üks füüsika ülesanne otsib lahendust

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

värsked koolilõpetajad; palun aidake üks väike tasakaalu ülesanne lahendada:

joone peal on mass (kg) ; ja joone all masside vaheline kaugus (mm); esialgu x kohal 0 kg.
praegusel juhul tasakaal .
Ülesanne.
kui palju tuleks X kohale panna massi, et 484 asemel oleks 576?

ja vähemtähtis,. palju siis jääb alles 446 st?:red:

edit: yleasnne lihtsamalt seletatuna :
kui palju peaksin auto esistange tegema raskemaks, et esiteljele mõjuks 92 kg suurem jõud?;)

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#2

Täpsusta küsimust. Kas 484 on mõju kolmnurgale? Kui nii siis vaja lisada 92.

Tasakaalustamise saad ise välja arvtada.
X= f(446) korda (L(2286)jagatud S(572) )

Ei oska arvutiga paremini valemit kirjutada,ehk saad aru.

Edit: Üks kolmnurk tuli juurde,nüüd tuleb raamatust abi otsida.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

janek, see on sinule liiga keeruline.

ise pakun välja 18,4 ??

ei hoopis 74, ehk sama lahenduse teine pool

see on mingi pooliku mõttekäigu pooliku lahenduse tulemus; mis vaid suunda ehk näitaks kuskile poole
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: ivomets
janek, see on sinule liiga keeruline.

ise pakun välja 18,4 ??

ei hoopis 74, ehk sama lahenduse teine pool

Pakuks 73,6.
Teine ots peaks jääma 428 (väheneb 18 võrra)
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#5

Algselt postitas: ivomets
janek, see on sinule liiga keeruline.

Huvitav miks?

Aga asjast, mina ei osanud muud moodi vastust saada,kui võtsin kogu pikkuse ja jagasin selle suhtarvuks,milleks sai siis 5 ja sellega edasi saab siis samad numbrid mis eelpool öeldud.
Aga kas see tee on parim ja ka õige?
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#6

esiteljele 576kg koormuse saamiseks 0,572m kaugusele lisada 58,3kg
tagumise telje mass väheneb 99,9 kg
IMAO
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

ei vaidle vastu, aga kas selgituse viitsid kah kuidagi panna?

mul ei ole valemeid talade ja konsoolide kohta kuskilt võtta; ( ülikoolist jäi see raamat kaasa võtmata; ja mul elus mitu korda juba sellest puudust tundnud)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#8

see eelmine lahendus ikka lonkas tugevasti... proovin veelkord...


kui ühikud (kN ja m) korda teha, siis peaks normaalsemalt vastuse leidma
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

no kah, päris huvitav lahenduskäik! ;)

tegelt ikka nats teisiti see asi käib, kes teab vaid kuidas+?

kui teoreetiliselt ei suuda leida, siis võtaks homme sangpommid kaasa ja läheks ülevaatusepukti kaaluma.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#10

ei ei...ma ei saa nüüd jätta...eurospordi kõrvalt joonistan jõusüsteeme
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#11

Algselt postitas: ivomets
kui teoreetiliselt ei suuda leida, siis võtaks homme sangpommid kaasa ja läheks ülevaatusepukti kaaluma.

Praktikas ei lähe see nii täpselt siinse teooriaga kokku,sest auto kere kaal ei jaotu pikkusega lineaarselt.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#12

just...tagumise silla kaalu vähenemist tuleb lihtsalt mõõta hiljem, aga lisakaalu peaks ikka kergema vaevata suutma leida
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

vaata janek, kaalu peal saab seda ikka väga täpselt seda teada- see on praktika, aga mida praegu teeme, on teooria.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andre83
Postitusi: 249
Liitunud: K Sept 23, 2009 23:42
Asukoht:
Auto:

#14

mis vardaga tegu muidu, kuhu lisaraskus kinnitatakse. see kah ju kaalub miskit?

ilma momendi valemita seda välja ei mõtle..
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#15

Algselt postitas: ivomets
vaata janek, kaalu peal saab seda ikka väga täpselt seda teada- see on praktika, aga mida praegu teeme, on teooria.
Täpselt. Ja praktikas ei lisata kunagi kiiruse saavutamiseks kaalu, vaid hoopis vähendatakse seda.:thumb:
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#16

Täitsa põnev ülessanne tundub. Ja arvestades seda, et alles paar kuud tagasi sain oma võlast tehnilises mehhaanikas lahti mõtlesin, et proovib kah miskit välja mõelda. Ei tea kas on ka õige, aga mina sain vastuseks 52,6 kg. Kui tugineda infole, et 1N on jõud mida on vaja, et tõsta 0,1kg kaal 1m vardal maa gravitatsioonijõu vastu (vist on nii: http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/p ... y99501.htm )
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

panin jõud ja toereaksioonid paika.
pikkused on ju ka teada. auto puhul on originaalis 52% esisillale, selle kaudu saab kõik pikkused...
kuis selle konsooli jõudu kanda, seda veel ei tea...
mis edasi?
mul sellest tegemisest 15+ aastat möödas, läheb aega , et ajurakkudest vajalik üles leida

to vitautas: vahet pole kas kas kilodes saad või newtonites..
aga avalikusta mõtteid kah.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#18

Aga auto puhul jääb ju tagant ka üle tagasilla pisut kere/kaalu. Minu arust tuleks seda ka siiski arvestada...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#19

Ei oskagi hästi seletada. Panin pildi oma arvutuskäigust. Aluseks võtsin: Moment=Jõud*Õlg

EDIT: Ei olnud see minu eelnev arvutus kuidagipidi õige :D Hoopis juba eelpool mainutud numbrid peaksid vastama tõele. Ehk ette vaja riputada 73,59 kg jne.

Igatahes mina sain targemaks (vist ;) ) ja võib enam vähem rahuliku südamega magama minna @1:29
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#20

Vastus äärmiselt lihtne. 92 kg on vaja juurde saada. Paigalda Fordi V6, see on väga väga raske mootor. Lisaks saad hj ja Nm juurde. Kõik võidavad :eureka:
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#21

Algselt postitas: S9K
Vastus äärmiselt lihtne. 92 kg on vaja juurde saada. Paigalda Fordi V6, see on väga väga raske mootor. Lisaks saad hj ja Nm juurde. Kõik võidavad :eureka:

Ei ole ju nii? Ma loodan :D Ikka, et mida kaugemale ette välja seda väiksem kaal lisada. Või lisada 92 kg aga täpselt telje kohale.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

Algselt postitas: S9K
Vastus äärmiselt lihtne. 92 kg on vaja juurde saada. Paigalda Fordi V6, see on väga väga raske mootor. Lisaks saad hj ja Nm juurde. Kõik võidavad :eureka:

selle vastusega oleks sul hinne 3 garanteeritud ja eksam 10 sekundiga tehtud!:thumb: ja saaksid kohe minna baari teed viinaga jooma!
vastus ühesõnaga õige ja sobiks, aga...
... praegu naudime mängu ilu nagu keegi mees oma tonnisega

aga see " moment" on väga huvitav märksõna; millega edasi proovin nuputada
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#23

Loogiliselt võttes on üks õlg teisest 4x pikem, seega lühemale õlale pisut alla 80 kilo rakendamisel peaks tagant tõusma pisut alla 20 kg. Kuna see 20 kg ei saa jääda õhku rippuma, siis langeb see ka esimesele toetuspunktile ja kokku tulebki jämedalt 92kg. Nagu kuskil eespool mainitud, oleks sportauto puhul vajalik kaalu langetada, ehk õigem oleks küsida, kui suure tõstejõuga õhupall tuleks riputada tagumise stange külge :beer:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#24

Ivomets räägi palun, mis juhitavusel viga, et peab esiotsa raskemaks tegema? Ehk saame siin kamba peale midagi paremat välja mõelda. Ehk saame autot kergemaks teha :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

Algselt postitas: S9K
Ivomets räägi palun, mis juhitavusel viga, et peab esiotsa raskemaks tegema? Ehk saame siin kamba peale midagi paremat välja mõelda. Ehk saame autot kergemaks teha :)

asi väga lihtne(teooria ;) ):
võrreldes mingite autode kaalu ja rehvi laiust, siis selle järgi, ja ka tehase andmetel, peaks kasutama rehve 155, või 165; aga neid normaalseid pole lihtsalt ja soodsalt saada, ja vähim mõõt mida saab on 185, siis laia rehviga jääb pinnaühikule rõhk liiga väikeseks ja selle tõttu ka rehv ei tööta nagu peaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta