Saab 9-5 Aero Estate, 2006, owl

Vasta
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#1

Eelmise 9-5-e juppe likvideerides ei tulnud mul pähegi, et varsti jälle üks 9-5 hangitud saab. Mõnda juppi tahaks tagasi :eureka:

Mõtteid ja plaane oli igasuguseid, aga lõpuks sai ikka Rootsist, paraja seiklusega ja laevast maha jäädes (tagasi läbi Soome), toodud üks üldse mitte esmase valiku Aero.

Probleeme on sellega üksjagu. Mõned on saanud lahendatud, omajagu tegemisi veel ees.

Puldist uste avamise / sulgemise tööle saamiseks oli vaja süütelukk ära puhastada. Lukk lihtsalt ei tõusnud enam üles.
Aeg-ajalt ette viskava CEL-i P1312 vastu sai vahetatud DI. Umbes sama vana kasutatu vastu. CEL-i pole enam kaua olnud.
Elektripeeglid läksid liikuma neid mitu korda järjest paludes.
Käigukasti hoovastiku vahetas Ferdinandi garaaz. Nii nagu ka õli, küünlad filtrid ja muu pudi padi.

Ootamas on veel ketta/klotsiring ja väga mudaseks läinud pidurivedelik.
Poolraami puksid on samuti järjekorras. Huvitaval kombel tagasild oli juba uretaanitatud.
Lekkivaid simmereid on ka rohkem kui üks.
Kojamehed võiks korda saada- peatuvad kuskil keset klaasi, aga on nõus väikse lisaliigutuse peale õigele kohale minema.
Samuti soovitati korrosioonitõrjet. Põhi on ok, aga nii roostes poolraami pidavat harva ette sattuma. Esimene parem logar on ka mitte päris terve.
Sumpsi tagumine pütt on ka varsti minemas.
Nahahooldus tahab tegemist.
Nii nagu ka toonkile akendele.

Väljast vahatamise tegin ise. Soft99 scrach removeriga. Ilusamaks läks auto küll. Näis kas ka kestab.
Kui otseseid roostekohti on mõni, siis kivitäkkeid ja ka mulltamisi kahjuks leiab päris mitmeid. Roostesurma väga palju ei läinud.
16 tollised talverattad said ka hangitud.

Varustus on autol tavaline. Istmed on küll manuaalsed, aga väidetaval premium leather.
Pagassis on originaal sub ja vihmasensor ka töötab.

Kui alguses ei olnud emotsioonid just kõige meeldivamad, siis vaikselt vigu likvideerides hakkab see auto aina rohkem meeldima. :drive:




Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2071
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

Toonkile kindlasti oleks vaja, muidu nagu akvaariumis.
Kas on manuaal kastiga?
__In Boost We Trust__
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 2005
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#3

Oo kaks autot :)
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#4

On jah kaks aparaati õuel.
Millegagi peab ju lasteaias ka käima :)
Auto ilusamaks tegemine tuleb peale tehnilise poole korrastamist.
Mõlemad masinad manuaalid.

Nüüdseks talverattad all koos uute Hankooki W419 naeltega.
Tänud FS-ile
Erilised tänud Teagerile ahjusoojade numbrialuste eest.



Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
vvs
Pealik
Postitusi: 4340
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Dodge Charger SXT

#5

Vägev et 9-5 ka ikka ligi võtsid :D

Edu selle lennukiga ja muretut elu :beer:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#6

Nüüd tekkinud mure.

Nimelt on kuudi tagumiste küljeakende tihendid täiesti läbi.
Kes oskab pakkuda, kust võiks selliseid asju saada?
Klaasifirmad pakkusid uusi klaase.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Piktor
Postitusi: 329
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#7

Ega muud varianti polegi. Uus klaas koos tihendiga oli miskine 200 juurikat
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#8

Üks parkimisandur sai vahetatud, käsikas peale keeratud.
Hea oli vaadata, kuidas WIS-i arvamusest hoolimata andur ilma suurema lammutamiseta välja tuli.

Ülevaatus sai ka edukalt läbitud. Teibituuning ei häirinud.
Esialgu millegipärast arvati, et masin on diisel. Heitgaasitest oli huvitav.

Ega muud varianti polegi. Uus klaas koos tihendiga oli miskine 200 juurikat

Huvitav kas kasutatud klaasi saaks kasutada?
Sain teada, et kunagi olevat ka siinmail seda tihendiviga parandatud. Klaas maha, tihend liimiga klaasi külge ja klaas tihendiga tagasi. Garantii korras ja vandesõnade saatel.

Pidi olema mingi aastakäigu mingi tihendipartii viga.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#9

Vahepeal sai nahahooldust tehtud. Pragudega küljetükk läks vahetusse ja üks kulunud küljetugi sai värvi peale.
Seest hakkab juba päris rahuldavaks muutuma.
Ustega on vaja veel tegeleda.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
polukoli
Postitusi: 649
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#10

Nahahooldust tegid ise ? Kus tükke vahetasid ?
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#11

Nahahooldust tegid ise ? Kus tükke vahetasid ?

Ei teinud ise. Smartservices käisin.
Käisin seal klaasitihendite juttu ajamas, aga kuna müügimees oli nii abivalmis, siis panin nahahoolduse ja parandamise aja ka.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#12

Ega muud varianti polegi. Uus klaas koos tihendiga oli miskine 200 juurikat
Huvitav kas kasutatud klaasi saaks kasutada?
Sain teada, et kunagi olevat ka siinmail seda tihendiviga parandatud. Klaas maha, tihend liimiga klaasi külge ja klaas tihendiga tagasi. Garantii korras ja vandesõnade saatel.

Pidi olema mingi aastakäigu mingi tihendipartii viga.

Tihendite probleem sai lahendatud. Romula võttis 7 aastat vanemalt masinalt klaasid koos tihendiga maha ja klaasivahetus vahetas need ära. On küll vanemad klaasid autol, aga see eest on tihend korralik :)
Kogu lõbu 120.

Sama hooga sai tagumine ring tooni alla ka.
Tore oli ka see, et autot kätte saades oli klaaside kiletamisel üks 9-5NG.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#13

Sai kunagi suvel roostetõrjes käidud. Auto põhi üsna roostevaba, sillad parajalt roostes. Roostetõrje eesmärgiks siis kere säilivusaega natuke pikendada.
Kuna juba tuttav Termak oli kättesaamatu, siis sai käidud Krownis.
Eelnevalt ilusti plastid auto alt maha.
Roostetõrje kohta oskan ainult öelda, et peale vaadates seda nüüdseks nagu polegi, aga kui näpu kuhugi kahtlasemasse kohta ajad, saab õliseks. s.t. kogu vahend on imbunud pragudesse.
Väljast sai auto ka kuidagi õliseks. Päris mitu pesu läks vaja, et värvipinnad jälle normaliseeruks.
Ühe lahtisema värviga nurga pealt lasid värvi ka täiesti minema. Võib-olla oli see hea, sest muidu poleks äkki tegelema hakanud.

Lahtisem rooste maha, roostesurmaga (holts-prof antirust) üle ja nii päris mitu ringi. Ilusaks haljaks sai lõpuks.
Viimane roostesurma kiht sai selga happekrundi ja täitekrundi. (värvifoorumist ostsin töösegu)
Värvisin Touch-up värviga. Kuna pind oli suht suur, siis selle küünte värvimiseks paraja pintslige ei tulnud kohe kuidagi siledat pinda. Lõpuks aitas nõudepesukäsna sarnase koostisega 'pintsel' motonetist.
Igatahes sai touch-up pudel lõpuni kasutatud. Natuke läks kivitäkete ja mõne pisema koha jaoks veel.
Tulemus mitte päris, aga kui ei tea, siis peab ikka uurima, et avastada. Kruntimise keskelt ja lõpptulemusest pildid ka.
Kaua selline asi kestab, see selgub mingi aja pärast.

Peale puhtaks pesemist ja vahatamist oli auto juba peaaegu. Pagassi tuli Ranttolt kummimatt ka. Ühel päeval sain kõne, et matt servani vett täis. Kui kontrollima sain, siis oli tegelikult osa ka juba varuratast leotamas. Süüdlane pildil.

Suveks plaanitud uste sisemiste käepidemete kiletamine ja heli isolatsioon on kahjuks veel tööde järjekorras.

Igatahes auto plaanitavast kaalutõusust tulenev kiirenduse kadu sai juba eelnevalt Sebastiani abiga kompenseeritud.



Lisatud failid
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#14

Võtsid logari ja küljekarbi plastikkatte ka maha?
Ma kogemusest ütlen, et tavaliselt hakkab seal esinev rooste altpoolt ülespoole ronima.

Logarid käisid maha kui roostetõrjet tehti. Tõrjutud sai, midagi hullu ei paistnud. Küljekarbi plaste maha ei võtnud, aga roostetõrje läks nende plastide alla/sisse ka.
Niipalju kui paistis, siis allpool oli värv ilusti peal.
Eks näis, kuidas ja kaua kestab.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#15

Umbes aasta tehtud värvimise kohta saab öelda, et veel on peal. Ehk kestab aastakese veel. Kuigi näha on, et värvi alla on tekkinud elu. Ilusti keskele.

Sai ka talverattad hangitud ja alla pandud. Seekord Hankooki RS+ sellisest asutusest nagu http://rehvitehnik.ee/ Kiituseks peab ütlema, et viitsisid vaeva näha ja rehvid välja ajada. Tehasenaelaga variandid pidid väidetavalt lähiümbruses otsas olema.

Rehvivahetusse sõites ilmus välja xenoni regulaatori hoiatustuli. Kord on, kord pole. Internet pakub. et kõrguse andurid võiks olla tõenäoline viga.

Et tulukeste teema ikka liiga üksikuks ei jääks, siis ilmutas end jälle check engine misfire koodidega. Seda juhtub aeg ajalt. DI ilmselt.
Ja et pidu täielik oleks, siis tuli korraks ka 'brake light failure'.
Tundub nagu varajane jõuluvalgustus. Igatahes hetkel on need tuled jälle kustunud.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#16

Autoga polegi midagi nii ehmatavat juhtunud kui täna. Nimelt hakkas sõidu ajal miski asi mööda maad lohisema. Kui esialgu ei paistnud midagi, siis lõpuks leidsin paagi vitsa, mis oli pooleks ja lohises otsapidi järel. Kõrvalistuja poolel. Hiilisin vaikselt koju ära, õnneks ainult paar kilomeetrit, aga teed on siin aukus. Paak sai ka just eile servani täis võetud. Vitsa otsa sain nipukaga kinni, enam maas ei lohise, aga kaua see paak ühe vitsaga seisab?
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 292
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#17

owl kirjutas: R Veebr 07, 2025 17:43 Autoga polegi midagi nii ehmatavat juhtunud kui täna. Nimelt hakkas sõidu ajal miski asi mööda maad lohisema. Kui esialgu ei paistnud midagi, siis lõpuks leidsin paagi vitsa, mis oli pooleks ja lohises otsapidi järel. Kõrvalistuja poolel. Hiilisin vaikselt koju ära, õnneks ainult paar kilomeetrit, aga teed on siin aukus. Paak sai ka just eile servani täis võetud. Vitsa otsa sain nipukaga kinni, enam maas ei lohise, aga kaua see paak ühe vitsaga seisab?
Olen sama asja läbi elanud :D Ise sõitsin nii ainult ca 50km, tühjema paagiga oleks ehk rohkem riskinud.
Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

Kestab, kui just samas seisus pole..:) Tallinnasse remonti sõita võiks OK olla...:) Erit kui sa suutsid teise ka kuidagi toetama tõmmata.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#19

Ma sain ka enda paagivitsa lohisema täispaagiga. Sai samamoodi nipukaga kinni ja tegelikult vist 1000+km kokkuvõites sõidetud sedasi. Tankisin viimases veerandis 20l kaupa ja hoidsin pisut rahulikumat sõidustiili. Kässari trossid hoiavad täitsa edukalt paaki üleval ;)
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 162
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#20

mina avastasin 500km enne kodu, et mingi veider hääl on. Leedu olerexist sai riiulilt viimane pakk nipukaid haaratud ja kinni tõmmatud. kodus sai ka veel ca nädal nõnda sõidetud kuni vahetamiseni jõudsin. pärast vaatasin et ega teise vitsa seis ka väga kiita polnud, vahest peab õnne ka olema :D
:drive:
Kasutaja avatar
owl
Captain Slow
Postitusi: 266
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#21

Uued vitsad peal. Paak oli natuke rippus, aga ei midagi hullu. Niipalju, nagu siin mõned eelkirjutatud, sõita ei tulnud. Ainult miski 100 km kanti.

Peab ka üles tunnistama, et eelmine aasta sai keevitatud tagakoobaste sisemisi külgi. Oli üks pisike auk, mis aina paisus.
Esimene ots ka ei pääsenud - peaaegu pooleks läinud poolraam sai asendatud.
Roostevaba kõrvalistuja poolne esiuks ootab mitmendat aastat paigaldamist, aga praegune ei ole ju veel nii hull. Luuk sai kunagi ammu juba vahetatud.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#22

Eks 15+ a iga ilmaga baltikumi ja skandinaavia teedel veerwnud SAAB OG 9-5 d on parasjagu roostwtanud. Hea kui paagi vitsade kinnituspoldid lahti tulevad mittw ei purune. Paras nikerdamine on see töö niivöiteisiti. Asjalikud mehaanikud kes sellise roostepuruga midagi peale hakata oskavad. 👍
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

9-5`l püsib paak ka käsipiduri trossidel, kui mõlemad vitsad katkevad.
Vasta