900 klassiku kütusenäidik

Teemad elektroonikast...
Vasta
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#1

Kus võib viga olle classic 900 kütusenäidikul, kui:
a) see üldse ei kipu midagi näitama
b) näitab "aiateibaid" st kipub kohati kütuse kuludes hoopis rohkem näitama kui täis paagi puhul?
Mil moel toimub kütusekoguse mõõtmine paagis (ujuk?) ja sealt saadava info edastamine?
Kas seda saab kuidagi remontida ja ons see majanduslikult mõttekas?

Millisel hetkel peaks süttima tuli "kütust vähe, tangi" ja on see normaalne, et tuli enne püsivalt põlema jäämist mõnda aega ebaregulaarselt süttib ja kustub?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

Tundub, et paak ei saa korralikult "maad". Kontrolli ühendused paagi anduri juures üle. Sealt võib oksüdeerunud olla. Kohta, kus anduri leiad, ei oska öelda
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#3

minu 900 sarnane jama - täitsa tühja paagi korral näitab seier, et paagis on pea 1/3 bensiini alles, samas tuli juba põleb
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

Millisel hetkel peaks süttima tuli "kütust vähe, tangi" ja on see normaalne, et tuli enne püsivalt põlema jäämist mõnda aega ebaregulaarselt süttib ja kustub?
tuli peaks teoreetiliselt süttima siis, kui paagis ~7 l kütust ja see, et ta alguses osati vilgub, on vist normaalne. mu vanal vilkus ka, praegusel autol pole seda üldse põlema saanud.
A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#5

Ma ei tea mis kas see süsteem on 900 ja 9000 ühesugune kuid mul on (9000) andur pumbasüsteemi küljes paagis. Näitas kah alguses valesti, nimelt pea 10 liitri jagu rohkem. Mõni aeg tagasi ütles pump ülesse ja vahetuse ajal sai ka andurit parandatud. Andur ise on lihtsalt traadist painutatud asjandus millel on miski jubin otsas. teisest otsast on ta ühentatud klemmiga mis hõõtub vastu klemmliistu ja juu ta sealt siis miski signaali edastab näidikule.
See klemmlaud oli lihtsalt must ja tahtis puhastust ja andurit ennast oli kah painutatud. Ega ma teda päris õigeks ei saanud kuid vähemalt läheb nüüd hoiatustuli põlema kui paaki on kuskil 10l bena jäänud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

mu 900 näitab täiesti õieti!
kui hakkab põlema, siis näitab paagis ca alla 15 l.
ja tankimine näitab seda samuti!
to a2aj
see asi, mis seal traadi otsas on ujuk- see nagu õngekork, kui tead, kui kalamees oled!?
ja teiselpool on traadist mähis, mille vastu kleem liigub.
ja tänu traadi takistusele muutub seiesri asend armatuuril. see selline keeruline elektrivärk ;)
ega mina ka sellest midagi tea aga auto 24 foorumist yks asjapulk seletas
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#7

Nu ma ei tunne neid õigeid nimetusi. Aga kuigi nii ta mul seal on. üks asi oli veel see klemm mis vastu mähist liigub oli kah ära painutatud ja ma katsusin seda kah sirgeks ajada. Ega mul kah seier täitsa põhja ei vaju, ta jääb kuskil umbes 5 l pääle pidama ja allapoole ei lange kuid ma olen katse-eksitus meetodil kindlaks teinud et kui tuli põleb saab veel 100 km linnavahel sõita.
Mul on hetkel miski jama EDU'ga, nimelt näitab see maanteel kuskil 100- 110 sõiduajal keskmist kütusekulu 5,0 - 5,7 l/100. mida ma mitte uskuda ei tahaks kui arvestada reaalset läbisõitu ja kütuse kulu.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

seda "vastu mähist hõõruv klemm"-jubinat varem ka reostaadiks nimetati..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#9

Kus see ujuk ja klemm täpsemalt paiknevad - pole siiani bensiinipaaki nagu eriti asja olnud? Kas nad võivad 900i/84 ja 900GLs/81 erinevalt asetseda?? Kui süsteem on lihtsalt aja jooksul määrdunud ja ei anna kontakti, siis millega ja kuidas seda puhastada annab? Atsetoon, eeter või mõni muu orgaaniline lahusti, ehk hoopis mõni pindaktiivne aine? Või miski spetsiaalne klemmipuhastus aerosool (C2H5OH vesilahus erinevate lisanditega on enam soovitatav kokkujooksnud klemmiga saabihaige tohterdamiseks pärast roolist eemaldamist :drink::P)?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

tõenäoliselt sul paagi peal kusagil juhtmed lihtsalt oksyderund.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 953
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#11

Aga mul käis sõiduajal väike klõps ja seier kukkus täiesti nulli, paagi tuluke vilksatas ka 2 korda õhkõrnalt. Paagi juurest kontrollisin juhtmed üle, andurile tuli 12v peale ja tagasi ~5-6v kah, samuti on kõik kaitsmed terved. Kas siis ilmselt läks miskit kelladeploki taga katki? Sinna on ju jõle nõme ligipääseda et kontrollida :(
Kas on võimalik, et paagituli töötab siiski veel ja sellejärgi saaks aru, millal kütust vähe?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#12

Mul oli selline juhtum, et tuluke töötas aga kell ei näidanud.

Lõpuks leidsin põhjuse, kelladeploki taga on selline trükiplaadi moodi kile, kus vasksooned sees jooksevad. Kuskil nurgas oli see muljuda saanud, ning soon katki läinud. Õnnestus kuidagi kokku joota see soon ja nüüd töötab jälle.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 953
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#13

kõlariaugust vaadates paistis see kile ilusasti paigas ja terve, selle välja lammutamine on ikka väga tükk tööd. Kas muid kohti pole kontrollida rohkem?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#14

Silmaga vaadates ei näinud mina midagi.
Kontrolli esialgu juhtmestus kuni näidikuploki pistikuni (sellele sai vist läbi kõlariaugu ligi).
Ise avastasin vea, kui mõõtsin nende kilesoonte terviklikkust pistiku ja näidiku vahel ja näha oli soone katkestust siis, kui seda kohta sõrmede vahel mudisin.
Ei saa välistada, et ka näidik ise sisemiselt tuksis on...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 871
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#15

Algselt postitas: Ryhkija
Kus see ujuk ja klemm täpsemalt paiknevad - pole siiani bensiinipaaki nagu eriti asja olnud?

Peaksid nad kõigil klassikutel asetsma pagasikatte all. Seal on kõigil klassikutel keres 2 hooldusluuki, kui neist suurema lahti kangutad, peakski selle alt leiduma, oli teine 6 poldiga vist kinni paagi küljes, sealsamas ka massiklemm. Mul kiilus mehhaaniliselt kogu aeg kinni, jäi kuidagi täis paaki näitama. Eks ikka doonori pealt uus andur koos kaadervärgiga.
Vasta