Saab 900i 1990 3D, RandomHero

Vasta
RandomHero
Postitusi: 79
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#1

P Nov 29, 2020 0:11

900i
1990
1971 cm3 ja 85 kw sissepurskega
3 ust
Manuaalkast 5 käiguga
Punast värvi

Ei ole see Saabipisik ravitav. 2011-13 oli sõidukiks 900NG, siis 2016-18 oli 9-3 SS, nüüd 2 aastat UFO Civic igapäevaseks. Aga kuna garaažist sai üks tuttavalt lolli peaga ostetud raibe eest ära müüdud, vajas vaba ruum täitmist. Käisin läbi siinse foorumi müügikuulutused, Auto24 ja siis avastasin osta.ee keskkonnast otse esilehelt täpselt selle koosluse, mida mina eluks vajan. Kahe käidava uksega, punast värvi ja muidugi Saab.

Kõigepealt käisime Raasikul vaatamas - kõik tundus ilus ja tore, ikkagi 30 aastat vana ja läbisõitu 300 000 ja pealegi. Ilus sai otsa proovisõidul, kui tagasild alt ära kukkus. Omanik lonkas teosammul koju ja me naisega saime 2 kilomeetrit jalutada.
20201107_153611.jpg
20201107_153611.jpg (217.32 KiB) Vaadatud 2673 korda
20201107_153648.jpg
20201107_153648.jpg (77.29 KiB) Vaadatud 2673 korda
Aga ega kihelus sellepärast veel järgi andnud. Teisipäeval kontakteerus omanik ja andis teada, et tagasild on uuesti kere külge ühendatud ning soovis edu pakkumisel. Oksjoni jaoks sai muidugi telefonisse meeldetuletus pandud ja süda kukkus saapasäärde, kui avastasin, et mingi hetk on Ivomets konkureerima tulnud. Aga minu otsustatud piir osutus siiski parimaks pakkumiseks ja nii mul see ostukohustus tekkis. Sellele järgnes veel poolteist nädalat ootamist, küll ei olnud mul aega, küll ei olnud müüjal. Selle eest õnnestus müüjalt välja meelitada värske ülevaatus ning jooks plekkvelge jõhkralt kärnaste talverehvidega.

Saabile järgi minnes kummitas ikka see ärakukkunud tagasild, samuti panen alati vaimu valmis halvimaks, nii et ladusin poole garaažis olevast tehnikast naisevenna pirukasse. Õnneks sealt midagi vaja ei läinud, küll aga lasi pirukas esirehvist õhu välja. Õnneks hakkas aju õigel hetkel tööle ja õnne jagus ka, et Raasiku Konsumis oli klaasipesuvedeliku ja krokude vahel üks odav hiina kompressor. Samas Konsumi parklas jootsin Saabile ka kanistrist 5 liitrit bensiini sisse ja ülejäänu logestasin asfaldile.
20201125_192838.jpg
20201125_192838.jpg (162.67 KiB) Vaadatud 2673 korda
Ei saaks öelda, et kojusõit oleks just sujuv ja meeldiv olnud. Esimene avastus oli, et armatuurlaud on pime - seierid-märgutuled töötasid, aga taustavalgust null. 20 kilomeetrit sõitsin telefon käe ja rooli vahel, et seiereid näha. Miks? Sest vanur kippus alla 2000rpm jubedasti jõnksutama ja puterdama. Gaasivajutustega kaasnes samasugune pahur reaktsioon ja puterdamine. Aga Tallinna suurel ringil sõitis sajaga nagu poleks ühtegi muret maailmas. 100 meetrit enne kojujõudmist hakkas taga miski koledat häält tegema, aga seda pole veel uurima jõudnud.

Eile üritasin Saabi garaaži ajada, aga käivitamisel kõlas nagu Žigull, jõudu üldse ei olnud ning pärast teist väljasuremist enam käima ei läinud. Pole isegi lubanud rohkem. Aku on uhked 12,5 volti ja starter käiab hoogsalt, kuid tähelepaneliku kõrvaga võis ära tabada, et selja tagant ei tule bensiinipumba urinat. Eks tuleb uurida, kas on see paagi põhjast endale sodi sisse muginud, kas on kuskil mõni relee, mis on katki läinud või mis seal toimub. Juhiukse kummitihendi kinnituste asemel on augud. Vasakul tagakoopas on pöidlaotsa suurune auk, mille kaudu tuli sõidu ajal vist päris palju vett tuppa, igatahes oli vaip läbimärg. Tagaluuk on üles tõstmisel kuidagi ebakindel, nagu oleks parempoolne hing lõdvalt. Jahutusvedelikku on vaevu tilk paisupaagi põhjas. Pidurivedeliku paagi anduri juhe on katki. Check Engine põles proovisõidu ajal, nüüd enam mitte. Selle eest jäävad süüte andmisel põlema aku ja õlikann. Ülevaatus võib tal ju värskelt olla, aga päris legaalseks ma seda ei pea juba sellepärast, et tagaistmelt on puudu peatoed (kas need peavad seal olema? mu oma loogika ütleb, et peaks, kui kohad on) ning keskmise sõitja turvavöö pole vist aastaid istme alt väljas käinud ning selle lukusti on ka kildudeks.

Kaasa sain ka nahkmapi paraja pataka tööde nimekirjaga, kahjuks jääb värskem neist aastasse 2014. Aga uus esiklaas on ikka veel võrdlemisi uus. Samuti olevat veel see aasta tagaluuki numbrimärgi ümbert kohendatud, kärukonksuga vist miskit tehtud ning kärupistik olevat tutikas.

Täna sai siis tehnikaga tegelemise asemel suurkoristus ette võetud - istmed toast välja ja keemilise pesuriga üle. Tagaistme seljatuge ei saanud lahti, ei tahtnud neid poolkuusid ära ka lõhkuda.

Ega siin koroona ajastul suurt muud teha pole, kui netist juppe tellida ja end garaaži isoleerida. Parem ikka kui toas arvuti taga end vihastada. Kui kellegil on veel soovitusi, mida tasuks üle vaadata ja kontrollida, läbi testida ja koputada, siis andke julgelt teada. Lõpetuseks paar iluspilti ka.
20201126_144350.jpg
20201126_144350.jpg (345.97 KiB) Vaadatud 2673 korda
128065465_10222195219803769_7810294558110879236_o.jpg
128065465_10222195219803769_7810294558110879236_o.jpg (517.79 KiB) Vaadatud 2673 korda
20201126_144323.jpg
20201126_144323.jpg (483.56 KiB) Vaadatud 2673 korda
20201128_180157.jpg
20201128_180157.jpg (310.62 KiB) Vaadatud 2673 korda
heff
Postitusi: 275
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#2

P Nov 29, 2020 0:32

Punased pardisabaga kupeeklassikud on kihvtid, kuigi kuna endal ka selline, siis võib mu arvamus pisut kallutatud olla :)
Mis see tagasilla alt kukkumine täpsemalt tähendab - mis seal katki läks?
Mitte küll väga Saabi-spetsiifiline küsimus, aga kas all olevad rehvid on 185 laiad?

Jõudu tööle :thumb:
Kasutaja avatar
HelenaEinmann
Saabiklubi liige
Postitusi: 65
Liitunud: K Jaan 20, 2016 21:10
Asukoht: Tapa/Rakvere/Tallinn
Auto: Saab 900i, 1989 e. Nunnu

#3

P Nov 29, 2020 10:45

Nunnu soovib jõudu ja toredaid sõiduhetki!
Manused
IMG_29112020_104249_(1000_x_1080_pixel).jpg
IMG_29112020_104249_(1000_x_1080_pixel).jpg (268.28 KiB) Vaadatud 2611 korda
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7463
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

P Nov 29, 2020 11:55

Väga tore teema. :D
Sellest loobumine oli raskem kui ykskoik millise oksioni võit. Aga ma sain hakkama! Jõudu sulle. Ja nõuga võin aidata.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
RandomHero
Postitusi: 79
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#5

P Nov 29, 2020 15:44

Mul siin teemas kohtuvad amatöörkirjaniku ja amatöörfotograafi (tõsi, remondipilte teen telefoniga) sooned, nii et juttu jätkub kauemaks.

Täna sai siis uue hooga kangutama mindud. Esimese asjana uurisin armatuurlaua temaatikat. Pika veenmise peale õnnestus pirnid kätte saada, aga häda on suurem: pirnid põlevad traadiga ühendades uhkelt, seega millegipärast ei saa nad voolu peale. Olid küll õiged pirnid, taskulambiga auku näidates hakkas armatuur põlema. Mõistatus alaku...

Bensiinipumba loogikast ma päris aru ei saanud. Seal on üks juhtme otsas kahene pistik ja otse pumba küljes kolmene pistik. Kolmeses pistikus oli sees 12v ja 5v, mis tähendab vist, et pump on oma aja ära elanud. Äkki see metalne krigin, mida enne kojujõudmist kuulsin, oligi pumba surmakorin. Võib-olla meelitaks selle veel mingi nipiga käima, aga kui odav uus pump maksab 20 euri ja Delphi oma 45 euri tuuris, siis milleks end petta.

Õnnestus ka auto alla ronida. Roostevabaks nimetada ei saa, aga päris mäda ka ei tundu. Kohati oli mastiksi laotud nagu oleks külavaheteed pigitatud. Suur oli aga üllatus, kui leidsin amortide asemel õhkpadjad. Natuke õline oli ka. Õli leidsin ka küünalde juurest, tea, kas plokikaas lekib veidi? Summuti rippus vist eest mootori ja tagant ühe vapra puksi otsas, püti omad olid räbalateks.

Rehvimõõtu vaatasin, aga unustasin kohe ära. Vist oli 195. On seda palju või vähe? Mulle endale tunduks nagu paras.

Aga mis juhtus tagasillas? Panen siin müüja juttu peas kokku ja rakendan seda veermikule, mis ma auto all näen ja ei hakka pilti joonistuma. Aga kõige tõenäolisem on, et see eesmine ots tuli kuidagi lahti. Uurisin taskulambiga siit- ja sealtpoolt, aga mingeid väga värskeid keevitusjälgi ei leidnud.

Küsimus ka: mis mootor ja mitu kw mul olema peaks? Maanteeamet ütleb 85kw. Üks VIN dekooder ütleb, aga et mul on seal B202I, mis peaks olema 93-96kw. VIN (sest numbrimärgi järgi näeksite seda ju ise ka maanteeameti lehelt) on YS3AC35D9L7022432.

20201129_142329.jpg
20201129_142329.jpg (278.01 KiB) Vaadatud 2550 korda
20201129_142413.jpg
20201129_142413.jpg (228.35 KiB) Vaadatud 2550 korda
20201129_142439.jpg
20201129_142439.jpg (164.33 KiB) Vaadatud 2550 korda
20201129_142521.jpg
20201129_142521.jpg (281.22 KiB) Vaadatud 2550 korda
20201129_142341.jpg
20201129_142341.jpg (445.25 KiB) Vaadatud 2550 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 736
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#6

P Nov 29, 2020 19:12

Tore taas foorumis üht klassikut näha ja jõudu korda tegemisel.

Armatuuri taustvalgustus võib olla pime armatuuri küljes oleva reostaadi tõttu hoopis või seal ümbruses vaseradade katkemise pärast (saab kuuma), viimase otsa klassikutel olen seal näinud plekitükki jahutuseks.

Taga tundub silt "16 valve" aga võimsuse järgi nagu 8 klappi, kui nii, siis jagaja juurest õlileke, võib-olla jõuab küünaldeni.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7463
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

P Nov 29, 2020 22:45

Võta tagumine ratas alt ära, siis näed amorti ka. Ja ju see amort tungis salongi ja äkki vedru isegi ka ja selleparast masinal ratas ära vajus. See et amort, tavaline, vedru mitte.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Thor
Postitusi: 518
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#8

E Nov 30, 2020 13:19

Jah, kahtlustan ka ratta asendi järgi, et amort tungis läbi ülemise kinnituse. Nagu ivomets kirjutas, on see täiesti tavaline
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1830
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

E Nov 30, 2020 13:26

Bensupumbast - ehk vaatasid hoopis tasemeandurit, sellel on 3 juhtmega pistik. Pumbal peaks ikka 2 otsa olema.
Seal pagassipõhjas on 2 ümmargust luuki, ühe all on pump ja teise all tasemeandur.

Amordid paistavad pildil täitsa olemas olevat, need on vedrudest tagapool.
Vedrude sees on lisana paigaldatud õhkpadjad, mis peaks abistama, kui midagi rasket vead.
Kummaline lahendus on see, et patjade ventiilid seal auto all - peaks nagu siis auto alla upitama, et rõhku sättida.
Kui need alles jätad, siis võiks need õhuvoolikud kokku ühendada ja ventiiliga otsa kuskile lihtsamini ligipääsetavasse kohta paigaldada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1830
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#10

E Nov 30, 2020 13:29

Thor kirjutas:
E Nov 30, 2020 13:19
Jah, kahtlustan ka ratta asendi järgi, et amort tungis läbi ülemise kinnituse. Nagu ivomets kirjutas, on see täiesti tavaline
Samas hoiab autot üleval ikka vedru, mitte amort :conf:
Eks pead ratta ära võtma ja amordi & vedru ülemisi otsi uurima.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 650
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#11

E Nov 30, 2020 13:49

Andrus99 kirjutas:
E Nov 30, 2020 13:26
...Kummaline lahendus on see, et patjade ventiilid seal auto all - peaks nagu siis auto alla upitama, et rõhku sättida....
Tehase asukoht on juhipoolse tagaistuja jalgade juures olev käsikummipump, millest saab siis patjadesse juurde pumbata
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
RandomHero
Postitusi: 79
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#12

E Nov 30, 2020 22:32

Täna üles tõstmiseni ei jõudnud, aga amort/vedru pole tuppa tulnud, koobas näeb seespolt korras ja terve välja.

Mõistatasin ikka kütusepumba osa - eelmine kord olingi tasemeandurit mõõtnud. Ega ma oma peaga, kuskil netijuhendis oli, et "vaata musta kaane alla". Täna vaatasin siis õige kaane alla ja häda lihtne - kui süüde sees, siis sinna pistikusse voolu ei tule. Otsisin releed kaardilugeja jalge juurest, sealt leidsin aju. Siis käskis naine mängimise lõpetada ja tuppa tulla. Viimaseks pildiks, mis jäi meelde, oli et enne aju oli jäme juhtmestik, millest jooksid elektriteibiga abistatud juhtmed ülespoole asjadesse, mis nägid välja nagu releepesad. Nüüd arvuti taga leidsin vist loogika - releed on surutud kere ja kindalaeka aluse plasti vahele, ma nägin sealt ainult alumist otsa. Saab sinna mingi nipiga ligi või tuleb pool armatuuri laiali kiskuda?

Või võib häda ikka kuskil mujal olla? Et aju on mingi käsu peale kütusepumba välja lülitanud? Õlituli ja akutuli jätkuvalt põlevad, äkki on üks neist nii kriitiline, et aju keelab käivitust? Mis võib üldse neid tulesi põhjustada? Akus on pinget 12,5v ja õlitase on ka normis.

Elu on ikka keerulisem, kui ei saa OBD järgi lükata ja massinalt küsida, mis mureks.
releed.JPG
releed.JPG (93.89 KiB) Vaadatud 2346 korda
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 650
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#13

E Nov 30, 2020 22:53

Palju juttu ning vähe villa, aga äkki siit teemast leiad suunavaid vihjeid? - viewtopic.php?p=229726#p229726
Pilt
Viimati muutis SoS, T Dets 01, 2020 11:27, muudetud 1 kord kokku.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7463
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

T Dets 01, 2020 9:23

Oh neid probleeme..... Pumba kaitse ja relee on kapoti all kaitsme karbis.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1830
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#15

T Dets 01, 2020 9:31

ivomets kirjutas:
T Dets 01, 2020 9:23
Oh neid probleeme..... Pumba kaitse ja relee on kapoti all kaitsme karbis.
Uuematel on need 2 releed tõesti seal ECUst ülevalpool. Ega hästi juurde ei saa jah, peaks armatuuri alumise paneeli eemaldama.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RandomHero
Postitusi: 79
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#16

P Dets 13, 2020 21:27

Loll pea on ihu nuhtlus, ehk kuidas kõike ikka enda jaoks keeruliseks teha.

Esiteks oli see releede otsimine ja vaiba lahtikakkumine üks tühi enda petmine, sest kui bensiinipumbale elektrit peale anda, tuli sealt üks hale krööksakas. Mu esimene tervitus läheb meistritele, kes arvasid, et bensiinipump peab olema ikka erilise lasteluku taga. Sõrgkangi ja umbes veerandi hammaste hinnaga sain selle lollaka rõnga lahti. Samu härrasid kiidaks ka mõttetult keerulise pumbakopsiku eest. Aga tagasi teemasse: on ju kaunis pumbake, ei kujuta ette, miks ei tööta.
20201202_184021.jpg
20201202_184021.jpg (89.86 KiB) Vaadatud 2005 korda
Aeromotors (lisaks headele hindadele ka sobiv nimi ju) sai minult tellimuse ja tänaksin sealt töötajat V.J. (pärisnime ei hakka 21. sajandil avaldama), kes usinalt kogu mu tellimuse üle kontrollis, ohkas, pead vangutas ja siis rahulikult selgitas, et pooled jupid Põtule ei sobi. Uus katse, valisin õiged jupid, lisasin veel mõned jubinad ning reedel oligi näärivana ukse taga. Uueks bensiinipumbaks sai Magneti Marelli odav versioon, sest 60-eurisel versioonil, millel vooluhulk suurem ja 3.0 bar asemel 4.2 bar rõhku, oli alumine kuju erinev ega julgenud riskida. B202I puhul vist 3.0 bar piisav?
20201211_104120.jpg
20201211_104120.jpg (315.17 KiB) Vaadatud 2005 korda
Eilse päeva tulemuseks oli õhufilter, tagaluugi amordid ja benapump. Vanad amordid suutsid veel luuki vaevu-vaevu üleval hoida, uutega ikka uhkem, tõstab enamuse maast ise. Seda benapumba kopsikut ehitasin vist oma kolm tundi kokku, lõpuks tõin toast fööni ja hakkasin sellega kummi-plasti soojendama, oli kasu küll. Oleks võinud varem taibata... Tahtsin ühe hooga ka kütusefiltri ära vahetada, aga hakkas külmaks kiskuma, vaim hakkas otsa saama ja tahtsin lihtsalt näha, kas sellest nokkimisest on kasu olnud. Anomaalia - ketramise peale ei tahtnud käivituda, aga kui starter lahti lasta, läks käima. No jumal temaga, vähemalt teeb jälle häält. Eks oli õhku vahel ja loodetavasti tulevikus paremini.

Täna oli siis suur plaan kõik muu ära teha. Siinkohal tahaks tervitada meistrimehi, kelle meelest käivad veljepoldid sellise jõuga kinni, et lahtikeeramiseks on vaja leida enam kui meetri pikkune raudtoru ja siis seal saja kilo meheiluga otsas sõtkuda. Nii võttiski talverataste allakeeramine kaks tundi. Kõik poldid said WD40ga puhtaks pestud ja harjatud, sest ega nad tagasi minna ka ei tahtnud. Poole töö peal tõstsin meelelohutuseks pagasnikupõhja ja mütsiriiuli tagasi tuppa.
20201213_143654.jpg
20201213_143654.jpg (64.57 KiB) Vaadatud 2005 korda
Tervitan meistrimeest, kes keevitas ränga kirve ränga toru otsa. Ilma temata oleks rattad vahetamata jäänud.

Küünlad jäid vahetamata, sest näärivana toodud küünlavõti on nii jäme, et ei mahu august sissegi. Salongifilter oli ka vale kujuga saanud. See oli ka üks juppidest, mille ise hiljem lisasin, seega Aeromotorsit süüdistada ei saa. Kellapaneel tuleb vist välja võtta ja hakata uurima, miks tuled ei põle. Eks tõenäoliselt see tulede dimmer... Teiseks meelelohutuseks tahtsin suured Hertzi kõlarid mütsiriiulil mängima panna, aga ühel pool olid juhtme liiga lühikeseks hammustatud ja teisel pool klambrid kadunud. Mütsiriiuli kohta küsimus, et kas see ei olegi paeltega tagaluugi küljes kinni nagu enamus massinatel?

Ja jätkuvalt ei saa aru, mis täpselt tagasillaga juhtus. Ei amort ega vedru pole tuppa tulnud, mäletan tookord auto alla vaadates, et mingi asi jooksis mööda maad. Pakun, et seesama koot, millele eelmine kord punase ringi ümber joonistasin. Ja kui ratta alt võtsin, siis mingeid värskeid tööjälgi ka ei paistnud. Jahutusvedelikku lekib ka - eelmine kord oli sorts põhja peal, juurde valama minnes oli paak põhimõtteliselt tühi. Selle eest aga lauad kanali peal märjad. Kuna nüüd peaks jälle omal jõul liikuma, siis eks mingi aeg näitan ka oma ihuarstile ette, äkki tema mõistab seal asju paremini.

Lõpetuseks pilt vanast õhufiltrist. Et noh, varesest suurema peab ikka kinni.
20201211_104229.jpg
20201211_104229.jpg (231.95 KiB) Vaadatud 2005 korda
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

P Dets 13, 2020 22:07

See pilt kus sul punane ringine tehtud, seal ju näha, et suure puksi kinnitust silla küljes keevitatud. Mingi pisike täpp peal. See suure puksi klamber niimoodi irvitada seal ka ei tohiks. Eks see sul lahti tuligi. (Mul oleks varsti pakkuda selline tagasild.)
Pumba rõngale vaja enne lammutamist midagi vahelr lasta et libedamalt tuleks. Kui ikkavtuleb raskelt siis keegi nokkinud seda juba.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#18

E Dets 14, 2020 12:17

Enne, kui kütusefiltri juurde asud, veendu, et sul oleks uued tihendusseibid olemas. Sisend ja väljund on erineva läbimõõduga. Ise olen vaskseibe kasutanud, aga võimalusel järgmisel korral võtaksin alumiiniumid. Siis ei pea nii mehiselt kinni keerama, vähemalt nii ma ise arvan.

Ma lõpuni ei saanud aru, aga kas sul hetkel käivitamisega probleeme? Jääb käima, kui starter järelt ära lasta? Mul oli kunagi üks 16V klassik, Bosch 2.4 pritsungiga, millel oli kapoti all mingi rats tehtud, et sarnasest olukorrast pääseda. Mis seal täpselt juhtus ja mis tehtud oli, jään vastuse võlgu. Aaa... sul vist LUCAS?
RandomHero
Postitusi: 79
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#19

E Dets 14, 2020 18:34

Ma oma tarkusega otsisin haljast metalli, aga tõenäoliselt sul keevise koha pealt õigus. Ja see rõngas oli lihtsalt tuugalt sodi täis, keeret polnud õieti nähagi. Taas, WD40 ja hari.

Seibide kohta ei teadnud, väga hea, muidu oleks jälle ennast vaevama hakanud. Mingi aeg tuleb lihtsalt rauapoodi minna ja kühvliga erinevaid mutreid-polte-kruvisid-seibe kokku osta, niikuinii läheb vaja.

Käivitamisel oli imelik - käiasin umbes 20 sek, ei midagi, lasin võtme tagasi, põrtsatas. Käiasin uuesti, ei midagi ja kui võtme lahti lasin, läks käima. Aga panustan ikka sellele, et lihtsalt õhk sees ja virises.

EDIT: käisin eile ka nokkimas ja täpselt sama - käiamisel ei midagi, starterit lahti lastes on mootoril veel hoogu sees, süüde ja läheb käima. Mingi jama ikka. Tuttav mekaanik pakkus, et elektrikala, et kui starter on järgi, siis ei anna süüdet.
RandomHero
Postitusi: 79
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#20

N Apr 15, 2021 22:28

Ega midagi põnevat polegi talvel teinud. Sai ka mõni nädal tagasi käima aetud. Mingi kotermann on ikka sees, Check Engine põleb ning järgnev komplekt tuleb ja läheb. Kirjeldan sümptomeid:
- käima läheb sedasi, et käia palju tahad, ei lähe. Lased võtme lahti, ja hopsti. Ehk siis mingi asi ajus ütleb "kui starter käib, siis ei tohi käima panna", aga kui starter lahti lasta, siis mootor käib veel inertsist ja plaksti.
- Madalatel pööretel jõudu pole
- Ikka üldse pole, gaasi vajutamise või alla 2000 rpm peale hakkab räigelt jõnksutama ja peksma. Selline tunne, et lõhub midagi ära

Aga sõitsin külavahel hästi ettevaatlikult, vajutasin gaasi ainult väikese varbaga ja pöörasin otsa kodu poole. Siis nentisin, et polegi väga paha. Pöörasin otsa ringi, sõitsin veidi julgemana veidi kaugemale, ning ennäe imet, hakkas käituma nagu suvaline 30 aastat vana auto. Isegi jõudu tekkis, mitte küll meeletult, sest ega nii palju ka julgust ei tulnud, et päris põhjagaasiga pähe anda. Käivitus ka poolest pöördest.

Paar päeva hiljem oli vaja maja eest garaaži manööverdada, sama jama.

Oleksin väga tänulik, kui keegi mind mõne asjaliku diagnostimisõpetuse poole suunaks. Kõige tõenäolisemalt on mõni 30 aastat vana andur maha koolenud, aga ega ju ei tea, milline. Nuka andur annab aiateibaid ja siis käivitamisel on süüde kus jumal juhatab?

Koledate talvesaabastega pilt ka. Nüüd juba suverattad all.
PXL_20210328_161549675.jpg
PXL_20210328_161549675.jpg (631.44 KiB) Vaadatud 904 korda
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#21

R Apr 16, 2021 12:05

Manuaali järgi peaks kütusepump u 2s töötama, kui paned süüte sisse. Töötab? Ilmselt korduvalt klõpsides ta iga kord ei rakendu, kuna aju teab, et rõhk üleval. Vähemalt Trionic 5 teeb nii.
Kas kütusepump rakendub, kui starterit annad? Start asendis peab relee pumba käima lööma ja jätma käima kui start (crank) asendist võtme lased.
Ma kontrolliks releede rakendamised üle nii nagu nad manuali järgi toimima peaks. Kontrolli aju pistik, maandus, relee pesa, maandus, vaheta releed omavahel etc......

Lisan Lucase manuali, sealt peaksid ideid saama: https://drive.google.com/file/d/1fjEfN_ ... sp=sharing
RandomHero
Postitusi: 79
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#22

K Mai 12, 2021 23:05

Väikest progressi ka. Eelmise omaniku käes ei oldud õliga tagasi hoitud, seda oli tubli mitu cm üle max märgistuse, eks teda sellepärast igalt poolt välja pressis. Igatahes sai uus õli sisse, täpselt normi jagu ja enam pole laiku all. Õlifilter hakkas tõsiselt vastu, torutangidele ei allunud, käisin ja ostsin ketiga filtrivõtme. Pärast Civicul filtrit vahetades ohkasin raskelt et "no türbel küll, jälle käib võti ludinal ringi", aga ei, kiviku filter tuli nii libedalt lahti, et ei märganudki. Saabil läks ikka palju jõudu ja nukkidenahka.
PXL_20210425_152428878.jpg
PXL_20210425_152428878.jpg (193.19 KiB) Vaadatud 553 korda
Ka värske kütuse sissekallamine on hästi mõjunud. Pakun, et kuna kork on üsna nässakas, pääses niiskust sisse ja tõenäoliselt tangiti 95t koos biomudruga, ning see võis hapuks minna ja kõike ummistada. Igatahes, isegi Check Engine on ära kustunud, käivitub nagu nalja ning sõidab sujuvalt.

Avasin ka põtpõtpõt hooaja. Muidugi oli vaja ühispilti teha.
181634239_10223330851953863_5175514381683510456_n.jpg
181634239_10223330851953863_5175514381683510456_n.jpg (545.22 KiB) Vaadatud 553 korda
Ning täiesti juhuslikult õnnestus ka elektrimopeedauto videosse jääda: https://www.youtube.com/watch?v=omGFV4cRfmE&t=748s

Aga küsiks nõu ka armatuurlaua valguse koha pealt. Arvestades, et pirnid põlevad, siis kõige tõenäolisem patuline on see dimmeri nupp. MIs nende diagnoos üldjuhul on - lahti võtta ja puhastada ning käib isalt pojale? Ebay pakkus 50€ kanti variante, tundus natuke krõbe.
Ning üks kummaline küsimus ka: esivõre vahelt ripub 3 kontaktiga elektrijuhe ning kaardilugeja jalgade juures on täismõõdus toapistik. On need kindlalt mõne meistrimehe kätetöö või oli kunagi mingi tüüpseadmestik? Pistikusse peaks lihtsalt testeri sisse lükkama, aga veidrasse juhtmesse 220v peale laskmine kõlab halva plaanina.
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 650
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#23

K Mai 12, 2021 23:25

See juhe on jah lihtsalt "pikendus" 220v salongisoojendi jaoks (mida sul enam pole kui tühi pesa ainult). a'la midagi sellist - https://www.motonet.ee/et/toode/455047/ ... 0-W-430072
Osad variandid olid veel sellised et plokisoojendus+salongisoojendus.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Vasta