Saab 9-5 Aero Estate MAN, 2000, 13piisab

13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#76

Kevad käes ja teed juba kuivad - varsti on aeg Saab talveunest äratada.

eelmine suvi häiris lärmakas bensupump ja varupump plus vahetamiseks kokku keevitatud nn võti olid igaks-juhuks pagasiruumis kaasa reisimas. Vahetasin nüüd pumba ja otseloomulikult pidi tagasivoolu otsik murduma - kuidagi väga habras oli. Otsikut ma plastvooliku otsa panna ei suutnudki - sai kokku vahe-voolikuga.

punasel Aerol ei taha aga kastid kohe üldse kesta :(

Ma ei mõista, mis praegusel kastil viga on. Võinoh - mulle ei tundu kastil viga olevat. Kast tuli sõitvalt masinalt ja ma ei avanud seda ühestki otsast. Ca 5Mm toimis kenasti, siis otsustas aga hakata viiendat käiku välja loopima.
Ma ei mõista, miks:
- käiguhoovastik pole uus, on aga vana esiveolise masina kohta üpris ok. Allub kenasti ja piisava konkreetsusega reguleerimisele (4.käigu lukustus kastil+kangihooval). Tõsi - tagurpidikäiku lubab sisse panna ilma nn naga üles tõstmata (?)
- kasti küljes liigub lülitus-hammasratas kenasti nii kaugele, kui peab/saab ning fikseerub seal:
IMG_20220323_210338_copy_1600x738.jpg
IMG_20220323_210338_copy_1600x738.jpg (302.6 KiB) Vaadatud 6966 korda

Lülitus-hammasratas oli haiget saanud - kas arvan õigesti, kui eeldan, et see on pigem tagajärg kui põhjus?
IMG_20220322_212928_copy_1600x738.jpg
IMG_20220322_212928_copy_1600x738.jpg (245.04 KiB) Vaadatud 6966 korda

Komplekteerisin viisaka sünkronisaatori ja lülitushammasratta ning panin peale - see ei aidanud.

kuna kast tundub korras olevat, siis järgmisena ilmselt mootori- ja poolraamipatjade ning käiguhoovastiku vahetamine? Ehk omab keegi sarnast kogemust või oskab kobkreetsemalt põhjusele viidata?
muidu eelmine kast hävis nii, et viies käik jäi sisse. Omamoodi ühine nimetaja on see viies käik?
Kasutaja avatar
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#77

Mul viskas kunagi teist või kolmandat käiku välja (seda just hooletumal käiguvahetusel), aga peale mootoripatjade vahetust probleem kadus, peale seda vaheta käike kuidas tahad, aga välja ei pillu. Aga kuna ma patju korraga ei vahetanud, siis probleem kadus ühe konkreetse padjaga, aga enam ei meenu, oli ta nüüd mootoritagune padi või aku all olev.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#78

5.käigu sees mittepüsimise põhjuseks oli ikka hammasratta-komplekt. Ära võetul liikus lülitusratas teistel väga pehmelt. Igatahes see asi sai korda.

Paistab aga, et peagi on mul 9-5 kasti mahakitkumises ikkagi "must vöö". Eile õhtul kadus sidur. Õnneks juhtus nn kodupoest läbi hüpates ja liipas "start käik sees, käiguvahetused vahegaasiga" omal rattal koju. Esmane vaatlus - sidurikojast tilgub lahkelt õli, plastluugi alt näeb leemendavat üritust, vooliku ja toru probleemi ei tuvasta...
Töösilinder sai vahetatud esimese kastivahetusega ehk 5a ja vast 15..20Mm tagasi (masin seisis vahepeal pea 3a), peale läks viisaka tootja oma. Äkki Valeo. Teisel kastivahetusel oli selle tolmukaitse juba pilbasteks - asenduseks sai 20+a vana töösilindri tolmukaitse, mis oli vanusest hoolimata jätkuvalt hea. Panen panuse töösilindrile. Jabur ja tüütu - kasti mahakatkumine iga 10Mm tagant pole suurem asi hobi :(
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#79

Nagu arvata, siis ongi töösilinder (värske probleem ise eelmises postis).

Küsimused:
- survelaager peabki ju pidevalt sidurilamellide vastas olema ja kaasa käima? See on mind häirinud, aga ei näe varianti, kuidas ta eemale jääks
- riiulis on mul küll üks uute katetega siduriketas, aga vaikimisi jätan selle, mis küljes. Kui just konsiilium ei ütle, et see üpris kindlalt nii õline, et hakkab libisema (?). Töösilinder suri vististi äkksurma ega jõudnud kaua ja töötava siduriga asju laiali pihustada

Ning huvitavaim küsimus ehk siis mis on TecDoc-l Saabi osas viga ja kas kõike peab otsima nii, et esmalt Opeli vaste koodile ning alles siis saab juppe? :)
Ma olen juba käigukasti poolteljetihendeid opeli koodi läbi hankinud, siduri töösilindrit pakub aeromotors vaid küsitava kvaliteediga JP kirjaga karbis. Küsides aga Opeli koodiga, on valik kilomeetri pikkune...
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#80

Siduri töösilindri äkki tekkinud leke suutis ilmselt ikka ka siduriketast immutada - avaldus mõned korrad tühja O1 haagisega gaasi põhja vajutades ca 2sek siduri libisemisena (pöörded +1000). Hiljem pole täheldanud, aga pole ka väga ekstreemsusi korraldanud - musta aero metallkeha rändas küll O2 haagisel kokkuostu, aga selle ca 1,2t summaarse sabas oleva massi puhul olid manöövrid maaaaaarurahulikud :)

2000a hea kerega aero talutamas oma 2003 läbimäda kerega nooremat venda "krematooriumisse":
IMG_20220615_115731_copy_1600x738.jpg
IMG_20220615_115731_copy_1600x738.jpg (363.64 KiB) Vaadatud 6551 korda

Ca 10Mm lõbisõidul siduri töösilindri otsasaamine oli vist aga siiski mu paigalduspraak - töösilindri kaelustihend (rahvaslängis "simmerling") oli kuidagi suutnud minna kastivõlli ümber mittekorrektselt. Masina juures oli kohati tunda kastiõli lõhna - ilmselt lekkis kuigipalju töösilindrisse ja selle tõttu andis saba nii tolmukate kui ka lõpuks dot-4 osa. Vähemalt nii tundub ja see on paras Murphy, et kaelustihendi metall-pingutusvõruke kuidagi paigaldusel kohalt nihkuda suutis.
nüüd uue töösilindri ja ka veovõlli tihenditega liigseid lõhnu ei ole. Muide ka veovõlli tihendeid (nagu ka siduri töösilindrit) tuleb tecdoc veebipoest tellida opeli alt - saabile ei anna. Veovõlli tihendid on samad, mis nt vectraA 2000-l (F20 kast).

Esisillas on masinal anomaalia, mille põhjust ma ei mõista - latist ratastesse minevate varraste ja stabilisaatori vahe on väikesevõitu. Ca 5..6mm sirgete ratastega seistes. Ning on näha, et mingitel tingimustel peksavad teineteise vastu. Kas ja mis on valesti koostatud? Pildilt on näha, et on ka varda tolmukaitset närinud:
IMG_20220628_185704_copy_738x1599.jpg
IMG_20220628_185704_copy_738x1599.jpg (201.43 KiB) Vaadatud 6551 korda
Masinal on ka üks mittetöötav asi - konditsioneer. Vahetasin kondensaatori (noh - see jahutusradika + IC ees olev "radikas"), mille alaosa oli konkreetselt puruks. Kompressoriga prooviks süsteemi lastav 6bar kukub aga ca 10 tunniga nulli. Tegelen - hetke +29..+30 ilm motiveerib konti korda tegema :D
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 498
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#81

Tundub, et keegi on stabika tagurpidi külge pannud. Olen korra sellist nalja näinud.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#82

Viki kirjutas: K Juun 29, 2022 17:14 Tundub, et keegi on stabika tagurpidi külge pannud. Olen korra sellist nalja näinud.
Igati õige järeldus. Kui kunagi masina "turuväärtuse kompenseerimise" (korralik tagant otsasõit) eel sillatala värvisin, siis osandasin silla ja see nali on mu korraldatud...
Sellest järeldus: kui kellegi hobi on 9-5 roolilattide vahetamine, siis soovitan stabilisaatorvarda tagurpidi panna - kolksub kohati vastu sisemist rooliotsa ning vähem kui 10k peale hakkab latt lekkima :D Ma sain 2 korda latti vahetada... :)

Saabil on ca 50km puudu kenast 400Mm odomeetrinäidust. Tuleb vast see number ära.
To-do listis on:
1) pidurid. TÜV-l küll numbrid ok ja ükski pidur peal ei ole, aga pidurdades on tuntav klobin / viskamine. Linnas vähe tunda, manateel häirib. 3a seismise järel ei käinud töösilindrid ja kelgud korralikult, aga klotsivahetustega said need (ilma osandamata) liikuma pandud ning viimasel rattavahetusel (eelmine nädal said värskemad rattad alla) liikusid kõik kenasti ja ketaste töötasapinnad olid kenad ja kettad käsitsi ratast pöörates justkui sirged. Kui ise probleemset ratast ei leia, palun TÜV-l piduristendis õrnemate pidurdamistega ebaühtlast võtmist otsida
2) ilmselt keerulisim teema: tagasilla kokkujooks / chamber. Viimaste ajutiselt alla pandud nn juust-rehvide (teise veljejooksu üks rehv leidis õnnetu otsa) siseküljed näris mõne tuhande kilomeetriga märgatavalt ära:
IMG_20230630_140522_copy_2000x923.jpg
IMG_20230630_140522_copy_2000x923.jpg (301.03 KiB) Vaadatud 5999 korda
Pilt ei anna just hästi edasi, aga seespool on oma 0,5mm rohkem kulunud ja see toimus jube kiirelt.
Mõõtsin loodiga ja velje 47cm tasapinna pikkusel on ka silmaga nähtav ratta sissekalle - ca 15mm.
Enda maamehe loogikaga tehtud nn raviplaan: kuna seal ka üks puks kääksus ja kääksu kaotamine poldi pingutamisena oli ajutine "ravi" (puks ise on "vedel"), siis vahetan hakatuseks nn õõtshoova-sillatala puksid. Seejärel tuleb ilmselt seibitama hakata vms. Kuigi rummu ja silla kontaktpinna vähendamine distants-seibide lisamisega ei ole mehaanika vaates lahendus, mis mulle päris meeldib...

Muu:
- 2 korda on põhjagaasi puhul andnud P1106 viga. Resonaator hakkas seest kõrisema ja selle esiosa sõel oli otsa saanud. Veakirjelduse üks võimalik põhjus on ummistunud väljalase / katalüsaator ja võimalik, et mul tegi see resonaator mingit nalja. Sai ca 500km tagasi vahetatud - elame-näeme ja loodame, et see oligi põhjus
- mootori toimetamisega pole ma päris rahul: maha lastud gaasi puhul (mootoriga pidurdamine) järsku gaasi vajutades on mootor kuidagi rahutu - reageerib jõnksuga ja sujuvaks sõiduks tuleb gaasi peale anda sujuvalt. Vaatasin TorqueLitega mootorinäitajaid ja esimene ja teine andur käitusid tühikäigul erinevalt. Esimene sikksakitas, teine oli väga rahulik:
IMG_20230703_124709.jpg
IMG_20230703_124709.jpg (553.55 KiB) Vaadatud 5999 korda
Kohe oli käepärast nn töötanud autolt pärit esimene lambda ja kuna selle vahetus on paariti minuti töö, siis vahetasin. Mõlema lambda tühikäigunäidud läksid pea nulli, kohapeal gaasi andes (ca 2500rpm peale) kerkisid mõlemad:
IMG_20230703_125656.jpg
IMG_20230703_125656.jpg (562.03 KiB) Vaadatud 5999 korda
Mida arvata - kas seda, et algne esimene lambda on ok ning hoopis teine on "liiga rahulik"? Või toimetavad mõlemad nii nagu vaja?
TÜV-del on muidu selle masina HC näit olnud alati imepisike - 10ppm pluss-miinus mõni ppm kandis. Samas kütusekulu võiks vast veidi väiksem olla küll :)
- konditsioneer on tühi. Enne seismajätmist toimis, seismise järel vahetasin lekkiva kondiradika ja ka kondipumba (ei meeldi autodele seismine...). Kusagil on aga ikka tobe pisike leke: kui süsteem rõhu alla lüüa, siis õhuleket ei leia, hommikuks on aga süsteem ilma rõhuta. Tuleb ilmselt remontijate juurde värvaine-täitmisse ja lekkeotsingusse viia - ei saa päris tavapärase DIY-ga asjaga hakkama :)
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#83

Kui tahad AC korralikult tööle saada, siis peaksid filter/kuivati uue vastu vahetama, kuna suruõhu niiskus rikub selle ära ja hiljem võib igasugu anomaaliaid põhjustada.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#84

Aitäh Marti - nii mulle ka eeomine suvi teise masina kondiga Rehvitaksos viidati. Usun ja vahetan :)

Kogusin just nn hard way aju vahetamise kogemust. Proovisin võõrast CR Performance aju peale ja masin sellega ei käivitunud. Kui just keegi lahkesti sümboolse tasu eest aju laulatama ei kutsu (kutsumine on welcome!), jääb masin tehasesoftile.

Ka samalt uuemalt (2004a) masinalt pärit SID ei sobi pinout pärast :(

Vähemasti on soetatud nn varumootorile minev turbo täitsa usutav ning ehk leiab see teine B235R mootor järgmisel suvel koha Kadett GSI kapoti all. Sel suvel "mängin" aga põrnika boksermootoriga :) (sellest ka pildike - ilus inseneritöö on see mootor! 8-) )
Manused
IMG_20230712_170516_copy_2000x923.jpg
IMG_20230712_170516_copy_2000x923.jpg (286.87 KiB) Vaadatud 5908 korda
IMG_20230712_180921_copy_2000x923.jpg
IMG_20230712_180921_copy_2000x923.jpg (566.16 KiB) Vaadatud 5908 korda
IMG_20230705_125855_copy_2000x923.jpg
IMG_20230705_125855_copy_2000x923.jpg (340.56 KiB) Vaadatud 5908 korda
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#85

Uue sidi saad tööle kui tema pistikule paned samad juhtmed. Enda masinal tegin ja toimib.
Kuskil netis oli paremate piltide ja joonistega teema aga hetkel kiiruga ei leidnud üles
https://www.saabcentral.com/threads/200 ... 794?page=1
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 866
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#86

Et kasutada T7 mootorijuhtimisüksust mis pärit teise SAABi pealt vajab see ehk vajaliku info sisestamist tarkvara muutuse ajal ehk siis vist ei ole teostatav tehc 2 ga nagu ma olen kuulnud. Kuid minu teadmised ei pruugi olla SAABituunijate tasemel ja vöin seega eksida. Soome SAABifoorumi teemasid jälgides on ka SID ide ja kliimaseadme juhtplokkide kohta selgitatud , et osa tooteid on teiste aastakäikude SAAB O-G 9-5 lt sobitatavad osa mitte.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#87

Opensid-sid ja aju jäid mu masinale külge panemata.

Vahepeal on kilomeetreid mõõdetud ning talvepeetri vahekasti purunemise tõttu (muide otsin 4x4 vectra A vahekasti või nurkülekannet!) sõitis Saab ka möödunud talvel. Enam vast mitte, kuna Peetri rolliks soetasin quattro-audi. Olen küll põllumajandusmootorite (st diislid) põlastaja, aga talvel vaja ju lihtsalt mingit 4x4 kulgurit ning tehnikahuvi pärast (st prooviks ka diislit) otsisingi just sobiva värvi ja sisuga kolmeliitrist masuudipressi. Leidsin ja vähemalt seni on nägu naerul: 2t mugav nelikveoline kolakas mõõdab maanteed ikka olematu (st 6..6,5l/100km) tankimiskuluga :)
(kuigi libedal lõbutsemiseks see raske ninaga ning ka muidu paksuke ei sobi. Erinevalt palju kergemast 52-48 kaalujaotusega vectrast sellega nn kannakaid ega sportlikku sõitu ei tee)

Mõni nädal tagasi hakkas Saab taas 5.käiku välja loopima ehk siis nõudis taas "uut" 5.käigu hammasratta+sünkro komplekti. See oli garaažiriiulis juba ootel. Niiet mu riiulil on tühi koht ja võib mõnede kümnete rahade eest kas seda või muu käigu rikkega FM55 kasti pakkuda. Koodi tagumine osa (B01, B05, B08 vms) ei ole oluline ehk siis sobivad kõik 9-5 R4 bensumootori otsas olnud kastid.

Kastiteema järel tegi aga väljalase hjuumorit. Millalgi varem olid viimase summutipüti sõel(ad) püyis kõrisema hakanud. Laisa inimesena andsin pütile paar pauku haamriga ning pütt jäi kenasti vaikseks. Mõni päev hiljem tekkis aga maanteekiirenduse järel põhja alla mehine väljalaske lörin. Resonaator oli end veerandi ulatuses küljepealsest poolte kokkuliitmise kohast laiali löönud. Kuna oli reede ja masin juba garaažikanalil, otsustasin kondoomi ära lappida ehk siis keevitasin kokku.
Järgmise nädala reedel lõi aga lõpupütt end ca 15cm pikkuselt lahti. Ning sealt oli ka näha, miks väljalase muudkui pooldub: püti vatt oli püti ummistanud. Kuna taas oli masin kanalil, väljalase maas ning uusi tükke saanuks alles 4 ja pigem 5 kalendripäeva pärast, rookisin pütist kogu villa välja ja keevitasin külje kokku. Masin muutus lärmakamaks imevähe ehk siis on üpris vaikne - mis ei ole ootuspärane tulemus. Eeldasin, et saan üheksakümnendate tuuningut ehk (koleda) valju R4 plärina.
Huvitav on veel see, et lõpupütt omab aasta-markeeringut: 2003. Olen millalgi oma mustalt doonorilt selle punasele tõstnud - aga et see oli all tehasest, seletab taas Saabi pankrotti: nii kvaliteetseid autosid on marukallis toota ja seda raha ostjalt tagasi ei saa...

Teemasse kirjutamise põhjus on aga aku tühjenemine ja lootus saada häid vihjeid. Tegi masin kevadel taolist nalja ja nüüd taas. Kust viga otsida?
Süüteluku põhi vastuseks ei sobi - tühjeneb ka lukustatud ustega ning need lukustuvad, kui autol süüteluku põhi on oma klõpsu üles ära teinud. St kui süüde on väljas.
Tühjeneb nii lukus ustega (nagu viimati) kui ka koduhoovis lukustamata ustega. Generaator laeb ilusasti, akuressurssi jagub. Viimane tühjenemine toimus 21 tunni jooksul. Ehk siis see haruharva taha jääv tarbija on üpris võimas - min 10W (sest 10W/13V*21h=16Ah on akus soojal sügisel kindlasti. Pigem mitu korda rohkem!) ja pigem 20+W.
Otsimise teeb marutüütuks vea juhuslik ilmnemine. Eile oli kohal, sellele eelnevad pool aastat kusagil suvitamas... Otsi siis teda, onju :) Ehk siis vaikimisi ei ole multimeetriga kaitsmekarbis sorkimisest ilmselt abi, kuna viga ilmneb haruharva ja juhuslikult :(
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#88

Õhus on tunda kevadet ja punane Saab ärkas talveunest. On diisel-talvepeetriga võrreldes ikka mõnusalt särtsakas. Muidugi jah - sõidurõõmu osas teeb Vectra Saabile silmad ette ning Kadett on oma tonnise tühimassiga täiesti eraldi klass. Lihtne rusikareegel: vähem massi, lõbusam masin :)

Saab meenutas kohe, et möödunud sügisel ei leidnud ma lahendust P1106 veale. Viga vastab andurile Charge Air Absolute Pressure Sensor, mida on masinal 2 identset: kood 9171497
Turborõhku annab masin nagu ikka - salongikellal "punase algusesse", niiet rõhuleke vast põhjuseks ei ole.

Võtsin taas andurid maha. Kolm klemmi, takistused mõlemal anduril sarnased. Ühe puhul on anduritel väike vahe (ca 47,5k vs 50k), aga see ju vast pilli ei puhu.
Andsin kompressoriga anduritele rõhu (tõsi - esialgu nii palju, kui parasjagu süsteemis oli. Vast 5..6bar; hiljem proovisin ka madalama rõhuga) peale, takistused ei muutunud.
On kellelgi nägemust, kuidas edeneda? Sh kas ja kuidas andureid defekteerida.
Kasutaja avatar
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1234
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#89

Salongikella all mõtled originaali? 9-5l on see boost request näidik, reaalset rõhku see ei kajasta.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#90

Jah - mõtlen kellaploki originaalnäidikut. Ma ei teadnud, et Saabil on selline säästusüsteem... Aga sellest teadmisest on abi - aitäh! :)
Ehk siis peab mõtlema välja nn testilahenduse rõhulekke otsimiseks - masin suutis nüüd gaasi vabastamisel ka välja surra (vist tegi seda kohati ka sügisel) ja kogu see kombo sobiks rõhulekkega vast kenasti kokku...

Muidu vahetasin andurid omavahel ja nüüd 20+20min sõiduga CE tuld põlema ei saanud. Kuigi jah - mootori töö on jätkuvalt veidi "karvane". Ehk siis gaasis tundub mulle justkui kerge auk olevat jne.
Muidu lihtsalt huvitav: vaatasin masinat ka VCDSga (mis pole just Saabi tool) ning huvitaval kombel nägi see veel Torque appis kustutatud DTCd P1106.

To-do listis on veel esipüstakud: lanseroni tugilaagrid olen küll vahetanud, aga seal on ikka mingi nagin / krõbin.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#91

13piisab kirjutas: N Mär 20, 2025 13:15 Ehk siis peab mõtlema välja nn testilahenduse rõhulekke otsimiseks - masin suutis nüüd gaasi vabastamisel ka välja surra (vist tegi seda kohati ka sügisel) ja kogu see kombo sobiks rõhulekkega vast kenasti kokku...
Open Sid abiks, nii saab vaadata palju andurid näitavad atmosfääri rõhuks, palju on hõrendus või boost, palju on boost enne segusiibrit jne. Selle aktiveerimine on iseenesest ca 15 min töö.

Lisaks siis sisselaske survestamise tööriist on väga abiks ja saab kiirelt teada, et kus susiseb või seebimulle välja ajab.
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#92

Eks ka OpenSID on mõte, aga ma oskan rohkem hinnata tõsisemat logimist. Ma olen laisk olnud ja kodutöö on lõpuni tegemata, aga mingi kaabli ja suure tõenäosusega"GDS Pro for GM II" tellin lähiajal ära. On veel paar võimalikku kaablit, mille kohta tuleks veidi netis tuulata - hüppenööri ma ei vaja :D

Piiratud andmeid piiratud kujul saab kätte ka VAG grupi VCDS klooniga, aga otseselt jooksvate andmetena on seal kasulikku vaid MAP, MAF , throttle position ja pöörded. Kuna OBD universaalne serial protokoll (ISO9141) on aeglane, siis on andmed olenevalt logitavate andmete arvust (max 4 näitajat) 0,4..1,6sek intervalliga, mis on liiga pikk aeg. Pealegi antakse andmeid ühekaupa - paned logima nt pöörded + MAF + MAP + throttle ja igat neist antakse eraldi oma timestampiga: nt ajahetkjel 0 võetakse pöörded, ajahetkel 0,4s MAF, 0,8s MAP jne. Veidi parem, kui lükati-aegne arvutustehnika, aga mitte ülemäära :D

Arusaamaks: VCDS -> .txt -> .xlsx jooksva data andmed saan lõpuks sellisele kujule (see lihtsalt lühike jupp):
http://teet.luarvik.org/d/7919-1/LOG.JPG

Nii palju on neist aga kasu, et aru saada:
1) mu masina "absolute throttle position, %" jääb tunduvalt alla 100: maksimaalne nähtu 77, aga pigem saab kätte vaid 72. Vähe vist? VAG-grupi 3.0tdi talvepeetril on näit 100 täitsa tavaline. Tõsi - need andmed tulevad Audil teist protokolli pidi ja kui on seal Saabi puhul mingi kala, siis pole need asjad võrreldavad.
2) overboostini (1,1bar ülerõhku) päris ei jõua - korra küll saadud max abs pressure väärtused üle 200 (täpsemalt 204. Mis on siis 1,03bar), aga üldiselt kipuvad jääma sinna 185 ehk 0,84bar peale. Kui throttlega on mingi kala, siis võimalik, et boostiväärtused on sellest tulenevad

Edasi:
- sisselaske kontroll-survestamine (talvetraktorile sai max 10min ajakuluga käepärastest vahendistest "abivahend": http://teet.luarvik.org/d/7921-1/Pressure.JPG)
- loodetavasti Saabi andmeid paremini logiva kaabli hankimine
- throttle kalibreerimine jms murumängud kaabliga
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#93

Ega see 0.8 ja 0.9 bar boosti ei olegi midagi imelikku. Kui õhumass saadakse kätte, siis rohkem ei peagi boostima. T7 on MAF, mitte MAP põhine ja mulle tundub see 100% mittesaavutamine igati loogiline. Mu aero käitub sama moodi, mAir ja mReq on ligilähedased täisgaasil ning boosti ongi sinna 0.9 bar juurde, mitte 1.1...1.2. Korraks võib selle tõesti saavutada.

P-bus tuleks saada OBD pistikusse või kuskile kindalaekasse ja siis CAN adapteriga saab laivis T7 suite abil logida väga täpselt. SID info on tegelt laivis uurimiseks väga OK, seal anduri info nii nagu ta ajusse tuleb. Pole mambo-jambot vahel. Kui vaja Open SIDi siis saan selle CAN adapteriga naksti aktiveerida, kui on huvi.
Viimati muutis wilddog, P Apr 06, 2025 17:40, muudetud 1 kord kokku.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#94

Ma ei tea kas WIS ligipääs on aga ma manustan siia vähe infot. Nendes PDF failides on siis ka juttu sellest loogikast, et kõigepealt proovitakse õhuhulk kätte saada segusiibri liigutamise teel ja kui jääb puudu siis hakatakse tubolt juurde nõudma. Kui soovitud airmass on käes, siis ei hakata turbolt midagi niisama ülearu juurde pärima. Ehk kui rõhulekkeid pole ja airmassi nõutakse (turboseier punases), siis ongi kõik hästi. Kõige lihtsam ongi teha reaalne survetest ja siis jälgida full boostiga mAir ja mReq väärtust SID pealt.
Manused
TB.pdf
(219.67 KiB) Allalaaditud 12 korda
tb2.pdf
(418.39 KiB) Allalaaditud 9 korda
13piisab
Postitusi: 470
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#95

Aitäh! Niiet paistab, et mul on nii MAP, MAF kui ka throttle position näidud täitsa korras.
Throttle position kohta oskas juturobot rääkida, et Trionic7 max ongi sellel näitajal WOT puhul 70% kandis:
Trionic 7 (nagu paljud OBD-II süsteemid) ei anna 100% throttle avamist "Absolute Throttle Position (%)" parameetris.

Tavaline maksimum on umbes 70–75%.
Seda peetakse "100%" ekvivalendiks, kuna skaala ei lähe nullist sajani nagu gaasipedaalipedaali %.

👉 Seega: 71,8% on tegelikult täisgaas (WOT, wide open throttle) Trionic 7 ECU jaoks.
Charge Air Absolute Pressure Sensor Circuit viga pole masin nüüd andurite omavahel vahetamise järel andnud. Kummaline - eelnevalt käisid nad ju ka kumbki maha ning kontakti vms häda seal olla ei saanud. Võib-olla on siiski kas emb-kumb neist või siis nt MAF uimane ja mingites tingimustes ei meeldi masinale näidud. Tüütu.

OBD kaablina paistab olevat mõistlik võtta ligi 50..60eur OBDLink SX ja siis peaks TxSuitega (nagu aru saan, siis freeware) kõik vajaliku tehtud saama. Sh OpenSID aktiveerimise.
Muidugi jah - TxSuite on miskipärast oma lehelt allalaadimislingid ära korjanud ja installereid ei paista ka mujal olevat. Leiab Mattias Claessoni mingi GIT repo, kus on omajagu asju. Mul praegu SaabOpenTech.exe oma arvutis tööle ei läinud - nõuab mingit usb draiverit, mis loogiliselt võiks olla kaabli oma ja tekkida kaablisofti paigaldamisel. Niiet üks asi korraga ja loodame parimat :)

...ja muud: maanteesõidul selgus, et 5.käik oskab taas välja tulla. Kuna neid on omajagu vahetatud ja abi on alati olnud ajutine ning mootor tundub end kapoti all veidi liiga vabalt tundvat, siis tuleb ikka mootoripatju uurida ja ilmselt midagi ka vahetada. Ilmslet on nn root cause ikka seal, kuigi sünkro + käiguhammasratta vahetus on kah mõneks ajaks rahu andnud.
Viimati muutis 13piisab, E Apr 07, 2025 13:45, muudetud 1 kord kokku.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#96

Mul suvel loopis ka 5. käiku välja, padjad kastil ja mootoril uued. Esisillas olid polüuretaanid igal pool aga nood olid väsinud (ca 150k km sõitnud). Hetkel on küljes Delphi õõtsadekomplektid koos puksidega sh žarniir ning 5. käiku ei viska enam välja. Eriti oli seda tunda välismaal a la bensukast kiirteele kiirendades, kus veel vastumäge tõus oli. Hakkas rahulikult minema ja siis koormuse all plaksti lampi välja. Probleemi oli vähem kui lasid esimesed käigud korralikult peeneks, just madalama pöördega koormuse all viskas toda 5. käiku välja.

Can BUS adapterina kasutan ise sellist tükki (ei ole minu pilt). Sellele tegin siis ECU pistikust ühenduse ja kasutan tavalist 12V 1A toiteplokki, kirjutab ja loeb ilusti. Trionictuning.com lehelt saab tellida seda, maksis alla 100€:
download.jpg
download.jpg (9.35 KiB) Vaadatud 870 korda
Too Git ongi õige koht ja sealt siis T7 Suite ja Trionic Flasheri viimased versioonid alla ja nendega saabki toimetada. Win10 peal toimetab ilusti. Tõsi, kriitiline koht on saada USB kaudu CANi draiverid toimima. Seal siis erinevatel tootjatel eri nõksud ja võimalused. Saabil kiidetakse just seda JohnC CombiAdapterit ja Lawiceli CAN USB-d. Combi pluss on ka BDMi olemasolu ehk, saab ka suuremast jamast vajadusel ikka ECU elule kirjutada.

Samas too odavam OBD Link SX peaks ka ilusti toimima: https://txsuite.org/guides/trionic-can-flasher/
Suurim ohukoht on just I-bus pealt lugemine, mis võtab ca 10+ minutit aega. Lisatoide peaks akul peal olema ning jahutusventika kaitse võimaliku pingelangu vältimiseks lugemiseks/kirjutamiseks välja võtta. CombiAdapteriga läheb ca minut lugemiseks ja 40 sek kirjutamiseks.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#97

Ahjaa, see JohnC CombiAdapteri autor ja "turustaja" on keegi naabrimees Lätist. Miski elekroonika guru. Maksin PayPaliga ja oligi pakk postkastis. Paldies saldejums :)
Tellimusi saab esitada siit: combi.orders@gmail.com Janis on nimi.
supporti link kraamiga on siin: https://drive.google.com/drive/folders/ ... hdVYIZv11g
Homunkulus
Postitusi: 218
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#98

Mul on too OBD Link SX olemas ja see loeb vähemalt minu 9-3 facelifti ajust kõik .bin ja värgid välja ja laeb moditud .bini edukalt tagasi ka. Kui tahad kablat proovida võta ühendust.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1900
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#99

Teise aero aju saaks CAN adapteriga su punasele külge. Punase auto ajust on vaja VINi ja immo koodi. Need saab kasvõi laual ECUsse kirjutada. Manuaali ja automaadi softid vähe erinevad st ei kasuta samu mäppe, see osa tuleb üle vaadata. Peaasi, et raud uuele softile vastaks. Seda tööd võiks saada ka OBD Link-ga teha otse auto peal, misest, et ECU on teine ja ei oma sama VINi. Binary võiks saada maha lugeda. Variant on ka väline toitekas sebida ja siis saaks ka OBD Linki otse laual kasutada äkki?
Eneseharimise ja õppimise eesmärgil võiks seda kangemat softi teisest ajust isegi uurida. Katsetasin aero 169kW ja 184kW softi kokku sulatamist. Vanakooli aero soft tundub alt otsast äkilisem kui too uuem ning mulle tundus see ka mäppidest näha olema.
Vasta