900 klassiku tagumised vedrud

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#1

Viimasel ajal on võimatu kahte inimest tagaistmele lubada, sest rattad kipuvad koopa serva vastu käima meie teedel. Niisiis sai vaadatud variante ja autoosa.ee pakub kahte sorti vedru.
Üks
KEERDVEDRU, TAGA SEDAAN Rootsi 170.- PAKSUS DIAM 14,5 MM, VÄLIS DIAM 113 MM, KÕRGUS 306 MM
teine
KEERDVEDRU, TAGA 3/5-UKSEGA (SEDAAN TUGEVNDATUD) Rootsi 418.- PAKSUS DIAM 15 MM, VÄLIS DIAM 114 MM, KÕRGUS 310 MM

Kas seda odavamat on mõtet osta, või on see kallim tugevdatud ja mõeldud toppola omanikele.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#2

Pane kallimad. Ise panin 10mm puksid vanade vedrude alla ja körgus on hea aga tühjalt on liiga ebamugav.
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#3

Olen isegi seda mõelnud teha, aga tagaots jääb ju ikka vedelaks. Kruusal eriti ei ralli.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

Ise kasutasin läbi aastate tugevdatud tagavedrusid,lisasin veel padjad nii üles-,kui alla vedrudele, et vähendada kiirendamisel "saba" maha vajumist.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

Mul ka mõlemal Saabil tugevdatud vedrud tagaotsa all.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#6

Mis kiirusel see antitiib tööle hakkab. 0-st kiirendusel ta väga ei tohiks sabale vajutada või ikkagi. Peab siis ikka need 400-sed tellima.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

Vajub ja kuidas veel.Nii Klassik,kui tonnine kergitavad kiirendades nina,mistõttu lödide vedrudega saba maha vajub. Kõrvalt päris veider neid vaadata.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

Kõik autod kergitavad kiirendades nina. Inertsus. Vedrustusega püütakse seda minimeerida.

Kui palju nüüd antitiib nina tõstmisele kaasa aitab...
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

Ma lisasin oma autodele veel sellise asja tagumistele vedrudele.
Abiks kui haagist vedada ja lahendab ka SuperAero velgede puhul koopaäärte kriipimise probleemi.
Saab pakkus sellist toodet kunagi ka originaal-lisavarustusena.

http://www.summitracing.com/parts/AIR-60756/
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#10

Ma vahetasin originaal kummipadjad Lada omade vastu ja ei käi enam vastu.Selline tunne.et vanemate klassikute vedrud on jäigemad kui uuemad.
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#11

Mul on küsimus nende 900 klassiku tagavedrude suhtes.
Kas uued vedrud peaksid ka silmnähtavalt või siis mõõtmise teel ka tagaotsa kergitama, mõõdetagu siis koopaservast või tagumisest põrkerauast.

Vahetasin aastaid tagasi, tellisin tookord Biltemast, vist oli 300.-- tk ja mina seda vahet küll ei märganud, ei mõõtmise ega ka tagumikuga. Vedrud olid sama pikad, kliirens ei muutunud
Muidugi võis ka olla, et nad üldse ei vajanudki väljavahetamist.
Kui just vahenditega priisata pole siis võib ka soodsamad valida, see on minu soovitus.
Olen viimasel ajal klassikut päris tihti (üle-)koormanud, ja tagumine ratas hakkab vastu porilapaka ülemist serva käima. Ratas on ju (peaks ju ?) koopa suhtes ikka tsentris olema aga koormat peale ladudes on ratta tagumine serv siis porilapakale lähemal kui koopa esimesele servale ning vastuhõõrumine tekib just selle koha peal.

Sõltuvalt koormast olen ära mõõtnud vajumist allapoole a 5 cm jagu, mida on juba päris tublisti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14416
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

Algselt postitas: maxuud
Ratas on ju (peaks ju ?) koopa suhtes ikka tsentris olema aga koormat peale ladudes on ratta tagumine serv siis porilapakale lähemal kui koopa esimesele servale ning vastuhõõrumine tekib just selle koha peal
Klassikul just ei ole see nii. Tagasild on õite pisut koopaga võrreldes tagapool. Kusagil klassikutuunijate saidis olen näinud isegi varianti, kus tagasild täpselt keskele aeti, pidi kurvisuutlikust parandama.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
tfl
Postitusi: 50
Liitunud: E Juul 16, 2007 11:33
Asukoht:
Auto:

#13

Cyberi jutt on kergendus. pikemat aega on juba paranoia, et miskit on mäda tagaotsaga.... et rattad justkui oleks koopas tagapool.
maxuud
Postitusi: 534
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#14

Algselt postitas: tfl
pikemat aega on juba paranoia, et miskit on mäda tagaotsaga.... et rattad justkui oleks koopas tagapool.

Vot, selline mulje on mullegi jäänud aga siis arvutan mõttes porilapaka paksuse maha ja tundub et kõik ikka normis või siis kirjutan selle vana ja väsinud auto kaela. Aga kui nüüd tuleb välja, et nii peabki olema no siis on see kergendus mullegi.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#15

Ma vahetasin oma endisel sedaan klassikul ka vedrud ning panin tugevdatud alla. Läks märgatvalt paremaks, aga aasta pärast tundus tagumik jälle madalal olevat.

Huvitav, et võrreldes 2006 aastaga on tugevdatud vedru kallimaks läinud aga sedaani oma rohkem kui 2x odavamaks :o
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: suur
Kõik autod kergitavad kiirendades nina. Inertsus. Vedrustusega püütakse seda minimeerida.

Kui palju nüüd antitiib nina tõstmisele kaasa aitab...
Mina pole mingist tiivast rääkinud ja korralikult häälestatud vedrustus ei lase tõusta silmakarjuvalt ninaosal,ega langeda sabapoolel.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: maxuud
Mul on küsimus nende 900 klassiku tagavedrude suhtes.
Kas uued vedrud peaksid ka silmnähtavalt või siis mõõtmise teel ka tagaotsa kergitama, mõõdetagu siis koopaservast või tagumisest põrkerauast.
Paraku ei mõõtnud, aga Sekeldaja taguots tõusis pärast tagavedrude vahetust kohe silmaga märgatavalt - pakuks nii ubes 2 sentimeetrit.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#18

Nüüd vedrud vahetatud ja tagaots tunduvalt jäigem. Uus probleem on see, et tagumise parema õõtsa amordi kinnituse sisemine poldiläbiviik või auk mis iganes ta nimi on, on kadunud, amort kinnitub ainult väljapoolt. Ega kellelgi ei ole paremat tagumist õõtshooba pakkuda?
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#19

Kui vanema malli omad sobivad,siis täitsa olemas.
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#20

http://speedparts.se/shop/prod/res_fjadring_90.shtml
Sellel lingil tagasild tundub 90, 99 ja 900 kõigil sama olema. Nii, et peaks sobima. Kuis ja mis tingimustel oleks võimalik seda saada? Tänud.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#21

56683368,Algi tn.59,E-R 9-19.
Vasta