SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari
Et SAAB igavusest ei solvuks ja trikitama ei hakkaks siis nüüdsete ilusate kevadilmade ja kuiva maanteega vöib isegi veidi ringi tiirutada. Veeresin ka Olerex ist läbi , SAAB tangitud ja hooajalise eripesuprogrammi alusel talvetolmust puhtaks pestud. Ise maitsesin kohvi ja pirukaid samal ajal kui veejoad ja harjad SAAB i puhastasid. Peale pesu siis pidurite kuivatamine ja SAAB tagasi maja körvale puhkama. Lähiajal peab Mustamäe rehvikeskusesse SAAB i viima. Sealsed meistrimehed teavad mida teha , et ajahamba poolt puretud kohad "uueväärseks" saaksid. Palju ehk pole vaja esialgu - kui vaid tagasilla puksid uutega asendada ja amortisaatorid/vedrud vahetada. Isegi aegu näinud käsipidurisüsteem toimib laitmatult kui SAAB i talvel soolalöga sees ei ujuta. SID on muide oma hääle tagasi saanud ja tagurdusandurite märguheli on jälle pinn pinn mitte mingi suvaline vigin. Tagumine kojamees on talvise jääkraapimise tagajärjel riknenud ja tuleb Viking Motorsist uus asemele soetada. Muidu tundub ikka sama teema olevat , et KALLA ja TALLA.
Ega see augustikuu enam kaugel ei ole. Peab SAAB i tasapisi hakkama viinaga harjutama. Mees kes T7 tarkvara mudib ütles , et originaalkolbide , 15T kompressori ja malmist väljalaskekanaliga tema küll max öhumassi ei suurenda. Kuigi see on minu rahakotist ja närvidest söltuv kas kolvid ära sulatada vöi mitte ei tahtnud Spetsialist enda nime määrida. Ehk ongi nii öigem , saab selle SAABiga vähemalt nii kaua turvaliselt kihutatud. Kui sepiskolvid , kangemad klapivedrud , tootlikum turbo , vabamalt voolav väljalaskekollektor paigas eks siis vöib automaatkäigukasti väände kestvuspiiri proovima minna. 
SAAB on ikka sellises valmiduses , et "kalla ja talla". Ei tea kas möjus see , et kütusekokteil sai optimaalseks sätitud vöi , et "koolitasin" kiirteel käigukasti ja mootorijuhtimist säästlikku söidustiili eirama. Kiltsi lennuväljal OMC l nüüd 244 kmh 1 miili joonel. Loomulikult ei midagi erilist nende "püsside" körval mis Miljunääride pepu all. Kuid söit söidetud ja SAAB jätkuvalt urisemas kui parempoolset pedaali korralikult vajutada.
Enne Kiltsi lennuväljale söitu sai Mustamäe Rehvikeskusest läbi veeretud ja ajakohane hooldus teostatud.
Järjekordselt minu poolt SUUR tänu asjalikele Töömeestele kes ei karda sörmi määrida.
Enne Kiltsi lennuväljale söitu sai Mustamäe Rehvikeskusest läbi veeretud ja ajakohane hooldus teostatud.
Järjekordselt minu poolt SUUR tänu asjalikele Töömeestele kes ei karda sörmi määrida.
SAAB veereb iga nädal pikki vahemaid ja vaid kütusekulu on see mis ületab uuema samaväärsete kasutusomadustega söiduauto kulutusi. Lähiajal on vaja teostada tagasilla pukside vahetus ja vist köigi rattalaagrite vahetus. Ahvenisto ja Anderstorp ringradadel sai SAAB i pidureid veidi kiusatud , et höbedane värv pidurisadulatel körbes pruuniks ja eks ka pidurikettad said korralikult kuuma. Tundub , et see kuumasaamine vähendab rattalaagrite iga (laagrimääre kuumeneb liiga). SID vajab ka vist hooldust kuna peale 5 päevast seismist niiskematel sügispäevadel tööandja parklas kuuldub tagurdamisel takistuse lähedale tavapärase pinnpinnpinn hoiatusmärguande asemel mingi omapärane plöksumine. Ka akende vasema esiukse töstukimootori lüliti tembutab. Seda on see lüliti SAAB ostmise hetkest teinud kuid nüüd muutub juba häirivaks , et akna sulgemiseks peab lülitit järjest rohkem "mudima" .
Ühel päeval ( öigemini öösel ) üllatas SAAB mind veidi. Veic peale keskööd kodust ca 110 kkm kaugusele töökohta söites mootori jahutusvedelik piisavalt kiirelt ei soojenenud ja mingi hetke pärast pidin kiirtee ääres pilkases pimeduses peatuma. Jahutusvedeliku temperatuurinäidiku osuti laskus 0 asendisse ja jahutusventilaatorid pöörlesid täiskiirusel , open SID näitas jahutusvedeliku temperatuuriks 106 C kuigi enne seda oli jahutusvedeliku temperatuur 65 C , käega sai ülemisest jahutusvedeliku voolikust kinni hoida ehk siis ei see jahutusvedeliku temperatuur kuidagi olnud 106 C . Seiskasin mootori ja käivitasin uuesti - jahutusvedeliku temperatuur mingi 61 C ja jätkasin öist teekonda. Mingi hetke möödudes jälle kuulda , et ventilaatorid pöörlevad täiskiirusel ja SID info järgi järjekordselt jahutusvedeliku temperatuur 106 C . Jöudsin siiski paari väikese stopiga töökohta ja SAAB jäi mind kurvalt ootama. Reedel taas kodupoole söites sama jama ehk siis jahutusvedeliku temperatuur ei töuse üle 65 C ja mingil hetkel ventilaatorid uluvad ja >SID näitab TENG 106 C
Selge , et termostaat on "eilne" kuid miks see pöhjustab sellise omapärase jama , et SID näitab TENG 106 C ja jahutusvedeliku näidiku osuti langeb 0 i kuigi vöiks liikuda just sina 106 C virtuaalsele asukohale lähemale .
Niivöiteisiti liikus SAAB kindlalt Mustamäe Rehvikeskuse töökotta kus ESK klubiliige saabu14jr viitsis pühapäeval / puhkepäeval koduuksest välja astuda ja minu SAAB i kallal vaeva näha. Termostaat vahetatud ja SAAB liigub jälle nagu peab. Ei muud kui SUUR TÄNU Meistrile kes viitsib teha rohkem kui peaks.
Selge , et termostaat on "eilne" kuid miks see pöhjustab sellise omapärase jama , et SID näitab TENG 106 C ja jahutusvedeliku näidiku osuti langeb 0 i kuigi vöiks liikuda just sina 106 C virtuaalsele asukohale lähemale .
Niivöiteisiti liikus SAAB kindlalt Mustamäe Rehvikeskuse töökotta kus ESK klubiliige saabu14jr viitsis pühapäeval / puhkepäeval koduuksest välja astuda ja minu SAAB i kallal vaeva näha. Termostaat vahetatud ja SAAB liigub jälle nagu peab. Ei muud kui SUUR TÄNU Meistrile kes viitsib teha rohkem kui peaks.
Andureid B2x5 mootoril mitmeid kuid jahutusvedeliku temperatuuri signaali ECU le annab nähtavasti see andur mis plokikaanes käigukastipoolses otsas termostaadi lähedal. Algul kahtlesin ka , et äkki andur vigane kuid peale termostaadi vahetust töösooja mootori jahutusvedeliku temperatuur täpselt nii nagu olema peab ja mootor soojeneb taas kiiresti ka RE85 kütust kasutades.

