Viki kirjutas: ↑K Juun 29, 2022 17:14
Tundub, et keegi on stabika tagurpidi külge pannud. Olen korra sellist nalja näinud.
Igati õige järeldus. Kui kunagi masina "turuväärtuse kompenseerimise" (korralik tagant otsasõit) eel sillatala värvisin, siis osandasin silla ja see nali on mu korraldatud...
Sellest järeldus: kui kellegi hobi on 9-5 roolilattide vahetamine, siis soovitan stabilisaatorvarda tagurpidi panna - kolksub kohati vastu sisemist rooliotsa ning vähem kui 10k peale hakkab latt lekkima

Ma sain 2 korda latti vahetada...
Saabil on ca 50km puudu kenast 400Mm odomeetrinäidust. Tuleb vast see number ära.
To-do listis on:
1) pidurid. TÜV-l küll numbrid ok ja ükski pidur peal ei ole, aga pidurdades on tuntav klobin / viskamine. Linnas vähe tunda, manateel häirib. 3a seismise järel ei käinud töösilindrid ja kelgud korralikult, aga klotsivahetustega said need (ilma osandamata) liikuma pandud ning viimasel rattavahetusel (eelmine nädal said
värskemad rattad alla) liikusid kõik kenasti ja ketaste töötasapinnad olid kenad ja kettad käsitsi ratast pöörates justkui sirged. Kui ise probleemset ratast ei leia, palun TÜV-l piduristendis õrnemate pidurdamistega ebaühtlast võtmist otsida
2) ilmselt keerulisim teema: tagasilla kokkujooks / chamber. Viimaste ajutiselt alla pandud nn juust-rehvide (teise veljejooksu üks rehv leidis õnnetu otsa) siseküljed näris mõne tuhande kilomeetriga märgatavalt ära:

- IMG_20230630_140522_copy_2000x923.jpg (301.03 KiB) Vaadatud 5999 korda
Pilt ei anna just hästi edasi, aga seespool on oma 0,5mm rohkem kulunud ja see toimus jube kiirelt.
Mõõtsin loodiga ja velje 47cm tasapinna pikkusel on ka silmaga nähtav ratta sissekalle - ca 15mm.
Enda maamehe loogikaga tehtud nn raviplaan: kuna seal ka üks puks kääksus ja kääksu kaotamine poldi pingutamisena oli ajutine "ravi" (puks ise on "vedel"), siis vahetan hakatuseks nn õõtshoova-sillatala puksid. Seejärel tuleb ilmselt
seibitama hakata vms. Kuigi rummu ja silla kontaktpinna vähendamine distants-seibide lisamisega ei ole mehaanika vaates lahendus, mis mulle päris meeldib...
Muu:
- 2 korda on põhjagaasi puhul andnud P1106 viga. Resonaator hakkas seest kõrisema ja selle esiosa sõel oli otsa saanud. Veakirjelduse üks võimalik põhjus on ummistunud väljalase / katalüsaator ja võimalik, et mul tegi see resonaator mingit nalja. Sai ca 500km tagasi vahetatud - elame-näeme ja loodame, et see oligi põhjus
- mootori toimetamisega pole ma päris rahul: maha lastud gaasi puhul (mootoriga pidurdamine) järsku gaasi vajutades on mootor kuidagi rahutu - reageerib jõnksuga ja sujuvaks sõiduks tuleb gaasi peale anda sujuvalt. Vaatasin TorqueLitega mootorinäitajaid ja esimene ja teine andur käitusid tühikäigul erinevalt. Esimene sikksakitas, teine oli väga rahulik:

- IMG_20230703_124709.jpg (553.55 KiB) Vaadatud 5999 korda
Kohe oli käepärast nn töötanud autolt pärit esimene lambda ja kuna selle vahetus on paariti minuti töö, siis vahetasin. Mõlema lambda tühikäigunäidud läksid pea nulli, kohapeal gaasi andes (ca 2500rpm peale) kerkisid mõlemad:

- IMG_20230703_125656.jpg (562.03 KiB) Vaadatud 5999 korda
Mida arvata - kas seda, et algne esimene lambda on ok ning hoopis teine on "liiga rahulik"? Või toimetavad mõlemad nii nagu vaja?
TÜV-del on muidu selle masina HC näit olnud alati imepisike - 10ppm pluss-miinus mõni ppm kandis. Samas kütusekulu võiks vast veidi väiksem olla küll

- konditsioneer on tühi. Enne seismajätmist toimis, seismise järel vahetasin lekkiva kondiradika ja ka kondipumba (ei meeldi autodele seismine...). Kusagil on aga ikka tobe pisike leke: kui süsteem rõhu alla lüüa, siis õhuleket ei leia, hommikuks on aga süsteem ilma rõhuta. Tuleb ilmselt remontijate juurde värvaine-täitmisse ja lekkeotsingusse viia - ei saa päris tavapärase DIY-ga asjaga hakkama
