Müstilised tulemused automaksu kalkulaatorist

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

Siin foorumis vist polegi veel sellist teemat, no tõmbame siis "sae käima" :D
Kuna mu kollektsioonis enamus ilged vanurid, siis ebaõiglane küll seisva auto eest 50€ aastas maksta, aga no elame üle.

Hoopis üllatava tulemuse andis aga registreerimise tasu. Mitte et ma müüa tahaksin oma vanureid, aga absurdne on küll:
Igapäeva 9-5 2.2D: 2002 aasta 88KW 2180/1710Kg => 334€
900 Cabrio Turbo: 1989 aasta 110KW 1730/1330Kg => 513€ (tegelt peaks registris olema 118KW, või siis automaat on vähem?)
900 lihtne karb. : 1984 aasta 74KW 1940/1270Kg => 538€
96 V4: 1976 aasta 50KW 1350/1000Kg => 571€
96 2T: 1965 aasta 29KW 1240/880Kg => 646€

Tere tulemast padurohelisse Eestisse. Mida vanem, seda kallim 20+ aasta vanuste seas.

E: Peale teema tegemist tekkis samal teemal artikkel kah ERR-i.
Viimati muutis aatom, T Nov 05, 2024 18:24, muudetud 1 kord kokku.
kroom
Postitusi: 336
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast

#2

OG 9-3, 1999. aastast, täismass alla 2000 kg, Esimene omanikuvahetus on €410.
Ma ei kujuta ette, kas sellist autot on üldse võimalik järgmisel aastal müüa. Juba täna ei ole 800 euro eest huvilisi ja 1200 eest on veelgi vähem.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#3

Igaksjuhuks ütleme korra veel välja, et mittesõitvatel on 2a armuaega aastamaksu osas

Mootorsõiduki aastamaksu objekt on:
2) liiklusregistrist ajutiselt kustutatud või peatatud registrikandega mootorsõiduk (alates 01.01.2027).
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#4

Ma vaatasin ka, et selle arvutuse järgi vanematel autodel läheb vanusega registreerimistasu suuremaks, sõltumata kaalust ja mootori võimsusest.

See registreerimistasu juba registris olevatele autodele on minu arust ikka täielik sigadus.

Kui ajutiselt registrikanne peatada, siis saan ka aru, et 25 ja 26 aastatel aastamaksust pääseb.
Ehk siis kui on mitu vanemat autot, siis oleks mõistlik teha valik, millisele autole neil aastatel keskenduda.

2027 on ees ootamas uued valimised, hääletagem siis vastavalt.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
skyline
Postitusi: 1053
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#5

See Euroopa Liidu poolt peale sunnitud "võrdle kohtlemine" kõigi autode osas viib jah paraku selleni, et osad vanemad autod muutuvad sisuliselt mittemüüdavateks, kui neid ei õnnestu just registreerimistasu vabalt välisriiki müüa.
Põhimõtteliselt kõik sellised 200-2000 turuhinnaga autod võib uuest aastast pigem maa sisse kaevata kui müüa. Või siis hakatakse autosid taas vaid lihtkirjalike ostu-müügi lepingutega edasi liigutama kuniks kellelegi lõpuks see "musta notsu kaart" kätte jääb ja peab siis omanikuvahetuse registreerimistasu maksma või auto lammutusele müüma.
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

Mis ma oskan kosta;
Ei muud kui praegu on hea aeg osta midagi. Lahedat ja vana. Ja kuu aja pärast kindlasti valik veel suurem. Ja kyi inimesed saavad aru, et järgmine aasta see reg. tasu veel ca 500 eur, siis praegu peaks head allahindlust kah saama.
Nii et ostke ja hoida neid vanu.
Ps. Myya ka järgmine aasta saab aga väljapoole piiri.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kroom
Postitusi: 336
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: Viimati oli OG 9-3 automaat 1999 aastast

#7

Saabi märk ninas on muidugi kerge puue, kui võrrelda näiteks bemmiga, aga see paistab tõesti, et kui odava otsa autot sellel aastal ei osta-müü, siis järgmisel aastal on juba hilja ärgata.
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2308
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#8

Mu sõidukite kohta on mul aastakulu vaid pisut üle 2000 euro. Tegelt ajab räigelt närvi kogu see --- tõesti.
Iuo
Postitusi: 1030
Liitunud: T Juul 11, 2006 15:05
Asukoht:
Auto:

#9

Kallimad autod on siis mõistlik OÜ-ks teha ja tulevikus ilma registritasuta müüa vaid OÜ-d.
geneetik
Postitusi: 132
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#10

Iuo kirjutas: E Nov 11, 2024 2:19 Kallimad autod on siis mõistlik OÜ-ks teha ja tulevikus ilma registritasuta müüa vaid OÜ-d.
Ohohh, kuidas see asi siis täpsemalt käib? :freak:
Ma olen siin skeeme näinud, aga see on midagi uut.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#11

geneetik kirjutas: E Nov 11, 2024 11:21
Iuo kirjutas: E Nov 11, 2024 2:19 Kallimad autod on siis mõistlik OÜ-ks teha ja tulevikus ilma registritasuta müüa vaid OÜ-d.
Ohohh, kuidas see asi siis täpsemalt käib? :freak:
Ma olen siin skeeme näinud, aga see on midagi uut.
Kas mõte siis ehk selline, et asutad OÜ ja müüd auto OÜ omandusse, registris on siis auto omanikuks OÜ.
Kui tahad müüa, siis müüd edasi kogu OÜ, mitte auto, registris omanik ei muutu, reg tasu ka ei rakendu.
OÜ tahab muidugi majandamist mingil määral.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

Lätis pidi sedasi maaäri käima. Arendataval maatükil või isegi korteril on omanikuks mingi OÜ vms... ostad omale firma, mitte maatüki. Ilmselt on sealgi mingi maksupoliitika ja bürokraatia taga...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
meister
Postitusi: 27
Liitunud: T Okt 01, 2024 19:34
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000

#13

Vanad autod saavad nii valusalt pihta seetõttu, et maks on CO2-põhine. Kui ametlikku CO2 näitu pole, arveldab kalkulaator selle ise, kusjuures valemi korrutajate sekka on millegipärast pandud ka vanus. Rõhutan igaks juhuks - vanus on CO2, mitte maksu lõpliku valemi korrutaja! Selle autorid nii teravad, et nende arvates kolm sama kütusekuluga, aga erinevas vanuses (nt 1970, 1990 ja 2020) autod, on täiesti erineva CO2 heitmekogusega! Nii tekibki nt 80ndate 44 kw väikeautol 250-300g "arveldatav CO2", mis käib päriselus kokku 15+/100 kütusekuluga, ehk siis 2-3x suuremaga kui päriselt. Selle pealt arveldatakse rõõmsalt 400€ reg.tasu.
Teine äärmus on üks üsna võimas 2000ndate alguse auto, millel on tehase NEDC näidud olemas, aga kuna esmaregistreerimine oli Eestis ll vabariigi ajal, ei pandud seda passi, ning peale ELi astumist jäi ka uues passis lahter tühjaks. Seega arvutas loll kalkulaator CO2-t ise ning sai vanusega korrates tehase omast ca 15% madalama tulemuse!
Enda tonnise panin seetõttu ka müüki, kuna registritasu tuleb tervelt 500€ ja samas ei ole kindlust, et projektiga hakkama saan ega pea lõpuks müüki panema. Turg on aga halvatuses, pane hinnaks 500 või 5000€, lihtsalt ei osteta ja kogu lugu. Lootsin, et äkki aasta lõpuks läheb paremaks, aga ei paista olevat. Ärikad saadavad vahel kirju, nende bisnis käib vist "ilmale vaatamata", kuigi kõvasti vähem kui varem. Ka need "pakun vahetust piiranguga E46 vastu"-tüüpi kirjad on otsa saanud.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#14

1989 SAAB 900 79kw - RT 473,25 € / AM 50€
1991 SAAB 900 T16 118kw - RT 503,25 € / AM 50€
1996 SAAB 9000 Aero 147kw - RT 478,25 € / AM 50€
1998 SAAB 9-5 110kw - RT 450,25 € / AM 50€
2000 SAAB 9-5 Griffin 147kw - RT 461,75 € / AM 50€
2003 SAAB 9-5 Aero 184kw - RT 482,75 € / AM 50€
2006 SAAB 9-5 136kw - RT 525,55 € / AM 102.2€
2007 SAAB 9-5 TiD 110kw - RT 460,80 € / AM 93€

Valem tundub eelistavat diislit hoolimata selle laiemast saastamisspektrist ja 79 või 184kw ka sisulist erinevust tema jaoks ei oma.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#15

Võrdlesin huviks kaht enda väga erinevat kulgurit, mis mõlemad langevad klassi "üle 20a vana": peagi 60a vanuseks saav kääbus (tühimass 760kg, võimsus 25kW) ja sõiduautode hulgas suht raske nelikveoline kolakas (tühimass 1957kg, võimsus 165kW). Maksu järgi on '65a põrnikas keskkonnale hirmsam asi, kui 2004a Audi A6. Reg tasu määrab heitme-osa ja põrnika kohta registris numbreid pole. Ilmselt saab siis "täie rauaga" ja see 495 on vanakestel maksimum?
Paistab, et jämedalt saavad kõik vanemad masinad 500eur reg tasu ja that's it. See sadakond eerot siia-sinna ei puhu pilli.
Põrnikas:
Registreerimistasu
645,75 €
Baasosa 150,00 €
CO₂ eriheite osa 495,75 €
Massiosa 0,00 €
Audi:
Registreerimistasu
480,25 €
Baasosa 150,00 €
CO₂ eriheite osa 295,75 €
Massiosa 34,50 €
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2210
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#16

Andrus99 kirjutas: N Nov 14, 2024 14:15
geneetik kirjutas: E Nov 11, 2024 11:21
Iuo kirjutas: E Nov 11, 2024 2:19 Kallimad autod on siis mõistlik OÜ-ks teha ja tulevikus ilma registritasuta müüa vaid OÜ-d.
Ohohh, kuidas see asi siis täpsemalt käib? :freak:
Ma olen siin skeeme näinud, aga see on midagi uut.
Kas mõte siis ehk selline, et asutad OÜ ja müüd auto OÜ omandusse, registris on siis auto omanikuks OÜ.
Kui tahad müüa, siis müüd edasi kogu OÜ, mitte auto, registris omanik ei muutu, reg tasu ka ei rakendu.
OÜ tahab muidugi majandamist mingil määral.
see peab ikka päris kallis auto olema, et seda kõike väärt oleks? Enda ja oma OÜ vahel peavad tehingud olema turuhinnaga, ehk siin on kallil maksuametnikul koht, kus veel teenida:)
Samas see automaks hobiauto omamise mõttes on suht ok - mul autod on 50€ aastas ja selle elab üle. Igapäeva Audi on 729€ igaaastaselt, mis teeb veidi kurjaks ja müümisel tuleb arvestada 2800 eurose lisarahaga. Kas selle 2800 eest jaksaks seda OÜ tralli teha, kuna see eeldab, et ka ostja sellega hakkama saab ja boonusena veel erisoodustus maks, kui plaan on töösõitudele lisaks ise ka sõita:)
Vasta