüdraulika varuosade poeriiulilt) olema, kuid tegelikult nad seda ei ole! Seega vahetada neid ei tohi ...

cvhydcyl 31.jpg
cvhydcyl 31.jpg (359.42 KiB) Vaadatud 13057 korda


... pölve sees on kalibreeritud ava, millega reguleeritud silindri liikumiskiirus. Pildil jäi too nöelasuurune ava väga alla äärde, sest eespool paistis algul kena paari mm-ne ava, lambiga sisse uurides ilmnes aga see "nöela-auk":

cvhydcyl 32.jpg
cvhydcyl 32.jpg (286.24 KiB) Vaadatud 13057 korda

...
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#11

Järgmine silinder.
Erinevus eelmisest on selles, et tollel on küljes ka löpuandurid, mis automaatikale ütlevad, kui silinder on liikumiskäigu pöhja jöudnud (mölemas otsas):

cvhydcyl 33.jpg
cvhydcyl 33.jpg (246.89 KiB) Vaadatud 13034 korda
cvhydcyl 34.JPG
cvhydcyl 34.JPG (237.33 KiB) Vaadatud 13034 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#12

Kiirelt uus kork vastavalt juba olemasolevale eskiis-joonisele:

cvhydcyl 35.jpg
cvhydcyl 35.jpg (212.69 KiB) Vaadatud 13033 korda


Siis proovisin, kuidas oleks silindrit parem treipingi trumlis kinni hoida, kas peast vöi silindrist ... otsustasin pea kasuks, kuna see jäigem ja paksem ja ei viska üldse kohe mitte:

cvhydcyl 37.jpg
cvhydcyl 37.jpg (211.91 KiB) Vaadatud 13033 korda
cvhydcyl 36.jpg
cvhydcyl 36.jpg (222.56 KiB) Vaadatud 13033 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Pentti
Postitusi: 50
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#13

Ma arvan et kõigil Cabrio meestel oleks õige hetk oma silndrid ka korda teha niikaua kui autoril kõik mõõdud veel meeles ja käsi soe ;)

Väga huvitav ja põhjalik info tööprotsessist. Selliseid teemasi võiks rohkem olla.
Müts maha sinu ees :thumb:
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#14

Pentti kirjutas: N Jaan 04, 2024 20:27 Ma arvan et kõigil Cabrio meestel oleks õige hetk oma silndrid ka korda teha niikaua kui autoril kõik mõõdud veel meeles ja käsi soe ;)

Väga huvitav ja põhjalik info tööprotsessist. Selliseid teemasi võiks rohkem olla.
Müts maha sinu ees :thumb:
Tänud heade sönade eest.

Tegin seda 2018 aastal. Ega mul omalgit muidu meeles poleks kui pilte poleks teinud ja foorumi ülesse pannud. Aga selle jaoks ju foorumid ongi, et infot jagada.
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#15

Nuputasin, kuidas ja millega oleks parem vana sääretihend kätte saada, ilma et silindri ots-valts taas lahti treida. Olen nöus, et esimene silinder oli öppeks vaja lahti vötta, kuid teised prooviks ikka kinni jätta. Oma spetskäiatud ümbernurga tera ma messingu kallale ei usalda, liialt peenikeseks on too käiatud, möeldud oli ta plastiku tarvis, kannatab ka alumiiniumi (korkidel sisekeerme löpus süvend), kuid kui see murduma peaks messinguga, siis vöib kraapsu säärele tömmata.
Lahenduseks leidsin 16mm augufreesi. Sellega saab vana tihendi lahti ilma et väljaulatuv säär segaks:

cvhydcyl 38.jpg
cvhydcyl 38.jpg (246.41 KiB) Vaadatud 12999 korda
cvhydcyl 39.jpg
cvhydcyl 39.jpg (213.08 KiB) Vaadatud 12999 korda


Tegin igaks juhuks proovilöike messingul, et kontrollida egas frees liialt viltu pole, ava ju vaja 16mm kanti saada :)
cvhydcyl 40.jpg
cvhydcyl 40.jpg (219.59 KiB) Vaadatud 12999 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#16

"kork" puksil maha freesitud sai vana sääretihendi kenasti kätte:

cvhydcyl 41.jpg
cvhydcyl 41.jpg (263.31 KiB) Vaadatud 12997 korda
cvhydcyl 42.jpg
cvhydcyl 42.jpg (279.11 KiB) Vaadatud 12997 korda



vahepeal lasin väliskeerme valmis, seekord löpurandiga 2,5mm:

cvhydcyl 43.jpg
cvhydcyl 43.jpg (224.02 KiB) Vaadatud 12997 korda
cvhydcyl 44.jpg
cvhydcyl 44.jpg (265.41 KiB) Vaadatud 12997 korda


Kuna vana tihend oli mingi 14 vöi 15mm avas, siis pidin edasi freesima. Mansett on mul 4 mm körge, seega plaan oli siis edasi freesida kuni 4 mm sügavust (laiemaks ka ühtlasi), et kork taas vasta puksi keerata mansetti hoidma.
Kui freesides möödu-ketast kerisin, siis 3,4mm juures tundsin miskit lisatakistust korra kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...

:wall:

... Et veast kenasti aru saada ning öige lahendus leida, tegin valgele tahvlile omatarvis suure värvilise joonise:

cvhydcyl 45.jpg
cvhydcyl 45.jpg (291.22 KiB) Vaadatud 12997 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 924
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#17

overspeed kirjutas: N Jaan 04, 2024 21:12...kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...
Normaalne cliffhanger igaõhtu meile õhku jäetud. Parem järjejutt kui uued netflixi seriaalid! :notworthy:
Igatahes au ja kiitus, et selliseid elustamisi ette võtad ja annad võimaluse autodel kauem kasutuses olla. Rohepöörde rahad tuleks hoopis selliste tegevuste juurde suunata.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#18

SoS kirjutas: R Jaan 05, 2024 8:56
overspeed kirjutas: N Jaan 04, 2024 21:12...kuid jätkasin edasi ja 4mm-ni jöudes sain aru, et olin teinud suure vea ...
Normaalne cliffhanger igaõhtu meile õhku jäetud. Parem järjejutt kui uued netflixi seriaalid! :notworthy:
Igatahes au ja kiitus, et selliseid elustamisi ette võtad ja annad võimaluse autodel kauem kasutuses olla. Rohepöörde rahad tuleks hoopis selliste tegevuste juurde suunata.
Tänud.

Cliffhanger oligit selle töttu, et vahepeal pidin tööasjadega ka tegelema, pisut suuremate hüdrosilindritega tegemist ...

Kes on korvis.jpg
Kes on korvis.jpg (61.53 KiB) Vaadatud 12955 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#19

... mis mul siis valesti läks.

3,4 mm juures oli tunne, kus jöudsin freesiga originaaltihendi pesa pöhjani ning lasin sealt edasi 0,6mm kuna mul on vaja 4mm sügavust uue manseti jaoks, tekitasin nii aga mittesoovitud 0,6mm randi ümber sääre. Nii aga ei saa mansett 4mm avasse minna kuna sisehuulik jääb randi kaela.
Seda ranti ma aga maha treida ei saa, kuna risk säärt kraapida on liialt suur.
Esimesel silindril seda ranti ei jäänud, kuna puks oli ja eemaldatud ning säärt sees ei olnud kui 4mm freesisin sügavust.

Seega tolle randiga jääb mansett 0,6mm välja ulatuma puksist ja korki kinni keerata ei saa:

cvhydcyl 45.jpg
cvhydcyl 45.jpg (291.22 KiB) Vaadatud 12953 korda
cvhydcyl 46.jpg
cvhydcyl 46.jpg (217.74 KiB) Vaadatud 12953 korda
cvhydcyl 47.jpg
cvhydcyl 47.jpg (198.61 KiB) Vaadatud 12953 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#20

Lahenduseks otsustasin korki 0,6 mm sügavamaks freesida ning järgnevatel silindritel tehagi süvend puksis kuni 3,4mm, kus siis 0,6mm jääb mansett puksi pesast välja ulatuma. Tulevased korgid ka samuti 0,6mm sügavamad, et korgid keeraksid ennast silindriotsa keerme löpuni ja korgi pöhi jääks örnalt vaid mansetti toetama (hüdraulika öli surub ta siis korgipöhja vastu.
Kas ka too valesti läinud pidama jääb, näitas praktika.

cvhydcyl 48.jpg
cvhydcyl 48.jpg (222.34 KiB) Vaadatud 12952 korda


Järgnevate korkide jaoks parandasin joonisel möödud:

cvhydcyl 51(2).jpg
cvhydcyl 51(2).jpg (227.87 KiB) Vaadatud 12945 korda


Selle projekti kaustas oli veel üks pilt joonisega ... pole örna aimu enam mis vidin see oli ja kas üldse selle projektiga seotud ... :lol:

cvhydcyl 50.jpg
cvhydcyl 50.jpg (202.25 KiB) Vaadatud 12945 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#21

Jätkasin järgmiste silindritega.
Valmistasin veel kolm korki ette (sügavama mööduga). Kolm korki, sest 5. silinder on ju ka, katuseluugi oma (tonneau). Kuid kuna see veel ei leki ja asub tollest neljast pea-silindrist mujal (pagaasnikus), kergesti kättesaadavamas kohas, siis jäi see maha kruttimata ning tegemata (hiljem kahetsesin kövasti, oleks vöind ju töötuhinas järjest köik 5 ära teha :angry: ).

cvhydcyl 52.jpg
cvhydcyl 52.jpg (267.12 KiB) Vaadatud 12943 korda
cvhydcyl 53.jpg
cvhydcyl 53.jpg (262.41 KiB) Vaadatud 12944 korda


...
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#22

Viimased kaks on pikemad silindrid. Need kinnitasin trumli silindriosast:

cvhydcyl 54.jpg
cvhydcyl 54.jpg (220.97 KiB) Vaadatud 12910 korda


Otsa tagumine osa 24mm paralleelseks:

cvhydcyl 55.jpg
cvhydcyl 55.jpg (239.75 KiB) Vaadatud 12910 korda


Otsa keermeosa löppu keerme löpusüvend 2,5mm teraga:

cvhydcyl 56.jpg
cvhydcyl 56.jpg (219.86 KiB) Vaadatud 12910 korda


M24 x1,5 keere peale:

cvhydcyl 57.jpg
cvhydcyl 57.jpg (237.1 KiB) Vaadatud 12910 korda


16mm freesiga vana tihend välja:

cvhydcyl 58.jpg
cvhydcyl 58.jpg (235.34 KiB) Vaadatud 12910 korda


Uus Mansett paika:

cvhydcyl 59.jpg
cvhydcyl 59.jpg (242.68 KiB) Vaadatud 12910 korda


Kork peale:

cvhydcyl 60.jpg
cvhydcyl 60.jpg (225.15 KiB) Vaadatud 12910 korda


Valmis nad on. Kui tagasi töös, eks siis ole näha, kuidas "nokitsemine" ka välja tuli:

cvhydcyl 61.jpg
cvhydcyl 61.jpg (287.69 KiB) Vaadatud 12910 korda
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
overspeed
Postitusi: 706
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#23

overspeed kirjutas: K Jaan 03, 2024 12:59 ... Samuti olin valmis ostnud kahes erinevas välis-möödus sääremansetid (16 ja 14 mm), kuna ma täpselt ju ei teadnud, mis sinna mahub ...
Kasutusse läksid 10x16x4 mansetid.

overspeed kirjutas: R Jaan 05, 2024 11:17 ... hüdraulika öli surub ta siis korgipöhja vastu.
Kas ka too valesti läinud pidama jääb, näitas praktika.
Kui silindrid tagasi olin pannud ja esimese survetesti tegin, siis korra (0,5 sek) see randiga natukse lekkis ja siis lükkas öli ta paika ning tihendab kenasti.
Toimivad siiani lekkevabalt köik.
Arrogance diminishes wisdom !
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 861
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#24

Vägev lugemine, tore miskit sellist üle pika aja foorumis lugeda.
Ühes Ant-iga Whealer Dealers osas ka taastati neid silindreid, selle osa leidsin, aga taastamine seal sees pole, lõpus vaid põgusalt räägivad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7137
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

Mul seisab ühe kliendi cabrioga ees sarnane tegevuskava.
Vasta