Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta

Soovid osta aga vajad nõuannet... Aita sõbral SAAB'i osta.
Vasta
tomm
Postitusi: 8
Liitunud: K Mai 31, 2006 7:51
Asukoht:
Auto:

#1

Tere

Loodan, et mu uudishimuavaldus käib ikka ostuabi alla. Soov mingil ajal soetada endale igapäevasõidukiks Saab. Mudeliks peaks siis olema 900 Classic, manuaalkastiga, 2 uksega, (vist siis alla 92/93 aastat), uuemad ja 9000 ei meeldi väliskuju poolest. Kuna olen oma plaanide realiseerimisel üsna pika vinnaga(ajalugu on vähemalt nii näidanud) siis autosid pakuda pole vaja :). Aga küsimused ...
1. kas sellist autot on võimalik ise remontida, pean silmas lihtsamaid asju a'la piduri töösilindrite puhastus, õli/õhu/kütusefltri vahetus, geneka rihma vahetus, sillajubinate vahetus jm sellise raskusastmega töid? Hetkeautol saan selliste asjadega kenasti hakkama. Kas ta elektriosa on väga elektrooniliseks aetud?
2. kui planeerida auto ekspluatatsioonikulusid ... kas 500 eeq per kuu on vähe? Aga 1000 eeq per kuu? Jutt siis juppidest, siia alla ei käi kütus, vedelikud, rehvid. Läbisõit oleks vast ca 2000-3000 km kuus.
3. kas 900 Classicut on olemas ka elektrilisadega(pole nagu ise eriti trehvanud materjale lugedes)? Ehk siis huvitavad el.aknad ja kont. Või on neid võimalik suhteliselt valutult hiljem lisada. Aknad polegi nii 101% olulised kuid krt, suvel on ikka jõle palav olla autos :).
4. ... ilmselt ununes midagi ära ka aga eks ma küsin jälle ehk kui lubate :)

Ette tänades
Tomm
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

1. remontida saad ise, kui käed p..sest välja ei kasva ja koht selleks on, Elektroonikat väga palju pole, pritse aju on, muud eriti pole. 8v mootoriga autol pole sedagi. Seal on mehhaaniline K-jet või karpa.
2. Kui algul ehk pisut rohkem välja käid ja auto korda teed, siis pole probleemi selle 500 eeguga hakkama saada.
3. Elektriaknad-luugid on olemas, ka konditsioneeriga leiab. Rohkemate lisadega kipuvad tavaliselt turbomudelid olema. Õigemini olid elektriaknad seal vaikimisi küljes. Näitena võib tuua Teageri klassiku, kõik need jubinad on seal küljes.
4. küsi-küsi, me ei hammusta, kui korralikult küsitakse..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#3

1000 kr/kuus keskmisena peaks üldjuhul välja tulema küll, kui arvestada vaid jubinaid. Aga sõltub täiesti konkreetse isendi seisundist, kui saad korras kerega isendi, siis ei pruugi isegi mootorivahetus kuu keskmist aastaperspektiivis üle 1000 kr viia. Kui pead aga töökotta viima, siis lähevad kulud muidugi oluliselt suuremaks ja kõike paraku ise ei tee ...

parandus: kuigi kui ma nüüd katsusin mälu järgi kokku lüüa, siis ega viimase kahe aasta jooksul pole ka tööde ja juppide maksumus Tupsul kokku siiski 24 tuhandet ületanud (peaks seal 15-17k kandis olema). Ja tema sai soetatud sugugi mitte parimas seisus, aga kahjuks on ta seisund siiani ideaalist kaugel :o
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 394
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#4

Omasin klassikut alates aastast 2002 talv kuni 2006 märts,minu läbisõit 60 000 km. Tähtis on saada korralik masin,see kehtib ju kõikide markide juures,raibet osta on lihtne ja odav,aga edasine teeb asja keeruliseks! Minu mälestused igati positiivsed,nii hea vastupidamise,juhitavuse ja kõige muu osas. Tehnilisest poolest pole seal üle mõistuse midagi,lihtne ja loogiline,kuid on asju,millega peavad kaasnema eelnevad teadmised.Mina ei toppinud kah käsi igale poole,lähtusin sellest,et kui ei tea,siis ära näpi,kuid filtrid,rihmad,vedelikud,sillad,nendega asi lihtne! Minul ei tulnudki ette võtta suuri töid modra,käigukasti jne. kallal,sest sain korraliku masina ja kulutused selle aja jooksul koos vedelike vahetuste,uue aku ja veel ninni nänni jaoks ei ületanud 11000eeki.
Lõpetuseks võib öelda,et kui korralikult hooldatud ja hoitud ja ise korralikult hoolt kandma hakkad,siis sõidulusti kuhjaga!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

Algselt postitas: tarmiit
Omasin klassikut alates aastast 2002 talv kuni 2006 märts,minu läbisõit 60 000 km. Tähtis on saada korralik masin,see kehtib ju kõikide markide juures,raibet osta on lihtne ja odav,aga edasine teeb asja keeruliseks! Minu mälestused igati positiivsed,nii hea vastupidamise,juhitavuse ja kõige muu osas. Tehnilisest poolest pole seal üle mõistuse midagi,lihtne ja loogiline,kuid on asju,millega peavad kaasnema eelnevad teadmised.Mina ei toppinud kah käsi igale poole,lähtusin sellest,et kui ei tea,siis ära näpi,kuid filtrid,rihmad,vedelikud,sillad,nendega asi lihtne! Minul ei tulnudki ette võtta suuri töid modra,käigukasti jne. kallal,sest sain korraliku masina ja kulutused selle aja jooksul koos vedelike vahetuste,uue aku ja veel ninni nänni jaoks ei ületanud 11000eeki.
Lõpetuseks võib öelda,et kui korralikult hooldatud ja hoitud ja ise korralikult hoolt kandma hakkad,siis sõidulusti kuhjaga!

sellel mehel ju lausa päevik- kuhu kõik kulud kopikapealt kirja lähevad!
11000 : 91 =121 kr/kuus.

nii, et härrased näete :freak:
ja täpselt sama siin :kristi auto
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 948
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#6

Paraku peab roostetõrjet ka aegajalt tegema ja ka see maksab... [size=-2]No ei pea, aga siis kunagi võib juhtuda see, mis paljud masinad aianurka jätnud on...[/size]
Olenevalt masina seisukorrast ja tõrje põhjalikkusest võib sinna päris palju kuluda ja siis tuleks ka see hoolduskulude hulka arvata
OT:
Algselt postitas: ivomets
11000 : 91 =121 kr/kuus.
Selle summa sees rooste tõkestamist ja kontrolli allhoidmist ei ole?
a mis krdi asi see 91 on?? 91 kuud on ju ~7 pool aastat minu matemaatika järgi...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7661
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

mina pole matemaatikas tugev. arvasin siiani, et aastas 24 kuud. korrutada tuled see summa 2 ga, vist??
siis tuleb ca 250 kr/ kuu.

ikkagi hea!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
tomm
Postitusi: 8
Liitunud: K Mai 31, 2006 7:51
Asukoht:
Auto:

#8

Rõõm kuulda seda kõike :). Eks pean plaani ja veeretan EW valuutat näppude vahel. Seniks jällekirjutamiseni. Ilmselt kui midagi kunagi välja valitud saab siis tulen siia oma saabialast lollust demonstreerima ja nõus saama. :)
Vasta